Terveydenhuolto kahdella paikkakunnalla
Olen lähdössä puoleksi toista vuodeksi koulutukseen, jossa olen pitkiä (7 vko ylöspäin) aikoja kahdella eri paikkakunnalla. Reumalääkitykseni vaatii säännöllistä seurantaa ja muutenkin silloin tällöin tarvitsee lääkäripalveluita semiakuutisti, eli olisi hyvä päästä molemmilla paikkakunnilla terveyskeskuksen potilaaksi.
Muistelisin, että jossain kohti oli puhetta, että myös kroonisia sairauksia voisi hoitaa mökkipaikkakunnalla. Onko tämä totta ja miten asiaa pitäisi lähteä selvittämään? Siis kelpaako, jos olen harjoittelussa paikkakunnalla A ja teoriaopinnoissa paikkakunnalla B? Kirjat siirrän jokatapauksessa jommalle kummalle paikkakunnalle, mutta tarvitseeko minun siirtää niitä jatkuvasti sen mukaan, missä aikaani vietän.
Onko jollain kokemusta, miten iso työ tämä on? Kuitenkin "hoito-ohjeet" erikoissairaanhoidosta on ihan kirjallisina.
Kommentit (2)
Koska tosiaan muutan virallisesti koulutuksen alkaessa toiselle paikkakunnalle. Ennen sitä ei varmaan voi noita kuvioita selvittääkään vai voiko? Koska olisi kiva, että homma toimisi alusta saakka...
Siis olen tällä hetkellä kirjoilla paikkakunnalla C.
Laitat kirjallisen ilmoituksen molempiin terveyskeskuksiin hyvissä ajoin- mukaan hoitosuunnitelmasta kopiot. kirjoja ei tarvitse muutella sen kummemmin. jos ongelmia tulee, otat yhteyttä terveydenhuollon yksikön potilasasiamieheen- hän jeesaa kyllä eteenpäin.