Vika minussa vai miehessä? Mielipiteitä?
Valitanko liikaa? Olenko liian tarkka? Vai onko mies laiska?
Meillä tilanne on ollut se, että saman katon alla ollan asuttu 3 vuotta. Perheessä on 1 lapsi, vanhemmat tietty ja koira. Ainahan tämä on meillä ongelmana ollut, nimittäin kotityöt ja kämpän kunnossa pito. Itse olen sellainen ihminen, että tykkään pitää kämpän siistänä. Likaiset vaatteet koneeseen tai vähintään pyykkikoriin, astiat koneeseen tai vähintään tiskialtaaseen. Tavarat käytön jälkeen omille paikoilleen. Takit kaappiin minne ne kuuluvatkin. Jos lattialla on likaa niin samantien siivotaan pois sun muuta.
Koiran karvojen takia imuroin, joka päivä sellaisen pikaimurouksen, ettei kämppä pääse kaameaan kuntoon. Siihen menee maksimissaan se 15 minuuttia. Kämppä näyttää heti siistimmältä ja mun mielestä on mukava olla siistissä kämpässä.
Mies sen sijaan jättää vaatteitaan likaisia siis lojumaan pisin pitkin rappusten kaiteita, sohvalle. Millon minnekkin. Astiat saadaan kyllä tiskipöydälle, ei tiskialtaaseen tai koneeseen, puhumattakaan roskista. Nekin jätetään tiskipöydälle. Ruuanlaiton jälkeen hella on sen näköinen, että siinä on tosissaan jotain tehty ja se saattaa pari päivääkin seisoa samanlaisena, ellen minä sitä putsaa. Mikäl mies tekee seuraavana päivänä ruokaa, ei silti vieläkään siivoa hellaa. Imuroinnin kanssa tapellaan aina. Kummatkin käydään töissä, mutta jos pyydän mieheltä kerran viikosa imurointia VAPAAPÄIVÄNÄ, niin siitä syntyy sellainen show, että en jaksa kuunnella kiukuttelua ja imuroin itse.
Itse siis imuroin päivittäin, ennen töihin menoa tai töitten jälkeen. Vapaapäivänä teen suursiivouksen. Ja korostan, pikaimuroukseen ei enempää varttia mene. Mies on kuulemma poikki työpäivän jälkeen ettei jaksa tehdä mitään. Hänen hommansa ei ole millään lailla rasittavaa, korkeintaan kuuntelee asiakkaitten valitusta.
Meillä mä käyn suurimmaksi osaksi kaupassa, joskus käydään yhdessä. Joskus mies hakee jotain pientiä, harvemmin käy yksin kaupassa, kun hänellä menee hermot kuulemma siihen touhuun.
Lapsen kanssa mies kyllä leikkii, ja osallistuu hänen hoitoonsa, yöheräilyihin jne. Siitä en valita yhtään ja nostan oikein hattua miehelle siinä asiassa ja olen kiitollinen.
Eniten mua vaan rassaa se kotihommien teko. Kuten aikaisemmin mainitsin molemmat käydään töissä ja tehdään yhtä pitkiä päiviä ja ammattakin on sama. Minä kuitenkin hoidan siivoukset, ruuanlaitot, pyykinpesut jne muut kotityöt.
Eilenkin tuli show siitä kun pyysin miestä siivoamaan vapaapäivänään. Itse olin töissä, kun tulin töistä tämä loikoilee sohvalla tietokoneen edessä, kämppä täyskaaoksessa. Muksun oli kyllä laittanut nukkumaan, mutta muuta ei ollut tehnyt. Sitten rupesi mun sanomisten jälkeen väkipakolla imuroimaan ja imuroituaan tuli ja tokas mulle saisit olla tyytyväinen, että nyt imuroin. Meinasin kilahtaa ihan täysin. Omasta mielestä mies yrittää kerätä pisteitä kotitöistään, mutta mun mielestä niissä ei mitään pisteitä jaeta kellekkään, ne kuuluvat yhteisesti kummallekkin.
