Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perheessä on vain yksi lapsi

Vierailija
12.01.2012 |

ja äiti kotona,niin miten on mahdollista ettei ehdi tekemään itse vauvalleen ruokia?Mietin ,kun kaupassa käydessä katselen äitejä jotka lappaa kärryt täyteen pilttejä yms.Onko tosiaan niin,että musta tulee samanlainen "kiireinen" kotiäiti,kun tämä vauva syntyy.Olen niin suunnitellut,että teen vauvansoseet itse niin saa ainakin hyvänmakuista ruokaa ihan vauvasta asti.Enhän itsekään syö valmiita mössöjä enkä niitä tarjoa miehellekkään.Kuhan pohdin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsi valvotti todella paljon ja oli todella kranttu ruoan karkeuden suhteen. Tämä yhdistelmä tarkoitti, että purkkiruokaa tuli ostettua. Tosin 4 kk:n soseet oli todella edullisia tuohon maailmanaikaan...

Vierailija
2/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin ja yritin tehdä vauvalle soseet itse mutta ei vaan kelvannut joten luovutin.

Ja voihan sitä aikaansa käyttää muutenkin kuin kokkaamiseen. Ei se ole siitä ehtimisestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli todella kranttu ruoan karkeuden suhteen

En osannut tehdä tarpeeksi hienojakoista sosetta ja karkeammat vauva oksensi.

Vierailija
4/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niillä kaikilla on vain se yksi lapsi?

Vierailija
5/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ainakin kaupan soseet kelpas paremmin kuin omat. Kun kerta toisensa jälkeen sai kipata ruokaa roskiin, aloin suosisolla antaa purkkiruokaa.

Vierailija
6/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain ekan lapseni..tästä nyt 12v aikaa.

Olin nuori äiti ja jotenkin kuvittelin että vauvoille ei saa antaa muuta kuin niitä pilttejä :D

Neuvolassakaan eivät koskaan asiasta maininneet,kun kysyivät että mitä lapsi syö,luettelin eri pilttipurkkeja(parsakaalia,porkkanaa yms.)..hieman katsoivat oudoksuen,mutteivat koskaan sanallakaan maininneet että sille lapselle voi ihan oikeesti tehdä ihan ittekkin niitä soseita..

Lapsi oli vuoden ikäinen kun sai oikeeta ruokaa, no onneksi olin jo toisen lapsen kanssa viisaampi ja tein itse soseita.

Niin no toki itse soseutettua perunaa annoin silloin tällöin.

Vierailija
7/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsoseet ja yksinkertaiset kasvissoseet eli vähän niinkuin välipalat on ihan hyvä tehdä itse. Mutta esim ensiruoat ovat tosi hyviä purkeissa ja paljon parempia yleisesti ottaen kuin itse tehdyt. Älä käsitä väärin, mä tein itse paljonkin ruokia, mutta kippasin niitä roskiin, kun siitä keitetystä lihasta ei kuule vaan blenderillä tule kuin harmaata liejua ja jos vaihtoehtona on täsmälleen oikean koostumuksen omaava lihapata, jossa on mukana kaikenlaiset mausteet niin se vaan uppoaa paremmin.

Mutta aikansa sitäkin, vauvasta tuli sitten reipas taapero joka syö nykyään sata kertaa mieluummin perheen yhteisiä ruokia, jopa niitä joissa on tulisia mausteita.

Vierailija
8/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti kotona,niin miten on mahdollista ettei ehdi tekemään itse vauvalleen ruokia?Mietin ,kun kaupassa käydessä katselen äitejä jotka lappaa kärryt täyteen pilttejä yms.Onko tosiaan niin,että musta tulee samanlainen "kiireinen" kotiäiti,kun tämä vauva syntyy.Olen niin suunnitellut,että teen vauvansoseet itse niin saa ainakin hyvänmakuista ruokaa ihan vauvasta asti.Enhän itsekään syö valmiita mössöjä enkä niitä tarjoa miehellekkään.Kuhan pohdin.

jos helpollakin pääsee?

Vierailija
9/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka olen tehnyt lapselleni alusta asti soseet itse. MUTTA kun lähdemme esim. vanhempieni luo 200km päähän en ala kuskaamaan mukana pakasteita vaan ostan kaupan piltit varalta mukaan. Aina ei ole saatavana sellaista ruokaa omista ruuista että siitä saisi vauvallekin, ja oma ruokarytmi ei siellä aina ole ihan samalainen.

Hedelmä soseita tosin ostan kotiinkin viikottain kaupsta. Ainakin luumua kun sitä menee päivittäin. Mutta hedelmiä on tarjolla tuoreenakin viikottain.

Kotona sitten taas keitelään vihannekset, lihat kalat, kanat ja soseutetaan. En koe sitä hankalaksi koska teen kuitenkin ruuat itselleni ja miehelle. Siinä samalla teen sitten lapsellekin omat ruuat. Kohta tosin aletaan olemaan jo siinä iässä että saa siirtyä kokonaan meidän ruokiin.

Ei lapsen ruokailuista kannata tehdä stressiä, kukin tavallaan. Pääasia että lapsi kasvaa ja voi hyvin.

Vierailija
10/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ajasta ole KOSKAAN kiinni, vaan siitä mitä pitää tärkeämä. Meillä on 5 alle kouluikäistä ja käyn kokopäivätöissä. Siitä huolimatta teen soseeti itse, paitsi joskus satunnaiseesti ostan hedelmäsoseen valmiina.

Joskus kaupassa kuulee jotain typeriä kommentteja. Esim. kestovaippajuttu on vähän sama kuin tämä ruokien teko itse. Minä en jaksa käyttää kestovaippoja enkä tiedä ehtisinkö tällaisten pyykkivuorten keskellä niitä pestäkään. (meillä ei ole kuivuria ja ahtaat kuivaustilat).

Kerran ostaessani ison läjän vaippoja tarjouksesta kuopukselle, joku mummo tuli kitisemään, että on se ihme, että yhden lapsen äiti joutuu käyttämään kertakäyttövaippoja. Yleensä olen kohtelias, mutta silloin sanoin, että voi olla hiljaa silloin kun ei asioista mitään tiedä. Neljä vanhempaa lasta olivat tuolloin mieheni mukana töissä. Ihmiset vetävät niin outoja johtopäätöksiä.

Vierailija
11/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista:) Eli voipi olla ,että tämäkin äiti täyttelee kohta kauppakärryä pilteillä yms.

Vierailija
12/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päikkäreitäkään. Jos on koliikkia niin siinä on kyllä väsyneenä ja valvoneena aika vaikeeta saada sapuskaa joka päivä aikaiseksi...mutta tietenkin ap sinä olet se täydellinen äiti ja saat ihan rauhassa pitää kruunusi :D:D:D

Vierailija
13/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne piltit sisältää ravintoaineita enemmän kuin itse tehdyt mössöt? Niihin kun lisätty niitä vitamiineja jne...

Vierailija
14/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi syömäkelpoista ravintoa saa valmiina lähikaupastakin

Vierailija
15/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin muutenkin elämässä, niin myös pienen lapsen kanssa, joutuu ainakin silloin tällöin antamaan periksi omista periaatteistaan. Ne valmiit pilttiruoat on oikein käteviä esim. kun on lapsen kanssa kaupungilla, tai vaikkapa matkoilla. Kotona ollessa jaksan kyllä höyryttää, keittää, soseuttaa ja pakastaa, mutta matkustaessa kätevyys ja helppous on valttia. Oma tyttäreni jostain syystä tykkää valmisruokien mausta, ilmeisesti pilttien maku on lempeämpi ja koostumus pehmeämpi kuin itse laittamani kotiruoka.

Vierailija
16/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4,5kk poika ja soseet aloitettu. Teen itse. Sauvasekoittimella ei kestä kuin minuutti ja mössö on valmis. Pottua, porkkanaa ja kukkakaalia tähän mennessä harjoiteltu. Syödään noita itsekin, joten ei tartte edes mitenkään erikseen alkaa keittelemään vain poikaa varten. Mä ainakin säästän joka pennin minkä voin. Turhaa ostan mitään valmiita mössöjä kun samalla hinnalla saan tehtyä varmaan triplasti enemmän. Ja eikä tosiaan varmasti ole mitään ylimääräistä ruuassa kun on sen itse tehnyt. Me ei myöskään syödä ikinä valmisruokia.

Meillä on ollut semihankala tuo poika mutta ihan hyvin tässä on ruokaa ehtinyt tekemään ja mies on auttanut jos on tarvinnut. Joten toteuta vain suunnitelmasi ap, minä ainakin kannatan :)

Vierailija
17/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluavat päästä mahdollisimman vähällä. Sinä voit toki kasvattaa itse perunatkin, mutta älä ihmettele, miksi kaikki eivät niin tee.

Vierailija
18/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas rakastan ruuanlaittoa, mutta vauvalle ja lapselle ostin valmispilttejä yms. koska yksinkertaisesti niin sai monipuolisempaa ja lapselle kelpasi paremmin. Halvemmaksikin tuli.

Vierailija
19/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeältä asialta, mitä ruokaa milloinkin saa, kun niitä syömähetkiä on päivässä 5 tai ylikin. Siihen mahtuu purkkia ja itse tehtyä ihan yhtä lailla.

Vierailija
20/30 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmisruokiin on kyllä lisätty vitamiineja mut jossakin ohjelmassa ihan vähän aikaa sitten oli juttua kuinka se ruoka on jotenkin ylihygieenistä. se on täysin kuollutta ruokaa ei minkäänlaisia bakteereja ei edes niitä hyviä.. mutta tuntuuhan nuo lapset pysyvän hengissä.

me tehtiin itse soseet oli nopeaa ja helppoa ainut mikä vie aikaa on kuoriminen muutenhan ne vaan kiehuu levyllä ja sitten vaan blenderillä sekaisin ja kun tekee vähän isomman erän pakkaseen niin ei niitä joka päivä tarvii keitellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi