Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mielestänne kertoo, jos 30-v sanoo ettei halua muuttaa omakotitaloon?

Vierailija
18.01.2012 |

Siis vielä silleen painokkaasti, että on tyytyväinen kerrostalossa ja kaupungissa? Ettei edes yhtään jätä takaporttia auki? Siis tämä henkilö ei itse tätä tuo esille, mutta jos minä tai muut jotka asumme omakotitalossa, kysymme hän sanoo ettei häntä omakotitalo kiinnosta. Kertooko se jostain ikuisen nuoruuden havittelusta vai mistä?

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina saasteiden ja melun keskellä, tai ei ole kokemusta oamkotiotalosta tai ei rahallisia rahkeita siihen.

Vierailija
62/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse keksi yhtään syytä, miksi kerrostalossa asuminen olisi pienten lasten kanssa hankalampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskaltaa sanoa mielipiteensä ääneen kertoo siitä, että hän on itsevarma ihminen, joka tietää mitä haluaa ja mitä ei halua. Kaikki ihmiset eivät halua omakotitaloon ja minä pidän sitä ihan normaalina, ap:lla tuntuu olevan asian kanssa ongelma enkä ymmärrä miksi?

Vierailija
64/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo varmasti siitä, että kyseinen henkilö ei halua asua omakotitalossa. Enpä minäkään haluaisi. Tykkään rentoutua enkä luoda lumia tai ajaa nurmikkoa.

t. Toinen 30-v

Vierailija
65/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ikinä koskaan milloinkaan haluaisi omakotitaloon, PAITSI jos olisi Helsingin keskustassa ja oma talonmies hoitaisi kaiken.

Vierailija
66/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmaan useita harrastuksia, matkustelee, tykkää helposta ja vaivattomasta elämästä. Perhe, ystävät ja läheiset tärkeitä ja haluaa keskittyä heihin. Työ voi olla vastuullista tai vuorotyötä. Keksin paljon hyviä syitä suosia kerrostaloasumista omakotiasumiseen verrattuna.

Itse vietin lapsuuden omakotitalossa, nuoruuden kerrostaloissa ja rivareissa, nyt asun omakotitalossa ja haaveilen taas rivarista tai kerrostalosta.

Vierailija
67/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt vaan ole se omakotitalo,kaksi autoa,lapset ja kultainennoutaja.

Vierailija
68/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai luen kirjaa tai tapaan kavereita, kuin rapsutan pihaan, äherrän lumitöitä tai putsaan rännejä.

Ei vois vähempää omakotitalo kiinnostaa. Eksäni asui alkuaikoina puutalossa ja syksyllä viikonloput meni marjoja poimiessa, omppuja hillotessa ja haravoidessa. Usein jätin sen yksin ähertämään ja lähdin kaupungille. EVVK

Vierailija
69/121 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en viihdy. Olen 47-vuotias.

Olen asunut kerrostalossa, rivitalossa ja omakotitalossa.

En viihdy maan tasalla, joten asun mielelläni kerrostalossa.

Vierailija
70/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuta omakotitalossa. Itse on perheellinen 30v nainen ja asutaan rivitalossa. Pitkään ollaan pohdittu, että ostettaisiinko omakotitalo, mutta toisaalta ei oikein olla osattu vielä päättää. Ei ole rahasta kiinni..ei vain hirveästi omakotitalon ylläpitäminen kiinnosta. Tässä on hyvä olla näin :)

Vierailija
71/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansa muuuhun kuin perse pystyssä pihaa hoitaen kesällä ja lunta luoden talvella. Ymmärrän häntä hyvin, lasten takia miehen painostuksesta omakotitalossa asun nyt ja muutan HETI kerrostaloon kun lapset ei enää tuota pihaa tarvitse.

Vierailija
72/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kertoo siitä, että ihminen ei halua asua omakotitalossa ja ei halua ottaa kaikkia niitä vastuita mitä oma talo tuo mukanaan. Sen ajan, rahan ja vaivan voi käyttää johonkin muuhun hyödylliseen. Tuo on valintakysymys, eikä se tee ihmisestä pahempaa tai parempaa.

