Nelivuotiaalla tytöllämme on mielikuvitusystävä nimeltä Memme.
Ollut jo parisen vuotta.
Eilen tyttö sanoi veljelleen "Si, se tarkottaa kyllä". Veli kysyi mistä sisko sen tietää, niin tyttö sanoi "Memme kertoi".
Äsken tyttö kertoi, että Memmellä on tänään päällään paita ja housut, jossa on sydämiä ja kukkia.
Onko teidän lapsilla ollut mielikuvitusystävää johon lapsi oikeasti tuntuu uskovan? Mitä lapsenne kertoo tuosta ystävästään?
Kommentit (37)
Minun lapsellani on yksi mielikuvitus kaveri ja sen nimi on hoppis se on ollut jo 3-6vuoteen saakka ja sitten unohtui pois
Nelivuotiaalla tytölläni on mielikuvitusystävä nimeltä Ymmi. Ymmi Hinaaja. Olisikohan lapsipsykiatrin paikka? :)
Jos mielikuvitusystävän kanssa leikkii tai kuvittelee siitä tarpeeksi kauan aivot luulevat sen olevan todellinen ja sille kehittyy ominaisuuksia. Niillä voi olla oma mieli ja niiden unohtaminen on niille kuolema. Aistittavia esineitä voi myös syntyä. http://tulpa.palstani.com/
Kaverini pikkusiskolla oli mielikuvituskavereita, joita tämä syytti muistaakseni myös sänkyyn pissaamisesta, kun oli itse yökastelija.
Pikkuveljellä oli joskus mielikuvituskaverit Alli ja Kulli. Äiti kielsi kutsumasta niitä pihalla...
Omalla lapsella on ollut jonkinlainen linnun ja vanhan viisaan naisen yhdistelmä joka auttoi häntä taistelemaan luurankopupua vastaan.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 17:52"]on poikani legendaarinen mielikuvitusystävä. Henriikka on ruohonleikkuri- ja harrikkakorjaaja Korsosta, perusti kuulemma poikani kanssa alan korjaamon, "virman", muutama vuosi sitten. Ovat olleet reissuhommissa "Apaniassa" ja "Danskassa", rakentaneet taloja ympäri maailmaa. Reissuja, kokemuksia ja tarinoita oli aikanaan kymmenittäin. Pikkuhiljaa Henriikka katosi ja nykyään poikani, nyt 5-vuotias, saattaa läpällä heittää Henriikasta tarinaa. Odotamme sitä päivää, kun hän tuo ensimmäisen tyttöystävän kotiin näytille ja esittelee, "äiti, tässä on ...Henriikka Mäkiläinen" :D Terkkuja tutuille, jotka tunnistivat ;)
Harrikkakorjaajia ei voi olla liikaa xD
Oliko lapsillanne mitään prodromaalioireita ennen psykoosin puhkeamista?
Mulla oli pienenä mielikuvitusystävänä apina, en muista sen nimeä mutta tosiaan en kertonut siitä koskaan kenellekkään, ei välttämättä kaikki muutkaan lapset kerro :)
Minulla on nytkin mielikuvituskaveri nimeltään Lintsi ja toinen oli kieputin.olivat rakkaita,mutta huusin pienempänä näin:kie putin!oli naurussa suu äipällä....kuulemma.t:9 vuotias,Lintsi vieressä nytkin.ei siis huvipuisto!,vaikka nimi johtaa siitä huvipuistosta,eli Linnanmäestä.
Pojallani 6v on mielikuvituskaveri Ville, hyvät leikit on Villen kanssa, itselläni oli pienenä Karoliina mielikuvituskaveri.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 17:52"]
on poikani legendaarinen mielikuvitusystävä. Henriikka on ruohonleikkuri- ja harrikkakorjaaja Korsosta, perusti kuulemma poikani kanssa alan korjaamon, "virman", muutama vuosi sitten. Ovat olleet reissuhommissa "Apaniassa" ja "Danskassa", rakentaneet taloja ympäri maailmaa. Reissuja, kokemuksia ja tarinoita oli aikanaan kymmenittäin. Pikkuhiljaa Henriikka katosi ja nykyään poikani, nyt 5-vuotias, saattaa läpällä heittää Henriikasta tarinaa. Odotamme sitä päivää, kun hän tuo ensimmäisen tyttöystävän kotiin näytille ja esittelee, "äiti, tässä on ...Henriikka Mäkiläinen" :D Terkkuja tutuille, jotka tunnistivat ;)
[/quote]
Meidän pojan ystävä oli Arvi Suk, irlantilainen automies-orava. Myös Arvi reissaili paljon, viimeisinä aikoinaan lähinnä Thaimaassa ja Intiassa, taisipa jäädä sille tielleen.
Löytyy täältä vähän vanhempikin tenava kavereineen. Minä 11v vietän Nipen kanssa aikaa jatkuvasti, aika saman tyylinen kuin sims 3 täyttä elämää-pelissä mielikuvituskaverit :)
Mun lapsella on ollut parivuotiaasta asti kaveri nimeltä Pemppi. Pempin koko vaihtelee parisenttisestä aikuisen miehen kokoiseksi. Pemppillä on auto JA mopo ja se asuu ratikkapysäkin vieressä :).
Minulla oli lapsena mielikuvituseläin. Poro. Aika hassu valinta stadilaistytölle (silloin 5v). Poro oli mukana joka paikassa; kerran kun olimme isän palaamassa isän kanssa jokaviikkoiselta lenkiltä Punavuoresta Kallioon huomasin juuri ennen kotia että poro oli jäänyt sinne eläinkaupan ovenpieleen remmiin kiinni. Ihana isäni hyppäsi kanssani raitiovaunuut ja niin lähdettiin hakemaan poro kotiin:D
Mulla on aika monta Tipu on undulaatti ruusu on 12 vuotta musti on espanjanveikoira ja vuokko on 9 ja se puhuu englantia ja mä oon 8. vaikka mulla on isosisko ja kaks isovelii nii ne on niin mälsiä kun ne on vaan kolmistee paitsijoskus mä oon niiden kaa mut matkoilla on vaan tipu kosja se voi istua mun olkapääklä jos taskussa on siemeniä.
http://www.meidanperhe.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/737876/_pitais…