Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään niin paljon ylimääräistä henkilöstöä kuin APTEEKISSA??

Vierailija
17.01.2012 |

Ja Palvelua riittää. Heti saat myyjän kimppuusi kun astut ovesta sisään ja etsit sitä D-vitamiinipurkkiasi (ostaminen vaatii toosi paljon asiantuntemusta ja neuvoja).

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää jos katson esim yövoidetta että minkä nyt ottaisin. Siihen tulee yli-innokas. Olen joskus sanonut että katson mieluummin yksin. Yleensä olen ostanutkin. Viimeksi tuli hoitovoidetta kun piti ostaa jotain muuta. Täytyy käyttää se kroppaan ja ostaa päivävoide jossa on uv suoja.

Vierailija
42/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 07:53"]

Et ole ap yksin ihmettelemässä tätä asiaa. Varmaan joku apteekkialan ihminen osaisi valaista asiaa, miksi henkikökuntaa on niin paljon siellä? 

[/quote]

Välillä on kiirettä jopa maksimimiehityksellä, välillä sitten tosiaan henkilökuntaa enemmän kuin asiakkaita. Niinä hetkinä kerkeää kuitenkin tehdä kaikkea mitä asiakkaiden aikana ei voi, kuten uusia reseptejä puhelimitse. 

Meillä on niin pieni apteekki (vaikkakin Helsingissä), että tuntuu luontevalta vähintäänkin tervehtiä kaikkia asiakkaita, joista moni onkin kantiksia ja tunnistetaan puolin ja toisin.

Meillä linjana on, että jokainen asiakas huomioidaan kun hän meillä asioi, sillä eihän sitä koskaan voi tietää kuka kaipaa apua ja kuka ei. Mun mielestä on tärkeää osoittaa että on valmis auttamaan, jos asiakas sitä tahtoo. Mutta itse en todellakaan tee sitä hiillostamalla, vaan yleensä tervehdin ja moni saattaakin jo siinä vaiheessa itse kysyä esim "missäs teillä olikaan ne särkylääkkeet", jolloin voin ohjata asiakkaan oikealle hyllylle. Osa taas katselee itse, jolloin saatan huikata esim "jos kaipaat neuvoja niin huikkaa vaan" ja jään etäämmälle järjestelemään hyllyjä tms muuta, jolloin olen läsnä mutta en kyttää asiakkaan liikkeitä.

Meidän apteekkia asiakkaat on kiitelleet monesti hyvästä palvelusta, ja vaikka noin 200m päässä sijaitsee seuraava lähiapteekki, on moni heidän asiakkaistaan kertonut siirtyneensä meille asioimaan ihan sen takia että siellä saa tuurilla vain nyrpeää palvelua. Eli hyvä asiakaspalvelu on meidän kilpailuvaltti, ja se on myös itselleni esimerkiksi iso osa mun ammattiylpeyttä, mä tykkään auttaa ihmisiä jne. Sanon myös asiakkaalle jos hän ei mielestäni tarvitse jotain lääkettä mitä oli ostamassa ja kerron rehellisesti mielipiteeni, eli en oo väkisin myymässä mitään jotta apteekkari saisi muutaman pennosen lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin hieno apteekki täällä.  Apteekin henkilökunnan tiedot hakkaa mennen tulleen lääkäreiden. 

Vierailija
44/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipalvelun maksaa asiakas. Haluavatko kaikki asiakkaat maksaa korkeampia hintoja?

Vierailija
45/129 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa   lääkitys ilman ennalta reseptiä heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus  http://www.europetabs.com

Vierailija
46/129 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina vähintään viisi ihmistä apteekissa töissä, olen maksimissaan 5 minuuttia joutunut koskaan odottamaan reseptiasioissa. Yleensä pääsee suoraan. Ehkä lääkkeetkin olisivat halvempia kun henkilökuntaa ei olisi töissä turhaan..? Viimeksi ostin d-vitamiinia ja myyjä oli haukkana kysymässä mitä etsin, mutta en todellakaan halua huudella jos haluan raskaustestiä tai hiivalääkettä.

Vierailija
47/129 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkiapulaisille tiedoksi, että kun pelaatte vapaakenttää tai pasianssia sillä tietokoneella, niin heijastus näkyy ikkunasta vaikka ruutu ei asiakkaalle näkyisikään.

Vierailija
48/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä innokkaista apteekki-ihmisistä, antaisivat rauhassa kävellä ibusalia hakemaan, mutta ei, on tultava ovesta kyyryssä syösyttävä lähimmän hyllyn taakse, ryömittävävä muutama metri ja sitten pikakonttausta burana hyllylle ja juuri kun kurottaa kättään lattianrajasta kohti hyllyä, seisoo jo kaksi valkotakkista apteekki-ihmistä jonossa takana kyselemässä, että voinko jotenkin auttaa.Ei ei saatana särkylääkkeet marketteihin.

Vierailija
49/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä innokkaista apteekki-ihmisistä, antaisivat rauhassa kävellä ibusalia hakemaan, mutta ei, on tultava ovesta kyyryssä syösyttävä lähimmän hyllyn taakse, ryömittävävä muutama metri ja sitten pikakonttausta burana hyllylle ja juuri kun kurottaa kättään lattianrajasta kohti hyllyä, seisoo jo kaksi valkotakkista apteekki-ihmistä jonossa takana kyselemässä, että voinko jotenkin auttaa.Ei ei saatana särkylääkkeet marketteihin.

JA mitä asiantuntemujsta/neuvoja tarvitaan niiden tuotteiden ostamiseen, jotka OVAT HYLLYSSÄ SAATAVILLA. Ei mitään...

Mikään ei todellakaan ole niin ärsyttävää kun siellä ei saa mitään katsoa rauhassa EI EDES KOSMETIIKKA. Ostaisin joskus kosmetiikka, jos saisin katsoa rauhassa.

Siksi apteekin hinnat ovat törkeän kalliit. esim ruotisssa ei ole hyllyjen välissä kyttääviä myyjiä -onneksi

Vierailija
50/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin jopa sanoa, että "ei kiitos, en tarvitse apua".

Miksi pitää olla tällainen urpo ja juntti, jolle tuollaisenkin yksinkertaisen lauseen sanominen on noin ylivoimaista?

Sitten nämä samat urpot ovat vihaisia, jos joskus tarvitsevat neuvoja ja apua. Ja tietysti kysyvät täältä av:lta ne parhaimmat neuvot siitä, mikä voide auttaa mihinkin ihottumaan jne. Täällä av:llahan ne asiantuntevammat neuvot ovatkin. Ei tarvitse paskoa housuun, jos joutuisi ihan apteekkihenkilökunnan kanssa asioimaan.

Vierailija
51/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hyviä neuvoja, ja kerran lääke olis ollut väärä. Myös itsehoitolääkeissä neuvot on olleet ihan hyviä. Ja jos tarjoavat apua enkä sitä tarvitse, voin kohteliaasti kieltäytyä. Aina sitä on kunnioitettu.

Vierailija
52/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa lääkeneuvontaa. Jokaiselta asiakkaalta pitää mennä kysymään, tarvitseeko apua. 1980-luvulla velvotteita ei ollut ja neuvonta (tai sen puute) senmukaista.

Ja koska laki määrää antamaan jokaiselle asiakkaalle palvelua, niin siksi ne farmaseutit on siellä asiakkaiden "kimpussa". Asiakas voi ihan vaan sanoa, että "ei kiitos", kun kysytään tarvitseeko apua. Ei ole iso vaiva.

Vierailija
53/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA mitä asiantuntemujsta/neuvoja tarvitaan niiden tuotteiden ostamiseen, jotka OVAT HYLLYSSÄ SAATAVILLA. Ei mitään...

Mikään ei todellakaan ole niin ärsyttävää kun siellä ei saa mitään katsoa rauhassa EI EDES KOSMETIIKKA. Ostaisin joskus kosmetiikka, jos saisin katsoa rauhassa.

