Taas särkee päätä. Vielä pari tuntia, ennen kuin mies tulee kotiin
Päätä särkee nykyään useampana päivänä viikossa. Se alkaa aina iltapäivällä, kun olen hakenut lapset eskarista ja kerhosta kotiin riehumaan.
"Älä huuda!" on yksi käytetyimpiä lauseitani.
Eskari ja kerho ovat sekä hyviä että huonoja asioita. Ihanaa saada muutama tunti rauhallista olemista vauvan kanssa, mutta ehdin aina tottua siihen niiden parin tunnin aikana niin, että isompien kotiinpaluu tuntuu lähes aina ikävältä. Alkavat juosta ympäriinsä, nytkin on taas matot rutussa joka huoneesta, ovat riidelleet kertaalleen, pienempi on huutanut, pienin on huutanut isompien huoneen oven takana, tavaroita ja vaatteita on ripoteltu pitkin huushollia. Ovat olleet kotona tunnin ja päätä särkee taas. Huoh.
Kommentit (30)
kun tässä on kaikki niin monta kertaa käytettyjä. Liian monta lasta, lapset kerhossa kun äiti on kotona vauvan kanssa, huutava äiti, päänsärkyinen äiti tietokoneella...
kun tässä on kaikki niin monta kertaa käytettyjä. Liian monta lasta, lapset kerhossa kun äiti on kotona vauvan kanssa, huutava äiti, päänsärkyinen äiti tietokoneella...
Liian monta lasta? Kuinka niin?
Lapset kerhossa kun äiti kotona vauvan kanssa? No kyllä, toinen on eskarilainen ja toinen 4,5-vuotias, joka käy kolmena päivänä viikossa avoimessa päiväkerhossa.
Huutava äiti olen välillä kyllä, päänsärkyisenä otin juuri särkylääkkeen ja odottelen tässä, että se alkaa vaikuttaa.
ap
- miksi tehdä lisää lapsia, kun ei jaksa entisiäkään
- miksi lapsi pitää panna kerhoon, etkö jaksa itse hoitaa
- eikö miehesi pitäisi saada hengähtää edes hetki töistä tultuaan
- miksi olet tietokoneella päänsärkyisenä, menisit lepäämään vaikka sohvalle
- miksi karjut lapsillesi. Mene perään ja katso, että tottelevat sanomisiasi
- miksi lapset eivät saisi leikkiä ja juosta. Onko se paha asia, jos matto on rutussa.
on täällä viisasta porukkaa :)))
ap, juo lasi vettä ja nappaa vähän happea vaikka avoimesta ikkunasta, tsemppiä!
t. lääkäriä ehdottanut
juu, kaikista mainitsemistasi asioista on varmaankin puutetta. Tämä päänsärky on selvästi iltapäivien juttu ja liittyy tuohon riehumiseen kerhopäivän päätteeksi. Pitäis ehkä jättää lapset pihalle jatkamaan ulkoilua, että saisivat purettua siellä ylimääräisen energiansa. Nyt ne alkaa olla asettuneet, lukevat kirjoja.
ap
Me ollaan muuten miehen kanssa sovittu, että molemmille järjestyy joka päivä aikaa liikuntaan. Mies käy töiden jälkeen punttisalilla, minä pääsen lenkille, kun mies tulee töistä.
Hanki itse elämä kuin neuvot toisia miten elää!
Onko KERHO muka huono asia lapsille?
Toi on uutta! Kerhothan on lapsille kiva paikka, vähän niinkuin harrastus. Ei kerhoja ole äitejä varten vaan lapsia!!
Ymmärrän ap.ta, kun isommat on poissa, ei talossa kukaan riehu ja on hiljaista. Tunnissa tosiaan on kaikki hujanhajan ja siihen alkaa tahtomattaankin kiinnittää huomiota, oikein odottaa että kohta ne tulee, vaatteet jää lattialle, osa väärään huoneeseen saakka ja matot rytyssä: Ja ei, meillä ei ainakaan juosta sisällä. Pihaan menevät juoksemaan!
Ihan sama miten teillä, vaikka sohvalla pomppivat niin ne on teidän säännöt. Älä tule neuvomaan että anna lapsien olla kuin pellossa: se ei ole hyvä tapa, korkeintaan laiskaa vanhemmuutta.
Oma mies on työmatkalla ja tarttee vaan sietää tätä. Koita ap jaksaa, kyllä se siitä. Eräät ei vaan tajua mitä se on kun lapset on terveitä ja keksii kokoajan uutta puuhaa; pitäisi olla samassa tilassa valveillaoloaika jos ei lapsille välillä karjuisi, mutta toki joku nyt hilaa perseensä 5 minuutin välein että voi lapselleen nätisti puhua! ;)
Mikä sinun ongelma on?
