G: Paljonko juot viikossa alkoholia? Kuinka usein? entä puolisosi?
Mulla 2 kertaa viikossa; saunassa 2 siideriä (0,5dl)
Perjantaisin viiniä pullo ja usein baariin/ystäville kylään ja siellä lisäksi 3-5 siideriä..
Puoliso 0 annosta on miltei absolutisti.
Juon liikaa ja yritän nyt tsemppaa juomaan vähemmän, mutta se oma aika perjantai iltana on vaan niin kivaa juoda ystävien kanssa... muita?
Kommentit (86)
Mies ei käytä alkoholia lainkaan.
Minä juon viikossa 0-2 annosta alkoholia, kuivaa siideriä tai koff liteä.
Mies juo paljon enemmän. Perjantaina aloittaa ja la-su yönä lopettaa. En tiedä määriä tarkalleen, kun se juo aina salaa, mutta uskoisin sen juovan sixpackin olutta ja kirkkaat (0,5l) päälle.
Mies juo varman 20 annosta.
Liikaa.
kaikki, jotka eivät juo vähintään 14 annosta viikossa, ovat tietenkin läskejä tanttoja :) Just.
Miksi niin moni on huolissaan nimenomaan alkoholin terveysvaikutuksista? Keskittykää välillä vaikka ylipainon tai stressin kauhistelemiseen ja moralisoimiseen, sillä ne tappavat taatusti enemmän ihmisiä vuodessa kuin alkoholi.
Paha moralisoida kun ainakin 50% näistä tantoista on itse ylipainoisia.
Mieheni juo saman verran ja on tosi hoikkka.
yhden alkoholijuoman. Siideriä, viiniä tai olutta en juo ollenkaan joten olisikohan sitten joku drinkki. Pari kertaa vuodessa juon kännit.
Mies taas juo pari kertaa viikossa kaljan ja keskim. lasin viiniä viikossa mutta humalassa on ollut vain kerran elämässään.
12 cl viiniä
pikkupullo keskiolutta/sidukkaa
5 cl kirkasta
Viinaa menee 0.5l päivässä. Joskus hieman enemmän. Eipähän ole kakaroita eikä puolisoa. Pidän juopottelusta.
normaalisti. matkoilla ja lomilla enemmän. mies juo olutta n 7 ploa viikossa ja viiniä. joskus lasi vinkkua joka päivä, joskus pullo kerrallaan. meillä tätä ei vielä pidetä ongelmana :)
kirkasta noin 32% laimennettuna kahteen litraan limua ja vettä, kyse puolenlitran pullosta iltaisin. Ainakin saa vessasa ravata. Mies ja minä.
Kuka tunnustaa juovansa käsidesiä ja mehukattia?
N. pullo viiniä ja muutama sidukka keskivertoviikkona.Joskus enemmän tai vähemmän.
En osaa laskea mitään annoksia että miten paljon. Pari-kolme päivää kuivana ja sitten känni, muisti pätkii ja joskus ihsn pimetä koko ehtoo. Kotona tosin vedän, ettei tarvi miettiä että mitä on tehnyt JS missä.
Juon todella harvoin. Viimeksi tammikuussa. Mies ei juo lainkaan.
Juon yhden puolen litran siiderin viikossa, joskus yhden 0.33 oluen lisäksi. Mies juo enemmän mutta usein ne on kakkos tai ykkösoluita (tyyliin että arki-iltoina juo yhden tuollaisen, harvoin juo esim. 3 päivässä)
0,5 l viinaa ja pari sidukkaa pv jos on välipäivä. Normipäivänä 1l viinaa+ viiniä tai sidukkaa. Kalliiksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
0,5 l viinaa ja pari sidukkaa pv jos on välipäivä. Normipäivänä 1l viinaa+ viiniä tai sidukkaa. Kalliiksi tulee.
Tulee kalliiksi yhteiskunnalle myös, kun sun maksa poksahtaa, haima prakaa tai tulee syöpa...
Vai otsikossa luki, heh! Missä sanotaan, että alkoholin suurkulutusrajan ylittäjät riskeeraavat maksansa? Siis että maksan kannalta raja on about se 16 annosta naisilla? Opettelisit paitsi lukemaan niin myös ymmärtämään, mitä luet.