Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ammattia todella arvostat ja minkä ammatin edustaja itse olet?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koulunkäyntiavustaja.

Vierailija
2/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toimittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen siivooja

Vierailija
4/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri.

Vierailija
5/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sekä perushoitajia, ensihoitajia, palomiehiä, poliiseja, sihteereitä, teknikoita ja insinöörejä.

Itse olen akateemisesti koulutettu ja " virastotyössä" .

Vierailija
6/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma ammatti: opettaja

Vierailija
7/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoan työkseni

Vierailija
8/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäreitä ja tutkijoita. Itse olen lähihoitaja.

Vierailija
9/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut pari tutkijaa eivätkä he minussa herätä sen suurempaa arvostusta kuin monet muutkaan. Väikkyykö tässä joku mielikuva jostain lääketieteen tutkijoista, joiden työ auttaa pelastamaan ihmishenkiä, vai mikä? Tuntemani tutkijat eivät tee mitään pyytetöntä tai jaloa tms.

Vierailija
10/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuntoutusalan työntekijä (amk-koulutus).

Vierailija
11/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen tuntenut pari tutkijaa eivätkä he minussa herätä sen suurempaa arvostusta kuin monet muutkaan. Väikkyykö tässä joku mielikuva jostain lääketieteen tutkijoista, joiden työ auttaa pelastamaan ihmishenkiä, vai mikä? Tuntemani tutkijat eivät tee mitään pyytetöntä tai jaloa tms.

Siksi arvostan tutkijoita.

Kolmonen

Vierailija
12/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ope

Vierailija
13/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tykkäävät ja arvostavat työtään

Vierailija
14/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan hyviä lääkäreitä, hyviä tutkijoita, hyviä siivoojia, hyviä putkimiehiä, hyviä opettajia, hyviä myyjiä, hyviä lastenhoitajia, hyviä sairaanhoitajia, hyviä toimittajia, hyviä kirjailijoita, hyviä postinkantajia... No: arvostan ammattilaisia.

(En esim. aikoinaan arvostanut muuatta lastenlääkäriä, vaikka hän oli hyvä _ tutkija_ -- hän ei osannut käsitellä lapsia lainkaan ja teki siis aivan väärää hommaa. Sen sijaan arvostin kovasti kesälääkärinä toiminutta kandia, joka tiesi tasan tarkkaan omat rajoituksensa ja vaivautui varmistamaan kinkkisen diagnoosin viisaammilta & tutkimaan Farmacaa perusteelisesti. Hänestä tuli varmasti hyvä " oikea" lääkäri; tutkija siirtyi toivottavasti pelkästään tutkimustyön pariin.)

Arvostan sitä, että ihminen arvostaa työtään (ja itseään ja työtovereitaan ja mahdollisia asiakkaitaan) niin paljon, että tekee sen kunnolla -- ja pyytää apua, jos tuntee, ettei itse pysty tekemään hommaa kunnolla.

Vierailija
15/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi tiukkaa kunnallispolitiikan seurantaa pudottaa kyllä tehokkaasti suomut silmiltä.

Samoilla linjoilla kuin 18, arvostan sellaista ihmistä, joka tekee työnsä mahdollisimman hyvin, eikä päästele suustaan että mä olen täällä vain töissä.

Vierailija
16/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan sitä että jostakusta näkee, että hän pitää työstään ja on hyvä siinä, oli ammatti mikä hyvänsä.

itse olen käynyt peruskoulun enkä ole ollut päivääkään töissä.

Vierailija
17/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssään auttavat/hoitavat/kasvattavat toisia tai valmistavat jossain kohden ketjua tarpeellisia tuotteita mitä tarvitsemme, sekä heitä, jotka pistävät tieteelliset/taiteelliset kykynsä peliin ammatissaan. arvostan myös heitä, jotka tuovat maailmaan julki toden vaarallisistakin paikoista tai uhraavat kaiken ihmisoikeuksille/eläinten puolesta jne. Arvostan kaikkia ammattiryhmiä, ketkä tekevät hyvää. Varkaat ja moraalisesti alhaiset eivät saa arvostustani. Roskakuski on jees, parittaja on yök.

itse olen pph.

Vierailija
18/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arvostan henkilöitä, jotka joutuvat työskentelemään vaikeiden " asiakkaiden" kanssa tai vaikeissa olosuhteissa. En luokittele ihmisiä heidän statuksensa mukaan, vaan minkälaisia se ovat ihmisinä.

Itse työskentelen pelastusalalla.

Vierailija
19/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän työn arvostus on tosi heikko niin pakkohan sitä on itse arvostaa tekemäänsä työtä.

Vierailija
20/31 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

He pitävät maaseudun asuttuna ja elävänä ja sellaisessa kunnossa, että sitä on mukava esitellä ulkomaalaisille vieraille. He saavat usein keskitasoa vaatimattomammat tulonsa yrittelijäisyydellä, jossa ei työtunteja lasketa. He tuntuvat usein pitävän työtään elämäntapana ja hyvin antoisana. Tämä vetää minut kellokorttiani tuijottavan hiljaiseksi.

Olen itse kaupunkilainen ja sisätöissä, viraston pikkupomona ja olen nöyrän kiitollinen että viimein kolmenkympin iässä sain tuttavia, joiden kautta nähdä maaseudun sydämeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän