Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat helluntailaiset? Kerro uskonnosta

Vierailija
27.01.2012 |

Kommentit (276)

221/276 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ollessani päihdetyössä, eräs asiakkaani halusi liittyä Helluntai-seurakuntaan ja tuin häntä siinä.

Kävi pari kertaa ja oli erittäin pettynyt - hän koki, ettei häntä haluttu mukaan.

Aika karkea kuva tuli tästä seurakunnasta. Ja monesta muustakin seurakunnasta on tullut tämä sama kuva. 

Fariseuksien kerhoja.

Vierailija
222/276 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani helluntalaiset ovat aika tasapainottomia. Polttavat tupakkaa, osa alkoholisteja, huumeiden käyttäjiä, persoonallisuushäiriöisiä ja jne. Aika pelottelua on joissakin uskonlahkoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/276 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntalaiset valehtelevat, paisuttelevat asioita, varastelevat ja jne. ihminenhän on erehtyväinen vaikka jatkuvasti tekee pieniä rikoksia ja käyttäytyy huonosti toisia kohtaan. haukkuvat ja panettelevat

Vierailija
224/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävätkö helluntailaiset houkutella seurakuntaansa rahalla? 

Vierailija
225/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liian meluisa ja hilluva paikka minulle.

Olen muutaman kerran käynyt. Siellä on liian toimeliasta.

Vierailija
226/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli pahasti helluntailaisuuden traumatisoima. Kun sai vähän alkoholia vereen ei muusta puhunutkaan. En oikein saanut käsitystä, mikä siellä oli niin pahasti mättänyt. Ehkä joku sellainen kokonaisvaltaisuus, että oma elämä ei ollut ihan omissa käsissä. Todella katkera hän oli lapsuudestaan ja nuoruudestaan helluntaiseurakunnan jäsenenä. Oli tullut potkituksi pois avioeron myötä.

Vierailija
227/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tosi kivoja varsinkin helluntaisin. Loppiaisena ovat taipuvaisia lopottelemaan.

Vierailija
228/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa möivät piriä.

Vierailija
229/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö ne soittelemassa ovikelloja ja laittaa lappuja postilaatikkoon? 

Vierailija
230/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eivät ainakaan vaadi että lasten on uskottava samoin kuin vanhemmat uskovat,niin lämpimät välit on uskomattomalla työkaverilla on vanhempiinsa.

älä naurata! mun äiti suureen ääneen itkee miten on kauheaa kun joudun kadotukseen.

Vierailija
231/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pelottaa kun tuli postilaatikkoon kirje. 

Vierailija
232/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiessa näitä ihmisten kokemuksia "kiihkouskonnoista" tulee mieleen, että mikä ero on kiihkouskovaisella ja skitsofreenikolla?

kummempi ero kun taviksella/skitsofreenikolla

.

ette taida tuntea yhtään himouskovaa. kattokaas tämä video, ovatko joukko taviksia?

Vierailija
233/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hellari. Olen työssäkäyvä perheenäiti. Elän avioliitossa, ja meillä on mieheni kanssa hyvä suhde. Arvostamme toisiamme. Olemme itsenäisiä, enkä ole mitenkään alistettu tai hyväksikäytetty. Minulla on korkeampi koulutus kuin miehelläni.

Usko näkyy elämässäni luottamuksena Jumalaan ja koen sen voimavarana. Usko on minulle elämän punainen lanka. Seurakuntayhteys on minulle tärkeä: tapaan muita uskovia ja yhdessäolo on mukavaa.

Elän mielestäni ihan tavallista elämää. Minulla on Raamattuun pohjautuvat näkemykseni asioista, mutta se ei estä minua olemasta tekemisissä toisinajattelijoiden kanssa. En minä lähde muita tuomitsemaan. Minulle riittää, että elän omaa elämääni omien arvojeni mukaisesti.