Korostan vielä, mies siivoo maksimissaan kerran viikossa, jos sitäkään. Lisäksi tämä asia pitää häneltä pyytää/sanoa. Vapaaehtoisesti ei tee mitään.
Olenko nipo? Sori kirjoitusvirheet ja pitkä vuodatus. Hermo vaan alkaa menemään.
Kommentit (82)
vaatteet suoraan pesukoneeseen? Etkö lajittele pyykkiä? Mä puolestani en siedä jos astiat kerätään tiskialtaaseen, ovat tiellä kun tiskaa paistinpannun tai huuhtelee rätin tai ottaa vettä jne. Mieluummin tiskipöydälle, jos ei jaksa koneeseen. Näetkö,tapoja on monia! Jos sun mielestä pitää imuroida joka pv mutta miehen ei, sun pitää varmaan tehdä se ite. Meillä on 2 kissaa muttei imuroida joka pv. Onko teillä paljon mattoja? Pelkältä lattialta saa karvat swifferillä tms. En puolustele miestäsi, mut koska ite olen työttömän juopon puoliso, vaihtaisin kernaasti ongelmia kanssasi. Koittakaa löytää kompromissi! Ja muista: vähän epäsiisti koti on terveellisempi kuin kliininen!
vaikka itse edelleen VAPAAEHTOISESTI joka päivä imuroinkin pikä imuroinnin.
Sun rinnalla mun ongelmat ovat näköjään pieniä.. Pahoittelen.. Ja jaksamisia!
Kyllä pyykkiä lajitellaan, vessassa on kaksi koria, valkoiset ja värikkäät. Kyllä mies kumminkin näkee, jos pyykissä sattuu olemaan värikkäitä vaatteita niin silloin suoraan koneeseen, muulloin edes pyykkikoriin.
On meillä aika paljon mattoja. Koirankarva on kuitenkin lyhyttä ja se tunkeutuu joka paikkaan. Eli jos parikin päivää on imuroimatta saa tehdä melkeen viikon hommat kerralla ja jyystää matot puhtaaksi karvoista.
vaatteet suoraan pesukoneeseen? Etkö lajittele pyykkiä? Mä puolestani en siedä jos astiat kerätään tiskialtaaseen, ovat tiellä kun tiskaa paistinpannun tai huuhtelee rätin tai ottaa vettä jne. Mieluummin tiskipöydälle, jos ei jaksa koneeseen. Näetkö,tapoja on monia! Jos sun mielestä pitää imuroida joka pv mutta miehen ei, sun pitää varmaan tehdä se ite. Meillä on 2 kissaa muttei imuroida joka pv. Onko teillä paljon mattoja? Pelkältä lattialta saa karvat swifferillä tms. En puolustele miestäsi, mut koska ite olen työttömän juopon puoliso, vaihtaisin kernaasti ongelmia kanssasi. Koittakaa löytää kompromissi! Ja muista: vähän epäsiisti koti on terveellisempi kuin kliininen!
..on ihan pakko imuroida joka päivä. Minusta asunnossa, jossa on lapsia, pitää olla siistiä. Jokaisessa kodissa on niitä bakteereja joka tapauksessa...
Kyllä mun mielestä on itseestään selvyys, että roskien paikka on roskiksessa eikä tiskipöydällä. Likaisten astioiden paikka on tiskikoneessa/tiskialtaassa hetken aikaa. Ei pisin pitkin tiskipöytää.
Ja ollaan monesti tästä asiasta puhuttu, yleisesti siivouksesta ja kotitöistä. Ne eivät vaan tunnu menevän kaaliin.
ap
Tässäkin puhuttelet miestäsi "ei mene kaaliin" ihan kuin hän olisi tyhmä ja väärä.
Teillä on E R I L A I S E T siivouskäsitykset. Kumpikaan niistä ei ole abslouuttinen totuus. Suomessakin on varmaan 4 miljoonaa erilaista siivouskäsitystä.
Sen sijaan sinun roolisi totuuden määrittäjänä on väärä. Et ole perheesi lainvalvoja vaan kumppanuuden toinen puoli. Sinun totuutesi on vain 50%, miehellä on yhtä suuri sananvalta. Ekassa viestissäsi kysyt kummasa vika. Nyt kun saat vastauksia, että omat asenteesi kaipaavat tarkentamista, ei se kelpaakaan. Haluaisit vain että palsta "pakottaisi" miehesi sinun muottiisi. Ei ole tasa-arvoista se.
Etkö jo seurusteluaikoinam huomannut että miehelläsi on erilaiset siisteyskäsitykset kuin sinulla?
miehen kämppä oli siisti. Piti siisteyttä yllä, hoiti omat kodinhommansa. Joten en, en huomannut.
ap
Virhe oli siinä, että et oivaltanut (tämänkin) miehen pitävän naista kodinkoneena. Kun asui yksin, kämppä pysyi siistinä - tai sitten siivosi juuri ennen sinun tuloasi. Ei tainnut olla sitä karvaista koiraakaan.
Monille miehille on itsestään selvää, että naisen olemassaolon tarkoitus on tehdä miehen olo mukavaksi. Ei miehen enää tarvitse siivota itse, kun sitä varten on nainen.
Olen itse paljon rennompi siivousasioissa kuin mieheni. Silti ollaan päästy kompromissiin,eli pyrin hoitamaan ne hommat, jotka häntä pahiten ärsyttää. Eli tiskikone tyhjennetään yhdessä mutta minä laitan vain aterimet, mies kaiken muun. Mies imuroi aina, minä en koskaan. Pyykkiä pesen joskus, mies useammin. Mies pesee myös hellan koska sen likaisuus ottaa häntä kupoliin enemmän kuin mua. Ruokaa tekee molemmat suurinpiirtein yhtä paljon. Pidän vaatteitani lattialla, mutta vain makuuhuoneen lattialla.
Eli tällaisilla ns. kompromisseilla ollaan saatu homma toimimaan. Kenenkään ei tarvitse nipottaa, eikä ketään vituta koko ajan.
Sun täytyy ensinnäkin rentoutua. Se ei ole miehesi vika, että hän on erilainen kuin sinä, eikä sulla ole oikeutta häntä yrittää siitä syyllistää. Siivoamatta jättäminen ei ole rikos, eikä muutenkaan kovin vaarallista.
Jos sua häiritsee koirankarvat, imuroi. Muihin asioihin täytyy löytää jonkinlaisia kompromisseja, ja sitten sun pitää rauhottua.
Mua esim. ärsyttää kun mies jättää tiskiharjan aina tiskipöydälle likaisena, mutta en _ikinä_ sano siitä, vaan nostan sen vain paikalleen. Ja miksi en sano? No siksi koska sillä ei ole MITÄÄN väliä tässä maailmankaikkeudessa.
6 vuotta olen "kouluttanut" ja nykyään menee jotenkuten astiat ja pyykit koneeseen ja roskat roskiin. Silti niitä jää usein ajeleen, enkä niistä pahemmin enää huomauttele vaan siivoan kiltisti pois. Pidän kyllä siivoamisesta ja kodin hoidosta, tykkään puuhastella ja on mukavaa kun koti on siisti. Ja olen vähän sitä mieltä että on naisten työt ja miesten työt. Meillä minä hoidan siivouksen ja ruoanlaiton yms. kotityöt. Mies tekee lumityöt, leikkaa nurmikon, huoltaa autot ja talon sekä tekee remontit. Muistan kyllä että sillon kun asuttiin vuokralla ei ollu niin paljon "miestentöitä" ja sillon kyllä vähän ärsytti että minä jouduin tekemään enemmän.
toisaalta en valita tästä, tykkään hoitaa lumityöt, siinä saa raitista ilmaa, liikuntaa ja tilaa omille ajatuksilleen. Renkaita olen myöskin vaihtanut ja mitä taloon tuleen niin korjaan pikku nippeli juttuja, jos tarve vaatii. Keittiön kaappi on ollut 3 viikkoa rikki, tai siis se lähtee irti kun vetää. Korjasin sen eilen itse, vaikka monesti mainitsin miehelle asiasta. Lopulta kyllästyin ja korjasin itse. ap
mitä se mies sitte oikeen tekee? Miten asutte? Paljonko m2?
Tehkää selvä työnjako. Meillä toimii hyvin tuo perinteiset naisten- ja miestentyöt.
joten, homma ei todellakaan ole raskasta. Eikä pinta-alakaan tässä kämpässä ole kuin 87 m2. 2 kerrosta tekee ehkä sen haasteellisuuden, mutta suurimmaksi osaksi oleskellaan yläkerrassa, joten alakertaa ei tarvitse kuin maksimissaan 2 kertaa viikossa siivota, jos sitäkään. Mikä pienentää neliömäärää heti.
ap
Ja ollaan monesti tästä asiasta puhuttu, yleisesti siivouksesta ja kotitöistä. Ne eivät vaan tunnu menevän kaaliin.
Siis olette monta kertaa puhuneet aiheesta. Montako kertaa vielä ajattelit miestäsi kiusata ennenkuin alkaa mennä kaaliin että se on myös miehesti koti, etkä sinä voi sanella siisteystasoa etkä siivoustiheyttä.
Olen itse paljon rennompi siivousasioissa kuin mieheni. Silti ollaan päästy kompromissiin,eli pyrin hoitamaan ne hommat, jotka häntä pahiten ärsyttää. Eli tiskikone tyhjennetään yhdessä mutta minä laitan vain aterimet, mies kaiken muun. Mies imuroi aina, minä en koskaan. Pyykkiä pesen joskus, mies useammin. Mies pesee myös hellan koska sen likaisuus ottaa häntä kupoliin enemmän kuin mua. Ruokaa tekee molemmat suurinpiirtein yhtä paljon. Pidän vaatteitani lattialla, mutta vain makuuhuoneen lattialla.
Eli tällaisilla ns. kompromisseilla ollaan saatu homma toimimaan. Kenenkään ei tarvitse nipottaa, eikä ketään vituta koko ajan.
Sun täytyy ensinnäkin rentoutua. Se ei ole miehesi vika, että hän on erilainen kuin sinä, eikä sulla ole oikeutta häntä yrittää siitä syyllistää. Siivoamatta jättäminen ei ole rikos, eikä muutenkaan kovin vaarallista.
Jos sua häiritsee koirankarvat, imuroi. Muihin asioihin täytyy löytää jonkinlaisia kompromisseja, ja sitten sun pitää rauhottua.Mua esim. ärsyttää kun mies jättää tiskiharjan aina tiskipöydälle likaisena, mutta en _ikinä_ sano siitä, vaan nostan sen vain paikalleen. Ja miksi en sano? No siksi koska sillä ei ole MITÄÄN väliä tässä maailmankaikkeudessa.
Sopisimme hänen kanssan hyvin yhteen, ihana mies. Minusta tuntuu, että meidän riidat johtuu vain ja ainoastaan miehen laiskuudesta siivousasioissa. Jos olisi siisti mies, niin elämä olisi täydellistä.
..on ihan pakko imuroida joka päivä. Minusta asunnossa, jossa on lapsia, pitää olla siistiä. Jokaisessa kodissa on niitä bakteereja joka tapauksessa...
Lapsi pelkää imuria. Mä vedän lattiat swifferillä ja sohvan vaateharjalla päivittäin, verhoista harjaan jos karvoja. Pölyt pyyhitään useamman kerran vkossa, mut imuroidaan vaan kerran, huolella. Mä järkkäilen ja siivoan enemmän kuin mies, mut tykkäänkin tehä sitä. Sori ot.
Kyllä mun mielestä on itseestään selvyys, että roskien paikka on roskiksessa eikä tiskipöydällä. Likaisten astioiden paikka on tiskikoneessa/tiskialtaassa hetken aikaa. Ei pisin pitkin tiskipöytää.
ap
Tässäkin puhuttelet miestäsi "ei mene kaaliin" ihan kuin hän olisi tyhmä ja väärä.
Teillä on E R I L A I S E T siivouskäsitykset. Kumpikaan niistä ei ole abslouuttinen totuus. Suomessakin on varmaan 4 miljoonaa erilaista siivouskäsitystä.
Sen sijaan sinun roolisi totuuden määrittäjänä on väärä. Et ole perheesi lainvalvoja vaan kumppanuuden toinen puoli. Sinun totuutesi on vain 50%, miehellä on yhtä suuri sananvalta. Ekassa viestissäsi kysyt kummasa vika. Nyt kun saat vastauksia, että omat asenteesi kaipaavat tarkentamista, ei se kelpaakaan. Haluaisit vain että palsta "pakottaisi" miehesi sinun muottiisi. Ei ole tasa-arvoista se.
Olen myöntänyt sen jo aikaisemmin, että saatan olla hieman nipo. Ja olen tyytyväinen, että näit vastauksia on tullut! Suurinosa kuitenkin ymmärtää asian niin, että valitan miehelleni siivouksesta joka päivä ja niin, että hänen täytyy joka päivä imuroida, miten asia ei todellakaan ole. Mainitsen asiasta kerran viikossa. Koskaan se ei tule vapaaehtoisesti, että okei voin siivota. Vaan aina siitä syntyy riita, show. Loppujen lopuksi mies siivoaa kiukuspäissään, hajottaa mm. imurin, sitte ihmetellää seuraavalla kerralla miksei imurin letkut pysy kiinni tai muuta vastaavaa. Sitte siivouksen jälkeen tullaan päivittelemään mulle tilannetta, tyyliin, palvo maata jalkojeni alla, nyt mä imuroin. 10 pistettä ja papukaijan merkkikö siinä vaiheessa pitäisi antaa?
En mäkään mene miehelle kuittailemaan, jos hoidan lumityöt tai muita vastaavia "miehen töitä". Hoidan hommat ja sillä siisti.
ap
Siis olette monta kertaa puhuneet aiheesta. Montako kertaa vielä ajattelit miestäsi kiusata ennenkuin alkaa mennä kaaliin että se on myös miehesti koti, etkä sinä voi sanella siisteystasoa etkä siivoustiheyttä.
Normaaliin terveeseen elämään kuuluu siivous jossain määrin, täysi siivoamattomuus on terveysriski ja sikolätissä asuminen m-terveysongelmaisen heiniä. Kysehän oli siitä, että ap:n mies ei tee mitään kotihommia vapaaehtoisesti.
jokainen siisti mies sut haluisi.minäkin nautin kun tavarat on omilla paikoilla ja koti siisti. T. mies
Olen itse paljon rennompi siivousasioissa kuin mieheni. Silti ollaan päästy kompromissiin,eli pyrin hoitamaan ne hommat, jotka häntä pahiten ärsyttää. Eli tiskikone tyhjennetään yhdessä mutta minä laitan vain aterimet, mies kaiken muun. Mies imuroi aina, minä en koskaan. Pyykkiä pesen joskus, mies useammin. Mies pesee myös hellan koska sen likaisuus ottaa häntä kupoliin enemmän kuin mua. Ruokaa tekee molemmat suurinpiirtein yhtä paljon. Pidän vaatteitani lattialla, mutta vain makuuhuoneen lattialla. Eli tällaisilla ns. kompromisseilla ollaan saatu homma toimimaan. Kenenkään ei tarvitse nipottaa, eikä ketään vituta koko ajan. Sun täytyy ensinnäkin rentoutua. Se ei ole miehesi vika, että hän on erilainen kuin sinä, eikä sulla ole oikeutta häntä yrittää siitä syyllistää. Siivoamatta jättäminen ei ole rikos, eikä muutenkaan kovin vaarallista. Jos sua häiritsee koirankarvat, imuroi. Muihin asioihin täytyy löytää jonkinlaisia kompromisseja, ja sitten sun pitää rauhottua. Mua esim. ärsyttää kun mies jättää tiskiharjan aina tiskipöydälle likaisena, mutta en _ikinä_ sano siitä, vaan nostan sen vain paikalleen. Ja miksi en sano? No siksi koska sillä ei ole MITÄÄN väliä tässä maailmankaikkeudessa.
