G: Mitä ammattia todella arvostat ja minkä ammatin edustaja itse olet?
Kommentit (31)
Heidän stressinsä ja palkkansa eivät ole missään suhteessa. Ylin johto saa sentään kunnon korvauksen, keskijohto kituuttaa normipalkalla hirmuinen paine niskassa.
Itse olen aluperin lähihoitaja, josta tuli 32-vuotiaana ekonomi. Ja ei voi edes verrata töiden stressitasoa. Lähihoitajan työ oli raskasta ja aluksi nämä ekonomin työt tuntui kevyemmältä. Mutta kun ura alkoi nousta, niin sitten meni yöunetkin. Paine on kauhea ja päätä saa hakata päivästä toiseen seinään. Ja olen sentään vielä aika alhaalla hierarkiassa. Kun katson esimiesteni toimintaa keskijohdossa, ei voi kadehtia. Puolella porukasta on verenpainetta ja vatsahaava.
tekevät todella tärkeää työtä.
Itse olen kauppa alalla.
Siivoojia, lähihoitajia, huoltomiehiä.
Kuitenkin eniten arvostan sitä käytännön tason suorittavaa työläistä, joka toteuttaa suunnitelmat: terveydenhuollon kenttäväkeä, opettajia, sosiaalialan työntekijöitä.
Itse työskentelen sairaanhoitajana mielenterveyspuolella ja koen työni aika raskaana. Lähden varmaan kouluttamaan itseäni lisää, koska olen itse selvästi enemmän teoreettisen tason työläinen. Arvostan hirveästi niitä, jotka tekevät esim. hoitotyötä antaumuksella lankeamatta turhautumisen ja kyynisyyden loukkuun.
Meitä kaikkia tarvitaan, jokainen ammatti on sinänsä arvokas.
Arvostan ihmisiä, jotka tekevät työnsä hyvin, positiivisella mielellä ja ammatin vaatimusten mukaan.
arvostan lääkäreitä, sillä heillä on niin paljon tietotaitoa sekä he tekevät todella merkittävää ja olennaista työtä.
Itse olen akateeminen hallintopäällikkö. Pyörittelen papereita, joilla ei ole mitään merkitystä.
Olipa ihminen sitten siivooja tai tutkija, ministeri tai roskakuski, jokainen on mielestäni ihan yhtä arvokas. Jokaisen työ on tärkeää, ja se arvostus tulee mielestäni siitä, miten he suhtautuvat työhönsä ja miten he sen tekevät.
Mikään ei ole niin kuvottavaa kuin ylimielinen tutkija, joka kuvittelee olevansa muiden yläpuolella ja tutkimuksineen jotain arvokkaampaa kuin esimerkiksi siivooja. Ja hyvin työnsä tekevä, tunnollinen, puhdasta jälkeä aikaansaava siivooja puolestaan on todellinen aarre!
Itse olen ammatiltani opettaja.
Hajamielisiä voidaan olla toisinaan, mutta ylimielisiä en ole vielä kovin montaa tavannut.
Muutenkin kuva norsunluutornissa istuvasta, käytännön elämästä mitään tajuamattomasta, tutkijasta on kovin vieras minulle.
Kilpailu on kovaa, kenelläkään ei ole varaa pitää itseään " jumalan lahjana maailmalle" . No ainakaan kovin kauan. ;)
Arvostan rautaisen ammattitaidon omaavia ihmisiä, ihan miltä alalta vain.
Arvostan ihmisiä, joilla on tallella omanarvontunto ja arvostavat myös muita sellaisena kuin he ovat.
Arvostan ihmisiä, joilla on positiivinen elämänasenne, mutta löytää myös asioiden realiteetit.
ihmisiä, joilla on myös sydän paikallaan tiedon ja taidon lisäksi. Lääkäreissäkin on monia, joilla ei ole minkäänlaista empatiaa potilaitaan kohtaan, samoin ei vaivauduta tutkimaan kunnolla jos erikoisala ei ole täysin oma.
eräässä virastossa 30 vuotta toimistosihteerinä toiminutta ihmistä. Mikä valtava tietotaito kaikissa alansa asioissa! Ja aina yhtä iloinen ja auttavainen, eikä hermostu koskaan eikä missään tilanteessa. Valmistelee allekirjoitusta vaille esimiehensä tekemät päätökset, ohjaa kauniisti kokemuksen tuomalla varmuudella uutta vastavalmistunutta esimiestään, ja on silti " vain toimistosihteeri" .
Olen itse tuon mainitun esimiesalan korkeakouluopiskelija.