G: Paljonko juot viikossa alkoholia? Kuinka usein? entä puolisosi?
Mulla 2 kertaa viikossa; saunassa 2 siideriä (0,5dl)
Perjantaisin viiniä pullo ja usein baariin/ystäville kylään ja siellä lisäksi 3-5 siideriä..
Puoliso 0 annosta on miltei absolutisti.
Juon liikaa ja yritän nyt tsemppaa juomaan vähemmän, mutta se oma aika perjantai iltana on vaan niin kivaa juoda ystävien kanssa... muita?
Kommentit (86)
tarkoittaa 14 annosta, joka on naiselle suurkulutusta. Suurkulutus aiheuttaa rasvamaksaa, maksakirroosia, haimatulehduksia, aivojen rappeutumista, mielialanmuutoksia, masennusta, suoliston syöpiä jne. Eli rasittaa elimistön lopulta hautaan asti.
Naisten suurkulutusraja on 16 annosta. Viinipullossa annoksia on noin kuusi. Ja noi terveyshöpinäsi voit tunkea ihan sinne mihin ne kuuluukin.
ei tule juotua määrällisesti niin paljoa, et menisi päähän tai promillet nousisi.
Dokailin aikaisemmin enemmän, mut ei tee edes mieli ja se tuntuu kivalta
ei tule juotua määrällisesti niin paljoa, et menisi päähän tai promillet nousisi.
No mitä iloa sitä ykköstä on sitten juoda, jos se ei edes tunnu missään. Kyllä ainakin minä juon alkoholia sen vaikutuksen takia. Ehkä olen sitten jotenkin kummallinen.
tarkoittaa 14 annosta, joka on naiselle suurkulutusta. Suurkulutus aiheuttaa rasvamaksaa, maksakirroosia, haimatulehduksia, aivojen rappeutumista, mielialanmuutoksia, masennusta, suoliston syöpiä jne. Eli rasittaa elimistön lopulta hautaan asti.
Nykykäsityksen mukaan pari lasia viiniä päivässä on itse asiassa terveellisempää kuin olla juomatta kokonaan. Ja tostahan jo tulee se 14 annosta viikossa. Rasvamaksaa tai -kirroosia et noilla määrillä saa sitten millään aikaiseksi. Ja haimatulehdus? Ymmärrätkö yhtään mistä puhut?
annosta viikossa ja se ei ole terveysriski lainkaan, koska suurkulutuksen raja on 16? Ihan vapaasti, siitä vaan. Voin pitää terveyshöpinät itselläni ilomielin, mutta muista mun sanoneen. Jonain kauniina vuonna huomaat näyttäväsi yhtä terveeltä kuin Tuksu ja Julle. Oma on ruhosi.
No mitä iloa sitä ykköstä on sitten juoda, jos se ei edes tunnu missään. Kyllä ainakin minä juon alkoholia sen vaikutuksen takia. Ehkä olen sitten jotenkin kummallinen.
mutta kyllä monet juovat vaiikapa ykköstä ihan maun vuoksi - maun vuoksi voi juoda tietenkin vahvempiakin viinaksia. Itse juon puoli (tai jopa alle puoli) olutta/siiderä kerralla, ja tunnen monia, jotka juovat pääasiassa ykköstä.
annosta viikossa ja se ei ole terveysriski lainkaan, koska suurkulutuksen raja on 16? Ihan vapaasti, siitä vaan. Voin pitää terveyshöpinät itselläni ilomielin, mutta muista mun sanoneen. Jonain kauniina vuonna huomaat näyttäväsi yhtä terveeltä kuin Tuksu ja Julle. Oma on ruhosi.
Sinä siis ajattelit että Tuksu ja Julle (kuka lieneekään) ovat sellaisia kuin ovat koska juovat 12 annosta alkoholia viikossa?
Ja kerralla 1-6 lasia viiniä. Joskus viskipaukku kaupan päälle.
En ole humalassa koskaan, melko hitaasti tulee imeskeltyä viikonloppuisin.
punaviiniä aika usein. Aiemmin en juonut koskaan mitään, ja siksi helposti tuntuukin, että juonko jo liikaa. :(
Juon yleensä 1-2 iltana viikossa puoli pulloa viiniä ja lisäksi saatan juoda 1-2 iltana 1-2 lasillista. Eli pahimmillaan juon viikossa pullollisen ja pari lasillista, neljässä erässä. Vähimmillään juon vain viikonloppuna yhtenä iltana sen puoli pulloa.
"Ymmärrän mistä puhun. Rasvamaksan saa muuten aikaiseksi myös ruualla."
<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi">http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi</a>
Niin mitä minun pitäisi lukea tuolta? Missä siellä sanotaan, että 12 annosta viikossa juova nainen on alkoholisti, joka saa kärsiä kauheita terveydellisiä seurauksia?
ja on kyllä liikaa. ja ylemmälle kirjoittajalle, akuutti haimatulehdus on todellakin viinan tuomia haittoja ja siihen voi kuolla. tulee ihan tavallisille ihmisillekin eikä vain pultsareille.
Ja olen elänyt näillä määrillä jo vuosia. (Odotusajat ja imetysajat tietysti juomatta). Näytän hyvältä, ei ole ylipainoa ja veriarvot ym. on juuri otettu, maksa-arvokin 11 (viitekehys 10-75).
Taisi mennä defenssit päälle? Kyllä 14 annosta alkoholia viikossa jatkuvasti käytettynä on suurkulutusta ja rasittaa maksaa, joka joutuu polttamaan alkoholia joka päivä sen kaksi annosta eikä saa koskaan levätä. Lisäksi tuollainen joka päiväinen tissuttelu altistaa juomaan aina vain enemmän, alkoholi kun on sen verran pirullinen aine ettei yksi drinkki riitä ja miljoona on liian vähän.
Nykykäsityksen mukaan pari lasia viiniä päivässä on itse asiassa terveellisempää kuin olla juomatta kokonaan. Ja tostahan jo tulee se 14 annosta viikossa. Rasvamaksaa tai -kirroosia et noilla määrillä saa sitten millään aikaiseksi. Ja haimatulehdus? Ymmärrätkö yhtään mistä puhut?
En ole raskaana enkä imetä. Vietän vain tipatonta loppuvuotta :)
ja on kyllä liikaa. ja ylemmälle kirjoittajalle, akuutti haimatulehdus on todellakin viinan tuomia haittoja ja siihen voi kuolla. tulee ihan tavallisille ihmisillekin eikä vain pultsareille.
Tulee haimatulehdus tavallisillekin ihmisille, mutta silloin puhutaan kyllä ihan erilaisista lukemista kuin 12 annoksesta viikossa.
olen käytännössä absolutisti. Mies juo pari lasia viiniä perjantaina ja lauantaina, joskus ehkä pienen hörpyn viskiä siihen lisäksi. Humalassa on pari kertaa vuodessa tyyliin pikkujouluissa tai joissain kavereiden bileissä.
voi mennä 9 kk ilman lasillistakaan, tai sitten kuten viime viikolla kun olimme mökillä lapissa, tuli tissuteltua n. 1 pullo viiniä päivässä 4 päivän ajan.
mieheni on samanlainen, emme normaalisti juo pahemmin, sit joskus hänkin voi tempasta kaatokännin.
2-4 kertaa viikossa saunotaan; saunoessa 0.25-0.5dl per nenä lonkkua tai sidua
1-3 kertaa kuussa tehdään sellaista liharuokaa, että sen kanssa tarjolla on viiniä, meille kahdestaan punaviinipullosta riittää kuukauden ruokajuomat
Ei ole mitään sellaista viikonpäivää jolloin pitäisi ottaa tai jolloin ei saa ottaa, vaan nautitaan saunajuomaa ja ruokajuomaa viikonpäivästä riippumatta.
Rahat kyllä säästyy, mutta ruumiista ja mielestä en olisi niin varma.