Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä merkkejä puette lapselle päiväkotiin?

Vierailija
01.02.2012 |

Mun mielestä perus HM/KappAhl,Lindex tuotteet passaa päiväkotiin jos uutena haluaa. Kotona voidaan sit käyttää mm Polarn. o pyrettiä ja benettonia ja name it jne,mutta emmä kyllä pk:seen laittais niitä ellei nyt oo joku juhla esim tarhakuvaus.

Kaverini just valitti kun heidän pk:ssa oli kadonnut Me & I vaatteita mitä oli ollut lapsen päällä ja tilalle oli laitetu vanhoja ryysyjä kuulemma,miksi se lapsi pitää pukea niihin hienompii vaatteisiin päiväkotiin?

Eikö enää perusvaatteet kelpaakaan ja oot sit ihan out`vai mikä maksaa?

Ajattelin kysyä koska,esikoinen lähtee pk:seen nyt syksyllä niin vähän mietin mitä pukee sit päälle.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa ajatella noin merkkeinä. Meillä on erilaisia vaatteita ja päiväkotiin puetaan tarkoituksenmukaisia vaatteita.

Jos varastamista pelkää, niin kannattaa nimikoida ne vaatteet kunnolla.

Mä luulen, että suurin osa noista varastelujutuista on vahinkoja. Päiväkodissa on sijainen, joka ei tunne lasten vaatteita ja vaatteet menneet sekaisin. Sitten hakijana on varahakija, joka ei osaa kiinnittää huomiota. Kotona sitten pyykkivuoresta paljastuu kahden viikon kuluttua, että mikähän toi paita on.

Tosin omalla kohdalla ei meiltä ole hävinnyt kuin jotain villasukkaa ja samoin olen itse niitä löytänyt meiltä kanssa. Vahinkojahan ne on.

Vierailija
22/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaiken merkkisiä vaatteita. Merkkivaatteita on paljon. Ei meillä ole eri vaatteita kotona ja päiväkodissa. Aamulla katson puhtaat ja yhteen sopivat vaatteet.

Minulla kaksi lasta, eikä koskaan ole vaatteita hävinnyt. Nimikoikaa vaatteet. Ei kukaan äiti toiselta vie vaatteita. Hoitaja voi erehdyksessä laittaa väärät vaatteet, jos ei ole nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ne lapset ymmärrä niiden merkkejen päälle,pääasia kun on siistiä ja ehjää eikö vain?

Muutenkaan en ymmärrä varastamista tai mukamas lainataan toisen omaisuutta jne.

perusvaatteet mun mielestä riittää pk.seen,tuskin ne pk:n hoitajat katsovat sielä kuka on missäkin merkki vaatteiss.

Vierailija
24/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko enemmistö vaatteista me&i? Saahan h&m ostettua netistä. Saa tietty pitää, mistä tykkää, ihmettelin vain, kun mainitsit helppouden eihän niillä siellä kutsuilla ole kuin yksi koko per vaate esillä, joten suoraan ei päse edes sovittamaan. Toki jonkin muun vaatteen voi sovittaa, mutta silti käyttäisin itse h&m myös, jos asuisin kaukana kaupoista.

Vierailija
25/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluan että on myös aina muutama siistimpi vaate esim. kun mennään kylään tai vaikka ravintolaan. Ei meillä silloin juhlavaatteita pueta, vaan tavalliset mutta siistit vaatteet. Meandia tai muutakaan retrotyylistä ei ole.

-olinkohan 7

Juhlavaatteina käytämme röyhelömekkoa ja lakerikenkiä - ei kai nyt ihmiset pidä Me&i-merkkiä juhlavaatteena? Meillä Meandin, Polan O. Pyretin ja Metsolan vaatteet on ihan arkikäytössä. Ja kestäviä ja toimivia arkivaatteita ovatkin.

Joskus tuli lahjaksi joku Lindeksin vaate lapselle, mutta eihän se kestänyt mitään. Itse en ole koskaan ostanut yhtäkään vaatetta H&M tai Lindex-linjaa.

Vierailija
26/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun po.p vaate / me&i vaate mukamas kestää mutta h&m / lindex ei ?? Meillä on villeinkin lapsi käyttänyt samalla tavalla näitä vaatteita ja voin kyllä sanoa että yhtälailla ovat kuluneet. me&i vaatteista lähtee värit kuvista ekassa pesussa sama on osissa lindexin vaatteissa osa taas säilyy kun uusina vaikka kuinka käyttäis. Po.p njaa muuttuvat semmoisiksi vähän haalean näköisiksi ja laatu ei mitenkään parasta jotkut menevät jopa muodottomiksi=levenee ja lyhenee.

Vierailija
27/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole niiden mallistoissa nähnyt mitään hienompia, saati juhlavaatteita?! Nehän on just perusarkivaatetta, trikoota ja froteeta.

Ja Benetton ja Name it sitten, niillä on toki juhlavaatteitakin mallistoissaan, mutta myös paljon ihan perusarkivaatetta. Ja ne maksaa suunnilleen saman verran kuin vaikkapa Lindexin trikoovaatteet.

En siis ihan käsittänyt tota jakoa "merkkivaatteisiin" ja "perusvaatteisiin". :D

Vierailija
28/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v poika käyttää kotona ja päiväkodissa h&m,lindex,kappahl,nike,adidas,prisma vaatteita.

en halua ostaa käytettyinä sisävaatteita, joten nuo ovat ihan hyviä. valokuvauspäivänä oli päällä tommy hilfigerin paita, hyvästä alesta löydettiin, joten siksi ostettiin. mukava muisto itsellekkin kun normihinnalla noin arvokkaita vaatteita ei normaalisti osteta.. niken ja adidaksen college puvut ovat intersportin 20€ tarjouspukuja..

Vierailija
29/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin päiväkodissa kuin kotonakin :) Suurin osa ihan H&M, Lindex, Ciraf.. mun mielestä noi ns. "halpis"vaatteetkin maksaa todella paljon ja lapset kasvaa niin nopeasti että kohta saa taas olla uutta ostamassa, siksi meillä ei osteta lapsille mitään merkkivaatteita. Hyvin ovat kestäneet nuokin parilla lapsella eli ihan ok-laatuisia ovat. Ja kyllä harmittaisi toki enemmän jos päiväkodissa häviäisi joku 100e vaate kuin 12e.

Juhlatilaisuuksissa voi tietty sitten olla hienompia ja parempia vaatteita, mutta kyllä perusvaatteilla arkena hyvin pärjää.

Vierailija
30/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ostaa niitä merkkejä ihan varta vasten pk:ta ja kerhoja ajatellen. Kelle sitten niitä esitteleee, jos ei muille aikuisille? Ne lapset kun ei välitä onko sun hihassa P, vai joku napero. Ja mitä isommalla, sen parempi.

Voin vannoo, etten ole ainoa. Sanokaa mitä sanotte.

Vierailija
31/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan diipadaapaa taas tääkin aihe. miten joku ees kehtaa kirjoittaa näin typerää otsikkoa? ootko ihan aikuisten oikeesti aikuinen ja tosissas?

Vierailija
32/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n listaamilla benettonilla ja name it:lla on just noita 12 e vaatteita (ja halvempiakin).

Pakko vaan huomauttaa, kun häiritsee että ihan perusmerkeistä puhutaan kalliina merkkivaatteina. Esim. cittarissa ja prismassa monet vaatteet on paljon kalliimpia kuin benettonin tai name it:n perusvaatteet.

Vierailija
33/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu kun Meandi-tunikaan meni liimaa ja banaania, huppis. Sitä sitten äiti kauhistelee. Pienten ryhmässä jatkuvasti jollain vuotaa vaippa läpi, ruualla sotketaan paljon ja vaatteet voivat nimikoimatta kulkeutua vääriin koreihin ja koteihin. Eli todellakin olisi paljon viisaampaa pukea lapselle halpaa vaatetta, jonka saa sotatakin surutta.

Itse ostan lapsilleni lähes kaikki vaatteet päiväkotiin kirppikseltä. Ne ovat tosi hyväkuntoisia ja merkitkin just esim. POP, Benetton, Esprit ym. mutta koska ovat halvalla ostettuja niin niitä saa elämä kuluttaa.

Vierailija
34/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisille se on vaan halpa arkivaate,mulle se on merkkivaate,mitä sitten?

Vierailija
35/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muu vaara"-merkki - sellainen kolmio, jossa on se huutomerkki ja punainen reuna -, kun se ei vielä ymmärrä hölkäsen pöläystä. Voi vaikka yllättäen muksaista tai puraista kaveria. Tietävät sitten varoa toiset.

Isommalla taas on sini-valko-musta "Opastustaulu"-merkki, sellainen, missä on musta i-kirjain keskellä, koska se tietää kaikki asiat ja kertoo ne myös kaikille vastaantulijoille.

Vierailija
36/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan 3v kayttaa tarhassa Ja 5v koulussa koulupukua. Tulin siihen tulokseen naita kommentteja lukiessani

Vierailija
37/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli merkkivaatteet päiväkotiin ja halpikset pidetään kotona.

Tai siis arkisin laitan lapselle päälle Popin, Småfolkin, Dunsin, Benettonin ym. kalliimpien merkkien vaatteita.

Viikonloppuisin puen usein mitä sattuu, kun käydään tosi harvoin missään ihmisten ilmoilla viikonloppuisin (ainakaan talvella) eli lähinnä ulkoillaan, jolloin kuitenkin haalari sisävaatteiden päällä tai mennään uimaan, jolloin ei tietty mitään vaatteita.

En viitsi siis kotona "kuluttaa" noita kalliimpia vaatteita, kun en itsekään kotipäivinä siistimmin pukeudu. Paremmat laitetaan kun liikutaan ihmisten ilmoilla. :)

Päiväkodissa ei ole viel kadonnut mitään, kokemsuta nyt puoli vuotta.

Vierailija
38/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsella eniten Lindexin ja H&M:n vaatteita, mielestäni nättejä ja edullisia. Ei olisi varaa ostaa mitään kalliita. Ja harmittaisikin jos kalliit vaatteet saisi tahroja, jotka ei pesussa puhdistu. Hinta-laatusuhde on mielestäni näissä ollut hyvä.

Vierailija
39/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ipanoilla päällä: Lindex, Phister ja Philina, Scotch and Soda, IKKS, Ciraf, Petit Bateau, Småfolk, Me&I, Elle, TH, RL, Catimini, Oilily, NoaNoa, Mini a Ture, Molo, PoP, Mayoral jne.jne.

Ihan sama.

Kaikkia kivoja ja kauniita vaatteita löytyy.

Ja kaikissa saa maalata, syödä mustikkaa ja loikkia kuralätäköissä, myös parhaimmissa (tyyliin Diorissa), pesukone kun on keksitty :)

Ja mä kyllä tykkään enemmän siitä että vaatteista ei huomaa että ne on "merkkivaatteita". En käyttäisi Burberryn nova scottia, tai isolla kirjoitettuja logoja, ei kiva.

Vierailija
40/45 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ton ikäiset kakarat niistä räteistä mitään ymmärrä, puetteko niitä siis toisten lasten vanhempai varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan