Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A cappella -musiikki ällöttää

Vierailija
04.02.2026 |

Onko muita, joiden on vaikea kuunnella tätä musiikinlajia? Siis säestyksetöntä laulumusiikkia, missä laulun lisäksi jäljitellään soitinääniä ja rytmejä ihmisäänellä?

Mulla menee näitä kuullessa sisuskalut ympäri. Onko se sitten misofoniaa vai mitä, mutta suulla tehdyt äänet ovat inhottavia. Puheen seassa ja vitsinä menee, mutta en nauti niiden kuuntelusta musiikiksi asti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää? Oletko ihan terve?

Vierailija
2/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen kyllä työkseni äänteitä, se on voinut viedä kyvyn nauttia niistä musiikkina.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A cappella on puhtain musiikinmuoto, joka vaatii sävelkorvaa, rytmitajua, moniäänisyyden hallintaa ja innovaatiota uusien äänien luontiin. Ja olemassa olevan musiikin uudelleensovittamiskykyä, kun moni noista on cover.

Kuuntele nyt vaikka Pentatonixin versio "Sound of Silence" ja kotimaisista Rajattoman "Lady Madonna".

Aivan upeeta.

Vierailija
4/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele!

Ei ole pakko!

Vierailija
5/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! 

Kuuntelet musiikkia monipuolisesti, mutta a capella-musiikki on aina nimenomaa ällöttänyt. Tulee oikeasti jopa puistattava olo. En ymmärrä miten tuo voi resonoida minuun niin väärällä tavalla, vaikka sen pitäisi kuulostaa kaiken järjen mukaan hienolta.

Beatbox aiheuttaa hieman samaa, mutta ei yhtä voimakkaasti kuin a capella.

Vierailija
6/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä, että olet alitajuisesti ihmisvihaaja.

Vierailija
7/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, ja itse tykkään a cappellasta, mutta voin ymmärtää, että kaikki eivät siitä pidä. Ehkä ap saa siitä samanlaisia tuntemuksia kuin minä ASMR-kuiskailuista. Minusta se on aika ällöttävää, mutta monesta muusta aivan ihanaa. 

Vierailija
8/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ällötä, mutta ei ole minun juttuni. Kaveri pyysi mukaan Rajattoman konserttiin ja avoimin mielin lähdin. Aika pian konsertin alun jälkeen lähinnä odotin, että päättyisi jo. Ehkä olen liian juntti, kun ei mene tuon hienous jakeluun minulla.

Vierailija
9/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään erityisemmin siitä tykkää.

Vierailija
10/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä ähkimistä tuo Joku vielä jopa maksaa tuosta

Vierailija
11/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, järkyttävää kuunneltavaa.

Vierailija
12/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi amerikkalaisella Home Free -ryhmällä on tosi hienoja esityksiä.

Vierailija
13/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A cappella on puhtain musiikinmuoto, joka vaatii sävelkorvaa, rytmitajua, moniäänisyyden hallintaa ja innovaatiota uusien äänien luontiin. Ja olemassa olevan musiikin uudelleensovittamiskykyä, kun moni noista on cover.

Kuuntele nyt vaikka Pentatonixin versio "Sound of Silence" ja kotimaisista Rajattoman "Lady Madonna".

Aivan upeeta.

Hirveetä jaskaa.

Eikö tästä musiikin lajista ole kenelläkään mitään parempia esimerkkejä?

Enkä tarkoita jotain näennäisetnisiä ujellluksia tai kurkkulaulua :-)

Vierailija
14/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä inhoon pan-huilua nohyihitto!

Vierailija
15/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sun pääsi kääntyy myös samalla perseeseesi sisään. Kun olet selvästi tyylitajuton juntti mitä tulee musiikin kuunteluun. Saamarin idiootti, mutta mitäpä voi odottaa ihmiseltä jolla aivotoiminta on kuollutta. Eikä ymmärrä musiikista yhtään mitään. Kuole pois turhake ja jätä musiikki niille jotka sitä arvostavat.

Tuollaista tekstiä kirjoittavalla on tuskin ollutkaan aivotoimintaa edes syntyessään. 🤢

Vierailija
16/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agapella-hoilaus on ihan gay🤮🤮🤮

Vierailija
17/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin ettei ole kaikkein musikaalisin korva.  

Vierailija
18/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hirveetä jaskaa."

Koetas tehdä perässä.

Musiikillisen koulutuksen saaneena en voi kuin ihailla monttu auki noiden (ja monen muun) kykyjä.

Mikä on jaskaa mielestäni on rap.  Rumpukonekomppi päälle ja sitten höpisemään hörhöjä siihen päälle.

Vierailija
19/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappale kerallaan silloin tällöin menee, mutta konsertti tai kokonainen äänite putkeen on liikaa. Tyylissä on jotakin lievästi ärsyttävää.

Vierailija
20/20 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninä annoksina ok, mutta koko levyä tai konserttia en jaksaisi. Ei nyt kuitenkaan mitenkään ällötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän