Vika minussa vai miehessä? Mielipiteitä?
Valitanko liikaa? Olenko liian tarkka? Vai onko mies laiska?
Meillä tilanne on ollut se, että saman katon alla ollan asuttu 3 vuotta. Perheessä on 1 lapsi, vanhemmat tietty ja koira. Ainahan tämä on meillä ongelmana ollut, nimittäin kotityöt ja kämpän kunnossa pito. Itse olen sellainen ihminen, että tykkään pitää kämpän siistänä. Likaiset vaatteet koneeseen tai vähintään pyykkikoriin, astiat koneeseen tai vähintään tiskialtaaseen. Tavarat käytön jälkeen omille paikoilleen. Takit kaappiin minne ne kuuluvatkin. Jos lattialla on likaa niin samantien siivotaan pois sun muuta.
Koiran karvojen takia imuroin, joka päivä sellaisen pikaimurouksen, ettei kämppä pääse kaameaan kuntoon. Siihen menee maksimissaan se 15 minuuttia. Kämppä näyttää heti siistimmältä ja mun mielestä on mukava olla siistissä kämpässä.
Mies sen sijaan jättää vaatteitaan likaisia siis lojumaan pisin pitkin rappusten kaiteita, sohvalle. Millon minnekkin. Astiat saadaan kyllä tiskipöydälle, ei tiskialtaaseen tai koneeseen, puhumattakaan roskista. Nekin jätetään tiskipöydälle. Ruuanlaiton jälkeen hella on sen näköinen, että siinä on tosissaan jotain tehty ja se saattaa pari päivääkin seisoa samanlaisena, ellen minä sitä putsaa. Mikäl mies tekee seuraavana päivänä ruokaa, ei silti vieläkään siivoa hellaa. Imuroinnin kanssa tapellaan aina. Kummatkin käydään töissä, mutta jos pyydän mieheltä kerran viikosa imurointia VAPAAPÄIVÄNÄ, niin siitä syntyy sellainen show, että en jaksa kuunnella kiukuttelua ja imuroin itse.
Itse siis imuroin päivittäin, ennen töihin menoa tai töitten jälkeen. Vapaapäivänä teen suursiivouksen. Ja korostan, pikaimuroukseen ei enempää varttia mene. Mies on kuulemma poikki työpäivän jälkeen ettei jaksa tehdä mitään. Hänen hommansa ei ole millään lailla rasittavaa, korkeintaan kuuntelee asiakkaitten valitusta.
Meillä mä käyn suurimmaksi osaksi kaupassa, joskus käydään yhdessä. Joskus mies hakee jotain pientiä, harvemmin käy yksin kaupassa, kun hänellä menee hermot kuulemma siihen touhuun.
Lapsen kanssa mies kyllä leikkii, ja osallistuu hänen hoitoonsa, yöheräilyihin jne. Siitä en valita yhtään ja nostan oikein hattua miehelle siinä asiassa ja olen kiitollinen.
Eniten mua vaan rassaa se kotihommien teko. Kuten aikaisemmin mainitsin molemmat käydään töissä ja tehdään yhtä pitkiä päiviä ja ammattakin on sama. Minä kuitenkin hoidan siivoukset, ruuanlaitot, pyykinpesut jne muut kotityöt.
Eilenkin tuli show siitä kun pyysin miestä siivoamaan vapaapäivänään. Itse olin töissä, kun tulin töistä tämä loikoilee sohvalla tietokoneen edessä, kämppä täyskaaoksessa. Muksun oli kyllä laittanut nukkumaan, mutta muuta ei ollut tehnyt. Sitten rupesi mun sanomisten jälkeen väkipakolla imuroimaan ja imuroituaan tuli ja tokas mulle saisit olla tyytyväinen, että nyt imuroin. Meinasin kilahtaa ihan täysin. Omasta mielestä mies yrittää kerätä pisteitä kotitöistään, mutta mun mielestä niissä ei mitään pisteitä jaeta kellekkään, ne kuuluvat yhteisesti kummallekkin.
Korostan vielä, mies siivoo maksimissaan kerran viikossa, jos sitäkään. Lisäksi tämä asia pitää häneltä pyytää/sanoa. Vapaaehtoisesti ei tee mitään.
Olenko nipo? Sori kirjoitusvirheet ja pitkä vuodatus. Hermo vaan alkaa menemään.
Kommentit (82)
Ja jälleen uusi asia: PITÄÄ SIIVOTA KUN ON VAPAAPÄIVÄ!Miksi sen tarttee imuroida kun sä tulet neuroottisia taipumuksiasi toteuttamaan ja imuroit itse sen varttisi????? Jumalauta. Mä jättäisin sut jo. Ei se varmaan sulle munaa enää anna?
Mulla mies tekee kotitöitä ja se riittää mulle. Sun mies ei imuroi tänään, koska IMUROIT EILEN! Mitä niin vaikeaa tämä on tajuta?
Hanki elämä; ei sun ole pakko imuroida joka päivä!!!!! Mene välillä vaikka ehdottaan että panisitte sen vartin. Koska sitä sä tarttet.44
mutta suoraan sanottuna, mua ei panemiset kiinnosta ainaisten tappeluiden takia. Miestä kylläkin, ja kyllä se sitä pillua saa ja minä munaa, jos haluan, mutta eipä pahemmin haluta!
Sulle on muutenkin vaikea kommentoida, kun ymmärrät asiat ihan väärin. Tai sitten en osaa kirjoittaa asiaa siten miten sen tarkoitan. Sekin voi olla.
ap
Minusta et ole neuroottinen tässä, että vaadit mieheltäsi viemään hänen tavaransa paikoilleen. Ajatelkaapas, miten kävisi, jos esim. meidän perheessä kaikki jättäisivät tavaransa, pyykkinsä, astiansa, roskansa sinne minne haluaisivat.. meillä on viisihenkinen perhe. Kaaos olisi viikossa niin hirveä, että... kuukauden jälkeen pitäs kutsua varmaan joku siivouspartio hoitamaan hommat, kun ei itse selviäisi näistä hommista. Noin niinku pikkusen liioteltuna. Mutta. Minusta jokaisen on huolehdittava omista tavroistaan ja tuskin oikeasti kukaan haluaa homeisia astioita yms. pyörimään taloon, jossa on lapsia. Jos omasta halustaan taas haluat imuroida joka päivä niin eihän sekään keltään ole pois. Ja kerran viikossa kyllä mieskin voi osallistua.
Mun mies tuskin siivoaa maksimissaan edes kerran kuussa. Hänellä on aina jotain muuta menoa/tekemistä kun pitäis siivota. Jälkensäkin jättää korjaamatta ja olisin tyytyväinen jos edes ne siivoaisi, mutta ei.
Jos minä en siivoaisi, niin ei siivoaisi kukaan koska miehelleni on tärkeää myös se ettei "joudu" tekemään yhtään sen enempää kuin minäkään. Tätä vähän ihmettelen sillä ei hän tee edes puoliakaan siitä mitä minä teen kotona. Hän ei tällä hetkellä käy töissä joten työtkään eivät häntä rasita.
Hän kyllä jaksaa valittaa siitä kuinka poikki hän on kun kävi kaupoilla ym ym.
Ai niin. Sain tuosta tarpeekseni vihdoinkin ja toivotin matkoihinsa, vaikka jonkun mittakaavan mukaan minunkin pitäisi olla tyytyväinen siitä että mieheni (ex) sentään edes jotain tekee.
Niin onhan nimittäin miehiä jotka pitävät vaimoaan/naisystäväänsä palvelijana/siivoojana/"huorana" ja siis vaativatkin tälläista tekemättä itse mitään hyödyllistä perheensä eteen.
että on neuroosiensa pauloissa ja kiihko menee niihin. ;)
Mitä mä nyt taas ymmärsin väärin. Vastailen sun juttuihin.
Hohhoijaa. Minusta sinulle on helppo vastata, jatka nyt lisää niin kirjoittelen lisää! ;)
Mutta ei silloin TARVITSE imuroida jos päivittäin joku jo imuroi! Mikä tässä on niin vaikeaa?
teillä on imuroitu joka päivä ja pilaat miehen vapaan koska vaadit että hänen tarttee nyt imuroida vaikka juuri eilen imuroit itse.
44
Hanki robottipölynimuri. Roomba on ihan jees. Meillä ei ole puoleentoista vuoteen imuria tarvinnut käyttää kuin pari kertaa sen ansiosta.
Teippaa koiraasi muovipussi tukevasti kiinni, jos mukamas karvaa irtoaa niin paljon, että pitäisi joka päivä imuroida. Ei meillä vaan tuollaista ongelmaa koiran kanssa ollut.
