Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään niin paljon ylimääräistä henkilöstöä kuin APTEEKISSA??

Vierailija
17.01.2012 |

Ja Palvelua riittää. Heti saat myyjän kimppuusi kun astut ovesta sisään ja etsit sitä D-vitamiinipurkkiasi (ostaminen vaatii toosi paljon asiantuntemusta ja neuvoja).

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2012 klo 11:58"]

En puhukaan reseptilääkkeissä, missä palvelu onkin tärkeää. Puhun hyllytavarasta, kosteusvoiteista, kosmetiikasta, vitamiineista, nuhalääkkeistä jne. Toki palvelua on hyvä olla niiden kohdalla, jos sitä tarvitsee.

Ihmetyttää vain, että jossain lafkoissa on niin paljon löysää. Ihmisiä istuu tiskin takana ja heitä on melkein joka kerta enemmän kuin asiakkaita. Eikä ne vaikuta kiireisiltä paperihommia tms tekien, vaan siellä rupatellaan keskenään ja ihmetellään. Jonoja en ole ikinä nähnyt meidän apteekissa.

-ap

Se ettet ole nähnyt jonoja johtuu todennäköisesti siitä että asioita apteekissa silloin kun on hiljainen aika. Jokainen apteekkilainen tietää ne kiirehetket, työssäkäyvät ihmiset kun tulevat kaikki kummasti samaan aikaan asioimaan. Henkilökuntaa on pakko olla tarpeeksi näitä kiirehuippuja varten. Vaikka useimmissä apteekeissa onkin monta vuoroa, on mahdotonta järjestää työvuorotusta niin että ajoittain ei ole "ylimääräistä" henkilökuntaa. Vai suostuisitko itse siihen että sinun työaikasi olisi päivittäin klo 10-13 ja 16.30-18?! Välissä saisit sitten mennä kotiin.

Kuten joku mainitsikin, apteekissa on paljon muutakin kuin reseptintoimitus ja itsepalvelupuoli. Farmaseuttisella henkilökunnalla on muitakin töitä, ainakin pienimmissä apteekeissa näitä muita töitä onneksi pystytään hoitamaan edellämainittuina hiljaisempina hetkinä.

Terv. se sama farmaseutti

Offtopic mutta täällä Välimeren maissa tuollainen työaika on ihan normaali. Tosin aamu alkaa klo 8-9 ja päättyy klo 14. Sitten pennut koulusta, perhelounas, vähän lepoa, mukulat isovanhemmille tai kainaloon ja takaisin töihin klo 17:sta hyvin myöhään, yleensä klo 22-23 saakka.

Vierailija
122/129 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon vastatakseni, apteekkijupakan sivuuttaen:
Kyllä on.
Käykääpä Raumalla SPR:n kirppiksellä. Mä vein mun opiskelijabudjetin muualle sohvia ettiessä. Siellä vaan henkilökunta juo kahvia, juttelee keskenään ja rötvää siellä miten sattuu. En tiiä onko osa siitä väen paljoudesta jotain vapaaehtosia vielä, mut oli kyllä jokseenki ahdistava kokemus. Siellä ei sentään hypätty päälle kyselemään, että mitä mä siellä kirpparilla kiersin (se vasta outoa ois ollutkin), mut ei ne työntekijöiden pitämät juorukerhotkaan yhtään sen parempi ollu, ku rauhassa olis vaan halunnu mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2012 klo 10:41"]

Ainakin yliopiston apteekissa suurin osa tästä henkilöstöstä on harjoittelijota, jotka eivät oikeasti tiedä mitään, jos heiltä kysyy. Osaavat neuvoa sen verran, että pitää kysyä farmaseutilta, jolle sitten onkin jo pitkä jono.

[/quote]

No vittu kuka YA:ssa yleensä edes käy? Paskin apteekki mitä löytyy!!

Vierailija
124/129 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikko, jankkausketju vuodelta 2012.

Olisipa kiva tietää joko ap on saanut itsensä kuntoon ')

Vierailija
125/129 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkien hinnat on kovia mutta missä voi arvostella tuotteita joita he myyvät? Usein apteekkari suosittelee jotain paskaa tuotetta, jota et oikeasti tarvitse silloin olisi kiva lukea asiakkaiden tuote arvioita, jotta saisi sen oikean käsityksen, apteekinmyyjän käsityksen sijaan.

Vierailija
126/129 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ennen kans ärsytti, mutta nykyään on ihan kivakin vertailla myyjän kanssa vaikka nenäsumutteita, olen ihan niistäkin jo saanut hyviä neuvoja. Jos tiedän hakevani ihan jotain tiettyä vaikka bepanthenia niin myyjä voi tarvittaessa näyttää paikan mutta osaan kyllä sanoa myös että ei kiitos.

Vierailija
127/129 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkien hinnat on kovia mutta missä voi arvostella tuotteita joita he myyvät? Usein apteekkari suosittelee jotain paskaa tuotetta, jota et oikeasti tarvitse silloin olisi kiva lukea asiakkaiden tuote arvioita, jotta saisi sen oikean käsityksen, apteekinmyyjän käsityksen sijaan.

Netissä ainakin on noita arvosteluita pilvin pimein

Vierailija
128/129 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan näppylöitä innokkaista apteekki-ihmisistä, antaisivat rauhassa kävellä ibusalia hakemaan, mutta ei, on tultava ovesta kyyryssä syösyttävä lähimmän hyllyn taakse, ryömittävävä muutama metri ja sitten pikakonttausta burana hyllylle ja juuri kun kurottaa kättään lattianrajasta kohti hyllyä, seisoo jo kaksi valkotakkista apteekki-ihmistä jonossa takana kyselemässä, että voinko jotenkin auttaa.Ei ei saatana särkylääkkeet marketteihin.

Virossa jos on pätevyys saa perustaa apteekin, siis on kilpailua ja apteekit voi olla virekkäin.

Jonottamaan en ole joutunut kun voin viereiseen apteekkiin mennä.

Yhden kesän asuin pikkukaupungissa jossa oli vain toista kymmentä tuhatta asukasta ja ei ollut apteekkeja kuin puoli tusinaa, lääkeitä joita tarvin ei ollut kaikissa apteekeissa, mutta näkivät koneesta oliko lääkettä muissa paikan apteekeissa.

Vierailija
129/129 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikkoon vastatakseni, apteekkijupakan sivuuttaen:

Kyllä on.

Käykääpä Raumalla SPR:n kirppiksellä. Mä vein mun opiskelijabudjetin muualle sohvia ettiessä. Siellä vaan henkilökunta juo kahvia, juttelee keskenään ja rötvää siellä miten sattuu. En tiiä onko osa siitä väen paljoudesta jotain vapaaehtosia vielä, mut oli kyllä jokseenki ahdistava kokemus. Siellä ei sentään hypätty päälle kyselemään, että mitä mä siellä kirpparilla kiersin (se vasta outoa ois ollutkin), mut ei ne työntekijöiden pitämät juorukerhotkaan yhtään sen parempi ollu, ku rauhassa olis vaan halunnu mennä.

Monella kirpparilla se henkilökunta on "menet sinne tai tuet loppuu" -motivointipuheella laitettuja, palkattomia kuntoutujia tai vastaavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi