Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei vaan tärppää

24.01.2012 |

heippahei!

meillä on nyt yritystä takana 10kk, ja perheenlisäys on enemmän kuin toivottua, mutta ei tahdo lukuisista yrityksistä huolimatta onnistua. apuna käytetty ovulaatiotestejä ja kaikenmaailman vippaskonsteja, mutta alkaa mielenkiinto olla lopussa. alkuun oli suurta stressiä siitä, kun ei saatu pientä alulle kaikkimullehetinyt -periaatteella, hätäinen kun olen. nyt jonkun aikaa ollaan miehen kanssa ajateltu, että tulee jos tulee mutta aikaa on. kuitenkin aloin miettimään, että mitä jos jokin on oikeasti pielessä. jos emme voikaan saada perheenlisäystä? niinpä soitinkin perhesuunnittelun tädille, ja hän lupasi että asialle aletaan tältä istumalta tekemään jotakin. mutta mitä se jotakin on? onko täällä samassa vaiheessa olevia nuoria naisia/pariskuntia, jotka osaisivat infota mitä tuleman pitää? voin kertoa, että jännittää ja pelottaa samalla aivan mahdottomasti. kuitenkin mieheni kanssa olemme molemmat perusterveitä (muutamaa liikakiloa lukuunottamatta). asiaa ei helpota se, että monet sanovat meidän olevan nuoria, ja aikaa kyllä on. olen itse pian 22v ja mieheni on 27v. vaikka olen sisäistänyt, että aikaa on ja mihinkään ei ole kiire, niin asia vaivaa silti. pelonsekaisin tuntein toivotan muille yrittäjille tsemppiä ja siinä onnistuneille kovasti onnea! :)

Kommentit (55)

41/55 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdon teidän vuoro! Toivottavasti pysyy matkassa!

Nyt otin askeleen eteenpäin ja varasin terveyskeskuksesta ajan lääkäriin jolta pyydän lähetteen lapsettomuusklinikalle.. Parin viikon päästä lääkärille.. Tästä se homma lähtee pyörimään..

42/55 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkas teillä siellä sujuilee, maikki etc.? meillä möykky pysynyt hienosti matkassa, ensimmäinen neuvola on syyskuun alussa ja ultra sitten siitä parin viikon päästä. välillä tuntuu olevan ihan mahdottomat kivut, mutta tietääpä ainakin siellä masussa jonkun olevan :) *voimahali* teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin siis silloin pari-kolme viikkoa sinne lääkäriin...

Luulin etten ovuloi ollenkaan neljä vuotta. Kierto oli pitkä ja epätasainen...

9.8 kävin gynellä missä minut ultrattiin ja lääkäri sanoi että ovuloin joskus ja että näyttäisi munasarjassa olevan keltarauhanen. Pientä viitettä pco:hon. Lähetti minut myös johonki verikokeeseen... Ja antoi reseptin teroluteja varten mitä söin 10pvä. Sanoi jossei tärppää kolmessa kuukaudessa niin takaisin ja lähettää meidät eteenpäin.

15.8 tein raskaustestin joka näytti negatiivista

17.8 gyne soitti ja sanoi että verikoe kertoi etten ollut ovuloinut tuolloin...

18.8 terot loppui ja juhlin omia synttäreitäni alkoholin kanssa...

24.8 heräsin aamulla ja päätin tehdä ovistestin raskaustestinä aikani kuluksi... KAKSI VIIVAA!! töissä ei ois malttanu tehdä mitään ja kesken työpäivän hain raskaustestin. POSITIIVINEN!! loppu työpäivää ei ois jaksanu olla millään ja mieskin oli lähteny töistä keskenpäivän :) kotona vielä testi ja sekin positiivinen...

25.8 clearbluen viikkonäyttö testi joka kertoo että olisin 4-5 viikolla.

Nyt ei tiedä mitä uskon. Lääkäriä joka sanoo etten ole ovuloinut (vai olenko sittenkin sen lääkärin jälkeen, koska jotain limaa silloin oli liikkeellä päivä,pari sen jälkeen). Vai seitsemää positiivista raskaustestiä (viidestä eri näytteestä).