En kannata menestysteologiaa. Olemme keskituloisia ja olen kiitollinen siitä, mitä meillä on, mutta maallinen omaisuus ei ole ykkösasia elämässäni. Täällä palstalla useampikin kuvittelee, että seurakunta riistää jäseniltään rahaa, jolla pastori ja vanhimmat sitten rikastuvat. Ikävää, jos jossain on näin, mutta se ei ole todellakaan mikään yleinen linjaus. Eihän seurakunnan vanhimmisto saa lainkaan palkkaa tai muuta korvausta seurakuntatyöstä. Pastori taas on palkattu ja saa ansaitsemansa palkan työsopimuksen mukaan niin kuin kuka tahansa palkansaaja.

Kun luin täällä näitä kommentteja, en enää ihmettele, miksi meitä pidetään hulluina ja mielisairaina. Jos tiedot/luulot/kuvitelmat meistä hellareista on tätä luokkaa, niin hullultahan se kuulostaa. Se on tietysti harmi, että ollaan valmiita yleistämään ja lokeroimaan. Ja erittäin ikävää, jos on huonoja kokemuksia.

Suosittelen käymään rohkeasti tilaisuuksissa katsomassa, miltä meno omasta mielestä oikeasti vaikuttaa.

Minä nimenomaan olen käynyt tilaisuuksissa koska vanhemmat hurahtivat kun olin n. 4-5v. Jouduin käymään joka sunnuntai tuntikausia jumalanpalveluksessa ja siellä oli näitä kielillä puhumisia ja muita armolahjoja ja sekoiluja, rahaa kyllä virtasi seurakuntaan kun piti maksaa kymmenykset seurakunnalle. Myös johdateltiin pöntöt ostamaan tavaraa seurakunnan käyttöön. Muut tuomitaan sujuvasti ja kadotukseen joutaa kaikki muut kuin nämä tosiuskovat. Monilla tässä ketjussa nimenomaan on sitä omaa kokemusta. 

Vierailija
234/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ulkoiset puitteet on näyttävät ja rahaa käyttää tuhlailevasti, ei ainakaan kristillisen vaatimaton. Millainen perhekäsitys heillä on? Nainen nyrkin ja hellan välissä oleva yleiskone?

Nainenhan on ihana Jumalan luomus jota miehen tulee kohdella kuin HEIKOMPAA ASTIAA. Naisen tulee kunnioittaa miestään ja miehen rakastaa naista. Ja mies on ehdottomasti perheen pää, eihän nyt heikompi astia voi sellaista vastuuta kantaa.

Eipä ole nainen voinut olla heikkona astiana edes yli 100 vuotta sitten. Ihan jo 1600-luvulla saakka noudatettiin omaa perinnelakia, joka kielsi tyttöjen naittamisen ilman lupaa, ja siitä piti enot huolen. Ja salli naisille itsenäisen kaupan harjoittamisen sekä maan omistamisen.

Ihan oma mummonikin kodinhoidon ohella huolehti maatilasta, jossa eleli miehensä kanssa. Tuokin jo kertoo, ettei suomalaisessa kulttuurissa tyttöjä ole ikinä opetettu olemaan avuttomia, pieniä, palvelustyttömäisiä ja pieniä. Ihan jo sota-aikanakin toimittiin ja tehtiin nk. miesten työt miesten ollessa rajalla sotimassa.

Olet nyt ymmärtänyt "heikomman astian" täysin väärin... :)

Kyllähän naisella voi kotityöt teettää, maatila hoituu siinä vasemmalla kädellä.

Mutta valtaa, vastuuta ja päätöksentekoa ei voi antaa heikommalle astialle.

Kysyppä mummolta uudestaan äläkä ajattele perheestäsi vaaleanpunaisten lasien läpi

Vierailija
235/276 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskiksia paljon persuissa ja sen huomaa siitä jyrkästä ilmapiiristä.

Vierailija
236/276 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insestiä harrastetaan :(    ja turha on kenenkään väittää vastaan, tiedän niin hyvin :(

Minä olen myös kokenut saman helluntailaisperheessä. Ja ulospäin oltiin niin uskovaisia.

Mutta tällä ei ole helluntailaisuuden kanssa mitään tekemistä. Insestiin ryhtyvä ihminen on sairas ja heitä sairaita on kaikissa ihmisryhmissä, maissa, uskonnoissa, kulttuureissa, ammateissa jne.

on sillä sikäli että ollaan olevinaan niin hyvää ihmisstä, jolle lapsi on maailman rakkain jne. nelljän seinän sisällä sitten tapahtuu, esim mun hellariäiti väkivaltainen narsisti. myös hyvin tuomitseva muita kohtaan. 

Vierailija
237/276 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karismaattinen herätysliike. Kesäisin järjestettävä juhannuskokous vastaa lestojen suviseuroja. Siellä mm. parannetaan ihmisiä. Kiitos jeesusta hoetaan, siunausta toitotetaan kaikille ja kaikkialla. Harry Potteria ei saa lukea, se on noituutta. Kielillä puhuminen on suuri lahja, ja sen "osaa" lähes jokainen. Naimisiin mennään hyvin nuorena ja perheet ovat suuria.

tuo kiitos jeesus on muuten todella ei edes huvittava vaan säälittävä. Mun vanhemmat suoltivat rahaa heellareille ja lopulta kun tuli talousvaikeuksia myös seurakunta jäi. Mun ruokavalio oli surkea ja ruokaa oli vähän, jäin paljon ennustettua lyhyemmäksi ja seiässä olleeseen mittaan kirjoitettiin jokaisen mittaustuloksen viereen kiitos jeesus. Ihan kuin se jeesus olisi ne hikiset sentit "antanut". Samoin rahaa kulutti holtittomaati ja kun vingutti korttia eikä tiennyt tilin tai luottokortin saldoa teki ristinmerkkiä kortin päällä ja hoki kiitos jeesus kiitos jeesus ja jeesukse n nimessä. Ei niin kuin millään tavoin mennyt eikä edelleen mene jakeluun että se luottokorttilasku pitää myös MAKSAA eikä jeesus vain zum poista sitä laskua jonka itse on tehnyt.

Vierailija
238/276 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä kaupungissa tuntuu olevan melko sisäänpäinlämpiävä ja sisäsiittoinen porukka.

Lähin tuttavuuteni oli vuosia sitten yksi perheenisä, joka teki elämästäni kaaoksen muutaman vuoden ajaksi. Hänellä oli menossa toinen avioliitto, lapsia oli kummankin kanssa. Hirveä manipuloiva, narsistinen tapaus, joka ei millään lailla ulkoisesti näyttänyt toimivan minkään kristillisten arvojen mukaan, mutta sai jotenkin puhutuksi itsensä pettämisistä ja yrityksensä sotkuista selville aina vetoamalla uskoonsa. Vaikea jälkikäteen kuvitella, kuinka tulin imetyksi kuvioon, mutta olen kiitollinen että selvisin pois niinkin vähin vaurioin.

Toinen vaimonsa oli serkun serkku ja tuntui että kaikki oli jotenkin samaa sukua keskenään.

Vierailija
239/276 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei puhu "kielillä", ei oo uskossa. Kukaan ei kuitenkaan osaa selittää mitä pölisevät.

Eli hukkaan menee "kielet".

Terkuin: joskus paikalla ollut.

Kyllä osaa :D Mun kokemusten mukaan joku viereinen vanhemmiston jäsen osasi tulkata ko. teatterin sekavat pölinät.

Vierailija
240/276 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani hellari pitää Obamaa antikristuksena, odottaa maailmanloppua.

Väittää, että kehitysvammainen lapsemme voi parantua, jos liitymme heihin ja rukoilemme yhdessä lapsen puolesta.

Maskit ovat hänen mielestään turhia, koko korona on jokin valetauti.

Uskovat, että maailma luotiin 6000v sitten ja 4500-5000v sitten oli vedenpaisumus ja koko ihmiskunta polveutuu Nooan perheestä.

Henkeäsalpaavaa typeryyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan