Olisiko sinulle ok, että miehesi lähtisi muutamaksi päiväksi
Kommentit (56)
en voisi olla miehestäni erossa "niin pitkään".
Hänen töissä viettämänsä aika ja harrastukset ovat vuorokauden aikana minulle jo tarpeeksi pitkä aika olla erossa hänestä.Ehkä tosiaan olen "vähän" riippuvainen hänestä. Myönnän.
Olemme vain tottuneet viettämään kaiken vapaan ajan yhdessä, emmekä kumpikaan ole menevää sorttia.Hanki omaa tekemistä, jos et ole menevää sorttia niin tee sitten jotain muuta leppoisaa. Kotijuttuja, kirjoja, sensellaista. Mutta piästä nyt hyvä ihminen miehes meneen jos niin haluaa.
Meillä on pieni lapsi, joten hänen kanssaan päiväni kuluvat mukavasti touhuten ja puuhastellen aina miehen töissä ollessa.
Ja miehelle olen kyllä pyrkinyt antamaankin vapautta ja omaa aikaa aina silloin, kun hän itse vaan sattuu olemaan halukas tapaamaan kavereitaan ja käymään harrastuksissa. En nyt häntä kotiinkaan halua sitoa!
Mielestäni vaan "jopa" muutaman päivän ero miehestäni kuulostaa ajatuksenakin kamalalta!
Hänen yövuoroviikoillakaan en meinaa saada unta ilman hänen turvallista läsnäoloaan ja "kuorsausta vieressäni".
En välttämättä siitä ajatuksena hirveästi pitäisi, mutta eihän tollasta pysty kieltämänkään.
Itse olen lähdössä pitkäksi viikonlopuksi tyttökavereitteni kanssa Leville keväällä ja tiedän kyllä hyvin millaisia matkoja ne ovat...
Enkä voi ymmärtää miksi ei olisi... Meillä kummatkin saavat reissata kaveriensa kanssa, kunhan vaan saadaan lastenhoitokuviot järjestettyä. Tekee todella hyvää molemmille päästä välillä kotiympyröistä muualle.
Ja onhan se ärsyttävää, mutta minkä sille mahtaa.
Olen mustasukkainen joo, mutta ennen kaikkea siitä, että
A. minä en pääse mukaan
B. mulla ei ole tollasta elämää ollenkaan ( olen toistaiseksi kotiäiti )
C. me emme ikinä pääse yhdessä minnekään, emme kahden, emmekä kavereiden kanssa
D. edellisistä johtuen - en oikein jaksa ymmärtää, että miksi noiden retkien pitää aina olla 2-4 päivää - se on aivan helvetin epäreilua ( meille puolisoille, jotka jäävät lasten kanssa kotiin ).
Yleensä näitä reissuja järjesteleekin innokksimmin kyllä ne, joilla lapsia ei ole.
Ei olisi ok. Meillä on vauva ja taapero, enkä mielellään jää yksin heidän kanssaan. Työmatkan paremmin ymmärtäisin. Toki heidän kanssa pärjään, mutta esim flunssan iskiessä he ovat varsin työllistäviä..!Lisäksi meillä on tarkoitus säästää rahaa yhteiseen reissuun, eli ylimääräiset jutut on nyt jätettävä väliin. Hän käy kyllä kavereiden kanssa mökkireissulla kerran pari vuoteen, mutta se kestää vaan vuorokauden.
"Todellakin olisi ok...
Enkä voi ymmärtää miksi ei olisi... Meillä kummatkin saavat reissata kaveriensa kanssa, kunhan vaan saadaan lastenhoitokuviot järjestettyä. Tekee todella hyvää molemmille päästä välillä kotiympyröistä muualle"
Sen ymmärrän, että välillä pidetään hauska kaveriporukalla naisten/miesten kesken. Mutta sitä en, että hauskaa lähdetään pitämään toiselle puolelle Suomea (olettaen nyt ettei ole edes tarkoitus lasketella). Tietysti jos rahaa ja aikaa on rajattomasti ymmärrän, jos molemmista on puute (yhteisestä ajasta ilman lapsia) niin en ymmärrä.
En ymmärrä miksi ei...
Itse käyn myös 1-2 kertaa vuodessa tyttöjen reissulla Tallinnassa, kylpylässä, Tahkolla, Levillä, Rukalla tms. paikassa...
T. Viikon päästä Tallinan kylpylään tyttöjen kanssa kolmeksi päiväksi lillumaan :D
Mutta ei tietenkään ilmoittamatta :D Tosin ei tuota kiinnosta lähteä oikein minnekään, kaverit tulee etupäässä tänne.
niin pärjäisikö miehesi lasten kanssa? Vai onko se vaan niin että miehet "pitää" päästää, mutta jos nainen tekisi saman tempun niin olisikin huono äiti...
AP:stä en tiedä, mutta kuten vastaukset osoittavat, kyllä ne naisetkin pääsevät lähtemään.
Jos rahasta on tiukkaa, niin on ymmärrän, että reissut häiritsee, mutta ei parin päivän silloin tällöin pitäisi ketään häiritä.
En kertakaikkiaan voi ymmärtää, että minä aikuisena ihmisenä mököttäisin, kiukuttelisin tai kieltäisin miestäni tekemästä jotain omia asioitaan aina silloin tällöin. Voin vaan kuvitella kuinka tukahduttavaa elämää on, jos avioliitto on yhtä kuin, että puoliso päättää toisen menot.
Totta kai ymmärrän, että jos homma ei aikataulullisesti, lapsenhoidollisesti tai rahallisesti sovi, niin siinä tapauksessa yhteinen etu voittaa. Mutta ne perustelut, että "onneksi mieheni on niin aikuinen, ettei halua olla perheensä luota pois", on kyllä totaalisen shaibaa. Voiko joku todella ajatella, että laskettelu- tai kalastusviikonloppu poikien kanssa tai shoppailuviikonloppu euroopassa naisten kesken kerran vuodessa on niin lapsellista, että sellainen tulee puolison toimesta kieltää? Olettaen siis edelleen, ettei mitään raha/aikatauluesteitä ole, vaan kyse olisi puhtaasti siitä, etten minä halua "päästää" aikuista miestäni välittömän vaikutuspiirini ulkopuolelle?
En kertakaikkiaan voi ymmärtää, että minä aikuisena ihmisenä mököttäisin, kiukuttelisin tai kieltäisin miestäni tekemästä jotain omia asioitaan aina silloin tällöin. Voin vaan kuvitella kuinka tukahduttavaa elämää on, jos avioliitto on yhtä kuin, että puoliso päättää toisen menot. Totta kai ymmärrän, että jos homma ei aikataulullisesti, lapsenhoidollisesti tai rahallisesti sovi, niin siinä tapauksessa yhteinen etu voittaa. Mutta ne perustelut, että "onneksi mieheni on niin aikuinen, ettei halua olla perheensä luota pois", on kyllä totaalisen shaibaa. Voiko joku todella ajatella, että laskettelu- tai kalastusviikonloppu poikien kanssa tai shoppailuviikonloppu euroopassa naisten kesken kerran vuodessa on niin lapsellista, että sellainen tulee puolison toimesta kieltää? Olettaen siis edelleen, ettei mitään raha/aikatauluesteitä ole, vaan kyse olisi puhtaasti siitä, etten minä halua "päästää" aikuista miestäni välittömän vaikutuspiirini ulkopuolelle?
En minäkään ymmärrä miksi joku lähtee ryyppyreissulle moneksi päiväksi? Eriasia on jos se on joku harrastusreissu, mutta että ryyppäämään?
Edellisen kerran oli syksyllä kuukauden Thaikuissa.
