Tunnetko olevasi "punaisten" vai "valkoisten" jälkeläinen?
Eihän tämmöisistä juuri kukaan enää puhu, mutta eipä tarttis ihmetellä, vaikka ne vaikuttaisivat vieläkin!
Kumpiin porukoihin kuuluisit?
Kommentit (181)
Olen lähinnä valkoisten jälkeläinen, en kylläkään ikinä mm. äänestäisi Kokoomusta. Vasuritkin epäilyttää. Suvussa on ison tilan poikia, maanomistajia ja jopa joku suomenruotsalainen bättre folk. Koulutusta arvostettu, mutta myös ahkeruutta, mitä tahansa rehellistä työtä.
Suvussa suurin osa punaista, jonkin verran myös valkoista. Itse kuitenkin valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Toisen isoisäni perhe oli 'punikkeja', toisen 'lahtareita', eli olen kai joko pinkki tai sitten sellainen Marianne-karkin punavalkoraidallinen. Mutta itse olisin kyllä ilman muuta valkoisten riveissä.
Miksi olisit?
Minä nimittäin olisin punaisten riveissä ja toivon että olisit mieluummin puolueeton.
En halua satuttaa, mutta sitten kun alkaa nyrkit heilua niin se on myöhäistä. Luulen että tuo on pelkkää uhoa tai provosointia puoleltasi. En nimittäin tunne yhtäkään tapausta joka haluaisi olla nykypäivänä valkoisten roskajoukon puolella, niin kamalia tekoja historiankirjoissa on näiden murhaajien toimesta tiedossa että... Edes Kekkonen ei ollut ylpeä teoistaan.
Uskon että olisit mieluummin puolueeton.
Kannattaa ihan katsoa mitä keltapaidat tällä hetkellä tekee Pariisissa ja miettiä uudestaan että millä puolella olisit. Ehkä kuitenkin kotona turvassa ottamatta kantaa taisteluihin? Vai mitä?
Nyt peli poikki. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen isoisäni perhe oli 'punikkeja', toisen 'lahtareita', eli olen kai joko pinkki tai sitten sellainen Marianne-karkin punavalkoraidallinen. Mutta itse olisin kyllä ilman muuta valkoisten riveissä.
Miksi olisit?
Minä nimittäin olisin punaisten riveissä ja toivon että olisit mieluummin puolueeton.
En halua satuttaa, mutta sitten kun alkaa nyrkit heilua niin se on myöhäistä. Luulen että tuo on pelkkää uhoa tai provosointia puoleltasi. En nimittäin tunne yhtäkään tapausta joka haluaisi olla nykypäivänä valkoisten roskajoukon puolella, niin kamalia tekoja historiankirjoissa on näiden murhaajien toimesta tiedossa että... Edes Kekkonen ei ollut ylpeä teoistaan.
Kannattaa ihan katsoa mitä keltapaidat tällä hetkellä tekee Pariisissa ja miettiä uudestaan että millä puolella olisit. Ehkä kuitenkin kotona turvassa ottamatta kantaa taisteluihin? Vai mitä?
Mikset itse olisi puolueeton? T: Kantaaottamaton utelias
Äitini puolella oltiin hyvinkin valkoisia. Isän puolella tilallisia maanviljelijöitä, eli oletettavasti enemmän valkoisia, mutta käsittääkseni eivät juuri osallistuneet sisällissotaan, tai ainakaan asiasta ei ole puhuttu.
Itsellä on silti enemmän sympatiat punaisten puolella valkoisten sodan jälkeen tekemien hirmutekojen vuoksi. Ymmärrän myös, että monien punaisten osallistuminen juontui oikeutetuista epäoikeudenmukaisuuden kokemuksista. En silti varsinaisesti toivo että punaiset olisivat voittaneet sodan, koska sillä olisi voinut olla aika ikäviä seurauksia Suomen itsenäisyydelle myöhemmin. Mielestäni koko sota oli tragedia ja tuntuu oudolta, että joku vielä nytkin kokee tarpeelliseksi valita hypoteettisia puolia. Suuria vääryyksiä tehtiin molemmilla puolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisit?
Perheen hyvinvoinnin takia.
Jos ei ole menetettävää ja viimeinenkin asia eli tuet vedetään pois, niin sitten ei voi enää olla puolueeton. Ei ole varaa.
Vielä tosiaan on hyvä olla puolueeton. Nykyinen työtilanne ei hyvää näytä ja jos tukia aletaan leikkaamaan, niin ei ole mahdollisuutta valita puolta tai olla puolueeton.
Ne joilla on varaa, niin kannattaa tosiaan olla ottamatta osaa ja uskon että ne tekeekin sen.
En kyllä itse ymmärrä yhtään että jos meilläkin perheessä minulla ja vaimolla olisi oman alan työ ja siihen kuuluva hyvä palkka, niin miksi ihmeessä olisimme valkoisten puolella?
Vaikka palkkamme puolesta ja alan puolesta valkoisia olisimme.
Mieluummin kannattaisi olla puolueeton, kun siihen kerran on varaa olla.
Aatemaailmamme on täysin punaista ja myös punaisia olemme perimältäkin.
Tilanne on sellainen että jos tukisysteemi murennetaan, niin mulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin ei noille keltaliiveillekään. Pakko sitä olisi lähteä mellakoimaan.
Turha kotona nähdä nälkää ja katsella kun perhe kituu työttömyyden armoilla.
Aika monella leuan louskuttajalla täälläkin, jotka väittää että olisivat valkoisia niin pää kiinni vaan ja suosittelen olemaan puolueettomia, kun siihen on kerran varaa.
Tämä tässä yksinkertaisuudessaan näin.
En kumpaakaan. En ole verenhimoinen alistava lahtari, enkä myöskään kouluttamaton propagandan uhri.
Eipä tässä tarvitse sen kummemmin mitään tuntea olevansa, vaan olen tasan puoliksi punaisten ja valkoisten jälkeläinen. Mitä enemmän tulee ikää, sitä enemmän kallistun itse punaisten puolelle. Toki valkoisille riittää sillä tavalla empatiaa myös, että olivathan he kamalan propagandan kohteena. Ihan käsittämättömiä satuja syötetty ja edelleen monille syötetään oikeiston autuudesta. Niitähän minullekin on selitelty pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisit?
Perheen hyvinvoinnin takia.
Jos ei ole menetettävää ja viimeinenkin asia eli tuet vedetään pois, niin sitten ei voi enää olla puolueeton. Ei ole varaa.
Vielä tosiaan on hyvä olla puolueeton. Nykyinen työtilanne ei hyvää näytä ja jos tukia aletaan leikkaamaan, niin ei ole mahdollisuutta valita puolta tai olla puolueeton.
Ne joilla on varaa, niin kannattaa tosiaan olla ottamatta osaa ja uskon että ne tekeekin sen.
En kyllä itse ymmärrä yhtään että jos meilläkin perheessä minulla ja vaimolla olisi oman alan työ ja siihen kuuluva hyvä palkka, niin miksi ihmeessä olisimme valkoisten puolella?
Vaikka palkkamme puolesta ja alan puolesta valkoisia olisimme.
Mieluummin kannattaisi olla puolueeton, kun siihen kerran on varaa olla.
Aatemaailmamme on täysin punaista ja myös punaisia olemme perimältäkin.
Tilanne on sellainen että jos tukisysteemi murennetaan, niin mulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin ei noille keltaliiveillekään. Pakko sitä olisi lähteä mellakoimaan.
Turha kotona nähdä nälkää ja katsella kun perhe kituu työttömyyden armoilla.
Aika monella leuan louskuttajalla täälläkin, jotka väittää että olisivat valkoisia niin pää kiinni vaan ja suosittelen olemaan puolueettomia, kun siihen on kerran varaa.
Tämä tässä yksinkertaisuudessaan näin.
Täällä kanssa sympatiat keltaliivien puolella.
Toivottavasti tuhoavat mahdollisimman paljon ja tekevät kalliin laskun, niin sitten sopii miettiä seuraavalla kerralla mitä päätetään ja kannattaako ensin kysyä kansalta mielipidettä.
En kumpienkaan. Tietääkseni kummankaan vanhempani suvuissa ei otettu kummankaan puolia. Elelivät sen verran syrjässä sisällissodan melskeistä, että se onnistui.
suomimaa lahtaridemoni-sukujen vallassa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13210716/svinhufvud-armahti-8000-murhaa…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14328876/ruotsalaisfasistinen-helsinki-…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16973233/kansankapina-nyt-helsinki--alk…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4174374/helsinki-kansalaiskapina-alkaa-…
https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/helsinki-kansalaiskapina-alkaa-t…
Vierailija kirjoitti:
suomimaa lahtaridemoni-sukujen vallassa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13210716/svinhufvud-armahti-8000-murhaa…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14328876/ruotsalaisfasistinen-helsinki-…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16973233/kansankapina-nyt-helsinki--alk…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4174374/helsinki-kansalaiskapina-alkaa-…
https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/helsinki-kansalaiskapina-alkaa-t…
Sinulla ei taida olla pää ihan kunnossa.
Kyllä se näkyy. Oma sukuni olisi selvästi punaisia , isovanhempani olivat pientilallisia kummaltakin puolella. Tietty asennoituminen on ”periytynyt” vanhempiini, jotka ovat olleet opistoasteen koulutuksen saaneita. Herrat ja päättäjät ovat kyllä perheen sisällä haukkuneet monesti.
Olen molempien jälkeläinen, vieläpä niin että sekä isän että äidin puolella sisarussarjatkin ovat jakaantuneet eri puolille.
Valkoisten.
Jos vuosisatojen ajalta, isoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisäni jo oli palatsikreivi.
Kaunis pieni rouva Ullanlinnasta äänestää persuja, koska persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla eikä heidän tarvitsekaan olla :)
Kotona ei koskaan puhuttu politiikkaa .
En kuulu kumpaankaan porukkaan.