Sopisimme hänen kanssan hyvin yhteen, ihana mies. Minusta tuntuu, että meidän riidat johtuu vain ja ainoastaan miehen laiskuudesta siivousasioissa. Jos olisi siisti mies, niin elämä olisi täydellistä.
onneks et saa mun miestä :)
Mutta teidän riidat ei oikeasti johdu miehen laiskuudesta siivousasioissa, vaan siitä että sinä et siedä miehesi siivottomuutta. Siinä on vissi ero, ja sun pitää huomata, että sinä olet myös syyllinen riitoihin.
Ja jos se mies joskus imuroi ja haluaa siitä kehuja niin _anna_ niitä kehuja, ei ne kulu eikä siitä sulle ole iso vaiva. Jos hän niitä kaipaa niin kehu, kehu!!
Mutta haluan, että kämppä on perussiisti. Onhan se nyt kaikilla mukavampi olla siistissä kämpässä kuin sikolätissä. Minusta normaaliin arkeen kuuluu jo laitta tavarat, tiskit, pyykit, roskat omille paikoilleen. Enkä mä jaksais joka kerta tapella miehen kanssa asiasta. Monesti olen luovuttanut ja hoitanut siivoamisen itse, mutta sekin alkaa rasittamaan.
Ei tämän kämpän tartte olla mikään hypersiisti, ettei pölyn pölyä ole missään, mutta yleissiisteys on hyvä.
Se, että mies joskus sanoisi kun kysyisin viitsitkö imuroida, niin vastaus olisi joo voin mä, olisi mulle jo luksusta ja olisin onneni kukkuloilla. Suhteemme paranisi varmasti ja jos mies kerran viikossa siivoaa, jos sitäkään niin se ei todellakaan voi olla hänelle liikaa vaadittua. Enkä todellakaan ole mielestäni siinä asiassa nipo. Ehkä jossain muissa kyllä, mutta en siinä.
ap
...teidän pitää tuo ongelma ratkaista.
Ensinnäkin, kuten tuossa jo muutama kirjoittaakin, sinun totuutesi siivouksesta EI ole se totuus mitä automaattisesti pitäisi siivouksessa teidän KAHDEN aikuisen kodissa noudattaa. Kun teidän siivouskäsitykset ovat noin kaukana toisistaan, teidän on kerta kaikkian keskusteltava ja sitten sovittava tarkasti, mikä on se taso, johon pyritään ja kuka tekee mitäkin ja milloinkin.
Näin ulkopuolisen silmin sanoisin, että mielestäni teidän kummankin tulee muuttua jonkin verran. Sinä olet ehdottomasti liian tiukkapipoinen ja yksioikoinen. Vaikka teillä koira onkin, niin en ole sellaista yhden koiran taloutta nähnyt, jossa olisi jotenkin pakko imuroida joka ikinen päivä. Hyvänen aika; jos koiran on hommannut, niin kyllä...jokunen karva varmaan kodissa joskus on. Eihän kodin pidäkään olla täysin karvaton, jos siellä koira asuu. Hyvää, normaalia siisteystasoa voi koirankin kanssa pitää yllä harvemmin siivoamallakin. Aloita vaikka imuroinnista joka toinen pv.
Toisaalta sitten miehesikin on suht pihalla, jos ei sellaisia perusasioita kuten astioiden koneeseen laittamista tajua. Tai lieden putsaamista ruuan laiton jälkeen. Kyllä kai noi nyt kuitenkin on 90% ihmisistä mielestä sellaisia hyvin normaaleja perusasioita, joita aikuiselta voi "vaatia".
Mutta joka tapauksessa kuulostatte sellaiselta parilta, että "hieman" on sovittelua ja vakavaa keskustelua edessä päin.
...teidän pitää tuo ongelma ratkaista.
Ensinnäkin, kuten tuossa jo muutama kirjoittaakin, sinun totuutesi siivouksesta EI ole se totuus mitä automaattisesti pitäisi siivouksessa teidän KAHDEN aikuisen kodissa noudattaa. Kun teidän siivouskäsitykset ovat noin kaukana toisistaan, teidän on kerta kaikkian keskusteltava ja sitten sovittava tarkasti, mikä on se taso, johon pyritään ja kuka tekee mitäkin ja milloinkin.
Näin ulkopuolisen silmin sanoisin, että mielestäni teidän kummankin tulee muuttua jonkin verran. Sinä olet ehdottomasti liian tiukkapipoinen ja yksioikoinen. Vaikka teillä koira onkin, niin en ole sellaista yhden koiran taloutta nähnyt, jossa olisi jotenkin pakko imuroida joka ikinen päivä. Hyvänen aika; jos koiran on hommannut, niin kyllä...jokunen karva varmaan kodissa joskus on. Eihän kodin pidäkään olla täysin karvaton, jos siellä koira asuu. Hyvää, normaalia siisteystasoa voi koirankin kanssa pitää yllä harvemmin siivoamallakin. Aloita vaikka imuroinnista joka toinen pv.
Toisaalta sitten miehesikin on suht pihalla, jos ei sellaisia perusasioita kuten astioiden koneeseen laittamista tajua. Tai lieden putsaamista ruuan laiton jälkeen. Kyllä kai noi nyt kuitenkin on 90% ihmisistä mielestä sellaisia hyvin normaaleja perusasioita, joita aikuiselta voi "vaatia".
Mutta joka tapauksessa kuulostatte sellaiselta parilta, että "hieman" on sovittelua ja vakavaa keskustelua edessä päin.
pakko imuroida joka päivä kohtaan. Mä olen monesti jo sanonut, että itse vapaaehtoisesti imuroin joka päivä. En vaadi sitä mieheltäni. Vaadin vain sen, että osallistuu siivoukseen edes kerran viikossa ja tekee normaalit rutiinit, eli juurinkin astiat, roskat, vaatteet joka päivä.
Ja vaikka imuroin joka päivä, niin kyllä niitä koirankarvoja täällä siltikin on. Niin tarkka en ole, että joka ikinen koirankarva pitäisi pois saada joka päivä.
Pointti on se, että olenko liian nipo, jos vaadin miestäni siivoamaan/auttamaan siivouksessa kerran viikossa? Viemään astiansa sinne minne kuuluvat, pyykit sinne minne kuuluvat ja roskat sinne minne kuuluvat?
Ilmeisesti olen.
ap
"Onhan se nyt kaikilla mukavampi olla siistissä kämpässä kuin sikolätissä. Minusta normaaliin arkeen kuuluu jo laitta tavarat, tiskit, pyykit, roskat omille paikoilleen. "
Sinä luulet, että kaikki ajattelevat näin, mutta näinhän se ei ole. Tämä on sinun mielipiteesi, ja miehelläsi on eri mielipide asiasta. Kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä tässä asiassa. Mutta sinun täytyy ymmärtää, että kaikki eivät ajattele että "on mukavampi olla siistissä kämpässä kuin sikolätissä". En minä ainakaan välitä siisteystasosta pätkääkään, eikä se vaikuta mun mukavuuteeni yhtään.
"Onhan se nyt kaikilla mukavampi olla siistissä kämpässä kuin sikolätissä. Minusta normaaliin arkeen kuuluu jo laitta tavarat, tiskit, pyykit, roskat omille paikoilleen. "
Sinä luulet, että kaikki ajattelevat näin, mutta näinhän se ei ole. Tämä on sinun mielipiteesi, ja miehelläsi on eri mielipide asiasta. Kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä tässä asiassa. Mutta sinun täytyy ymmärtää, että kaikki eivät ajattele että "on mukavampi olla siistissä kämpässä kuin sikolätissä". En minä ainakaan välitä siisteystasosta pätkääkään, eikä se vaikuta mun mukavuuteeni yhtään.
likaisia astioita talossa? Roskia joka puolella? Pölypallerot vilivät nurkissa? Hyi yök! Teille en ainakaan kylään tulisi!
Asiaan, olen samaa mieltä monen muun kirjoittajan kanssa. Ap:n pitää hieman löysätä pipoa! Tosin niin pitää myös miehenkin tulla hieman vastaan. Keskustelua, keskustelua ja vielä kerran keskustelua!
"Onhan se nyt kaikilla mukavampi olla siistissä kämpässä kuin sikolätissä. Minusta normaaliin arkeen kuuluu jo laitta tavarat, tiskit, pyykit, roskat omille paikoilleen. " Sinä luulet, että kaikki ajattelevat näin, mutta näinhän se ei ole. Tämä on sinun mielipiteesi, ja miehelläsi on eri mielipide asiasta. Kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä tässä asiassa. Mutta sinun täytyy ymmärtää, että kaikki eivät ajattele että "on mukavampi olla siistissä kämpässä kuin sikolätissä". En minä ainakaan välitä siisteystasosta pätkääkään, eikä se vaikuta mun mukavuuteeni yhtään.
likaisia astioita talossa? Roskia joka puolella? Pölypallerot vilivät nurkissa? Hyi yök! Teille en ainakaan kylään tulisi! Asiaan, olen samaa mieltä monen muun kirjoittajan kanssa. Ap:n pitää hieman löysätä pipoa! Tosin niin pitää myös miehenkin tulla hieman vastaan. Keskustelua, keskustelua ja vielä kerran keskustelua!
ihmeestä sä keksi että meillä on astioita ja roskia joka puolella? En mä sitä tarkoittanut, vaan sitä että en mä ajattele siivouksen jälkeen että "ompas mukava olla kun on siistiä". Ei se vaikuta mun mukavuuteeni yhtään, ja siivoan vain pakon sanelemana.
Se on se pointti, että ei kaikki ole sitä mieltä että siivouksen jälkeen elämä on parempaa.
Meillä on ihan sama tilanne, ja imuroin myös päivittäin. Ne, joilla on koira, tietävä, että se todellakin on tarpellista.
Minusta et ole nipo, minusta miehemme ovat laiskoja. Meillä mies ei osaa imuroida.. Voi väittää ihan pokkana, että sohvakin on otettu, vaikka valkoinen sohva olisi harmaana karvasta.
Ex, joka oli muuten kaamea paska, teki kotihommia pyytämättä. Tällaisia nykyisen kaltaisia miehiä on mahdoton ymmärtää, ellei ole kokemusta. Meillä tämä on yleisin keskustelun, kuiskimisen, moittimisen, karjumisen ja muistuttamisen aihe. Mikään ei tehoa.
Mies käyttää minua hyväkseen ja annan sen tapahtua useimmiten, koska siivouksesta riitely päätyy miehen karjumiseen jostain epäolennaisesta (harhauttaa puheenaiheen ensin kätevästi minun puutteeseeni), enkä siis jaksa karjumista ja tappelua. Mieluumin imuroin itse sen 10 min.