G: Paljonko juot viikossa alkoholia? Kuinka usein? entä puolisosi?
Mulla 2 kertaa viikossa; saunassa 2 siideriä (0,5dl)
Perjantaisin viiniä pullo ja usein baariin/ystäville kylään ja siellä lisäksi 3-5 siideriä..
Puoliso 0 annosta on miltei absolutisti.
Juon liikaa ja yritän nyt tsemppaa juomaan vähemmän, mutta se oma aika perjantai iltana on vaan niin kivaa juoda ystävien kanssa... muita?
Kommentit (86)
Ehkä 2 kertaa kuussa humalaan asti, baareineen (kun lapsi ei ole kotona). Tämän lisäksi ehkä 2-4 krt viikossa muutaman oluen/viinilasin.
Nyt tsemppi päällä olla ilman kokonaan ja/ tai oppia minimaalinen käyttö.
Menee siinä 1-2 annosta eli saunaolut 0,5 litraa ja ehkä yksi viski.
Baarireissuja tai juhlia on pari kertaa vuodessa, silloin menee enemmän. Juhla-aterialla pullo viiniä puoliksi puolison kanssa ja lomilla noita saunaoluita voi olla vähän tiheämässä.
Puolison kulutus jokseenkin sama, hieman vähemmän tosin.
Minä siis mies.
0 - 2 krt viikossa noin puoli alkoholiannosta viikossa. Imetän, joten pidän kerta-annoksen pienenä. Kännejäkin oon ottanut ennen lapsensaantia muutaman kerran vuodessa.
Mieheni juo yleensä ykkösoluen päivässä, joinain päivinä ykkönen vaihtuu kolmoseen. Humalassa suunnilleen yhtä monta kertaa vuodessa kuin minä, nyt ei tosin juo tuota yhtä enempää, koska vauva nukkuu kanssamme samassa sängyssä.
Joskus saatan juoda melkein joka ilta yhden tai kaksi olutta tai siideriä viikonkin. Joskus juon itseni humalaan aina kun mahdollista (lapsi ei kotona) ja joskus saatan olla helposti puolikin vuotta juomatta.
Nyt olen ollut viikon juomatta yhtään alkoholia. Tätä edelsi puolitoista viikkoa iltatissuttelua jolloin meni varmaan 10annosta viikossa.
0 - 2 krt viikossa noin puoli alkoholiannosta viikossa.
ja jätetään ne viinit sinne alkoon eiks jep ;)
ap
ap
Juon 2-3 pulloa punaviiniä viikossa ja mieheni ehkä hieman enemmän. Joisin mielelläni enemmänkin jos vain uskaltaisin.
ehkä kerran viikossa pullon tai kaksi olutta. Nyt siirryin ykköseen kun ajaa saman asian eikä tartte miettiä voiko ajaa.
Olen niin tyytyväinen kun ei tule enää juotua. Ei krapulaa eikä mene rahaa.
Jääkaapissa on olutta vaikka kuinka, mutta mies juokoon jos maistuu töiden jälkeen. Ostin itselleni vadelmavissyä ja Pepsi Maxia. Laitan lasiin pillin, sitruunaviipaleen, jäitä ja kuplivaa ilman alkoholia.
Perjantaina ja lauantaina. Juodaan miehen kanssa ruualla olutta tai viiniä, joskus kuoharia jos sitä sattuu olemaan. Koko pullo voi mennä puoliksi illan aikana. Mies juo siihen vielä pari olutta lisäksi. Humalaan juon ERITTÄIN harvoin, 2-3 kertaa vuodessa. Kärsin migreenini takia kamalista krapuloista, eikä niihin yksinkertaisesti viitsi tuhlata montaa päivää vuodessa.
minä eli rouva on se joka juo enemmän, eikä munkaan määrät vissiin suurkulutuksen porteilla kolkuttele
eli lauantaisin saatan tehdä jonkun aterian jolla juodaan pullo viiniä puokkiin, mutta voi olla etten tee
sitten perjantaina minä kyllä avaan yhden siiderin, mies ei välttämättä mitään
lauantainakin avaan siiderin, vaikka sitten tuon viininkin päälle, mies saattaa juoda yhden kaljan tai ei sitäkään
Määristä en tiedä. JOskus enemmän ja joskus vähemmän.
Itselleni ei voi mitään viikottaista määrää laittaa. Mä otan alkoholia niin vähän, että määrät on pikemminkin vuosittain :)
ehkä 3-4 kertaa viikossa. Yhteensä menee pullo viiniä ja pari siideriä. Pari kolme annosta kerralla siis. Humalaan en ole lapsien jälkeen juonut kuin kerran. Mies ei juo yleensä muuten kuin baarissa kavereidensa kanssa kerran parissa kuussa. Saa kestää minun tissutteluani sitten :)
Olen miettinyt, että juonkohan liikaa...
ap
Miksi ihmeessä jätettäisiin? Pari pulloa viiniä viikossa ei nyt rasita mitään muuta kuin av-mammoja ja kukkaroa.
En juo viikottain mitään mutta noin kerran kuussa vedän kaksin käsin n.6-9 olutta eli humalaan saakka.Lapsi silloin hoidossa.
ehkä 3-4 kertaa viikossa. Yhteensä menee pullo viiniä ja pari siideriä. Pari kolme annosta kerralla siis. Humalaan en ole lapsien jälkeen juonut kuin kerran. Mies ei juo yleensä muuten kuin baarissa kavereidensa kanssa kerran parissa kuussa. Saa kestää minun tissutteluani sitten :)
Olen miettinyt, että juonkohan liikaa...
Et tietenkään juo liikaa, jos pullo viiniä ja pari siideriä on todellinen määrä. Suurkulutusraja taitaa olla jossain kahden ja puolen pullon tienoilla ja siinäkin on mukana varmuuskerroin, joten huoleti voinet juoda vähintään 3 litran pahvipakkauksen viikossa ilman sen kummempia ongelmia.
tarkoittaa 14 annosta, joka on naiselle suurkulutusta. Suurkulutus aiheuttaa rasvamaksaa, maksakirroosia, haimatulehduksia, aivojen rappeutumista, mielialanmuutoksia, masennusta, suoliston syöpiä jne. Eli rasittaa elimistön lopulta hautaan asti.
Olen raitistunut alkoholisti. Mies juo pari kertaa viikossa muutaman lasin viiniä, joskus baarissa joitain drinksuja tai väkeviä. Pari kertaa vuodessa juo vähän enemmän jossain bileissä tms.