Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku vapaaehtoisesti nykyaikana pukeutuu korsettiin? Sehän on naisen alistamista.

Vierailija
20.01.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nypitään ja vahataan pillua posliiniksi samaan aikaan kun miehet ylenee urallaan.

Naisista ei ole kuin miesten patjoiksi. Näinhän se on- Täälläkin suurin osa puheenaiheista on vahingoniloa jos jollakulla on mies pettänyt ja jättänyt. Sitten ilkutaan, että mullapa on posliinipillu ja mieskin tykkää ja ei oo mua jättänyt.

Naisen tärkein tehtävä on saada mies itselleen ja sitten saada se pysymään itsellään. Muuten on säälittävä otus.

Vierailija
2/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nypitään ja vahataan pillua posliiniksi samaan aikaan kun miehet ylenee urallaan.

Naisista ei ole kuin miesten patjoiksi. Näinhän se on- Täälläkin suurin osa puheenaiheista on vahingoniloa jos jollakulla on mies pettänyt ja jättänyt. Sitten ilkutaan, että mullapa on posliinipillu ja mieskin tykkää ja ei oo mua jättänyt.

Naisen tärkein tehtävä on saada mies itselleen ja sitten saada se pysymään itsellään. Muuten on säälittävä otus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan kukaan pakota pukeutumaan korsettiin.

-yksi korsetteihin hurahtanut-

Vierailija
5/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen olevani ryhdikkäämpi ja näytän paremmalta kuin ilman. Kyllä korsettejakin mulkta löytyy mutta hieman aiheuttavat tursumisongelmaa toisaalla vartalossa.

Ei se musta alistamista ole mitenkään, jos pukeutuminen on oma valinta. Ei mua ainakaan kukaan ole pakottanut.

Vierailija
6/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeen alistamista, ei sen naisellisempaa, seksikkämpää, ryhdikkäämpää ja itsevarmuutta kohottavampaa vaatekappaletta ole olemassakaan.

nimimerkillä itse korsetissa

Vierailija
7/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nainen päättää ihan vapaaehtoisesti pitää? :-)

Vierailija
8/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi minusta "naisen alistamista" on se vaatimus että naisen pitäisi aina näyttää mahdollisimman hyvältä. Sillä on lukemattomia ilmenemismuotoja ja korsetit on historiassa olleet yksi niistä, samoin kuin vaikka meikkaaminen, kiinalaisten sidotut jalat, kauneusleikkaukset...

Vierailija
9/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alistaa mua enemmän kuin mikään pukeutumisen tai feminismin historia tai olettamukset. Teetetty varta vasten pari kappaletta korsetteja, ensimmäiset jo teini-iässä.

Vierailija
10/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alistaa mua enemmän kuin mikään pukeutumisen tai feminismin historia tai olettamukset. Teetetty varta vasten pari kappaletta korsetteja, ensimmäiset jo teini-iässä.

Minä sain teini-iässä vain iki-ihanan muovisen korsetin =D Siis sen, joka teetettiin sairaalassa (skolioosi minullakin).

Myöhemmin hurahdin ihan oikeisiin korsetteihin. Alunperin aloin käyttää niitä ihan ryhdin takia. Olo oli aina kuin onkimadolla ja vaikka kuinka yritti vetää ryhtiä suoraksi, valahdin taas hetken päästä kasaan (ei kovin nätti näky). Korsetin avulla saa pidettyä ryhdin suorassa eikä lihakset ole aina niin jumissa (vaikka liikunkin säännöllisesti nimenomaan selän takia). Ja täytyy kyllä myöntää, että kun on korsetti päällä, tulee superseksikäs olo =)

Vierailija
11/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni osa ottaa sen jonkinlaisena kapinana: kun korsetteja ei paljon käytetä, niin hepä ovat erilaisia ja käyttävät. + jotkut saavat siitä eroottisia kicksejä, haluavat muokata vartaloa tjsp.

Toisaalta, eikös myös rintaliivit alista naista, kravatti miehiä (mokoma hirttosilmukka), "hyvän maun pukeutumissäännöt" kaikkia (ai miten niin tämä mekko ei ole sovelias mummon hautajaisiin http://i51.tinypic.com/b5smmr.png )

Vierailija
12/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Nainen korsetissa

Vierailija
13/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi minusta "naisen alistamista" on se vaatimus että naisen pitäisi aina näyttää mahdollisimman hyvältä. Sillä on lukemattomia ilmenemismuotoja ja korsetit on historiassa olleet yksi niistä, samoin kuin vaikka meikkaaminen, kiinalaisten sidotut jalat, kauneusleikkaukset...

Mutta kuka sen oletuksen on luonut, että naisen on näytettävä naiselta. Miehet.

Vierailija
14/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä usein meikkaan vaikka olen yksin kotona.

Mites miesten ulkonäkövaatimukset? Hiukset, naamakarvat, vaatteet, ei saisi niilläkään olla näppyjä tai huonoa ihoa (mutta meikkiä ei kyllä hyväksytä), suhtautuminen siihen millaisia värejä, koruja ja laukkuja miehen on "sopivaa" käyttää jne.

Joo, kyllä naisiin kohdistuu minustakin enemmnä paineita, mutta kyllä miehetkin saavat osansa - ja välillä miehen rooli on vielä ahtaampi kuin naisen (esim. naiset voivat käyttää housujakin, mutta miehet eivät hametta ellei ole skotti ja kiltti kyseessä).

Vierailija
15/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hävetä kun astuu ovesta ulos. Usein meikkaan ja laitan hiukseni myös vapaapäivinä, vaikka en kotoa lähtisi mihinkään. Mutta tietysti tämänkin on miesten minulle opettama tapa, etten voi tuntea oloani kauniiksi ilman pakkelia ;-)

Vierailija
16/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitääkö minun nyt sitten lopettaa meikkaaminen, hiusten laitto ja värjäys, kauniiden vaatteiden pitäminen, korsettien käyttö jne. vain koska kaksisataa vuotta sitten se oli naisten alistamista?

Mieluummin ei. Minä tunnen oloni paremmaksi kun olen vähän nähnyt vaivaa ulkonäköni kanssa. En halua näyttää suolta revityltä vain sen takia, että pitäisi kapinoida miehiä vastaan.

Vierailija
17/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jonkun toisen pitää kiskoa ne kiinni ja naiset ei saa henkeä ja pyörtyilee. Tai että ihanne on niin kapea vyötärö, että mies saa kämmenet vyötärön ympärille. Ne 1800-luvun korsetit ymmärrän kyllä alistavina, koska niissä ei oikeasti voinut voida hyvin ja toisekseen nainen ei voinut valita, pitääkö korsettia vai ei. Nykyajan korsetit eivät ole terveydelle vaarallisia ja voi itse valita, käyttääkö niitä.

Vierailija
18/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitääkö minun nyt sitten lopettaa meikkaaminen, hiusten laitto ja värjäys, kauniiden vaatteiden pitäminen, korsettien käyttö jne. vain koska kaksisataa vuotta sitten se oli naisten alistamista?

Mieluummin ei. Minä tunnen oloni paremmaksi kun olen vähän nähnyt vaivaa ulkonäköni kanssa. En halua näyttää suolta revityltä vain sen takia, että pitäisi kapinoida miehiä vastaan.

Vierailija
19/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/23 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut sen käsityksen, että ihminen näyttää rumalta ilman puunaamista?