Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat helluntailaiset? Kerro uskonnosta

Vierailija
27.01.2012 |

Kommentit (276)

Vierailija
1/276 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helluntailainen. Olen aina ollutkin.

Olen tavallinen ihminen. Meikkaan vahvasti, käytän korvakoruja, vaatteet ja ulkonäkö on tärkeitä asioita ja puen lapseni muodinmukaisesti. En ole kuitenkaan materialisti, vaikka pidän vaatetusta tärkeänä ja tuhlaan siihen aivan liikaa rahaa -kaikilla meillä heikkoutemme...

Asun ok-talossa. Olen ollut naimisissa liki kymmenen vuotta meillä on lapsi ja koira.

Käymme töissä molemmat ja lapsemme päiväkodissa.Harrastan lenkkeilyä, käyn spinning tunnilla ja jumpassa.

Käymme elokuvissa ja teatterissa. Vietämme leffailtoja ja peli-iltoja kavereiden kanssa.

Karppaamme, juomme joskus siideriä ja laivalla seisovassa pöydässä voimme juoda muutaman lasillisen viiniä, sivistyneesti ei päihtyen. Käymme sunnuntaina jumalanpalveluksessa - jos jaksamme, viimeksi kävimme kuukausi sitten.

Lapsemme harrastaa tanssia, uintia ja käy jumppakoulussa.

Nautimme monista aioista ihan kuten muutkin ihmiset. Emme maksa kymmenyksiä, mutta menee joka kuukausi rahaa katulapsityöhön, israel työhön, meillä on kummiperhe, tuemme myös maasai -tyttöjen turvakotia jne....näihin juttuihin menee muutama satanen kuussa.. mutta haluan tehdä elämällni jotain arvokasta ja tärkeätä, eli jos voin vähänkin auttaa muita niin haluan sen tehdä, edes näin hieman liikuttaa toisen ihmisen elämää..siten että elämälläni olisi todella jotain merkitystä :)

en mainosta uskoani,

mutta usko on mulle kaikki kaikessa...

Jeesus on ihana

Vierailija
2/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sisäsiittoisia (monet ovat naimisissa esm serkkujensa kanssa).

- Pitävät itseään muita parempina.

- Eivät kykene yhteistyöhön muiden, kuin helluntalaisten kanssa.

- Usko on vahvasti esillä jokaisessa koulutyössä ja esitelmässä. Jos on mahdollista tuomita muut julkisesti, he tekevät sen.

- Eivät suostu tekemään töitä, jotka jotenkin sotivat uskoa vastaan, esm passiivinen eutanasia tai homoseksuaalit potilaat ovat ylitsepääsemätön este.

- Totesivat, ettei enää edes Jumala halua olla tekemisissä kanssani. Syy? En ole naimisissa, en edes kihloissa, mutta asun yhdessä avomieheni kanssa ja olen viimeisimmilläni raskaana.

En muita helluntalaisia tunne ja varmasti heitä on järkeviäkin. Tätä meininki silti tuntuu olevan Pohjanmaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessa näitä ihmisten kokemuksia "kiihkouskonnoista" tulee mieleen, että mikä ero on kiihkouskovaisella ja skitsofreenikolla?

kummempi ero kun taviksella/skitsofreenikolla

.

Vierailija
4/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on akateemisia ja kaikin puolin sivistyneitä. Joukossa sitten uudestisyntynyttä yhteiskkunnan pohjasakkaa ex linnakundeja ja aineiden käyttäjiä. Mielenkiintoinen mixtuura kun nämä välillä myös pariutuu keskenään. Mutta vanhemmistoveljet on siinä hommassa seurakunnan kermaa. Helluntailaisuuteen kuuluu minusta jotenkin semmonen pakko mokata meininki- miten sitä muuten pysyy uskonkilvottelussa fressinä? Mutta välillä huvittaa niiden toilailut näin luppakorva luterilaisena :)

Vierailija
5/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessa näitä ihmisten kokemuksia "kiihkouskonnoista" tulee mieleen, että mikä ero on kiihkouskovaisella ja skitsofreenikolla?

.

Mielestäni monen helluntalaisen/vanhoillislestadiolaisen tms. hengellisen johtajan meininki vaikuttaa kyllä mielisairaalta.

Vierailija
6/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerskuvat rahalla ja haukkuvat homoja ja ulkomaalaisia

Vierailija
7/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

julistaa hellareiden hoivissa aika kauan ennen kuin hänet toimitettiin srk:hon kuulumattomien ihmisten avulla pakkohoitoon. Hellareissa häntä pidettiin profetialla siunattuna Jumalan lahjana. Todella järkyttävää että tällaista tapahtuu SUOMESSA ja NYKYPÄIVÄNÄ.

Ihmiset siellä eivät todellakaan erota vakavaa psykoosia näistä "jumalallisista olotiloista"...

Vierailija
8/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

julistaa hellareiden hoivissa aika kauan ennen kuin hänet toimitettiin srk:hon kuulumattomien ihmisten avulla pakkohoitoon. Hellareissa häntä pidettiin profetialla siunattuna Jumalan lahjana. Todella järkyttävää että tällaista tapahtuu SUOMESSA ja NYKYPÄIVÄNÄ.

Ihmiset siellä eivät todellakaan erota vakavaa psykoosia näistä "jumalallisista olotiloista"...

Tätä juuri haen, mikä ero on psykoosilla ja "jumalallisella olotilalla"?

Ja tuntuu monilla "kiihkouskovaisilla" olevan myös harhoja. (EU-passit)

T.30

Vierailija
9/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedostan tällaista tapahtuvan. On vaikeaa erottaa profetiaa ja psykoosia toisistaan.

Vierailija
10/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen helluntailaisuus levisi etenkin punaisten ja köyhäilistön parissa. Työväenliikkeen ajatusmallit vaikuttavat seurakunnissa edelleen. Se on kerännyt seurakuntiinsa todella monenkirjavaa väkeä. Liikkeestä kodin ovat löytäneet usein ihmiset, jotka ovat saattaneet tuntea muualla itsensä syrjityksi.

Mielestäni helluntailaisten Mahdollisuus muutokseen-kampanja pääkaupunkiseudulla kuvaa liikettä todella hyvin.

1. Helluntailaiset ovat kovia evankelioimaan.

2. Samassa tilaisuudessa saarnaa Miss Universum, NaturalBorn Killersin perustaja, Huippukirurgi ja kitaristilegenda.

Vierailija
11/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntailaiseurakunnissa on aina ollut linnakundeja, juoppoja, laitapuolen kulkijoita, romaneita, maahanmuuttajia, erilaisissa vaikeuksissa olevia, erilaisia kasvonsa menettäneitä kylähulluja jne..

Mielentervyesongelmista kärsivien on ollut aina helppo tulla mukaan tilaisuuksiin ja heidät on hyväksytty mukaan. Tästä liike on saanut usein hyvin mielenkiintoisia stereotypioita, koska usein tällaiset tapaukset näkyvät kadulla ja heidät tunnetaan.

Vierailija
12/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolaisuus ja helluntailaisuus ovat kyllä tosi kaukana toisistaan kaikista näkökulmista käsin. Uskontoja toki molemmat, mutta aika hankala verrata toisiinsa.

Vierailija
13/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Mielestäni monen helluntalaisen/vanhoillislestadiolaisen tms. hengellisen johtajan meininki vaikuttaa kyllä mielisairaalta.

erehtynyt.

Vierailija
14/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedostan tällaista tapahtuvan. On vaikeaa erottaa profetiaa ja psykoosia toisistaan.

tämä feikki / nyt tämä hellari ei allekirjoita ollenkaan. esim , tilanne jossa profetia tulee vaikuttaa suoraan terveeseen arviointiin.terveessä seurakunnas toimivat myös henkien erottamisen armolahjat. ja jos prof tulee kokoukses terveen ihmisen kautta( jokanen tuntee ja tietää henkilön), ei ole mit syytä ep aitoutta. ainahan voi kaikkiea epäillä mutta jos on itse NIIN epäluuloinen että jokaista prof epäilee tai uskovaa ,niin SELLASEN ON TODELAA VAIKEA PÄÄSTÄ USKOON. ja mielisairaita ei oo meikäläisis enempää kuin muussakaan kadun otoksessa. jos prof, tulee mielisairaalas sitä voi helpommin epäillä....

Vierailija
15/276 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä feikki / nyt tämä hellari ei allekirjoita ollenkaan. esim , tilanne jossa profetia tulee vaikuttaa suoraan terveeseen arviointiin.terveessä seurakunnas toimivat myös henkien erottamisen armolahjat. ja jos prof tulee kokoukses terveen ihmisen kautta( jokanen tuntee ja tietää henkilön), ei ole mit syytä ep aitoutta. ainahan voi kaikkiea epäillä mutta jos on itse NIIN epäluuloinen että jokaista prof epäilee tai uskovaa ,niin SELLASEN ON TODELAA VAIKEA PÄÄSTÄ USKOON. ja mielisairaita ei oo meikäläisis enempää kuin muussakaan kadun otoksessa. jos prof, tulee mielisairaalas sitä voi helpommin epäillä....

Vierailija
16/276 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että helluntailaiset ovat aivan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuin muutkin suomalaiset.

Varsinkin helluntaikirkkoon syntyneillä on vähän erilainen tausta kuin tavallisilla suomalaisia, voisi sanoa amerikkalainen. Helluntalaisia tavatessani olen tottunut tosi avoimeen, sosiaaliseen ja ehkä jopa vähän teennäisen kepeään meininkiin.

Suomen helluntailaisten ihanne on olla käyttämättä alkoholia, mutta olen usein käynyt helluntailaisten uskovaisten kanssa parilla. Helluntailaset sanovat itse, että heidät usein sekoitetaan lähes joka kaupungista löytyviin eri seurakunnista eronneisiin ryhmittymiin. Yleensä niillä on joku hyvin erikoinen nimi.

Mielestäni tässä ketjussa on sekoitettu tällaisia helluntaiseurakuntaan.

Muutamat helluntaiystäväni sanovat saattavat käydä vaikkapa tilaisuuden jälkeen parilla.

Vierailija
17/276 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että helluntailaiset ovat aivan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuin muutkin suomalaiset.

Varsinkin helluntaikirkkoon syntyneillä on vähän erilainen tausta kuin tavallisilla suomalaisia, voisi sanoa amerikkalainen. Helluntalaisia tavatessani olen tottunut tosi avoimeen, sosiaaliseen ja ehkä jopa vähän teennäisen kepeään meininkiin.

Suomen helluntailaisten ihanne on olla käyttämättä alkoholia, mutta olen usein käynyt helluntailaisten uskovaisten kanssa parilla. Helluntailaset sanovat itse, että heidät usein sekoitetaan lähes joka kaupungista löytyviin eri seurakunnista eronneisiin ryhmittymiin. Yleensä niillä on joku hyvin erikoinen nimi.

Mielestäni tässä ketjussa on sekoitettu tällaisia helluntaiseurakuntaan.

Muutamat helluntaiystäväni sanovat saattavat käydä vaikkapa tilaisuuden jälkeen parilla.

Vierailija
18/276 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksen kolmenkymmenen vuoden ajalta, jolloin eräs seurakuntalainen meni psykoosiin ja hänen saamiaan näkyjä pidettiin armolahjoina. Tosin hälytyskellot alkoivat soida siinä vaiheessa kun mies väitti näkevänsä ihmisistä päällepäin kuka pääsee taivaaseen ja kuka joutuu helvettiin, sellaista ei pidetä profetiana. Mutta en kauhistele tapahtunutta sillä ihmisiähän me vaan kaikki ollaan ja kyseinen tyyppi olisi voinut sairastua missä tahansa.

Vierailija
19/276 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukristityt eivät ainakaan toimineet noin!

Vierailija
20/276 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luterilainen kirkko muuta ikinä ollutkaan? Kenestä puhutaan Ilmestys 17 ja 18 luvussa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä