Vika minussa vai miehessä? Mielipiteitä?
Valitanko liikaa? Olenko liian tarkka? Vai onko mies laiska?
Meillä tilanne on ollut se, että saman katon alla ollan asuttu 3 vuotta. Perheessä on 1 lapsi, vanhemmat tietty ja koira. Ainahan tämä on meillä ongelmana ollut, nimittäin kotityöt ja kämpän kunnossa pito. Itse olen sellainen ihminen, että tykkään pitää kämpän siistänä. Likaiset vaatteet koneeseen tai vähintään pyykkikoriin, astiat koneeseen tai vähintään tiskialtaaseen. Tavarat käytön jälkeen omille paikoilleen. Takit kaappiin minne ne kuuluvatkin. Jos lattialla on likaa niin samantien siivotaan pois sun muuta.
Koiran karvojen takia imuroin, joka päivä sellaisen pikaimurouksen, ettei kämppä pääse kaameaan kuntoon. Siihen menee maksimissaan se 15 minuuttia. Kämppä näyttää heti siistimmältä ja mun mielestä on mukava olla siistissä kämpässä.
Mies sen sijaan jättää vaatteitaan likaisia siis lojumaan pisin pitkin rappusten kaiteita, sohvalle. Millon minnekkin. Astiat saadaan kyllä tiskipöydälle, ei tiskialtaaseen tai koneeseen, puhumattakaan roskista. Nekin jätetään tiskipöydälle. Ruuanlaiton jälkeen hella on sen näköinen, että siinä on tosissaan jotain tehty ja se saattaa pari päivääkin seisoa samanlaisena, ellen minä sitä putsaa. Mikäl mies tekee seuraavana päivänä ruokaa, ei silti vieläkään siivoa hellaa. Imuroinnin kanssa tapellaan aina. Kummatkin käydään töissä, mutta jos pyydän mieheltä kerran viikosa imurointia VAPAAPÄIVÄNÄ, niin siitä syntyy sellainen show, että en jaksa kuunnella kiukuttelua ja imuroin itse.
Itse siis imuroin päivittäin, ennen töihin menoa tai töitten jälkeen. Vapaapäivänä teen suursiivouksen. Ja korostan, pikaimuroukseen ei enempää varttia mene. Mies on kuulemma poikki työpäivän jälkeen ettei jaksa tehdä mitään. Hänen hommansa ei ole millään lailla rasittavaa, korkeintaan kuuntelee asiakkaitten valitusta.
Meillä mä käyn suurimmaksi osaksi kaupassa, joskus käydään yhdessä. Joskus mies hakee jotain pientiä, harvemmin käy yksin kaupassa, kun hänellä menee hermot kuulemma siihen touhuun.
Lapsen kanssa mies kyllä leikkii, ja osallistuu hänen hoitoonsa, yöheräilyihin jne. Siitä en valita yhtään ja nostan oikein hattua miehelle siinä asiassa ja olen kiitollinen.
Eniten mua vaan rassaa se kotihommien teko. Kuten aikaisemmin mainitsin molemmat käydään töissä ja tehdään yhtä pitkiä päiviä ja ammattakin on sama. Minä kuitenkin hoidan siivoukset, ruuanlaitot, pyykinpesut jne muut kotityöt.
Eilenkin tuli show siitä kun pyysin miestä siivoamaan vapaapäivänään. Itse olin töissä, kun tulin töistä tämä loikoilee sohvalla tietokoneen edessä, kämppä täyskaaoksessa. Muksun oli kyllä laittanut nukkumaan, mutta muuta ei ollut tehnyt. Sitten rupesi mun sanomisten jälkeen väkipakolla imuroimaan ja imuroituaan tuli ja tokas mulle saisit olla tyytyväinen, että nyt imuroin. Meinasin kilahtaa ihan täysin. Omasta mielestä mies yrittää kerätä pisteitä kotitöistään, mutta mun mielestä niissä ei mitään pisteitä jaeta kellekkään, ne kuuluvat yhteisesti kummallekkin.
Korostan vielä, mies siivoo maksimissaan kerran viikossa, jos sitäkään. Lisäksi tämä asia pitää häneltä pyytää/sanoa. Vapaaehtoisesti ei tee mitään.
Olenko nipo? Sori kirjoitusvirheet ja pitkä vuodatus. Hermo vaan alkaa menemään.
Kommentit (82)
"Lapsen kanssa mies kyllä leikkii, ja osallistuu hänen hoitoonsa, yöheräilyihin jne. Siitä en valita yhtään ja nostan oikein hattua miehelle siinä asiassa ja olen kiitollinen. "
Vai oikein nostat hattua ja olet kiitollinen!!
Siis siitä, että mies hoitaa omaa lastaan! Tuossa paistaa oma asenteesi, että mies uhrautuu, jos tekee jotain itsestäänselvää. Eipä se sitten teekään mitään kotitöiden eteen, kun olet antanut hänelle mallin, että se on valtava lahja sinulle, jos hän jotain tekee.Minä en katselisi tuollaista ukkoa päivääkään. Minulla on kolmas mies menossa, ja kaikki ovat tehneet kotitöitä tasapuolisesti, vaikka kaikilla on ollet vaativampi ammatti kuin minulla ja pidrmmät päivät. Nykyisen kanssa tulee kinaa siitä, kumpi SAA tiskata, että toinen saisi levätä :)
että mies osallistuu lapsen hoitoon, touhuskelee lapsen kanssa, herää öisin sun muuta? Miksen arvostaisi? Täällä palstalla se aika harvinaista ja suurinosa menee sillä periaatteella, että mies on töissä ja äiti hoitaa lapset. Meillä ei onneksi ole näin ja mies osallistuu lapsiin koskevissa asioissa ja kyllä mä olen onnellinen siitä asiasta.
ap
"Lapsen kanssa mies kyllä leikkii, ja osallistuu hänen hoitoonsa, yöheräilyihin jne. Siitä en valita yhtään ja nostan oikein hattua miehelle siinä asiassa ja olen kiitollinen. "
Vai oikein nostat hattua ja olet kiitollinen!!
Siis siitä, että mies hoitaa omaa lastaan! Tuossa paistaa oma asenteesi, että mies uhrautuu, jos tekee jotain itsestäänselvää. Eipä se sitten teekään mitään kotitöiden eteen, kun olet antanut hänelle mallin, että se on valtava lahja sinulle, jos hän jotain tekee.
Minä en katselisi tuollaista ukkoa päivääkään. Minulla on kolmas mies menossa, ja kaikki ovat tehneet kotitöitä tasapuolisesti, vaikka kaikilla on ollet vaativampi ammatti kuin minulla ja pidrmmät päivät. Nykyisen kanssa tulee kinaa siitä, kumpi SAA tiskata, että toinen saisi levätä :)