G: Paljonko juot viikossa alkoholia? Kuinka usein? entä puolisosi?
Mulla 2 kertaa viikossa; saunassa 2 siideriä (0,5dl)
Perjantaisin viiniä pullo ja usein baariin/ystäville kylään ja siellä lisäksi 3-5 siideriä..
Puoliso 0 annosta on miltei absolutisti.
Juon liikaa ja yritän nyt tsemppaa juomaan vähemmän, mutta se oma aika perjantai iltana on vaan niin kivaa juoda ystävien kanssa... muita?
Kommentit (86)
Noin 4x 0.5 dl siideriä/olutta viikossa. Juon tosi maltillisesti Aiemmin oli myös saunaoluet tuossa, mutta nyt ei oo uskaltanurmt mennä saunomaan. Ei ole miestä.
Vierailija kirjoitti:
kaikki, jotka eivät juo vähintään 14 annosta viikossa, ovat tietenkin läskejä tanttoja :) Just.
Miksi niin moni on huolissaan nimenomaan alkoholin terveysvaikutuksista? Keskittykää välillä vaikka ylipainon tai stressin kauhistelemiseen ja moralisoimiseen, sillä ne tappavat taatusti enemmän ihmisiä vuodessa kuin alkoholi.
Paha moralisoida kun ainakin 50% näistä tantoista on itse ylipainoisia.
Olen eri, mutta suurin osa alle 14 annosta vuorokaudessa juovista ei ole hysteerisen kiinnostuneita muiden ihmisten alkoholinkäytöstä ja katso järkeväksi kuluttaa aikaansa messuamalla siitä nettipalstoilla. Joten ei, kyse ei todellakaan ole "kaikista" selvästi alle riskirajan alkoholia käyttävistä ihmisistä vaan pienestä fanaattisesta marginaalista, jota todellakin voi parhaiten kuvata sanalla "tantat".
Join mielestäni liikaa pitkään, en välttämättä kerralla paljoa vaan liian usein, ja halusin vähentää. Kun koronarajoitukset alkoivat, päätin jättää alkoholin pois. Jotenkin oli siinä kohtaa niin helppoa ja luonnollista. Joten reilu 2kk ollut absolutistina, joo, en vielä kauaa, mutta taidanpa jatkaa tällä linjalla.
Juon liikaa. Olen nainen, 35v ja melko hoikka 172cm ja 59kg. Humallun helposti. Juon yleensä silloin kun lapset ovat isällä, eli joka toinen viikonloppu. Noin 3-4 annosta ja olen kyllä humalassa jo silloin. Joskus sekä pe että la. Kun lapset ovat kotona saatan ottaa yhden tai kaksi juomaa kun nukkuvat. Usein en juo mitään.
Joskus olen monta kk juomatta. Mutta sitten kun korkki taas aukeaa, niin juon lähes joka viikonloppu. Miesystäväni on täysin absolutisti. Nautin nousuhumalasta, silloin kuuntelen musiikkia ja voin unohtaa raskaan arjen ja ahdistuksen, mitä poden lähes aina muuten.
Ei voi puhua viikkotason kulutuksesta. Pari kertaa vuodessa käyn viihteellä, 6-8 annosta alkoholia menee siellä.
Mies ei enää juo alkoholia lainkaan, on tullut oma kanisteri täyteen ja vähän ylikin.
Silloin kun miettii alkoholia ja asiat pyörivät sen ympärillä jotain on vinossa.