Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi opettajat eivät kiitä saamistaan lahjoista esim,

Vierailija
23.12.2011 |

Wilman kautta, taitaa olla ihan turha kiittää opettajaa pienellä muistamiselle, jos koskaan ei kiitosta saa.

Opettajaa en mieleistele lahjalla-poika saa ilman tai lahjan kanssa todistukseen arvosanoja 7 luokkaa..

En vaan ymmärrä kuinka opet voi arvioida lapsen käytöstä jos eivät itse osaa edes perustaitoja...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun taas kiittää kiittämisestä, minkä jälkeen minä kiitän, kun kiitit kun kiitin, ja niin edelleen.

Ehkä ope on kiittänyt lastasi siinä samassa, kun innosta puhkuen kiskaisee lahjan tenavan kädestä?

Vierailija
2/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

numerot nousee?

Älä unta nää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun Armos armosta mulle

ja siitä myös mitä nyt en voi

ma tyystin lausua Sulle!

Sopisko tää?

Vierailija
4/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittänyt lahjan tuojaa, joka on siis oppilaani. Tosin olen vain laittanut yhteisen viestin, josa kiittelen muistamisista. Eli se sama viesti menee kaikille, myös niille, joilta ei ole lahjaa tullut. Lukevat sitten ja puhisevat, että mokomakin ope muistuttelee, ettei annettu lahjaa. Ja kriittisimmät lahjanantajat varmaan manaavat, kun eivät saa henkilökohtaista viestiä, jossa kiitellään "ihanasta tuikkukupista" tai "maukkaasta suklaasta".

On tämä ihan hullua!

Vierailija
5/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opettajat laittaa aina kiitoskortit.

Vierailija
6/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kiittänyt lahjan antajaa jo sen saadessani. Pitäisikö kiittää vielä toistamiseen?

Vierailija
7/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika junttimaista kiitellä Helmen kautta varsinkin jos viesti tulisi kaikille vanhemmille, kun kaikki eivät edes lahjaa osta. Turha tehdä liian isoa numeroa siitäm lahja-asiasta.

Vierailija
8/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lapseltamme, eikä perheeltä, vaikka minä lahjan maksankin.

Mitään muuta kiitosta en halua.

Lapsi itse antaa lahjan opettajalle ja toivottaa hyvää joulua!

Vierailija
9/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä opettajat ovat täysin kommunikointitaidottomia nykymaailmaan. Elävät jossain virkamiespussissa, jossa ei ymmärretä, että työ on "kokonaisvaltaista" ja tavallaan lapset on asiakkaita, vaikkeivat sinänsä voikaan valita kouluaan tai opettajaa.

Itse tein kymmenen vuotta töitä yksityisellä, hektisessä liikemaailmassa ja paljon asiakasrajapinnassa. Suoritin pedagogiset ja nyt olen opettajana. Olen poikkeus opettajana, koska pidän yhteyttä vanhempiin, vastailen posteihin vaikka yöllä ja otan itsekin oppilaisiini yhteyttä, jos tulee mieleen jotain jälkikäteen. Minua on kiitelty tästä ja muut opettajat hämmentyi, kun kuuli, että minä ihan oma-aloitteisesti voin ottaa oppilaaseen perään yhteyttä jostain epäselvästä asiasta oppimisessa ja ehdottaa toimenpiteitä. Tietenkään kaikki ei aina mene putkeen ja nuorissa on paljon epämotivaatiota, mutta pyrin hoitamaan työni kokonaisvaltaisesti kuten hoidin edellisen työnikin. En koe yhteydenpitoa pätkän vertaa raskaana vaan voin vaikka illalla surffaillessa täällä saada päähäni laittaa joku sähköposti oppilaalle tai vanhemmille. Kirjoittaminen ei tee yhtään suurempaa vaivaa kuin puhuisin asian.

Niin, palkkaan on turha vedota. Siellä yksityisellä esimiestehtävissä sain peräti 450 Euroa/kk enemmän bruttona. Ja lomat oli mitä oli ja työ sata kertaa raskaampaa.

Vierailija
10/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia me MUUT, surkimusopet olemme.

Sinänsä opettajat ovat täysin kommunikointitaidottomia nykymaailmaan. Elävät jossain virkamiespussissa, jossa ei ymmärretä, että työ on "kokonaisvaltaista" ja tavallaan lapset on asiakkaita, vaikkeivat sinänsä voikaan valita kouluaan tai opettajaa.