Tekee noita 1-2kk reissuja pari kertaa vuodessa, lähtee yksin ja usein joku kaveri tulee käymään viikoksi-pariksi. Ja on ihan ok. Ollaan olt yhdessä melkein 20 vuotta ja aina on noin toiminut, välillä pyytänyt mukaan muttei ole onnistunut kun en voi töistä ottaa tollasia lomia. Nyt 8kk vauva kotona, niin en pääse. Ja luotan mieheen 100%, ei käy sielä panemassa thaimaan lapsihuoria vaan menee sukelteleen ja golfaan ja lomaileen. En siis ole mustasukkainen eikä mua häiritse. Vastavuoroisesti minäkin käyn omilla reissuillani, mutta huomattavasti lyhyemmilla ja harvemmin töiden takia.
Ja onhan se ärsyttävää, mutta minkä sille mahtaa.
Olen mustasukkainen joo, mutta ennen kaikkea siitä, että
A. minä en pääse mukaan
B. mulla ei ole tollasta elämää ollenkaan ( olen toistaiseksi kotiäiti )
C. me emme ikinä pääse yhdessä minnekään, emme kahden, emmekä kavereiden kanssa
D. edellisistä johtuen - en oikein jaksa ymmärtää, että miksi noiden retkien pitää aina olla 2-4 päivää - se on aivan helvetin epäreilua ( meille puolisoille, jotka jäävät lasten kanssa kotiin ).Yleensä näitä reissuja järjesteleekin innokksimmin kyllä ne, joilla lapsia ei ole.
Ei mulla ole esim. kavereita jotka lähtee mun kanssa muutamien päivien reissuille. Kauheesti niitä täällä tuntuu olevan, mutta oikeassa elämässä en kyllä tiedä ketään. Joku tallinan päiväreissu voidaan tehdä, mutta ei pidempiä reissuja.
Kotiäiti olen koska nuorin lapsi on niin pieni vielä että en halua sitä päiväkotiin.
ps. en ole alkuperäinen vastaaja
Ei mulla ole esim. kavereita jotka lähtee mun kanssa muutamien päivien reissuille. Kauheesti niitä täällä tuntuu olevan, mutta oikeassa elämässä en kyllä tiedä ketään. Joku tallinan päiväreissu voidaan tehdä, mutta ei pidempiä reissuja. Kotiäiti olen koska nuorin lapsi on niin pieni vielä että en halua sitä päiväkotiin. ps. en ole alkuperäinen vastaaja
(miten sitten ikinä tähän asiaan liittyykään), ei miehelläsikään ole oikeutta lähteä viikonlopuksi ystäviensä kanssa laskettelemaan?
että mitä sai aiot Tahkolla tehdä? Mies ei hiihdä, laskettele eikä golfaa.
Jos se lähtisi muutamaksi päiväksi kalaan tai metsälle kaverinsa kanssa, se olisi ihan ok. On se tuollaisilla reissuilla käynytkin, mutta yleensä vain viikonloppuja.
Meillä on kummallakin omat rahat, että rahanmenokaan ei olisi kuin miehen asia.
Ei mulla ole esim. kavereita jotka lähtee mun kanssa muutamien päivien reissuille. Kauheesti niitä täällä tuntuu olevan, mutta oikeassa elämässä en kyllä tiedä ketään. Joku tallinan päiväreissu voidaan tehdä, mutta ei pidempiä reissuja. Kotiäiti olen koska nuorin lapsi on niin pieni vielä että en halua sitä päiväkotiin. ps. en ole alkuperäinen vastaaja
(miten sitten ikinä tähän asiaan liittyykään), ei miehelläsikään ole oikeutta lähteä viikonlopuksi ystäviensä kanssa laskettelemaan?
Sä käskit asialle tekemään jotain. Sanoin että tässä elämäntilanteessa en siihen paljon voi vaikuttaa. Kavereita on, mutta ei me reissailla hulluna pitkin poikin monia päiviä ja en tosiaan halua tällä 9kk, vanhaa lasta päiväkotiin, haittaakse?
että tahko on homojen suosima kohtauspaikka. Sehän pon kohtuu pieni pleissi näin lasketelijoille ja siitä se suosio varmaankin johtuu, bistrot kuulemma pursuaa miehistä pitäviä miehiä.