Varmaan valittaminen sopii niille joilla on 1-2 lasta?
Lapset koulussa ja minä teen hiljaisessa kodissa töitäni, kun siivooja siivoaa kotiani.
Ap:han se tässä ongelmiaan itkee.
8
itsellä särkee myös pää tosi helposti, vaikka niskoissa ei mitään vikaa ole... ehkä unohdan juoda sitä vettä kylliksi, ehkä vain reagoin herkästi päänsäryllä
kaverilla sama juttu, ja kävi lääkärissä ja lääkäri arveli että on jäänyt särkylääkkeisiin koukkuun ja pahentaa vain sitä särkyä se kierre
t. kakkonen
Lapset koulussa ja minä teen hiljaisessa kodissa töitäni, kun siivooja siivoaa kotiani.
Ap:han se tässä ongelmiaan itkee.
8
sulla täällä palstalla on, ootko valtakunnanvittuilija?
t. kakkonen
Päätä särkee nykyään useampana päivänä viikossa. Se alkaa aina iltapäivällä, kun olen hakenut lapset eskarista ja kerhosta kotiin riehumaan.
"Älä huuda!" on yksi käytetyimpiä lauseitani.
Eskari ja kerho ovat sekä hyviä että huonoja asioita. Ihanaa saada muutama tunti rauhallista olemista vauvan kanssa, mutta ehdin aina tottua siihen niiden parin tunnin aikana niin, että isompien kotiinpaluu tuntuu lähes aina ikävältä. Alkavat juosta ympäriinsä, nytkin on taas matot rutussa joka huoneesta, ovat riidelleet kertaalleen, pienempi on huutanut, pienin on huutanut isompien huoneen oven takana, tavaroita ja vaatteita on ripoteltu pitkin huushollia. Ovat olleet kotona tunnin ja päätä särkee taas. Huoh.
Naapurillakin on? Kälylläkin on? Se on muotia? En keksinyt muutakaan tekosyytä kököttää kotona? Vaiko jokin muu syy?
Sinulta voisi kysyä, mikä saa aikuisen ihmisen ilkeilemään? Miksi et yritä keksiä mitään rakentavaa kommentoitavaa? Jos sinua ärsyttää kaikkien muiden ihmisten jutut, niin miksi ihmeessä luet niitä täältä av:lta, valitusten Tonavasta?
Lapsista kaksi on "tehty" ja kolmas "tuli". Olen kaikinpuolin ihan huono äiti, koska olen painanut duunia lasten välissä. En olisi ollenkaan halunnut enää kököttää kotona, mutta kun mitään varsinaista estettä ei tälle viimeiselle "tulijalle" ollut, niin mikäs siinä sitten.
Kiinnostavaa olisi tavata kaltaisesi ihmistyyppi joskus "livenä". Että minkälainen henkilö elää noin yksioikoisessa maailmassa ja pitää itseään selvästi ylivertaisena.
ap
eletään kuin pellossa ja hypitään sohvilla. Kysyin onko paha asia, jos matot on rutussa. Minusta ei. Päänsärky ei ainakaan parane tuijottamalla valoisaa tietokoneen näyttöä. On tapana antaa työstä tulevan hengähtää ja syödä ihan rauhassa. En ole laiska vanhempi, jso mittana on se, että menee perään ja katsoo että käskyjä seuraa myös toimintaa. Jos vain huutelee huoneesta toiseen ja riehunta jatkuu, niin maailman tappiin asti saa rääkyä. Eikä tarvitse hankkia uutta elämää, mulla on jo. 5
Käyn palstalla työnteon lomassa. Niinkuin varmaan suurin osa tähän aikaan.
Itse kitiset siellä, kun et selviä muutamaa tuntia hoidettua sitä lapsilaumaasi.
Mikset itse keksi mitään rakentavaa, vaan vingut netissä?
Ehkäisy on keksitty vuosikymmeniä sitten.
Ehkäisy on keksitty vuosikymmeniä sitten.
Tein haluamani kaksi lasta. Ei tullut kolmatta vahinkona, kuten ap:lle.
Tein haluamani kaksi lasta. Ei tullut kolmatta vahinkona, kuten ap:lle.
vettä tarpeeksi, nukutko hyvin, syötkö järkevästi, ulkoilet?
jos näihin kaikkiin vastaat kyllä, niin varaa aika lääkärille
ehkä niskat jumissa tms johon tarvitset apua