Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä "vakihoitaja" satunnaiseen lastenhoitoon?

Vierailija
16.01.2012 |

Kaivattaisiin silloin tällöin hoitoapua lapselle esim. iltaisin tai viikonloppuisin. Mielellään löydettäisiin joku "vakkari", jotta lapsi oppisi tuntemaan hänet ja hoitaja taas tuntisi olonsa kotoisammaksi, joten olisi helpompi jättää lapsi hoitajan kanssa.

Ollaan yritetty MLL:ltä ja pari mukavaa onkin käynyt. Mutta mutta: Toinen vaihtoi paikkakuntaa muutaman käynnin jälkeen, toinen sai muita vakituisempia töitä.

Onko meillä ollut huono tuuri vai onko tämä yleistä MLL:n hoitajien kanssa? Ja mistä löytäisi jonkun, joka voisi käydä enemmän kuin pari kertaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten paikkakunnan vaihto on monilla edessä ainakin jossain vaiheessa. Kurjaa, että teidän hoitajanne muutti.

Missä asutte ja minkä ikäinen lapsi?

t. MLL:n hoitaja

Vierailija
2/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tuntevat miten vastuullisia lapsensa ovat. Voit kysyä onko halua saada työkokemusta lastenhoidosta. Tietenkin nuorilla on muutakin menoa ja aina ei käy jos on koeviikkoja tai sovittuja menoja kavereiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heillä on siellä kesätyöpaikkaa hakevien ilmoituksia. Niitä on paljon ja ilmoittajat ovat juuri sellaisia nuoria, joita kiinnostaa lastenvahtihommat muutenkin kuin kesätyönä.

Toinen keino on kysellä tutuilta ja tuurilla löytää joku sopiva lapsenvahti sitä kautta. Myös ilmoitus jonkun oppilaitoksen seinällä voisi toimia. Kannattaa ilmoittaa heti, että haet vakituista lastenhoitajaa satunnaiseen työhön.

Vierailija
4/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi on 3 v.

Ihan ymmärrettävää, että ei MLL:n hoitaja noita keikkoja vuosikausia tee, mutta jos nyt puoli vuotta tai vuoden. Ei huvittaisi maksaa kerran kaksi käyvää hoitajaa hirveän montaa kertaa.

Itse mielelläni vähän tutustun hoitajaan ja annan tälle lapselle ja hoitajalle mahdollisuuden tutustua rauhassa, enkä tuuppaa ekasta kerrasta lasta hoitajalle ja häippää saman tien ovesta. Eli vain yhden kerran käyvästä hoitajasta ei hirveästi ole meille hyötyä.

t. ap

Vierailija
5/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuja tältä suunnalta, joilla olisi teini-ikäisiä lapsia.

Hoitopaikkanetiä tai ilmoitustaulua voisi kokeilla myös.

t. ap

Vierailija
6/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä asenne, itse tykkään aina, että vanhempia kiinnostaa kysellä vähän minun taustojani ja ihan vain jutella ja tutustua. Musta on outoa, että jätetään lapsi vieralle hoitajalle vaihtamalla puhelimessa kaksi lausetta ja moikkaamalla oven suusta. Kyllä hoitajan ammattitaitoon pitää luottaa, jos aikoo lähteä ja jättää lapsen, mutta ihan kylmiltään sitä ei tarvitse tehdä. Suosittelen Hoitopaikka.nettiin ilmoituksen laittamista. Olen itse löytänyt sieltä pari perhettä, joissa hoidan lapsia esim. kerran kuussa. He ovat hakeneet juurikin pysyvää hoitajaa ja lapselle kaveria, johon koko perhe voi luottaa. Näin saa itse valita hoitajan taustojen ja kemioiden mukaan, mäkin jouduin aika haastatteluun, mutta nyt ovat ystäviäni koko perhe, kun ollaan tutustuttu:) Mulla on pari tamperelaista kaveria, voin vinkata heitä lukemaan sitten teidän ilmoituksen;) Ja muista maksaa työnsä veroinen tuntipalkka!

t. kakkonen

Vierailija
7/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa oli MLL:n hoitaja, joka antoi lapsen laskea pulkalla puuta päin 3-vuotiaana. Olin oman lapseni kanssa paikalla ja MLL:n hoitaja oli todella surkea, ei mitään hajua lapsista tai mitä 3-vuotiaalta voi odottaa. Ja sitten lapsi vietiin sairaalaan, koska sai todella pahan aivotäräyksen vedettyään suoraan puuta päin.

Vierailija
8/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestäsi kohtuullinen palkka?

t. ap

Vierailija
9/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestäsi kohtuullinen palkka?

t. ap

niin musta 8e on minimi mistä tahansa työstä yli 15-vuotiaalle (tuskin nuorempaa vierasta palkkaisitkaan). Itse olen tehnyt 2000-luvun alussa 12-14-vuotiaana pitkiäkin iltoja lastenhoitajana kolmen euron tuntipalkalla, naurettavaa, mutten silloin osannut pyytää enempää. Kokemus, ikä ja pärstäkerroin nostavat palkkaa, ja kokenut hoitaja (jolloisen oletan kaikkien vanhempien haluavan) osaa itsekin määritellä palkkaansa. Itse teen MLL:n ulkopuolella töitä 10e/h, mikä on kokemukseni (noin 7 vuotta, paljon hoito- ja ohjaajakokemusta, päiväkodissa työskentelyä, nuorimmat hoitolapset 3kk ikäisiä) huomioon ottaen tosi kohtuullinen.

t. kakkonen

Vierailija
10/10 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin musta 8e on minimi mistä tahansa työstä yli 15-vuotiaalle (tuskin nuorempaa vierasta palkkaisitkaan). Itse olen tehnyt 2000-luvun alussa 12-14-vuotiaana pitkiäkin iltoja lastenhoitajana kolmen euron tuntipalkalla, naurettavaa, mutten silloin osannut pyytää enempää. Kokemus, ikä ja pärstäkerroin nostavat palkkaa, ja kokenut hoitaja (jolloisen oletan kaikkien vanhempien haluavan) osaa itsekin määritellä palkkaansa. Itse teen MLL:n ulkopuolella töitä 10e/h, mikä on kokemukseni (noin 7 vuotta, paljon hoito- ja ohjaajakokemusta, päiväkodissa työskentelyä, nuorimmat hoitolapset 3kk ikäisiä) huomioon ottaen tosi kohtuullinen.

t. kakkonen

8,20 €/h (eli MLL:n taksa) on mulle ollut se minimi, johon en tosin odota mitään erityistä kokemusta. Jos olisi kokeneempi hoitaja, olisin hyvin valmis maksamaan muutaman euron enemmän.

Kovin paljon tuosta yli tosin en kovin herkästi menisi, enkä ainakaan alussa. Ei puhuta kuitenkaan kokopäiväisestä hoidosta, jossa kaivattaisiin erityistä varhaiskasvatuksen osaamista tms ja lapsia on vain se yksi.

t. ap