Vierailija
73/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tiedostaa, että omakotitalossa hän joutuisi ajamaan nurmikon ja luomaan lumet, jotka ovat siis aivan turhia töitä. Melkein kaikissa tuntemissani perheissä mies tekee kaikki raskaat omakotitalon työt ja nainen tuhertelee kukkapenkin kanssa. Turhilta vaivoilta säästyy kerrostalossa, eikä kerrostaloasumisessa mitään vikaa ole.

Vierailija
74/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei vaan halua asua omakotitalossa.

Itse ainakin olen niin kyllästynyt näihin hommiin mitä omakotitaloon liittyy..

Nyt talo myynnissä, ja haluan helpompaa elämää.

Vierailija
75/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni 18 ensimmäistä vuotta maatalossa (varmasti täyttää omakotitalon kriteerit ja hiukan ylitse), sen jälkeen 2 vuotta pienkerrostalossa, 3 vuotta kerrostalossa, 3 vuotta omakotitalossa ja nyt jälleen 5 vuotta kerrostalossa.

En ikinä tahdo muuttaa omakotitaloon, en edes rivitaloon, missä ei huoltoyhtiö hoida kaikkea. Minulla on vaativa työ, miehellä vuorotyö ja molemilla meillä paljon harrastuksia. Tänä vuonna olemme 2 kuukautta vuodesta ulkomailla. Lisäksi olen allerginen, joten en voisi leikata nurmikkoa tai kitkeä kukkapenkkejä.

Meillä on sukumökki, jossa käymme alkukesästä kerran. Enempää ei kiinnosta. Kesä ollaan kaupungissa, koska täällä on ihania tapahtumia, mukavia kahviloita, viileitä elokuvateattereita ja jätskikojuja. Mökillä on hyttysiä ja töitä.

Vierailija
76/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, että ihminen haluaa käyttää aikansa muuhun kuin pihan hoitamiseen, talon remppaamiseen jne.

Vierailija
77/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli asunut koko ikänsä vain kerrostalossa, olihan se iso kynnys muuttaa ok-taloon.

Sain suostuteltua kun ymmärsi että niitä ok-talon hommia voi hyvin teettää ulkopuolisilla.

Meillä lumityöt, hiekotukset, remontit ja huollot tekee palkatut ammattilaiset.

on PALJOn korkeampi kuin kerrostalossa. Jos sattuu huonosti ja löytyy hometta tai tulee vesivahinko niin omakotitalossa vastaat kaikesta yksin.

Vierailija
78/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...".

t. Tyytyväinen velattoman omakotitalon omistaja

Vierailija
79/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseinen henkilö ajattelee ja elää varsin erilaista elämää kuin vaikka minä perheineni.

En ikinä voisi kuvitella asuvani muualla kuin maaseudulla omakotitalossa. Haluan pitää eläimeni lähelläni ja kerrostalossa voitaisiin katsoa kieroon, jos kuljettaisin pollea hississä ja pitäisin sen parvekkeella. Täällä saan rauhassa kääntää sen kanssa peltoa laitumeksi.

Vierailija
80/121 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapset saavat huutaa ja hyppiä omassa talossa niin paljon kuin haluavat.

-Vuodenaikoijen vaihtelut voi kokea aivan toisella tavalla, kun lasten ikiomat krookukset ja tulppaanit pukkaavat keväällä takapihalle (tai kuinka kivaa syksyllä on kerätä omenia ja pähkinöitä omista pihapuista).

- ulkoilu pienten lasten kanssa on helppoa; ei tarvitse itse edes pukea ulkovaatteita päälle, vaan voi rauhassa laittaa ruokaa ja vilkuilla samalla ikkunasta (omalle) hiekkalaatikolle, jossa ei ole koiranpaskoja tai tupakantumppeja.

-jokaisella perheenjäsenellä on tilaa hengittää ja mahdollisuus omaan rauhaan, vaikka koko perhe on paikalla jne.

Lista voisi olla loputon

En itse keksi yhtään syytä, miksi kerrostalossa asuminen olisi pienten lasten kanssa hankalampaa.