Mistä mielestänne kertoo, jos 30-v sanoo ettei halua muuttaa omakotitaloon?
Siis vielä silleen painokkaasti, että on tyytyväinen kerrostalossa ja kaupungissa? Ettei edes yhtään jätä takaporttia auki? Siis tämä henkilö ei itse tätä tuo esille, mutta jos minä tai muut jotka asumme omakotitalossa, kysymme hän sanoo ettei häntä omakotitalo kiinnosta. Kertooko se jostain ikuisen nuoruuden havittelusta vai mistä?
Kommentit (121)
alkoivat haaveilemaan ikuisesta nuoruudesta vasta kuusikymppisinä, muuttivat ok-talosta kerrostaloon. Mummi viettikin tätä hurjaa ikuisen nuoruuden havittelukautta melkein neljäkymmentä vuotta! Mistä tämä kertoo?
Minä haaveilin aikani omakotitalosta ja sitten pääsin sellaista asumista kokeilemaan. 4 vuoden päästä olin kurkkuani myöten täynnä ja möin talon ja muutin kerrostaloon. Eikä tosiaan tule omakotitaloa ikinä ikävä! Huh sentään!
Eli kuvaamasi tyyppi on ainakin minua järkevämpi.
Kerrostalot ja rivitalot kuuluisi mielestäsi olla tyhjillään?
Miksi kaikkien pitäisi asua omakotitalossa. Ei kiinosta meitäkään. Asumme Helsingin keskustassa ja se jos mikä on ylellisyyttä. Ei pitkiä automatkoja, lumitöitä yms. Lapsilla on kävelymatka kouluun ja harrastuksiin ja töihin pääsen sporalla.
Helsingin Stockmannilta. Samalla alueella olen asunut siitä asti, kun muuti pois lapsuudenkodistani (omakotitalosta Espoossa). Optimaalinen asumismuota.
Tämän ikäisenä olen kyllä alkanut haikailla nuoruusvuosien perään, kun kroppa alkaa kenkkuilemaan ja naamaan tulee ryypyjä. Mutta en tiedä mitä sillä olisi tekemistä perheemem asumismuodon kanssa?
mieli sittemmin muuttui, kun sattui kohdalle muutama äänekäs ym. naapuri.
Ei olisi sukonut mutta niin vain on.
Nyt olen onnellinen kerrostalossa. On oma rauha asua. Ei haittaa jos naapurista satunnaisesti kuuluu elämisen ääniä.
ok taloa tai ei halua sellaista, koska asumiskustannukset on kalliit sellaisessa. Kenties ei jaksa työmäärää joka okttä aiheutuu..ruohonleikkaus,lumityöt yms...
Voihan myös olla että viihtyy pienessä kerrostalossa, koska tykkää asua omassa loukossaan..
koska siinä on niin paljon työtä, ei minusta ole sellaiseen. Rahasta se ei ole kiinni, vaan ihan laiskuudesta.
että omakotialueella kaikki naapurit kyttäävät ja tietävät tekemisemme. Kaupungissa saa olla ihanan anonyymi. On niitä syitä paljon muitakin, kuten tuolla edellä näkyy.
ettei kyseinen henkilö halua muuttaa omakotitaloon!
Kyllähän ne on omakotitaloissa ne äänekkäimmät riesanaapurit! Kerrostalossa on sentään säännöt ja niiden rikkomisesta joutuu vastuuseen, mutta kun omakotitalossa kolme koiraa haukkuu, tenevat kirkuu trampoliinissa, teinit virittää mopoja ja iskä puhaltelee lehtipuhaltimella, ei niitä saa mitenkään kuriin.
Mun mies oli asunut koko ikänsä vain kerrostalossa, olihan se iso kynnys muuttaa ok-taloon.
Sain suostuteltua kun ymmärsi että niitä ok-talon hommia voi hyvin teettää ulkopuolisilla.
Meillä lumityöt, hiekotukset, remontit ja huollot tekee palkatut ammattilaiset.
Kerro, mikä siinä sinua hiertää. Minua ei kyllä saisi suostuteltua asumismuotoon, josta en pidä.
Mitä se teitä haittaa jos on tyytyväinen kerrostalossa, päinvastoin on musta kypsä kun ei anna muiden mielipiteiden vaikuttaa.
Meillä myös Hgin keskustassa kerrostaloasunto jonka hinnalla saisi jo hulppeahkon omakotitalon mutta ei kyllä ikimaailmassa voisi kiinnostaa luoda lunta tai kulkea työmatkoja autolla.
muutetaan kohta..kerrostaloon=)Ihan oma kämppä on ja ei todellakaan haluata omakotitaloon.Ei tykätä pihatöistä eikä puutarhan hoidosta,enkä keksi mitään syytä miksi muutettas omakotitaloon...
tietää, mitä se on ja yhä 30v. haaveilee paremmasta mielestään? Omakotitalo ei ole koskaan valmis, aina täytyy rempata ja paranella tai korjata vikoja ihan itse. Hoidettu hyvällä asuinalueella oleva kerrostaloasunto kiitos! Lähellä palveluja ja kaunpungissa vielä. Itse en halua ylimääräistä stressiä, joka ikisestä asiasta, mikä omakotitaloon liittyy, koti on turvapaikka ja paikka itsensä lepuuttamiselle, ei ylimääräinen työ päivätyön lisäksi. Koko lapsuuteni asuin omakotitalossa ja läheltä näkyy yhä, mitä arki siellä on, jatkuvaa pientä remppaa ja huolta lämmityksestä tms. Yleensä ns.kerrostaloasukit pyrkivät siihen taajama-alueen omakotitalo-onneen, eivät sieltä jo pois lähteneet. Ja vielä, haluan yhteisön, tutut talosta, en pitkiä työmatkoja ja ylimääräistä huolta asumismuodon takia.
Huoh, kaikenlaiset asiat ihmisiä askarruttaakin.
Jo on teikäläisellä erikoiset aatteet! Miksi helvetissä sen pitäisi kertoa yhtään mitään mistään???
Itse en halua omakotitaloa, koska koen että emme ole omakotitaloihmisiä. Omakotitalon ylläpitoon menee paljon rahaa ja me tykkäämme laittaa rahat ennemmin matkusteluun ja arjen luksukseen. Koska emme ole suurituloisia, joudumme tekemään tämän valinnan. Jos rahaa olisi paljon, varmaan asuisimme siellä omakotitalossa ja teettäisimme remontti- ja ylläpitotyöt ammattilaisilla. Ja tämä muuten siitä huolimatta ja ehkä juuri sen vuoksi, että olemme molemmat mieheni kanssa rakennusalalla töissä. Itse suunnittelijana, mies rakentajana. Emme jaksa vapaa-ajallakin rakentaa ja remontoida. Ja olemme myös niin estetiikkaa elämäämme kaipaavia, että missään rapistuvassa talossa emme voisi kuvitella elävämme. Joten meidän ratkaisu on kerrostalo- tai rivitaloasunto, jossa voimme huoletta keskittyä elämiseen.
vai ikuisen nuoruuden ahvittelusta. Ap taitaa olla taas yksi besserwisser jonka omat valinnat ovat niitä ainoita oikeita muillekin.