Älä pyydä sitä miestä imuroimaan. Ikinä. Sähän siellä olet juuri imuroinut, joten mitä hiton järkeä?
Ja niiden ovenkahvojen jynssääminen on täydellisen turhaa jos pöpöjä pelkäät, eivät ne niissä kauaa muutenkaan elä ja uusia tulee jatkuvasti, mikäli sellaista teet. Pölyjä ei myöskään tarvitse jatkuvasti pyyhkiä, edes yhtä kertaa kuussa, niitä ei kukaan vahdi muutenkaan, ja jos sitä pölyä tulee liikaa, niin hankkiudu eroon pölyn aiheuttajista, eli pahiten pölyävistä kankaista/matoista/verhoista/sohvista.
...mutta olen silti hämmentynyt, miten moni täällä pitää ap:n miehen loisimista jotenkin ihan normaalina. "Tottule nyt vain siihen". En käsitä. Ap:n pitää relata, mutta kyllähän tuo miehen touhukin on jotain muuta aikuisen perheenisän toimintaa. JOs mies ei omia astioitaan saa koneeseen, niin millä ne sinne menevät? Ap:n vai kotiapulaisenko hän ne sinne odottaa laittavan? Sama juttu pyykkien kanssa.
En minä katsele tuollaista reppanaa pitkään....tosin en kyllä jaksaisi ap:n kuuloista tiukkapipoakaan...joten ihmettelen vain että miten nämä kaksi ääripäätä ovat toisiinsa rakastuneet? Keskustelkaa, ja paljon, ja sopikaa tarkkaan käytännöt...muuten eroatte, sillä kumpikin hajoaa vitutukseen ennen pitkää.
Niin onhan nimittäin miehiä jotka pitävät vaimoaan/naisystäväänsä palvelijana/siivoojana/"huorana" ja siis vaativatkin tälläista tekemättä itse mitään hyödyllistä perheensä eteen.
--------------------------------------------------
Juu, varmaan on. Se EI tosin yhtään poista sitä tosiasiaa, että jos tuollaisia suhteita on niin sairaitahan ne ovat. Älkää nyt hyvät naiset yksikään ajatelko ihan tosissanne noin! Aina on parempi olla yksin kuin kusipään kanssa!
OK..minäkin olen siis nipo koska meillä on aina siistiä. Ja ap:n miestä en katselis päivääkään!
Meillä jopa lapset osaavat viedä tiskit tiskialtaaseen tai koneeseen, pyykit pyykkikoriin ja roskat roskiin..siis ihan normaalin ihmisen perusjuttuja mistä ei tarvitse edes keskustella. Vaikka olen äiti ja nainen niin en ole mikään palvelija tai kodinkone joka yksin hoitaa koko huushollin ja muut vaan sotkee...
ja just joku hiton pölyjen pyyhkiminen on muutenki niin vittumaista hommaa, kun ei siinä ees huomaa mitään muutosta alkuperäiseen. En yhtään ihmettele jos miestä ei kiinnosta tuollainen näpertely.
Anna sen kamojen olla, ja jos kitisee sulle tiskaamattomudeesta niin anna senkin asian olla, kai se joskus tiskaa tai ostaa ainakin uudet astiat sinne.
Ei maailmasi romahda jos koti ei ole siistinä!! Itse olin ennen tuollainen.. Mutta onneksi opin hellittämään! Imuroidaan 1-2 kertaa viikossa, pyykkiä pestään samalla tavalla 1-2 kertaa viikossa.. Keittiön siivoan joka päivä.. no jos en jaksa niin en sitten.. Jaksaa paljon paremmin eikä kämppä oikeesti tule siltikään kaatopaikaksi :D Vaatteiden jättämisestä ympäriinsä voi varmasti sanoa miehellesi, kysyä että voitaisko sopia että laitettais ne kaappiin tai pyykkiin.. Tai jos on niin kun meillä, hommasin ukolle pystynaulakon (sellaisen jalallisen) mihin ripustaa aina vaatteet joita käyttää seuraavana päivänä ( meillä mm. työvaatteet). Se on helpottanut huomattavasti vaatteiden levitystä :D
se on tosi, mutta sitten kun ruvetaan siivoomaan, olettaen nyt tuo 1-2 kertaa viikossa niin hommaa on oikeen urakalla. Koirankarvat tarttuvat joka paikkaan, pölyä riittää vaikka muille jakaa ja hommaan menee kaksinkertainen aika. Ja ei tässä muuta turhauttavaa ole kuin se, että mä joudun sen homman yksinäni tekemään. Mies katsoo vierestä tai on koneella. Myönnän, ehkä olevani hieman liian tarkka, mutta en käsitä etteikö ihmisellä ole varttia ylimäärästä aikaa päivässään tarttua imurin varteen, tehdä imurous ja sitten ois kaikki ok. Tollanen naulakko olis kyllä hyvä systeemi. Pistänpä harkintaan. Ollaan miehen kanssa puhuttu näistä vaatteiden leviäks jättämisestä sun muusta, monta kertaa sanonut muuttuvansa, mutta ei mihinkään suuntaan ole kumminkaan asia edennyt. ap
Jankkaat jostain imurouksesta ja pikaimurouksesta koko ajan, eikä sellaista sanaa ole olemassakaan. Eihän se ukkosi varmaan edes tajua, mistä puhut!
että on neuroosiensa pauloissa ja kiihko menee niihin. ;)
Mitä mä nyt taas ymmärsin väärin. Vastailen sun juttuihin.
Hohhoijaa. Minusta sinulle on helppo vastata, jatka nyt lisää niin kirjoittelen lisää! ;)
Mutta ei silloin TARVITSE imuroida jos päivittäin joku jo imuroi! Mikä tässä on niin vaikeaa?
teillä on imuroitu joka päivä ja pilaat miehen vapaan koska vaadit että hänen tarttee nyt imuroida vaikka juuri eilen imuroit itse.44
Mä luulen, että ap:n mies ei imuroisi mitään vaikka ap ei olisi viimeiseen vuoteen siivonnut karvan karvaa pois...
Ei se nyt voi olla liikaa vaadittu että toinenkin osallistuu kotitöihin laittamalla tiskit edes sinne altaaseen ja viemällä pyykit pyykkikoriin. Ja imuroimalla lattiat edes joskus vapaaehtoisesti...
Jos haluat imurointia joka päivä, tee se itse! Sun pitää vain hyväksyä, ettei miehesi halua/tarvitse samanlaista siisteyden tasoa.
Teillä on aika toivoton tilanne. Sä olet ap siivousfriikki ja miehesi mielestä varmasti nalkutat turhasta. Ette ymmärrä toisianne ollenkaan. Tuskin kumpikaan on oikeassa tai väärässä mutta joustaa pitää kyllä nyt molempien. Luopukaa koirasta niin kerran viikossa imurointi riittää.
Omaa siisteyskäsitystään on erittäin vaikea muuttaa, eikä se välttämättä johdu edes kotoa saadusta esimerkistä. Meillä oli lapsuudenkodissa aina siistiä, vaikka imuroitiin kerran viikossa. Ja silti minusta tuli sotkuinen, veljestäni taas siisti.
Itse olen nainen eikä mua häiritse yhtään jos tiskit on tiskipöydällä, roskat jää multa usein pöydälle vaikka roskis on vieressä. Vaatteet jää usein lojumaan lattialle, eikä häiritse mua yhtään, aastuin vain yli jos ohi ei pääse.
Jos mulle tulisi joku nipottamaan että pitää imuroida EDES kerran viikossa niin ehdottaisin että molemmat imuroivat joka toinen viikko. Minun mielestäni kerran viikossa imurointia on riittävästi, pölyjen pyyhimisestä nyt puhumattakaan. Jos hoitaisin sen ja silti joku valittaa niin musta se tuntuis todelliselta nalkutukselta. Kyse ei ole siitä etteikö mulla oli 15min päivässä aikaa imuroida, vaan siitä että musta se on turhaa ajankäyttöä. Vaatteiden laittamisen paikoilleen ja astioiden laiton koneeseen hyväksyisin mukisematta jos kanssaeläjää ne häiritsisivät.
Istukaa pöydän ääreen ja laittakaa molemmat omalle paperille mikä on normaalia ja riittävää siivousta omasta mielestä. Sitten alatte siitä muodostaa kompromissia.
...omaa tapaasi absoluuttisena totuutena. Sanoithan itsekin, että mielestäsi on "itsestään selvää" että roskien paikka on roskiksessa eikä pöydällä.
Eivät ne roskat sinne itsestään mene! Itsestäni tuntuu suuremmalta vaivalta vaikka voileipää tehdessä koko ajan muistaa laittaa kaikki roskikseen ja voiveitsi paikalleen ja pyyhkiä murut, kuin antaa sotkeutua ja sitten kun ei enää jaksa sotkua, siivota kerralla isommin.
Ja aina parempi jos joku muu siivoaa! Tosin meillä se olen minä.
Ap:n kirjoituksista tulee mieleen äitini, joka ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miten voin elää tällä lailla. Jos hän on käymässä, hän siivoaa koko ajan, vaikka erikseen kiellän ja se ärsyttää.
Pitäisi hyväksyä se, että itse tulee aina ja ikuisesti tekemään enemmän siivouksen eteen, ja lakata ärsyyntymästä asioista jotka eivät tule muuttumaan.
Toisaalta - ap:n pitäisi myös sopia miehensä kanssa ihan kerta kaikkiaan selväksi jokin minimitaso mitä mieheltään odottaa, ja etukäteen sopia että siitä ei sitten rutista enää ikinä. Esimerkiksi se kerran viikossa imurointi - tosin en ymmärrä miksi se pitäisi tehdä jos sinä kerran imuroit itse JOKA PÄIVÄ. Anna miehelle mielummin jokin sellainen työ jossa hän näkee itsekin jotain järkeä.
Meidän perheessä on aika tarkat vastuujaot juuri tästä syystä, ettei tarvitse riidellä. Minä siivoan, mies laittaa ruoat ja pyykkää.
Ärysttävä kyllä tällainen ketju jossa ap kysyy kummassa on vika, mtuta on ihan selvää ensimmäisestä rivistä lähtien että itsessä ei ainakaan. Kysyy muka "olenko nipo" ja kun vastataan että kyllä sä nyt vähän olet, niin puolustelee viesti toisensa perään että enpäs ole, "vain kerran viikossa pyydän imuroimaan". No, on nipoa tehdä siitä riidanaihe kerran viikossa.
Mutta parisuhteessa tietysti täytyy molempien jotain joustaa ellei satu halut käymään yksiin alunalkaen. Tai sitten parisuhde pitää lopettaa.
Mieti mikä on sinun minimisi!
Itse voin paljon paremmin kun koti on siisti. Se on siis tärkeää mun henkiselle hyvinvoinnille.
Ja se on muutenkin todella vittumaista olla siivoamassa toisten ihmisten sotkuja, varsinkin jos on aikuinen kyseessä.
Itse en voisi asua miehen kanssa, varsinkaan sotkuisen sellaisen. Tulisi liikaa fiiliksiä hakata sen pää irti.
Ja kyllä olen helvetin nipo, pyyhin pölyt yleensä joka päivä tai ainakin joka toinen. Imuroin yhtä usein. Tiskivuoresta voisin saada melkein sydärin.
Ja kun tulisitte käymään täällä, ei tämä tiptop kunnossa ole kuitenkaan. Lapsi nyt ainakin pitää siitä huolen. Mutta joku siisteystaso pitää kuitenkin olla.
Tuossa ap:n tapauksessa kumpikin pitäisi tulla toisiaan vastaan. Ap:n hieman hellittää, mutta ap:n mies pitäisi tosiaan siivota omat sotkunsa ja jo 10min. siivousta päivässä saa ihmeitä aikaan.
Hanki robottipölynimuri. Roomba on ihan jees. Meillä ei ole puoleentoista vuoteen imuria tarvinnut käyttää kuin pari kertaa sen ansiosta.
Teippaa koiraasi muovipussi tukevasti kiinni, jos mukamas karvaa irtoaa niin paljon, että pitäisi joka päivä imuroida. Ei meillä vaan tuollaista ongelmaa koiran kanssa ollut.
Älä pyydä sitä miestä imuroimaan. Ikinä. Sähän siellä olet juuri imuroinut, joten mitä hiton järkeä?
Ja niiden ovenkahvojen jynssääminen on täydellisen turhaa jos pöpöjä pelkäät, eivät ne niissä kauaa muutenkaan elä ja uusia tulee jatkuvasti, mikäli sellaista teet. Pölyjä ei myöskään tarvitse jatkuvasti pyyhkiä, edes yhtä kertaa kuussa, niitä ei kukaan vahdi muutenkaan, ja jos sitä pölyä tulee liikaa, niin hankkiudu eroon pölyn aiheuttajista, eli pahiten pölyävistä kankaista/matoista/verhoista/sohvista.
ja jo 3 päivän jälkeen se näkyy vallan selvästi. Koira kun perheessä on ja muutenkin sitä pölyä vain tulee.
Ja sille ketä vänkkää vastaa, että imuroin kumminkin jos mies on imuroinut. En, mä en edelleenkään mene miehen perässä jos mies kerran viikossa imuroi, tällöin saan yhden päivän vapaaksi imuroinnista! Ja ne mun jokapäiväiset 15 minuutin imuroukset ei silti tarkoita sitä, etteikö suursiivousta tarttis tehdä kerran viikossa, jolloin mies voi auttaa!
Jos teillä on koira kotona, joku rauhallinen rotu mikä vaan makoilee ni ei niitä karvoja nyt tietenkään tule. Meillä on terrieri, nuori vielä ja sillä riittää virtaa vaikka saa purettua sitä monta tuntia päivässä ulkna. Pitäiskö mun käskeä sen koiran olla liikkumatta sisällä koko päivänä, ettei mies vaan missään nimessä joutuisi kertaakaan viikossa siivoamaan? Kyllä niitä karvoja tulee ja mä en edelleenkään ole mikään karvakammoinen, ei oltais koiraa silloin hankittukkaan. Tottakai tiedän, että koirasta irtoaa karvaa ja ei mua pienet määrät karvaa häiritse, mutta siinä vaiheessa kun matosta ei näy muutakun valkoista karvaa niin jotain täytyy tehdä.
ap
Meillä jokaisella on omat käsityksemme ja tapamme eikä niistä pääse eroon, varsinkaan, jos ei pidä niitä väärinä. Pätee molempiin. Minä en ainakaan jaksa tehdä juuri mitään komennettuna, mutta kun olen jotain ilman pitkiä hampaita luvannut koska se on tuntunut oikealta, niin sitten ainakin yritän pitää lupaukseni. Jos haluat 50%/50% kaikessa, niin se koskee sitten esimerkiksi myös seinien väriä, tapetteja, mitä kodinkoneita ostetaan jnejne. Muuten sinä määräät > 50%, ja tämähän on fakta. Kyse on vallasta ja neuvotteluista ja myös vallasta luopumisesta, jos ihan tasapäisyyttä kaikessa haluaa.
mä hölläsin omaa tahtiani yhdessä vaiheessa, mutta siitä touhusta ei mitään tullut kun kämppä näytti oikeesti kaaokselta. Siivosin omat jälkeni, miehen jäljet saattoivat monta päivää olla paikoillaan ja loppujen lopuksi mua rupes ärsyttämään se kämpän kaaos niin siivoin ne pois.
Olen valmis hölläämään edelleen ja ollaan tästä puhuttu. Mies ei siinä asiassa ole tullut yhtään vastaan vaan on jatkanut omia tapojaan ihan normaalisti.
Kertoohan jo nimi roskakori, että roskat kuuluvat sinne eikä tiskipöydälle. Tässä asiassa olen nipo, mä en halua haisevia roskia pisin pitkin tiskipöytää!
Meillä jokaisella on omat käsityksemme ja tapamme eikä niistä pääse eroon, varsinkaan, jos ei pidä niitä väärinä. Pätee molempiin. Minä en ainakaan jaksa tehdä juuri mitään komennettuna, mutta kun olen jotain ilman pitkiä hampaita luvannut koska se on tuntunut oikealta, niin sitten ainakin yritän pitää lupaukseni. Jos haluat 50%/50% kaikessa, niin se koskee sitten esimerkiksi myös seinien väriä, tapetteja, mitä kodinkoneita ostetaan jnejne. Muuten sinä määräät > 50%, ja tämähän on fakta. Kyse on vallasta ja neuvotteluista ja myös vallasta luopumisesta, jos ihan tasapäisyyttä kaikessa haluaa.
Olen vaihtanut renkaat, tehnyt lumitöitä jne.
ap
jos imuroin päivittäin vartin verran suurimmat paskat pois?
Teistä mua neuroottiseks höpisijöistä, kun näkisitte tämän kämpän niin neuroottisuus olis kaukana siitä. Yleissiisteys ei oo neuroottista.
Ja mä tiedän tyttökaverini poikaystävän joka on neuroottinen siivoamisen suhteen. Heille ei tule edes vieraita, kun pelkää sohviensa sun muitten likastuvan. Kengät pitää jo melkeen ottaa ulkona pois. Siinä teille neuroottisuutta, mä olen vielä kaukana siitä.
Kaverini tosin erosi miehestä, kun ei kestänyt tätä.
ap