Minkäikäisenä lapsesi lopetti Pikkukakkosen katselun?
Itse ihmettelen, kun oma 8-vuotiaani, joka on vielä aina vaikuttanut ikäistään kypsemmältä, katsoo Pikkukakkosta innolla joka päivä :)
Kommentit (11)
Jotain 5-vuotiaana? Ei puhettakaan, että 8v:ta kiinnostaisi
Pikku Kakkosella oli jotkut juhlat, ja ennakkopuffeissa pyydettiin "tule mukaan juhlimaan". Mun lapseni kuvitteli oikeasti pääsevänsä juhliin mukaan ,(luultavasti studiolle) tajusinsen vasta myöhemmin kun lapsi puhui juhliin menosta. Jouduin sit selittämään, ettei lapsi oikeasti päääse mukaan muuten kun televisiota katsomalla. Lapsi oli niin pettynyt ja loukkaantunut, ettei sen jälkeen koskaan katsonut Pikku Kakkosta:-)
monet Pikkukakkosen jutut toimii yhdellä tasolla isommalle ja toisella tasolla pienemmälle. Itse olin varmaan 10, kun vielä tykkäsin katsoa silloista Piilomaan Pikku-Aasia ja Nalle Luppakorvaa, oman pikkuveljen kanssa tietysti ;) Ja kun koulussa ja elämässä muutenkin lapselle tulee uusia asioita jatkuvasti eteen, voi olla kiva välillä katsoa jotain "helpompaa". Niinhän me aikuisetkin tehdään: aivot narikkaan ja telkkarista viihdettä. Itse muistan katsoneeni lastenohjelmia just sillä periaatteella melkein koko ala-asteen ajan. Se ei silti estänyt minua mm. lukemasta Sinuhea 12 - 13 vuotiaana ihan omasta kiinnostuksesta. Silloin ymmärsin tarinan, nyt lukiessani ymmärrän sinuhen yksinäisyyden ja paljon muuta. Hyvä ohjelma/tarina toimii aina monella tasolla, oli se sitten lapsille tai aikuisille.
Nyt ekaluokkalaisena saattaa joskus istahtaa pikkusiskon seuraksi katsomaan.
8-vuotias katsoo pikkusisaruksen kanssa. Jos on joku hyvä leikki menossa, eivät katso, mutta muuten mielellään. Monilla kasvaminen ja kypsyminen tarkoittaa vain lastenohjelmien vaihtumista väkivaltapeleihin, joo, tosi sivistävää... Perjantaisin meillä kuuluu lisäksi huuto "Äitiii, Taitoset alkaa!" eli katsojia riittää :)
Meillä 9v kolmasluokkalainen tyttö ja 7v ekaluokkalainen poika katsovat vielä Pikkukakkosta. Isompi ei ole enää niin kiinnostunut, mutta tykkää esim. Taitosista ja mm. Taikuri Savinen, ne muovailuvahakissat, Hölmöläiset ja eläinohjelmat ovat vielä lemppareita.
Katsovat myös Galaxia.
Isoveljensä kanssa katsoo välillä ikätasoaan huomattavasti vanhemmille suunnattuja ohjelmia ja vaikka niissä oliskin jotain jännää, ei poika niihin reagoi. Rölli kun vilahtaa telkkarissa sulkee sen samantie ja juokseen toiseen huoneeseen.
Isoveljensä kanssa katsoo välillä ikätasoaan huomattavasti vanhemmille suunnattuja ohjelmia ja vaikka niissä oliskin jotain jännää, ei poika niihin reagoi. Rölli kun vilahtaa telkkarissa sulkee sen samantie ja juokseen toiseen huoneeseen.
ja edelleen tykkään katsoa toisinaan monia lastenohjelmia mm. pikkukakkosta :) ja tosiaan monissa lasten ohjelmissa on erikseen se lasten tao ja sit isommille tarkoitettuja juttuja jotka ei kuulukaan ihan pienten ymmärrettäväksi.
kun pikku kakkonen vaihtui isoon kolmoseen...