Siksi apteekin hinnat ovat törkeän kalliit. esim ruotisssa ei ole hyllyjen välissä kyttääviä myyjiä -onneksi

Pidätkö oikeasti apteekkihenkilöä jonain ajatustenlukijoina, jotka heti sinun naamasi nähdessään tajuavat, että JUURI SINÄ haluat katsella rauhassa yksin, jos et itse sitä heille kerro? Mikä siinä sen sanomisessa on niin ylivoimaista?

Olen joka ikinen kerta apteekissa kyennyt sanomaan ihan itse, että en tarvitse apua. Onko sinulla joku sosiaalisten tilanteiden pelko?

Vierailija
54/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ihan älyttömän hyvä business tuo apteekin pitäminen. Jos ei ihan pikkukylän apteekista ole kyse, niin apteekkari on hyvin varakas.

Hienoa että työllistävät paljon ihmisiä. Ei sitä palvelua enää oikein muualta saakaan.

Vierailija
55/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen viitehintajärjestelmää.

Vierailija
56/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ihan älyttömän hyvä business tuo apteekin pitäminen. Jos ei ihan pikkukylän apteekista ole kyse, niin apteekkari on hyvin varakas.

Katteet on viime vuosina tulleet apteekkialalla alas. Apteekkareilla on myös paljon lakisääteistä paperinpyöritystä, mikä ei näy. Ja apteekit on myös lähes aina auki (tyyliin myös joulupäivänä), kannattaa sekin muistaa, kun kadehtii niitä apteekinpitäjien tuloja.

Vierailija
57/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hei, löytyykö etsimäsi?

- hei, ei ole löytynyt...

- mitä etsit?

- elämän tarkoitusta...

- äh, öh, ... äh, ..no sitä ei taida näiltä hyllyiltä löytyä

- jaaha, no kiitos kuitenkin... *ottaa löytämänsä ibuprofeenipaketin ja jatkaa kassalle*

Vierailija
58/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ollut tosi rasittavaa käydä apteekissa, kun ei saa mennä rauhassa hyllylle, jossa tietää tarvitsemansa tuotteen olevan. Ja kosmettikkaa en ole uskaltanut mennä edes katsomaan, kun en välttämättä tiedä, mitä etsisin, kunhan katselisin ja ostaisin, jos jotain mielenkiintoista löytyy. Täytyy varmaan ruveta käyttämään nettiapteekkia.

Vierailija
59/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ihan älyttömän hyvä business tuo apteekin pitäminen. Jos ei ihan pikkukylän apteekista ole kyse, niin apteekkari on hyvin varakas. Hienoa että työllistävät paljon ihmisiä. Ei sitä palvelua enää oikein muualta saakaan.

Totta. Meidänkin pikkupaikkakunnan apteekissa on aina ihan hirveästi myyjiä ja tosi harvoin on paria kolmea enempää asiakkaita. Siis ymmärrän, jos on iso apteekki, missä käy tosi paljon asiakkaitakin. Mutta kun suhde meidän pikkuapteeksissa on aina se, että henkilökuntaa on tosi paljon enemmän kuin asiakkaita. Kyllä täytyy hyvä bisnes ja hyvät katteet olla, että noin paljon löysää on varaa pitää. Ei ole mahdollista millään muulla alalla.

Onhan se hyvä, että saa palvelua jos tarvitsee, mutta toinen puoli on se, että kaikki se palvelu on sisällä hinnoissa. On myös paljon asiakkaita, joilla muutenkin lääkekulut vievät ison osan tuloista. Arvostavatko he sitten enemmän sitä, että pärjäisivät lääkemenoista huolimatta taloudellisesti paremmin vai sitä, että joka särkylääkepaketin ja kosteusvoidetuubin mukana saa suhteettoman paljon "palvelua"?

-ap

Vierailija
60/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka ikinen kerta apteekissa kyennyt sanomaan ihan itse, että en tarvitse apua. Onko sinulla joku sosiaalisten tilanteiden pelko?

[/quote]

Varmaan jonkinasteinen onkin. Ja osaan halutessani puutää apua ilman, että sitä tullaan tyrkyttämään. Varmaan nautit sellaisistakin aamuista, kun kahdeksan "jalka ovenväliin" puhelinmyyjää tyrkyttää perajälkeen Seuraa, apua, hymyä ja kotimaista geokätkentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi