Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei vaan tärppää

24.01.2012 |

heippahei!

meillä on nyt yritystä takana 10kk, ja perheenlisäys on enemmän kuin toivottua, mutta ei tahdo lukuisista yrityksistä huolimatta onnistua. apuna käytetty ovulaatiotestejä ja kaikenmaailman vippaskonsteja, mutta alkaa mielenkiinto olla lopussa. alkuun oli suurta stressiä siitä, kun ei saatu pientä alulle kaikkimullehetinyt -periaatteella, hätäinen kun olen. nyt jonkun aikaa ollaan miehen kanssa ajateltu, että tulee jos tulee mutta aikaa on. kuitenkin aloin miettimään, että mitä jos jokin on oikeasti pielessä. jos emme voikaan saada perheenlisäystä? niinpä soitinkin perhesuunnittelun tädille, ja hän lupasi että asialle aletaan tältä istumalta tekemään jotakin. mutta mitä se jotakin on? onko täällä samassa vaiheessa olevia nuoria naisia/pariskuntia, jotka osaisivat infota mitä tuleman pitää? voin kertoa, että jännittää ja pelottaa samalla aivan mahdottomasti. kuitenkin mieheni kanssa olemme molemmat perusterveitä (muutamaa liikakiloa lukuunottamatta). asiaa ei helpota se, että monet sanovat meidän olevan nuoria, ja aikaa kyllä on. olen itse pian 22v ja mieheni on 27v. vaikka olen sisäistänyt, että aikaa on ja mihinkään ei ole kiire, niin asia vaivaa silti. pelonsekaisin tuntein toivotan muille yrittäjille tsemppiä ja siinä onnistuneille kovasti onnea! :)

Kommentit (55)

21/55 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on sitten odoteltava kutsua polille, kestää kuulemma about syksyyn asti.. toivottavasti tärppäis ennen sitä.

Vierailija
22/55 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeen tiedä minne suuntaan tätä omaa juttuani kirjottaisin, tänne vai vauvahaaveilijoihin... ja jospa täällä vielä joku kävisi :)

Meidän tilanne on minä 22v ja mies 28v... Yrittämällä yrittämään ei olla oikeastaan vielä ihan hirmu vakavasti alettu, mutta minua huolestuttaa aivan tajuttomasti se etten tule lasta ikinä saamaan, ainakaan ilman lääkkeitä ja apua. Äidilläni on kilpirauhasen vajaa toiminta ja oireet ovat pitkälti samat mullakin mitä sillä oli... Lääkäriin menen siitä kun uskallan.

Sen lisäksi minulla on todella epäsäännöllinen kierto (n. 20-55pvä)ja silloin harvoin kun on niin kuukautiset saattavat pahimmillaan olla niin kipeät että oksettaa, pyörryttää ja tärisyttää vaan (pari kertaa ollut sellaista). Ja nämä sitten viittaavat endometrioosiin ja siihen etten välttämättä ovuloisi ikinä...

Ja nyt kun vauva haave on herännyt niin hirvittää nuo kaikki oireet kun jo yksi noista voi estää sitä vauvan saamista. Toisaalta lääkäriin meno pelottaa jos asia paljastuukin sellaiseksi miksi sitä meinaan...

Nyt yhtä jännäyksen aihettani yritän hellittää ja yritän tikuilla metsästää ovulaatiota että jospa se tapahtuisi ilman lääkkeitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/55 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla että on muitakin joilla pelko takapuolessa. Meille tuli kutsu polille lokakuun lopulle, eikä taaskaan mitään hajua mitä tapahtuu. Kokoajan vaan eletään toiveissa että saisin soittaa niille, että aika voitaisiin perua. Pahinta ei ollut se, että asialle alettiin tekemään jotakin vaan se, kun kukaan ei ole edelleenkään kertonut mitä tuleman pitää. En tiedä pitäisikö soittaa polille suoraan kun ei näistä keskusteluistakaan sitä ole selvinnyt. Mulla ajoittui viimeisin ovulaatio juurikin kesälomalle ja miehen piiiitkien vapaiden yhteyteen, jotenkin vaan kokoajan odottaa että josko nyt. Kuitenkin sen verran pessimistiksi olen tullut, etten toisaalta edes enää toivo lasta; eihän sitä kuitenkaan tule. Toivon sinulle toiveissa90 tsemppiä ja hirmupaljon plussatuulia, toivottavasti kirjoittelisit etenemisistänne :)

Vierailija
24/55 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nyt on tässä tikkuiltu kun olen yrittänyt helpottaa oloani sillä että ovuloisin mutta todella huonolta kyllä näyttää... Koska kierto on todella epätasainen niin olen tässä tikutellut nyt pari kolme viikkoa eikä tulosta näy...

Huomiselle minulla on nyt labra aika että otetaan kilpirauhaskokeet josko niistä jotain syytä löytyisi todella epäsäännölliseen kiertoon, tajuttomaan väsymykseen yms. oireisiin.

Olen lukenut että jos kierto on todella epäsäännöllinen niin lääkäriin hakeutumista ei tarvitsisi odotella sitä vuotta onkohan kellään tämän todenperäisyydestä tietoa?

Jos kilpirauhas kokeista ei löydy mitään niin sitten aletaan jo miettimään seuraavalle lääkärille siirtymistä... Mieskin on ihan sillä mielellä että yritetään nyt ja mennään lääkäriin niin jospa suhteellisen äkkiä/nuorina jotain tapahtuisi...

Osaako kukaan kertoa mikä sitten olisi seuraava liike kun kierto nyt on todella epäsäännöllinen ja muutenkin kovasti vaikuttaa siltä etten ovuloi ollenkaan... Terveyskeskuskseen soitto ja sitä kautta, gynen kautta, perhesuunnitteluneuvola vai mikä? :-o

Vierailija
25/55 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä kävin tänään verikokeissa, huomenna soittelen tuloksia ja niiden perusteella sitten mietitään miten tästä edetään... Kilpirauhasen vajaatoiminta häiritsee raskautumista jos sellainen todetaan...

ja vielä:

Kuten olin aavistellut, en ovuloi ollenkaan eli olen tikutellut sen kolme viikkoa (tarkistin kalenteristakin) joka päivä tässä kierrossa ja tänään alkoi sitten menkat. Nyt hiukkasen ahdistaa, eli lääkäriähän tässä tarvitaan.

26/55 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terolutit auttaa mitään, mun mielestä ne auttaa siihen..? (voin toki olla väärässä) mä oon myös kuullut siitä, että jos on epäsäännöllinen kierto niin pääsis vähän nopeampaa. me odoteltiin tasan vuosi ja tehtiin ne alkututkimukset sitä odotellessa. ajattelin itse nyt tämän kuun vetää ovistikuilla kun ei mitään kuulu eikä näy, että jos mun omat tuntemukset vaikka heittääkin ja ovis tapahtuu joskus paaaaljon myöhemmin. mun oli pakko myös soittaa neuvolaan, kun tuntuu että mulle lyödään vaan aikoja aikojen perään ja kukaan ei infoa mua millään + se, että hiukset lähtee aika reippaalla vauhdilla. sain sitä kautta toivoa tähän hommaan ja etenkin poistettua stressiä, jihuu!

tsemppiä teille molemmille :)

Vierailija
27/55 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tänään olen ollu puhelimen päässä töissä liikaakin soittelemassa gynelle, terveyskeskukseen ja väestöliittoon. Ensin soitin terveyskeskukseen niitä kilpirauhas tuloksia ja olivat kuulemma ihan hyvät, tosin olin niin jumissa etten tajunnut kysyä itse lukuja. Kyselin samalta naiselta neuvoja mitä tehdä tälle vauva-asialle seuraavaksi ja se ehdotti gynelle perustarkastukseen menoa. No sitten etsin yksityisiä gynejä vantaalta (koska ymmärin että terveyskeskuksissa ne on ihan peruslääkäreitä!?!) ja tilasinkin yhdelle ajan. Jostain syystä tunsin tarvetta soittaa vielä väestöliittoonkin ja ne sitten neuvoi että voin gyneltä pyytää jotain mikä tasoittaa kierron ja toista millä saataisiin munasolu irtoamaan. En tiennyt että gyne saa minut noin pitkälle! :-o

Ja että sitten jos ei ala tapahtua niilläkään niin sitten uudestaan soittoa sinne väestöliitolle...

Menkat olivatkin väärähälytys elikkä kroppa sekoilee taas ihan omiaan. Onpa mukavaa...

Nyt vaan odotellaan 9.8 torstaita että pääsen sinne gynelle.

