Mikä on normaali aika yrittää lasta?
noin 30-vuotiaalla pariskunnalla?
Seksiä vaihtelevasti, 1-3 krt/vko, eikä aina "sopivaan" aikaan kuukaudesta.
Kommentit (9)
meillä ei ole siis mitään sairauksia, jotka hidastaisivat tai vaikeuttaisivat raskaaksituloa.
Eikö nuo monesti tule ilmi vasta kun aletaan yrittää ja lasta ei kuulukaan. Vai joko olette käyneet tutkimuksissa?
Siis hoidoissa ravattiin, mutta lopulta saatiin ihan luomusti kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla...Kaikki on mahdollista siis.
Semmonen mittari niin näet? Tai laske ovulaatiomittarilla, niitä on netissä.
että jos ei vuodessa tärppää, niin voisi hakeutua tutkimuksiin. Ja kun sinä olet ehkä sen ihan hedelmällisimmän iän ohittanut (älä nyt säikähdä! :) ), niin tuskin odottaisin niinkään pitkään.
Ja tosiaan, suurin osa varmaan luulee olevansa ihan kunnossa suvunjatkamistekijöiltään, mutta tutkimuksissa voi ilmetä vaikka mitä (heikot siittiöt, epäsäännöllinen ovulointi, munanjohtimet tukossa tms.), jotka vaivat kuitenkin voivat olla ihan helposti autettavissa ja näin raskautumismahdollisuus kasvaa!
Toivon että pian onnistuu! :)
Itse kyllä hankkisin ovistikut puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Tuttu yritti vuoden ja hakeutui hoitoihin. Jonottaessaan hoitoihin hän päätti kokeilla ovistikkuja ja pamahti paksuksi samantien.
Meillä (minä 31-v) kesti raskaaksi tulo 3 kuukautta (ei ajoitettu seksiä tiettyihin päiviin, harrastettiin 1-2 kertaa / viikko), moni mun ikäinen kaveri on tullut raskaaksi jopa ensimmäisestä kierrosta, ja sitten on niitä, joilla menee vuosi tai useampi. Useimmat tulee kuitenkin raskaaksi pian. Kukaan ei voi sanoa mihin joukkoon sinä kuulut, yrittämällä se selviää :)
Lapsi oli siis tervetullut tämän ajan alusta asti. Lopulta olivat tyytymässä siihen että he eivät vain saa lasta. Olivat kuitenkin varanneet ajan tutkimuksiin. Ja kappas ennen tutkimuksia nainen tajusikin että eihän kuukautisiakaan ole ollut aikoihin.
Nyt heillä on kaksi lasta. Ja tutkimukset peruttiin.
meillä ei ole siis mitään sairauksia, jotka hidastaisivat tai vaikeuttaisivat raskaaksituloa.