Mitä merkkejä puette lapselle päiväkotiin?
Mun mielestä perus HM/KappAhl,Lindex tuotteet passaa päiväkotiin jos uutena haluaa. Kotona voidaan sit käyttää mm Polarn. o pyrettiä ja benettonia ja name it jne,mutta emmä kyllä pk:seen laittais niitä ellei nyt oo joku juhla esim tarhakuvaus.
Kaverini just valitti kun heidän pk:ssa oli kadonnut Me & I vaatteita mitä oli ollut lapsen päällä ja tilalle oli laitetu vanhoja ryysyjä kuulemma,miksi se lapsi pitää pukea niihin hienompii vaatteisiin päiväkotiin?
Eikö enää perusvaatteet kelpaakaan ja oot sit ihan out`vai mikä maksaa?
Ajattelin kysyä koska,esikoinen lähtee pk:seen nyt syksyllä niin vähän mietin mitä pukee sit päälle.
Kommentit (45)
Postimerkkejä Käyttää esikoinen nykyään, kun ne on sen mielestä niin kivoja. Se on kyllä jo koulussa. Pienemmät käyttää mitä kotoa sattuu löytymään; useasti leikataan Hesarista, pojille automerkkejä mainoksista. Sit ku me hienostellaan, käytetään kaupasta ostettuja tarroja, mutta vain hienoimpia ja kalleimpia tietty.
oli hinta mikä tahansa. Se on ko joku minusta merkkivaate riippuu pitkälti hinnasta, esim. lasten t-paidoissa merkkivaate=hinta 25+ euroa. Juhlavaate=juhlava vaate joka voi olla merkkivaate tai sitten ei.
En minä ainakaan ole niiden mallistoissa nähnyt mitään hienompia, saati juhlavaatteita?! Nehän on just perusarkivaatetta, trikoota ja froteeta.
Ja Benetton ja Name it sitten, niillä on toki juhlavaatteitakin mallistoissaan, mutta myös paljon ihan perusarkivaatetta. Ja ne maksaa suunnilleen saman verran kuin vaikkapa Lindexin trikoovaatteet.
En siis ihan käsittänyt tota jakoa "merkkivaatteisiin" ja "perusvaatteisiin". :D
Kaverini just valitti kun heidän pk:ssa oli kadonnut Me & I vaatteita mitä oli ollut lapsen päällä ja tilalle oli laitetu vanhoja ryysyjä kuulemma,miksi se lapsi pitää pukea niihin hienompii vaatteisiin päiväkotiin.
Musta meandit on arkivaatteita eikä mitään juhlatamineita niinku joku täällä jo totes. Miksi pidätte niitä juhlavaatteina? Hinnanko vuoksi? Minä olen sitä mieltä, että arkivaatteisiin kannattaa satsata rahaa, kun niitä pidetään paljon ja juhlatamineet voi ostaa halvalla H&M:ltä, kirpikseltä ja alesta, kun niitä ei kuitenkaan montaa kertaa käytetä ennen kuin käyvät pieniksi.
Oon vähän äimistellyt joitain tuttuja, jotka tuo tenavat kaikkiin juhliin meandeissa vaikka musta esim. ristiäisissä kuuluis pikkupojallekin mieluummin kauluspaita päälle ( vaiks Henkkamaukasta kympillä) kuin joku meandin traktoripaita.
eli merkkivaatteet päiväkotiin ja halpikset pidetään kotona.
Tai siis arkisin laitan lapselle päälle Popin, Småfolkin, Dunsin, Benettonin ym. kalliimpien merkkien vaatteita.
Viikonloppuisin puen usein mitä sattuu, kun käydään tosi harvoin missään ihmisten ilmoilla viikonloppuisin (ainakaan talvella) eli lähinnä ulkoillaan, jolloin kuitenkin haalari sisävaatteiden päällä tai mennään uimaan, jolloin ei tietty mitään vaatteita.
En viitsi siis kotona "kuluttaa" noita kalliimpia vaatteita, kun en itsekään kotipäivinä siistimmin pukeudu. Paremmat laitetaan kun liikutaan ihmisten ilmoilla. :)
Päiväkodissa ei ole viel kadonnut mitään, kokemsuta nyt puoli vuotta.
Missä niitä parempia vaatteita pitäisi jos ei pk:ssa? Kotona sitten pidetään mitä sattuu ekaksi käteen osumaan...
Laitan kotonakin lapsille kivat vaatteet, vaikkei edes tavattaisi ketään koko päivänä.
T.32