Toivottavasti pääsen, kun vaihdan elokuun alussa toimipistettä firman sisällä enkä ole ihan varma uuden paikan käytännöistä. Noh, otin sellaisen ajan joka vähiten häiritsee päiväkodin arkea.

28/55 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkastuksen teki niihin aiheisiin vähän enemmän perehtynyt lääkäri ja laittoi lähetteen myös polille. nyt mielessä pyörii ongelma (jos ei plussata ennen lokakuun loppua), että miten työpaikka tulee vastaan tämmösissä lääkäri/sairaalakäynneissä. olen töissä paikassa, jossa ollaan yksin töissä koko vuoro ts. työajalla lääkärikäynnit ei ole mahdollisia. kirjottaako ne siellä polilla esim. saikkua? kuitenkin kun hoidot alkaa, niin käyntejä voi kuulemma olla ihan 1-2 päivän varoitusajallakin ja meille ei niin pienessä ajassa välttämättä tuuraajaa saa. kuitenkin ajallaan on polille mentävä tai vauvahaaveet voidaan unohtaa. :( kuitenkaan en töissä haluaisi kertoa, kun asia ei niille kuulu ja pelkään niiden reaktiota. ylemmältä taholta on tullut ohjeistus, että "lääkärikäynnit on sijoitettava työajan ulkopuolelle"... apuaaaa??!

Vierailija
29/55 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaapa hankalalta tuo että kun yksin on töissä niin ei oikein lääkäriin pääse. Tottahan se on. Meillä onneksi muitakin tosiaan töissä kun vain minä jos vain saa lääkäriin lähteä. Nykyisessä paikassa saa, toivottavasti uudessakin. Mitenkä sitten lääkäri käynnit hoidetaan jossei kesken päivän saa käydä kun minullakin toi lääkäri ottaa vastaan vaan 9-13 ja olen aina sen ajan töissä :-o Pakkohan ihmisten on lääkäriin päästä.

Jos saa kysyä niin onko teillä jo jotain tietoa missä häikkä on ettei vauvaa kuulu?

30/55 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelen tässä joku päivä tonne "ylemmälle" taholle, ja ilmoitan asiani ja jos ihan tosissaan joustoa ei tule niin olen valmis irtisanoutumaan ja etsimään suvaitsevaisemman työn. toki kaikkeni yritän että selviän hoidoista pelkillä vuoronvaihdoilla, mutta se on niin hankalaa kun on erilaisia kiemuroita mukana. meille ei ainakaan ole mitään diagnoosia annettu miksei tärppää, se tässä vähän stressaakin että mikä on kun ei onnistu ja kaikki testit ja kokeet kuitenkin ihan kunnossa ja ovulaatiokin on tapahtunut joka kierrossa.. saa nähdä mitä seuraavaks tapahtuu.

mutta tää täti poistuu taajuuksilta joksikin aikaa, toivottavasti palataan asiaan parempien uutisten avulla :)

Vierailija
31/55 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudessapaikassa saa lääkäriin lähteä, menee vaan miinus listaan sitten mutta ei haittaa :) eli huomenna gyne ja sitten olen toivottavasti taas hieman viisaampi :)

32/55 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 26v ja mieheni 31v ollaan odoteltu plus uutisia jo jonkin tovin.. 11kk sitten aloitettiin yritykset.. Ja aina kun kuukautiset alkoi, maailma romahti, kerta toisensa jälkeen..

Löysin uuden harrastuksen jolla sain vauva-asian mielestäni.. Tärpin tärppiä ei ole kuulunut.. On käytetty ovistestejä, 2-3x viikossa peitonheilutuksia, ja erilaisia vippaskonsteja yritetty.. Turhaan..

Alussa tunsin lähestyvän oviksen ja muutaman kerran sain tikkuunkin, mut nyt viimeiset puolvuotta en ole havainnut oireita, vuodon lisäntyminen, vatsan nippailut eikä testiinkän ole plussia tullut..

Nyt viimeiset pari kertaa on pupuilun jälkeen iskenyt alavatsakivut n. 30min viiveellä..

On myös muutama seikka molemmilla jotka ovat saattaneet heikentää hedelmällisyyttä, ainakin huoli niistä on..

Pillerit jätin jo vuosi ennen kun aloimme vauvaa yrittämään..

Nyt sitten päätettiin että haen gyneltä lähetteen lapsettomuus tutkimuksiin ja molemmat tutkittais.. Jos kaikki ok, niin hienoa.. Mut jos jommassakummassa vika, niin toivottavasti asiat saadaan kuntoon..

Jotenkin tuli tuon päätöksen jälkeen helpottunut olo, saadaan varmuus että onko kaikki hyvin vai tarvitaanko hoitoja..

Tietysti toivotaan että kaikki olisi hyvin.. Ja hoidot on pirun raskaita..

Ehkä se nyytti meillekkin vielä suodään..

33/55 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meitä monta jotka painii saman asian kanssa, toivottavasti sinullekkin on tästä apua. Mulle on ainakin ollut suuri helpotus että oon saanut purkaa tuntojani. Meillä hommat siinä vaiheessa, että odotellaan lokakuun loppua ja ensimmäistä poli-käyntiä. Tosin tässä on ollut viimeinen viikko ihan ihmeellistä aikaa, tuntuu kuin vatsassa sisuskalut olisi riekaleina ja hirveä himo syödä suolaista ja rasvaista kokoajan..?! Ostin testin, tänään kp 30/31 ja ajattelin että siinä näkyisi jo, jos olisi tärpännyt. Haalean viivan sain, en tiedä onko haamuviiva vain vai oliskohan oikeasti vihdoin meidän vuoro! :)

Tsemppiä sinulle Maikki, kertoilehan etenemisestäsi sitten kun alkaa tapahtua :)

34/55 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamviiva tarkoittaa että raskaana olet!

Ei niihin testeihin ylensä turhaan piirry haaleita viivoja..

Toivotaan että kaveri pysyy matkassa!

Ilmoittele kuulumisiasi!

Onnea kovasti!

35/55 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kerran aiemminkin tullut haamu testiin ja seuraavana päivänä alkoi menkat, en tiedä sitten onko ollut oikeasti nega vai möykky pudonnut matkasta. en uskaltanut miehellekkään vielä kertoa jotta pettymys olisi mahdollisimman pieni. tänään on kp 31/31, saapi nähdä kuinka käy.

36/55 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. pitäkää kaikki peukut ja varpaat ja ihan kaikki pystyssä! tein hetki sitten toisen testin, jossa selkeämpi tulos, nyt ei ole haamu, sillä viiva alkoi tummentua vasta n. 30sek testaamisen jälkeen ja sitä ennen oli aivan valkoinen koko alue, RFSU:n testi siis. alkaa näyttää siltä, että toiveihin on vastattu!! :)

37/55 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just kirjoittaa sulle että kyllä ne haamuviivat tarkoittaa et raskaana olet ollut, on sitten mennyt tosi alussa kesken!

Mut onnea kovasti ja tarrasukkia!!

38/55 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tässä tarvitaankin.. Ei meinannut millään tulla uni silmään, mies sanoi ihan samaa että "jännittää niin paljon ja pelottaa vielä enemmän". Jos möykky pysyy mukana, niin tajuan mitä nyt tarkoittaa kun sanottiin että ei saa stressata. Jätin heinäkuussa sairaalloisen liikunnan pois ja aloin antaa aikaa myös itselleni. Ulkopuolisten neuvot yritysvaiheessa on vaan sieltä ja syvältä, kun ei kukaan voi tietää miten pahalta ne voi tuntua. Ajattelin vielä huomenissa ostaa Clearbluen viikkonäytöllisen testin ja sen jälkeen jos plussaa vielä näyttää, niin soitellaan neuvolantädille.

39/55 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tässä tarvitaankin.. Ei meinannut millään tulla uni silmään, mies sanoi ihan samaa että "jännittää niin paljon ja pelottaa vielä enemmän". Jos möykky pysyy mukana, niin tajuan mitä nyt tarkoittaa kun sanottiin että ei saa stressata. Jätin heinäkuussa sairaalloisen liikunnan pois ja aloin antaa aikaa myös itselleni. Ulkopuolisten neuvot yritysvaiheessa on vaan sieltä ja syvältä, kun ei kukaan voi tietää miten pahalta ne voi tuntua. Ajattelin vielä huomenissa ostaa Clearbluen viikkonäytöllisen testin ja sen jälkeen jos plussaa vielä näyttää, niin soitellaan neuvolantädille.

40/55 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen on tulossa Clearbluenkin mukaan :) Ihanaa, vihdoin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi