Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään niin paljon ylimääräistä henkilöstöä kuin APTEEKISSA??

Vierailija
17.01.2012 |

Ja Palvelua riittää. Heti saat myyjän kimppuusi kun astut ovesta sisään ja etsit sitä D-vitamiinipurkkiasi (ostaminen vaatii toosi paljon asiantuntemusta ja neuvoja).

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usean lähipiirin apteekin palveluita, riippuen siitä missä kulloinkin liikun. Niissä on jokaisessa tavarat aseteltu eritavoin, joten en voi tietää missä mikäkin tarvitsemani tuote on. Minulla on usein kolme pientä lasta mukana ja kuljen kärryjen kanssa. On tosi iso apu ja helpotus, kun henkilökunta kysyy mitä tarvitsen ja tietää heti mistä se löytyy.

Jos en tiedä mitä tarvitsen, kerron sen. Jos haluan vain katsella ottaisinko tuota vai tuota vitamiinia, kerron sen. Yleensä mietin etukäteen mitä tällä kertaa tarvittiinkaan.

Ovat olleet todella avuliaita ja hyödyllisiä apteekissa.

Opettelisivat sen verran tilannetajua, että katsoisivat edes kuka on apua tarvitsevan näköinen, sinä todennäköisesti jatkossakin lapsinesi saisit palvelua samaan tapaan kuin nytkin, mutta jättäisivät rauhaan hyllyjen välissä konttaavat ihmiset ja pakkohan sen on konttaamattakin näkyä jos haluaa rauhassa, katsella tarvitsemansa. Jäävät kysyttyäänkin usein vielä tarkkailemaan luokkaantuneen tai epäluuloisen näköisenä näköisenä ellei apu kelpaa.

Ei ole kivaa.

Vierailija
82/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä toisinpäin. Oikeastaan henkilökunnan määrästä itsestään ei ole haittaa, mutta eihän sitä itseään kaikille tarvitse pyytämättä tyrkyttää.

No, ainoa haitta on se, että kaikki henkilökuntaa maksaa ja hinnan maksaa asiakas.

-ap

Koska apteekki kuitenkin myy lääkkeitä tai lääkkeenomaisia tuotteita, se on eri tavalla vastuussa siitä, että asiakas saa neuvontaa niiden kanssa. Kuvittele tilanne, jossa apteekki jatkuvasti vähäisen henkilökunnan vuoksi ei voisi antaa neuvontaa tuotteista ja sen vuoksi tapahtuisi virhe.

Niin - ymmärrän kyllä pointtisi toiminnan tehostamisesta mutta kuinka mielestäsi apteekki voisi luotettavasti mitata oikeaa henkilökunnan määrää? Ei apteekkia voi rinnastaa päivittäistavarakauppaan, jossa ei ole mitään riskiä, jos asiakas ostaa vääränlaisia jauhoja, apteekin tuotteissa voi väärissä ostoissa niitä riskejä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen siihen ajoittaista lääkitystä, ja joudun juoksuttamaan muita ihmisiä hakemassa lääkkeitäni, kun hyökkäävät heti kimppuun kun avaan apteekin oven.

Vierailija
84/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen siihen ajoittaista lääkitystä, ja joudun juoksuttamaan muita ihmisiä hakemassa lääkkeitäni, kun hyökkäävät heti kimppuun kun avaan apteekin oven.

Se sosiaalisten tilanteidenkammo josta joku mainitsi.

Vierailija
85/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla.

Vierailija
86/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei asiakas varasta lääkkeitä. Ja varakkaan näköinen nainenkin saattaa olla huumeiden väärinkäyttäjä. Siksi jäävät siihen viereen vaivihkaa kyyräilemään.

Turvallisuuskysymys.

Käytän usean lähipiirin apteekin palveluita, riippuen siitä missä kulloinkin liikun. Niissä on jokaisessa tavarat aseteltu eritavoin, joten en voi tietää missä mikäkin tarvitsemani tuote on. Minulla on usein kolme pientä lasta mukana ja kuljen kärryjen kanssa. On tosi iso apu ja helpotus, kun henkilökunta kysyy mitä tarvitsen ja tietää heti mistä se löytyy.

Jos en tiedä mitä tarvitsen, kerron sen. Jos haluan vain katsella ottaisinko tuota vai tuota vitamiinia, kerron sen. Yleensä mietin etukäteen mitä tällä kertaa tarvittiinkaan.

Ovat olleet todella avuliaita ja hyödyllisiä apteekissa.

Opettelisivat sen verran tilannetajua, että katsoisivat edes kuka on apua tarvitsevan näköinen, sinä todennäköisesti jatkossakin lapsinesi saisit palvelua samaan tapaan kuin nytkin, mutta jättäisivät rauhaan hyllyjen välissä konttaavat ihmiset ja pakkohan sen on konttaamattakin näkyä jos haluaa rauhassa, katsella tarvitsemansa. Jäävät kysyttyäänkin usein vielä tarkkailemaan luokkaantuneen tai epäluuloisen näköisenä näköisenä ellei apu kelpaa.

Ei ole kivaa.

Vierailija
87/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskien takana purjehtii vanhempaa tärkeän näköistä pankkirouvaa pilvin pimein ja yksi tai kaksi tiskiä on auki. ihmiset odottaa salissa sankoin joukoin ja seuraa tätä arvo-näytelmää

Vierailija
88/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkihenkilökunnan tulee kohdella asiakkaitaan heidän ihmisarvoaan kunnioittaen, pyrkien mahdollisuuksien mukaan syvällisempään ja kokonaisvaltaisempaan ihmisen ymmärtämiseen ja kuuntelemiseen.

Vierailija
89/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa farmasian ammattilaisista työskentelee apteekeissa. Työ apteekissa on painottunut asiakaspalveluun, joten farmaseuteilta ja proviisoreilta vaaditaan hyviä ihmissuhde- ja viestintätaitoja. Työskentely lääkkeiden kanssa vaatii huolellisuutta ja tarkkuutta.

Vierailija
90/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivittäin saamme useita kertoja palautetta hyvästä ja avuliaasta palvelusta. Palvelusta kieltäytyviä tapaa harvemmin. Negatiivista palautetta tulee siitä, jos asiakas ei esim. kiireen takia saakaan palvelua.

Vierailija
91/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kannattaa hakea resepti lääkäriltä! Juuri tuon takia siellä on sitä henkilökuntaa...itse törmään jatkuvasti ihmisiin (ihan koulutettuihin ja asiallisiin), jotka eivät ymmärrä eim. Lääkevahvuuksien päälle yhtään mitään. Eli eivät ymmärrä, että 2* 500 mg on sama asia, kuin yksi 1g tabletti jne. Lääkkeitä otetaan todella paljon väärin, myös niitä käsikauppatavaroita!

Sinusta vain tuntuu, että heitä on paljon, koska tapaat vain heidät!

Vierailija
92/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet lääkkeet ja valmisteet eivät sovi minulle, enkä ala selittämään myyjälle, mitä tarvitse ja miksi. Haluan ottaa hyllystä rauhassa sen, mitä tarvitsen kiitos!

Esimerkki: Etsin tiettyä tablettia. Sitä ei ole. Myyjä sitten ehdottaa toista: tämä on samaa ainetta! No se ei käy minulle, sillä siinä on laktoosia. Entä sitten toinen - luettuani sisällysluettelon selviää, että siinä on inuliinia. Joka ei sovi. En halua jakaa näin paljon tietoa henkilökohtaisista asioistani jollekin apteekin myyjälle! Osaan lukea ne pakkausselostukset itsekin, kiitos. Ja olen useimmiten jo etsinyt ne valmiiksi netistä, koska en halua availla pakkauksia apteekissa.

Vierailija
93/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kannattaa hakea resepti lääkäriltä! Juuri tuon takia siellä on sitä henkilökuntaa...itse törmään jatkuvasti ihmisiin (ihan koulutettuihin ja asiallisiin), jotka eivät ymmärrä eim. Lääkevahvuuksien päälle yhtään mitään. Eli eivät ymmärrä, että 2* 500 mg on sama asia, kuin yksi 1g tabletti jne. Lääkkeitä otetaan todella paljon väärin, myös niitä käsikauppatavaroita!

Sinusta vain tuntuu, että heitä on paljon, koska tapaat vain heidät!

Ensinnäkin, mistä tiedät ketä tapaan? En kuitenkaan paljastanut ammattiani... Mutta sekö sitten kumoaa ne väärinkäyttäjät, kun sinä sanot, ettei niitä ole? Moni on kuule ihmeissään, kun kertoo, että puolitoista burana 400 mg on yhtä kuin Burana 600mg.... Antibioottikuureja ei syödä loppuun, ei tiedetä, mitä särkylääkkeitä voi syödä yhtäaikaa, isot pillerit ovat tietenkin vahvempia, kuin pienet jne. Mielummin avustetaan vähän liikaa, jos sillä saa aina välillä kuitenkin myös oikaistua väärinkäsityksiä, eikö?

Vierailija
94/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet lääkkeet ja valmisteet eivät sovi minulle, enkä ala selittämään myyjälle, mitä tarvitse ja miksi. Haluan ottaa hyllystä rauhassa sen, mitä tarvitsen kiitos!

Esimerkki: Etsin tiettyä tablettia. Sitä ei ole. Myyjä sitten ehdottaa toista: tämä on samaa ainetta! No se ei käy minulle, sillä siinä on laktoosia. Entä sitten toinen - luettuani sisällysluettelon selviää, että siinä on inuliinia. Joka ei sovi. En halua jakaa näin paljon tietoa henkilökohtaisista asioistani jollekin apteekin myyjälle! Osaan lukea ne pakkausselostukset itsekin, kiitos. Ja olen useimmiten jo etsinyt ne valmiiksi netistä, koska en halua availla pakkauksia apteekissa.

Huomauttaisin, että neuvontaa apteekissa eivät anna mitkään myyjät vaan koulutetut farmaseutit.

Vierailija
95/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseänikin vähän ihmetyttää välillä pienen paikkakuntamme apteekissa käydessä moinen henkilökunnan paljous, eipä ole moista missään muualla nykyään! :) Ja tosiaan onhan se hieman turhauttavaa kun koko ajan joku kyselee mitä tarvitsen tai on yli-innokkaasti neuvomassa. Itse olen sairaanhoitaja ja tiedän myös itsekin poikkeuksetta ne asiat mitä henkilökunta ystävällisesti on ollut neuvomassa..

Vierailija
96/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kirjattu lakiin, että apteekissa pitää antaa lääkeneuvontaa." Missä laissa?

Vierailija
97/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On kirjattu lakiin, että apteekissa pitää antaa lääkeneuvontaa." Missä laissa?

"57 § (10.12.2010/1112)

Lääkkeitä apteekista ja sivuapteekista toimitettaessa on apteekin farmaseuttisen henkilökunnan neuvoilla ja opastuksella pyrittävä varmistumaan siitä, että lääkkeen käyttäjä on selvillä lääkkeen oikeasta ja turvallisesta käytöstä lääkehoidon onnistumisen varmistamiseksi. Lisäksi lääkkeen ostajalle tulee antaa tietoja lääkevalmisteiden hinnoista ja muista lääkevalmisteiden valintaan vaikuttavista seikoista."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870395

Vierailija
98/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He muuten osaavat antaa vinkkejä pikkuvaivoihin, niin ei tarvi aina vääntäytyä esim. terveyskeskukseen. Oon tosi kiitollinen, että palvelua löytyy!

Vierailija
99/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että osuudessa on suuria eroja apteekkien välillä? Onhan tarjonnassakin valtavia eroja apteekkien välillä ainakin mitä näin asiakkaana huomaa.

yli 80 %. Pienissä apteekeissa tämä on lähellä sataa, isoissa apteekeissa, joissa on laajat valikoimat, lääkemyynnin osuus on pienempi.

Vierailija
100/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että täällä espoossa ainakin kirjastossa on. lainaus ja kirjojen etsintähän on jo ulkoistettu asiakkaille itselleen...joten kirjaston joka eri osastolla on pari työntekijää vähintään, jotka istuu tietokoneella ihan tyhjän panttina surffailemassa ja feispuukissa. siis aamusta iltaan.

jostain kumman syystä sitten kuitenkin samankaupungin terveysja sos puolella saa varoituksen ja potkut jos käy feispuukissa työpäivän aikana.

minä tosin olen sitä mieltä että kenenkään ei kuuluisi käyttää feispuukia työaikanaan, mutta hiukan on eri työtahti ja säännöt saman työnantajan palveluksessa olevilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän