Homous ja lesbous ovat edelleen Suomessa tabuja, kun
niiden harrastajat eivät pysty vastaamaan niinkin helppoon kysymykseen, onko suhteessa jompikumpi "mies" ja toinen "nainen".
Muutoin kyllä räpsytellään henkseleitä, kun "me ollaan niin erilaisia ja mukamas suvaitsevaisia" Anteeksi niinkuin ketä kohtaan? Höpönhöpöä! Pahempia omaan napaansa tuijottavia ihmisiä saa hakea.
Kommentit (22)
Suomi on valitettavasti edelleen hyvin homofobinen maa monessa suhteessa. Poliittisesti ollaan edetty hyvin, vaikka adoptio ja aviolitto ovat edelleen työn alla. Silti sosiaalisesti ei hyväksyntää löydy kovin paljoa. Suurin osa edelleen kaapissa (ja jotkut jopa naimisissa + lapsia) ja siellä pysyvät, kunnes ihmiset alkavat muuttamaan asennettaan.
Täällä PK-seudulla ei asiat oo sen paremmin kuin Iisalmessakaan eli ne toiveet suvaitsevaisemmasta suurkaupungista voitte unohtaa :P . Itsellä monta kaveri ryhmää ja yhteensä (itseni lisäksi) vain yksi henkilö joka on seksuaalivähemmistöjen puolella. Homottelua kuulee päivästä toiseen vaikka ikää on monella jo 18 - 24 (Itse 19 v...kohta 20). Uusia kavereita pitäs hankkia ...
Ööö. Ainakaan meiän parisuhteessa työt ei määrittele sukupuolta. Minä korjaan, remontoin, mies tekee ruokaa. Eli kysyessäsi meiltä kumpi on suhteen mies ja kumpi nainen, joutuisin vastaamaan "minä olen mies". Kyllä se sukupuoli määräytyy vähän eri tavalla kuin töiden mukaan.
Minä tunnen lesboparin, jossa molemmilla on selkeäsit feminiinisiä piirteitä enemmän, lesboparin, jossa toisella on enemmän maskuliinisia piirteitä ja homoparin, jossa molemmilla on enemmän feminiinisiä piirteitä. En minä lähde silti kyselemään kuka on suhteen nainen ja kuka mies. Ei suhteeseen tarvita sukupuolijaottelua.
Minusta ihmiset ovat ihmisiä, joiden jalkojen välissä oleva värkki ei vaikuta sukupuoleen. Jokaisella ihmisellä on vaan erilaisia piirteitä. Toisella feminiinisiksi ajateltavia , toisilla maskuliinisia piirteitä.