Itse tein kymmenen vuotta töitä yksityisellä, hektisessä liikemaailmassa ja paljon asiakasrajapinnassa. Suoritin pedagogiset ja nyt olen opettajana. Olen poikkeus opettajana, koska pidän yhteyttä vanhempiin, vastailen posteihin vaikka yöllä ja otan itsekin oppilaisiini yhteyttä, jos tulee mieleen jotain jälkikäteen. Minua on kiitelty tästä ja muut opettajat hämmentyi, kun kuuli, että minä ihan oma-aloitteisesti voin ottaa oppilaaseen perään yhteyttä jostain epäselvästä asiasta oppimisessa ja ehdottaa toimenpiteitä. Tietenkään kaikki ei aina mene putkeen ja nuorissa on paljon epämotivaatiota, mutta pyrin hoitamaan työni kokonaisvaltaisesti kuten hoidin edellisen työnikin. En koe yhteydenpitoa pätkän vertaa raskaana vaan voin vaikka illalla surffaillessa täällä saada päähäni laittaa joku sähköposti oppilaalle tai vanhemmille. Kirjoittaminen ei tee yhtään suurempaa vaivaa kuin puhuisin asian.

Niin, palkkaan on turha vedota. Siellä yksityisellä esimiestehtävissä sain peräti 450 Euroa/kk enemmän bruttona. Ja lomat oli mitä oli ja työ sata kertaa raskaampaa.

Vierailija
11/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se on ollut kaksoiskiittämistä, sillä lahjoissa on ollut lapsen eli oppilaani nimi ja olen kiittänyt oppilasta ojentamastaan lahjasta.

Vierailija
12/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vuoden ekassa viikkotiedotteessa on ollut että "kiitos kaikista ihanista muistamisista...". Se on ollut hyvä systeemi.

Vierailija
13/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kiittää. Eiköhän se kiitos ole sanottu lapselle siinä vaiheessa kun opettaja saa lahjan. Jos lapsenne vie lahjan jollekin muulle, vaikka kaverisynttäreille, odotatteko silloinkin että vielä kotiin jälkeenpäin viestitellään tuplakiitokset.

Vierailija
14/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halaan lasta ja toivotan hauskaa joulua, kun saan lahjan. Tuntuisi hullulta alkaa erikseen kiittelemään. Joskus olen ajatellut laittaa koulun nettisivuille kiitoksen, mutta sekin pahoittaa niiden mielen, jotka eivät lahjaa antaneet (eli vanhemmat eivät hankkineet, eihän lapsi itse koskaan lahjoja hanki opettajille, se on aina aikuisen ele).

Vierailija
15/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette millään halua ymmärtää sitä tosiasiaa, että opettajat eivät välitä niin lahjoista?

Millä muulla tavalla voisi ilmaista vanhemmille kuin jättämällä kiittämättä, että lopettakaa jo se iankaikkisen krääsän ja suklaan kantaminen?

Vierailija
16/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieti edelleen tuota asiakaspalveluammattiasennetta. Itse en koe olevani palvelualalla tässä työssä.

Vierailija
17/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vasta erikoista olisi, vähän niinkuin piiloveetuilua niille, jotka eivät muista. Oletan, että lapseni opettaja osaa sanoa lapselleni kiitos, kun tämä lahjan ojentaa.

Vierailija
18/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkoon se sitten vaikka ryttyinen piirros, joka on sydämellä tehty.

En halua laittaa kiitosta julkisesti, ettei kukaan koe, että pitäisi tuoda jotakin. Toisaalta en voi kiittää jälkikäteen henkilökohtaisestikaan, koska kaikissa lahjoissa ei ole välttämättä nimeä, joten ehkä joku jää kiittämättä ja arvaat varmaan mitä siitä taas seuraa!

Mutta lasta kiitän aina! Ja uskon kaikkien

muidenkin opettajien toimivan samoin!

Ehkä siis kyse ei ole aina käytöstapojen puutteesta, vaan mahdollisimman monen oppilaan huomioimisesta!

AP: Hyvää joulua - HYVÄN TAHDON juhlaa sinulle!

Terv. ope

Vierailija
19/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe oli kiittäminen lahjoista, eikä yhteydenpidosta vanhempiin.

Kirjoitin siis numerolla 10.

Lapseni opettaja soittaa aina, jos kysyn jotain wilman kautta.

Siitä nyt tässä ei ollut kysymys ollenkaan, vaan lahjoista.

Miksi opettajan pitäisi kiittää minua lahjasta, kun on kiittänyt jo lasta.

Lahjoissa vielä lukee antajana lapsen nimi.

Vierailija
20/27 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se lahja ole lapselta.