Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä työkyvyttömien palvelut??

Vierailija
23.04.2026 |

Arto Satonen sanoi jo pari vuotta sitten että tämä hallitus hoitaa asiat niin että työkyvyttömät saavat apua. Onko kukaan saanut? Mistä ja minkälaista apua? Minut on pakotettu hakemaan töitä joka kuukausi vaikka töihin en kykene. Lääkäriin ei ole enää varaa, eikä kaikkiin lääkkeisiin. Saisin kyllä sairausloman mutta b todistus maksaa liki 100€ ja Kela sen kuitenkin hylkää eikä maksa sairauspäivärahaa. On näin jo kerran tehnyt.  Voisin siis olla sairauslomalla mutta työmarkkinatuella. Mitä järkeä olisi maksaa se 100€ todistuksesta ja sitten olla työmarkkinatuella? Sama lähettää niitä työhakemuksia ja nostaa työmarkkinatukea. Maksut tulee ajallaan ja saman suuruisina ilman byrokratian viivästyksiä. Kiusaa sitten työnantajia turhilla hakemuksilla. Mikä/missä se luvattu apu on?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä. Itse pienellä tk-eläkkeellä ja parempi tilanne kuin ap:lla tietysti, mutta ei hyvä ja huononee vaan kun kaikki kallistuu. Miksei se yli 65-vuotiaiden  yksityislääkärialennus voisi koskea myös tk-eläkeläisiä? Mutta turha tältä hallitukselta on odottaa tukea köyhille, työttömille, työkyvyttömille tai sairaille.

Vierailija
2/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Itse pienellä tk-eläkkeellä ja parempi tilanne kuin ap:lla tietysti, mutta ei hyvä ja huononee vaan kun kaikki kallistuu. Miksei se yli 65-vuotiaiden  yksityislääkärialennus voisi koskea myös tk-eläkeläisiä? Mutta turha tältä hallitukselta on odottaa tukea köyhille, työttömille, työkyvyttömille tai sairaille.

On kuitenkin säännöllinen varma tulo vaikkei häävi olekaan eikä tarvitse kiusata työnantajia turhilla hakemuksilla. Jotain stressiä kuitenkin pois. Luvattiin alussa kuuta taivaalta mutta sammuttivat senkin, peeveli.

Minäkin olen joutunut nyt viisi vuotta jankkaamaan samaa asiaa työvoimatoimiston tapaamisissa 3 kk välein: ei, ei ole vieläkään varaa maksaa 100€ turhasta b todistuksesta ja odottaa kaksi kuukautta tulottomana ensin sairauspäivärahapäätöstä ja sitten  työttömyyspäivärahapäätöstä. Maksut tulee miten sattuu mutta laskut säännöllisesti. Millä ne maksaa? Ei millään.  Ja nyt tuli uutena määräys että töitä on haettava jos ei saa sairauslomaa. Sairauslomaa pitäisi hakea joka toinen kuukausi, koska lääkärit ovat sanoneet että enempää ei voi antaa. Eli käytännössä 50€/kk turhiin lääkärikäynteihin ja b todistuksiin. Sehän on yli viikon ruokarahat!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömien palveluita ylläpitävät työkyvyttömät palvelijat. 

Yhdenvertaisuussääntö vaatii näin.

Vierailija
4/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyys katosi, kun äänestitte perskokkareet hallitukseen. 

Köyhätkin katosivat, leipäjonot ja kaikenlaiset avuntarvitsijat katoavat melko nopeasti. Rikollisuutta, huumeongelmaa ja venäjänpelkoa toki on vielä sem verran, että poliisille ja armeijalle on viisasta pitää piikkiauki.

Mutta onneksi turve ja kompostiasiat ovat nyt perskunnossa ei tarvitse olla niistä huolissaan...

Oneksi menolöpö oni hapla

Vierailija
5/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä palveluja ne muka tarvitsee?..osaavat varmaan korkata pullon,eiköhän se niille riitä..

Vierailija
6/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuitenkin säännöllinen varma tulo vaikkei häävi olekaan eikä tarvitse kiusata työnantajia turhilla hakemuksilla. Jotain stressiä kuitenkin pois. Luvattiin alussa kuuta taivaalta mutta sammuttivat senkin, peeveli.

Minäkin olen joutunut nyt viisi vuotta jankkaamaan samaa asiaa työvoimatoimiston tapaamisissa 3 kk välein: ei, ei ole vieläkään varaa maksaa 100€ turhasta b todistuksesta ja odottaa kaksi kuukautta tulottomana ensin sairauspäivärahapäätöstä ja sitten  työttömyyspäivärahapäätöstä. Maksut tulee miten sattuu mutta laskut säännöllisesti. Millä ne maksaa? Ei millään.  Ja nyt tuli uutena määräys että töitä on haettava jos ei saa sairauslomaa. Sairauslomaa pitäisi hakea joka toinen kuukausi, koska lääkärit ovat sanoneet että enempää ei voi antaa. Eli käytännössä 50€/kk turhiin lääkärikäynteihin ja b todistuksiin. Sehän on yli viikon ruokarahat!!

Nyt sinun jutuissa on jotain todella hämärää. Jos lääkäri ei kirjoita kuin korkeintaan parin kuukauden sairasloman, niin pitkäaikaisesti et ole ollut työkyvytön muiden kuin vain itsesi mielestä. 

Vierailija
7/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan siitä B-todistuksesta se hyöty, että vapaudut työpaikkojen pakkohausta, jos olet sillä todistuksella työkyvytön. Näin mulle työkkärin täti selitteli kun laittoi mulle kahden paikan pakkohaun, mulla on 40 prossan invaliditeetti.

Vierailija
8/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinun jutuissa on jotain todella hämärää. Jos lääkäri ei kirjoita kuin korkeintaan parin kuukauden sairasloman, niin pitkäaikaisesti et ole ollut työkyvytön muiden kuin vain itsesi mielestä. 

Kahdeksas vuosi alkoi juuri. Seitsemän vuotta juossut lääkäriltä toiselle, kaikki mahdollinen tutkittu, pari tuhatta euroa rahaa palanut. Ei kuulemma voi enempää sairauslomaa lääkärit antaa kun tutkimukset kesken. Mutta kun ei enää ole varaa kulkea tutkimuksissa, eikä syytä löydy. Olisi mahdollista kokeilla yhtä lääkettä jos lääkäri uskaltaisi sitä määrätä ja minulla olisi varaa siitä maksaa. No ei uskalla, eikä ole.

Vierailija
9/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan siitä B-todistuksesta se hyöty, että vapaudut työpaikkojen pakkohausta, jos olet sillä todistuksella työkyvytön. Näin mulle työkkärin täti selitteli kun laittoi mulle kahden paikan pakkohaun, mulla on 40 prossan invaliditeetti.

No joo aina kaksi kk kerrallaan ja taas pitäisi maksaa liki 100€ seuraavasta pätkästä. Ei minulla ole varaa, saan pelkän 595€, eikä ole puolisoa elättämässä. Tämä työnhakusysteemi tuo tasaiset tulot ja edes jotain suunnitelmallisuutta ja varmuutta elämiseen.

Vierailija
10/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyys katosi, kun äänestitte perskokkareet hallitukseen. 

Köyhätkin katosivat, leipäjonot ja kaikenlaiset avuntarvitsijat katoavat melko nopeasti. Rikollisuutta, huumeongelmaa ja venäjänpelkoa toki on vielä sem verran, että poliisille ja armeijalle on viisasta pitää piikkiauki.

Mutta onneksi turve ja kompostiasiat ovat nyt perskunnossa ei tarvitse olla niistä huolissaan...

Oneksi menolöpö oni hapla

Enpä ole koskaan niin tyhmä ollut.

Vierailija
11/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor-purkki maksaa korvattavana 4,5e. Sillä kuntoutuu hyvin. Jos ei puolen vuoden sisällä ole kunnossa niin lääkäri määrää isomman annoksen. 

Vierailija
12/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor-purkki maksaa korvattavana 4,5e. Sillä kuntoutuu hyvin. Jos ei puolen vuoden sisällä ole kunnossa niin lääkäri määrää isomman annoksen. 

Vaan kun ei ole mielenterveysongelmia ensinkään vaan fyysisiä lihasongelmia.

Vierailija
13/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän lainen on tuo työttömän terveystarkastus, johon on mahdollista päästä, jos ei ihan hiljattain ole sellaisessa ollut? Ainakin se on maksuton, mutta voiko sitä kautta edistää lääkärintodistuksen saamista vai onko pelkkä hoitajakäynti hyödytön?

Vierailija
14/14 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lainen on tuo työttömän terveystarkastus, johon on mahdollista päästä, jos ei ihan hiljattain ole sellaisessa ollut? Ainakin se on maksuton, mutta voiko sitä kautta edistää lääkärintodistuksen saamista vai onko pelkkä hoitajakäynti hyödytön?

Työttömän terveystarkastus on pelkkä vitsi, siitä ei saa mitään apua. Minulle se tehtiin puhelimitse. Todettiin vaan ongelmat, mutta ei apua niihin saanut. Katsovat Kanta-palvelusta terveystiedot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme