Olin töissä kaupan kassalla ja joka aamu kaupassa kävi yksi perhepäivähoitaja ja osti kaikki puoleen hintaan hinnoitellut
lihat, makkarat, maitotuotteet yms. Joskus esim. jotain makkaraaa oli niin monta pakettia ettei varmasti pystynyt saman päivän aikana semmoista määrää syöttämään hoitolapsilleen ja perheelleen. Joskus teki mieli kysyä että saako hoitolapsesi koskaan mitään tuoretta ruokaa.
Onneksi oma lapsi on päiväkodissa hoidossa.
Kommentit (10)
Löytyykö heiltä esim. päivittäin kasviksia ja vihanneksia ym.
Sitten ne syöttävät edellisen päivän jämiä lapsille, soppaa jatketaan ja vanhat leivät jakoon.tuoreet omalle perheelle
Jos niissä on se ostopäivämäärä viim.myyntipäivä,niin eihän se vanhaa ole!!!!!!!Ja sen voi pakastaa sillo. Ihan fiksua se on,jos ostaa pois hyvää ruokaa,ettei se mene roskiin.
Minä en todellakaan syöttänyt hoitolapsilleni huonoa ruokaa vaan listan mukaisesti minkä kunta määräsi + siihen päälle vielä ylimääräistäkin mitä ei olisi tarvinnut. yksi asia mitä en todellakaan olisi kestänyt katsella eli nälkäinen lapsi.
Minulle tuli lasten vanhemmat kertomaan, kuinka pienet annokset heidän lapsillaan oli jouduttuaan päiväkotiin kun lopetin työt.
Kaikki tuntemani kollegat eivät varmasti syyllistyneet siihen, että lapsille ois annettu huonoa ruokaa tai vanhoja jämiä yms.
huomaa vasta vatsavaivojen myötä. Toisaalta, jos ei vaivoja, niin lienevät vain karaistuneet...
Ja jollei mitään oireita ollut lapsilla, niin tuskin syötti vanhaa ruokaa.
Kasvakaahan jo aikuisiksi!Pph:t kyllä pitää lapsista aivan yhtä hyvää huolta kun päiväkoti henk.kunta,tottakai joukossa poikkeuksia niin kuin joka alalla..
meillä vielä toistaiseksi tehdään ruuat täällä itse eli eivät tule mistään keskuskeittiöltä:) ja todella tarkkoja ollaan, esim maitoa jossa parasta ennen päiväys on tänään, ei enää juotavaksi tarjota. ruuanlaitossa esim. makaroni laatikkoon voidaan sen sijaan käyttää. vihannekset ja perunat ostamme lähistön maanviljelijöiltä aina kuin suinkin voimme ja ne ovat aina kotimaisia. välipala ostokset teemme lähikaupassa johon päiväkodilla on siis tili, pirkka tuotteita suosimme myös. näin siis täällä maalla:)
olevan olen nähnyt ja myös kuullut miten jotkut yrittää mahdollisimman halvalla päästä ruokien kanssa. Ja myös eräässä päiväkodissa oli tarjolla pilaantunutta makkaraa lapsille ym.Tämä keittiötyöntekijä olikin aika omalaatuinen,ja toistuvista huomautuksista mikään ei muuttunut
Perhepäivähoitajilla on käsittääkseni tietty ruokaraha varattuna, jos se ei kaikki kulu saakohan sittne " omaan taskuun" ? :(