Yksi pelkoni on myös että terolut antaisi väärän positiivisen tuloksen mutta sairaanhoitajat ja tuttu lääkäri sanoivat että niissä on eri hormonia kun mitä raskaustesti testaa että eivät voisi antaa virheellistä positiivista tulosta...

No, nyt jännätään ja ollaan onnellisia ainakin verikokeisiin saakka...

oireina on vaan menkkamaista juilintaa välillä ja nännit olivat hieman kipeät mitä yleensä ei ole ollenkaan... tänän aamulla lievää pahoinvointia.

Meni jotenkin luvattoman helposti tämä kun piti olla todella vaikeaa. Satuin sitten just vissiin aloittamaan terolut kuurin oviksen aikaan joka parantaa kiinnittymismahiksia.... huh huh...

Ja onnea ptr toivottavasti pysyy pikkuinen mukana loppuun asti!

Meillä mietitään milloin kertoa sukulaisille kun syyskuussa olisi häitä ja isoja syntymäpäiviä missä olisi tarjolla alkoholia. Jos en ota, epäilykset heräävät mutta vielä ei viittisi kertoakaan kun silloin on viikkoja jonkun 6-8 tai 7-9 vasta.

yk1 rv 4-5?

44/55 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmupaljon onnea ja tarrasukkia matkaan että pieni pysyy kyydissä :) Clearbluen testistä sen verran, että siihen näyttöön ilmestyvään viikkomäärään lisätään vielä n. 2 viikkoa. Eli siitä päivästä lähtee raskausviikot laskettavaksi kun on viimeiset kuukautiset alkaneet..

Vierailija
45/55 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on tärpännyt!

Meidän lapsettomuudelle löytyi syykin. Miehen näytteessä ei nimittäin ollut lainkaan siittiöitä. Minun tutkimustuloksissa ei näyttänyt olevan mitään vialla, joten minun osaltani nyt ei tarvitse tehdä mitään tutkimuksia. Mies taas kävi verikokeissa ja muutaman kuukauden kuluttua hänen pitää viedä uusi spermanäyte, josta katotaan olisiko siittiöitä tullut. Asiaan saattaa vaikuttaa miehen käyttämä lääke, joka on nyt vaihdettu, joten toiveissa on että siittiö tuotanto alkaisi uudestaan.

Kyllä harmittaa. Toivon vaan kovasti, että asia saataisiin korjattua. Pelottaa, ettei siittiötilanne korjaannu jolloin asialle ei sitten voi tehdä mitään.

46/55 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ptr että teillä vauva on pysynyt matkassa!

Kävin viikko sitten terveyskeskuksessa puhumassa lapsettomuudesta ja toivoin lähetettä lapsettomuus klinikalle.. Se pisti mut verikokeisiin ja mies saa antaa spermanäytteen.. Kauheen nopeeta toimintaa, oikein yllätyin. Oottelen että menkat alkaa joten kp 3-7 menen verikokeisiin jolloin mitataan esim keltarauhashormooni., sen jälkeen uus aika lekurille ja tuloksia kuulemaan..

Asiat lähti pyörimään nopeammin kun osasin odottaa..

47/55 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten maikki sinulla on lähtenyt asiat pyörimään ja missä vaiheessa mennään?

meillä on pieni pysynyt hienosti matkassa, tänään rv 11+2 ja alkaa päivä päivältä tuntua todellisemmalta :)

48/55 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siel terveyskeskukses mis otettiin verikokeita ja miehen siemennesteanalyysi.. Kaikki niiden mukaan kunnossa.

Lekuri laittoi sitten lähetteen lapsettomuusklinikalle jossa meillä on aika joulukuun puolessa välissä.. Nyt sitten odotellaan joulukuuta.

Oviksen bongasin viime kierrossa, tai ainakin ovistestien mukaan.. Mut eipä tullut tärppiä taaskaan.. Ens viikolla pitäis olla taas hedelmällisiä aikoja tiedossa, niitä sitten hyödyntämään..

Epätoivoista..

49/55 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kauan te ootte yrittäny nyt? meillä meni se melkein 1,5v ennen ku tärppäs.. alkoi olla kyllä viimeisinä kuukausina ihan toivotonta koko elämä yleensäkkin ja sit vaan sanoin miehelle että mä en enää jaksa edes yrittää, aloin elään omaa elämää ja käymään viihteellä enkä halunnut jäädä enää kotiin kököttämään.. sit se plussa vaan tuli, tosin 5 testiä jouduin tekemään että uskoin todeksi.

tsemppiä teille kovasti ja rautaisia hermoja

50/55 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko mukaan keskusteluun?

Meillä mieheni kanssa yritystä 1 v 3kk takana. Minä 26 v ja mieheni 28 v.

Tänään juuri varasin ajan neuvolaan tutkimuksiin. Lohduttomalta tuntuu taas kerran kun menkat alkoi :/

Jotenkin kauhean vaikeaa oli päättää tutkimuksiin lähtemisestä. Nyt kuitenkin hieman helpottunut olo kun tilanteeseen on mahdollisesti tulossa jotain apua. Henkisesti tuntuu raskaalta ajatella mahdollisia tulossa olevia hoitoja. Niin suurena toiveena kuitenkin on saada omia lapsia, että kai sitä kaikkensa on valmiina tekemään.

Suurena pelkona on, ettei lasta tule koskaan.

51/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä nyt takana 1v ja 2kk..

Joulukuussa on aika lapsettomuusklinikalle..

Tervetuloa vaan keskustelemaan, vaikka kovin hiljaista täällä on..

Kyllähän se hoitoonmeno tuntuu aika raskaalta. Me aateltiin kun ei omin avuin kuulu ei näy, niin ehkä lääkärit pystyy auttaa raskautumaan.

Ja vikahan voi olla joku pienikin, ja todella monelle käy niin et kun hoitoon on lähete/aika saatu niin kerkiää jo raskautumaan!

Itse pyydän saada heti aukiolotutkimuksen munasarjoihin, monella se on auttanut avaamaan "putket" niin et sit raskautuukin jo pelkästään sen avulla..

Kunhan vaan saisin oman pikkuisen, se ois meidän toiveiden täyttymys..

52/55 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin just perhesuunnitteluneuvolassa terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotolla. Lääkäri teki uä-tutkimuksen ja totesi, että mulla on "lievästi" polykystiset munasarjat. :( Mitä lie sitten tarkoittakaan tuo "lievästi". Mies sai lähetteen siemennesteanalyysiin ja mulle tehtiin lähetteet verikokeisiin.

Toisaalta tuntuu helpottavalta saada jotain vastauksia.

Lääkäri sanoi, että siemennesteanalyysin ja verikokeiden jälkeen tekee lähetteet lapsettomuuspoliklinikalle, jossa sitten tehdään tarkempia tutkimuksia.

Oletteko tutkimuksissa julkisella vai yksityisellä puolella? Olen miettinyt pitäisikö hakeutua yksityiselle puolelle näiden alkututkimusten jälkeen.

Mekin ollaan ihan perusterveitä, tosin muutama liikakilo kummallakin. Ikää mulla 26 ja miehellä 28 vuotta. Lääkäri ainakin antoi toiveita, että hyvät mahdollisuudet on ihan luomuraskauteenkin.

53/55 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo koskaan tehty tota uä tutkimusta.. Kai ne tuolla sitten tekee..

Me mennään yliop.keskussairaalan lapsettomuusklinikalle..

Yksityinen ois kai nopeampi, mut tuonne niin isot jonot et haluaa vaan äkkiä eroon, eli jää turhat tapaamiset pois.. Aateltiin et se tulis halvemmaksi..

54/55 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippahei! mitähän tänne kuuluu? maikki? missä vaiheessa te menette? meillä mennyt kaikki hienosti, laskettu aika 26.4 eli kuudennella mennään.. huomenna rakenneultra ja se jännittää taas tooooosi paljon :) koitan jos saan tähän kuvan lisättyä. voimia kaikille ja mukavaa joulunaikaa, olette ajatuksissa

55/55 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoja aloitellaan.. Ekalla käynnillä lekurit saivat miehen lopettamaan tupakoinnin..

Jos hyvin käy, eli en ovuloi vielä niin ensiviikolla kp 11 tehdään munajohtimien aukiolotutkimus.. Siitä sitten tutkitaan ovulointi ja aika pian inseminaatio.. Huoh.. Ei raskaudu ei..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä