Onko homous oikeasti presidentille ongelma?
laittakaapas ajatuksia tähän. Jos siis homous on rikos vielä monessa maailman maassa ja aika monessa muussa siihen suhtaudutaan kummallisen kieroutuneesti, haittaako se jotain jos presidentti on homo?
Itse kävin jo äänestämässä Haavistoa, mutta mietin vielä pitäisikö toisella kierroksella (jos siis Haavisto pääsee toiselle kierrokselle, ja saattaa hyvin päästä) vaihtaa typerämpään ehdokkaaseen, jonka ainoa suhteellinen meriitti on heterous?
Kommentit (66)
pahimmissa ählämimaissakaan, samoin kuin afrikkalaiset moniavioiset kuninkaat voivat vierailla länsimaissa joutumatta oikeuden eteen.
Eli en usko, että homoudesta sinänsä haittaa olisi.
Meillä asiasta voi puhua, joissain maissa se pitää salata. Mutta ihan yhtä paljon on homoja kaikissa maissa, joko avoimesti tai sitten salaillen.
Eikö se ole neuvotellut rauhaa umpijunttien afrikkalaistenkin keskuudessa suht menestyksellisesti? Eli ehkä homous ei haittaa jos työt sujuvat.
naisten kanssa mellastettu tai ollut puolisot mukana. Tai sitten Pekka on feikannut taitavasti :D
Oikeasti, ei nykypäivän Suomeen voi vielä tulla homopresidenttiä. Vanhempia ihmisiä äänestämässä on niin paljon ja he ovat ahkerampia käymään äänestämässä kuin nuoret ovat.
Meillä asiasta voi puhua, joissain maissa se pitää salata. Mutta ihan yhtä paljon on homoja kaikissa maissa, joko avoimesti tai sitten salaillen.
Homoushan voisi olla jopa etu. Kaikki maailman homot tulisivat Suomeen ihailemaan vapaamielistä yhteiskuntaamme, jossa julkihomostakin voi tulla presidentti :) Toisi varmasti enemmän hyvää peeärrää kuin Guggenheim (sitäkään väheksymättä). Maailmassahan on ainakin miljardi homoa!
hämmästyttävän monelle äänestäjälle se tuntuu olevan.
etkö tajua, että se olisi ongelma koko kansalle. jos ihminen on homo nin se on oma asia, mutta jos presidentti olisi homo niin siitä tulisi ongelma koko kansalle. ensimmäisenä ruotsalaiset nauraisivat ja sitten myös muut. myös moneen maahan ovet olisivat suljettuja. presidentillä on merkittävä ulkopoliittinen asema ja haaviston olisi pitänyt tajuta olla lähtemättä ehdokkaaksi.
jos haavistosta tulisi pressa niin ulkomaan suhteita ei hoitaisi pressa vaan pääministeri ja muut mnisterit, jotka liittyvät ulkomaan suhteisiin.
Homo ei saa ääntäni. Todella noloa olisi jos suomella olisi homopressa jolla matkoilla mukana " edustusrouvana" poikaystävä.
Ongelma taitaa olla sulla vaan pään sisällä. Haavistoa äänestin :)
kusta.
nyt alkoi nimittely. Jos äänestää sitä ehdokasta, joka tuntuu sopivimmalta, on... kusipää. Hämmentävää. Jotenkin tulee semmoinen olo, että yläasteella ajateltiin noin.
Eli siihen virkaan olisi hyvin vara valita ihminen vähän rohkeamminkin. Nykyaikana pressan ei tarvitse ryypätä Breznevin kanssa eikä machoilu muutenkaan ole tarpeen, eikä edes toivottavaa. Presidentti on kiva turhake, ja Haavisto olisi sopivan leikkisä valinta tälle ajalle. Ja kuka hullu jättäisi parasta ehdokasta äänestämättä ruotsalaisten mahdollisen huvittuneisuuden takia? Siis RUOTSALAISTEN?
Onko homous oikeasti presidentille ongelma?
Ei välttämättä presidentille, mutta kansalle.
hämmästyttävän monelle äänestäjälle se tuntuu olevan.
etkö tajua, että se olisi ongelma koko kansalle. jos ihminen on homo nin se on oma asia, mutta jos presidentti olisi homo niin siitä tulisi ongelma koko kansalle. ensimmäisenä ruotsalaiset nauraisivat ja sitten myös muut. myös moneen maahan ovet olisivat suljettuja. presidentillä on merkittävä ulkopoliittinen asema ja haaviston olisi pitänyt tajuta olla lähtemättä ehdokkaaksi.
jos haavistosta tulisi pressa niin ulkomaan suhteita ei hoitaisi pressa vaan pääministeri ja muut mnisterit, jotka liittyvät ulkomaan suhteisiin.
sulla ei taida kaikki lepakot asua tapulissa?
silti homosta ei tuu pressaa, sori.
...kaikenmaailman vale-miespappejakin, on se hirwweetä
Homo ei saa ääntäni. Todella noloa olisi jos suomella olisi homopressa jolla matkoilla mukana " edustusrouvana" poikaystävä.
En myöskään tykkää, miten Haaviston homous otetaan tavallaan vaaliaseeksi. Itse Haavisto tuskin on niin tehnyt, mutta hänen kannattajansa kylläkin.
Joten minun ääneni menee toisaalle.
Ihmistähän siinä äänestetään. Jos Haavisto olisi hetero, ei olisi pienintäkään epäselvyyttä siitä, että hän olisi paras ehdokas. Hänen arvonsa ovat edistykselliset olematta kiihkoilevat, ja persoonallisuus vakuuttaa. Olisipa nämä normiheterot samalla tavalla kunnioittavia ja nöyriä niin valinta olisi mukavampi.
Presidenttihän edustaa Suomea, ja olisi Suomelle varmaankin edullista, että maatamme edustaisi mies, joka on elävä esimerkki maamme asennoitumisesta vähemmistöihin.
Signaali olisi hyvä ja selvä, ja Suomelle eduksi.
Homoushan voisi olla jopa etu. Kaikki maailman homot tulisivat Suomeen ihailemaan vapaamielistä yhteiskuntaamme, jossa julkihomostakin voi tulla presidentti :) Toisi varmasti enemmän hyvää peeärrää kuin Guggenheim (sitäkään väheksymättä). Maailmassahan on ainakin miljardi homoa!
eikö homojen määräksi ole arvioitu 5%.
Ihmisiä on 7 miljardia ja rapiat.
En myöskään tykkää, miten Haaviston homous otetaan tavallaan vaaliaseeksi. Itse Haavisto tuskin on niin tehnyt, mutta hänen kannattajansa kylläkin.Joten minun ääneni menee toisaalle.
mielestäni homous on kyllä paljolti otettu esille nimenomaan negatiivisena vaaliaseena, niin kuin nyt tuossa lainaamassasi viestissä.
kun Tarja Halonen valittiin ekalle kaudelleen, hirveän monelle tuntui olevan ihan hirveää että on NAINEN pressana. Nyt tuo ajatus tuntuu totaalisen naurettavalta. Veikkaan että tässä homokysymyksessä täysin sama juttu. Ja olisko meidän pitänyt jonkun Arabimaiden takia jättää naispressa valitsematta? Minusta todellakaan ei. Just parasta kun saa olla ihmisoikeus- ja tasa-arvoasioissa näyttämässä esimerkkiä, ei laahaamassa perässä.
En myöskään tykkää, miten Haaviston homous otetaan tavallaan vaaliaseeksi. Itse Haavisto tuskin on niin tehnyt, mutta hänen kannattajansa kylläkin.
Hankalaa se on julkisessa tehtävässä olla provosoimatta pelkän puolisonsa sukupuolen vuoksi.