Neuvoiko teitä oma äiti miten toimia, kun menkat alkaa?
Minä vuonna olet syntynyt?
- Kertoi hyvissä ajoin kun olin jotain 11v, tiesin mitä menkat on ja että vatsakin voi tulla kipeäksi. Että missä kaapissa on siteitä ja miten niitä käytetään. Lisäksi tiesin, että voin kertoa hänelle kun alkavat ja niin teinkin.
vm -70
Kommentit (31)
ja olen tiennyt varmaan jostain tarhaikäisestä missä äidin "vaipat" on ja miksi se niitä käyttää... Ei ollut järkytys teininäkään ja senkus menin kaapille ja hain siteen pöksyihin...
Omat muksut on 9v tyttö, 5v poika ja 2v tyttö. Nuorinkin tietää missä mun siteet on ja avuliaana kiikuttaa niitä aina välillä mulle ja kiskoo housuja. Koittaa kai laittaa mullekin vaipan :D Kaksi vanhinta tietävät myös, miksi niitä käytetään toisinaan...
Kaikki "opittu" koulusta ja lehdistä.
vm.85
Joo, sit kun oli ne menkat alkaneet ja uskalsin jotain aiheesta kysyä, niin tais näyttää missä kaapissa siteet on. Siinä se.. Vähän aikaisemmin olisin kaivannut opastusta :).
ap lisää, että yhtä lailla faija on ollut tietoinen menkoistani ja sitä on voinut pyytää tuomaan kaupasta suklaata ja tampaxeja. Entäs teillä, oliko vain naisten välinen asia?
Entäs teillä, oliko vain naisten välinen asia?
serkkutytöiltä kyselin neuvoja
vm -68
Äidillä oli jo ollu vaihdevuodet niin siteitä tai mitään ei ollu koko talossa. Tein ite vessapaperista koko sen ajan kun menkkoineni asuin siinä talossa. Omaa rahaa ei ollu enkä olis kehdannu siteitä ostaakaan. Hävetti ja oli tosi kurjaa.
ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA LIIAN VANHOINA!
Olen vm. -78
hyvin valaisi.
mutta siltikään en tajua miksi en sitä kehdannut kertoa äidille kun ne alko!
oma tyttäreni onneksi kerto heti.
hyvin valaisi.
mutta siltikään en tajua miksi en sitä kehdannut kertoa äidille kun ne alko!
oma tyttäreni onneksi kerto heti.
muistan, että kuukautisten alkaminen oli mulle hirveä järkytys, itkin sitä monta päivää. Niiden alkamista edeltävänä yönä näin unta, että ne alkaa, ja sitten kun ne alkoivat, niin oli ihan kamalaa..tunsin, etten ole enää lapsi, vaikka halusin olla (olin 12 v). Rintsikoista ym ei myöskään puhuttu, kun ehdotin niitä äiti käski mennä itse ostamaan mutta en kehdannut.
Oli pakko kertoa äidille että sain siteitä. Äiti sanoi vain että kai tajuat ettei voi poikien kanssa nyt olla miten vaan (tarkoitti raskaaksituloa). Olin kiltti tyttö silloin 14-vuotiaana eikä olisi tullut mieleenkään pelehtiä poikien kanssa. Ei äiti siis mitenkään ollut iloinen tai tukenut tai auttanut, ja siteetkin ostin pian itse, viikkorahoilla. Olen syntynyt -74.