Mistä johtuu että olen kirjalisesti lahjakas
mutta en suullisesti? Tämä voi kuullostaa oudolta, mutta kaikki ovat sanoneet näin, kun ovat lukeneet textejäni. Haluaisin julkaista textejäni.
Kommentit (121)
Niin vain kävi tuon salaisen, mutta ah, niin nautinnollisen lemmenhetken seurauksena, että Samantha sai huomata rakkauden viiltävän poltteen katsoessaan Györgyä syvälle silmiin. Kuinka olikaan mahdollista, että suloisin ja aidoin lempi syntyi niin odottamattomassa tilanteessa, kuin varkain, vain tilaisuutta odottaen.
Samantha sanoi Györgylle " Nyt en halua enää poikainväliseen rakkauteen antautunutta sulhoani, vaan sinut György, sinut. Vaikka olenkin ylhäisemmästä luokasta ja paremmasta suvusta kuin sinä, en voi estää kaipauksen kuumaa paloa, jota tunnen sinua kohtaan." Tästä György oli varsin mielissään, koska oli jo ehtinyt unettomina öinä haaveilemaan puhtaasta kauniista neitsyestä, jonka sydämen voisi valloittaa. Hän tiesi olevansa alempaa kastia, vain pahainen hovimestari, mutta nyt hän koki kauniin lemmenhetken myötä olevansa jotain paljon paljon suurempaa.
György sanoi Samanthalle " Tule rakas, meidän täytyy paeta Pariisiin. Tuon iloisen ja ahnaan kaupungin syleilyssä voimme kokea suhteemme täyttymyksen eikä kukaan voi siellä salaista rakkauttamme estää" . " Lähdethän rakas, lähdethän?" Samantha sanoi " Sinun vuoksesi armain, teen mitä vain."
(Kirjailian välihuomautus: Tätä kohtaa kirjoittaessani kyyneleet valuivat silmistäni. Olen itsekin ylättynyt että texti kääntyi tällaiseen suuntaan ja samantha päätti luopua yltäkylläisestä elämästään Wnindshoressa ja lähteä lemmittynsä kanssa tuntemattomaan suureen kaupunkiin. Se on minusta epäitsekäs ja kaunis teko.)
Kun nuoret rakastavaiset valmistautuivat lähtöön Samantha kysyi vielä Györgyltä " Kun olemme perillä, saanko kirjoittaa kirjeen entiselle sulholleni Pubertille? Haluan varmistaa josko avioliiton solmiminen olisi vielä mahdollista ja Pascal ei hänen sydäntään vienytkään? Vain sinua György rakastan, mutta silti haluaisin kirjeellä tuon asian tarkistaa" György ei tästä kysymyksestä ilahtunut, mutta lupasi silti että Samantha saisi kirjeen kirjoittaa. Olihan tärkeää, että kaunis Samantha saisi toteuttaa tahtonsa.
Mutta voi miten auvoisaa! Onneksi heitä odotti Pariisi, tuo kaupunki joka kutsui rakastavaisia puoleensa kuin himokas seireeni.
ap
Kuinkahan rakastavaisten pakomatkalle käy!
teoksen kehitysvaiheesta!
Kaikkea hyvää Samanthalle, olkoon suuri Rakkautensa kuka mainituista herroista tahansa taikka joku muu, jonka elämänsä poluilla tuleekaan kohtaamaan.
Tarina on joka tapauksessa kaunis ja siinä on viljalti yllättäviä käänteitä, jotka eivät päästä lukijaansa tylsän seesteisiin suvantovaiheisiin.
Kotona Windhoressa oli Pubert jo ehtinyt tajuta valtaisan erheensä. " Oi, miksi minun piti mennä jakamaan kuumaa lempeä Pascalin kanssa, kun Samantha oli minulle avioliittoon määrätty" hän tuskaili.
Samalla hän oli autuaan tietämätön nuorikkonsa karkumatkasta Pariisiin Györgyn kanssa. Vasta kun palvelija toi Pubertille kirjeen, tunnisti hän heti hauraan ja tutun käsialan - tuo kirje oli Samanthalta! Kirjeessä Samantha kertoi lähteneensä toisen miehen matkaan Pubertin petturuuden takia ja tiedusteli varovasti josko häät olivat nyt peruttu. Pubertin mielessä välkkyi Samanthan suloiset kasvot ja hän toivoi kiihkeästi, että voisi jotenkin ilmaista tunteensa rakkaalleen. Tottakai hän haluaisi vielä mennä Samanthan kanssa naimisiin jos neito vain halusi!
Mutta tällainen jalo ja ylväs luonne oli Pubert ollut aina. Jo poikavuosinaan oli Pubert herättänyt huomiota pyrkiessään toimimaan oikeamielisesti moraalisääntöjen mukaan, unhoittaen oman mielihyvänsä. Se jos mikä oli osoitus suuresta sydämestä. Pubert oli myös varsin taitava nuorten miesten harrastustoiminnoissa: hän oli esimerkiksi lyömätön sorsastaja ja sai aina saaliikseen sorsan jos toisenkin! Kaikki merkit viittasivat siihen, että Pubertista oli tulossa hieno mies, aivan kuin isästään joka oli kerännyt suuren omaisuuden kaukaisilla siirtomaillaan.
Ja kun Pubert varttui, saisi hän kaiken tuon omaisuuden itselleen. Tässä oli yksi syy miksi Pubert oli niin kovin palvottu naisten keskuudessa. Nyt hänen sydämensä kuului vain yhdelle naiselle, Samanthalle, mutta oliko mies tajunnut sen liian myöhään...?
ap
Sydämeni väpättää jatkoa odotellessa! Ja kerrothan ap kun kirjasi julkaistaan, ryntään oitis kirjakauppaan!!
toivoo uskollinen lukijasi
Tähänhän jää ihan koukkuun... Mitä seuraavana hetkenä tapahtuukaan, voi mitä?
Tänään minulle on iskenyt sellainen kirjailian plokki, tiedättehän? Olen vain tuijottanut tyhjää tietokoneen ruutua edessäni ja yrittänyt keksiä uusia hienoja juonenkäänteitä. Mutta pää kumisee tyhjää.
Selasin tätä ketjua taakespäin ja huomasin, kuinka olen kehittynyt kirjailiana huomattavasti jo tämän yhdenkin tarinan aikana (oletteko huomanneet saman??). Upeaa tekstiä, mutta tuntuu kuin sen olisi kirjoittanut joku toinen. En ole oikein enää päässyt samaan vireeseen.
Lähetin jokatapauksessa eri kustantamoihin tämän textini, jonka olen saanut tähän asti aikaiseksi. Toivon, etä suostuvat arvostelemaan keskeneräisiä töitä, mutta toisaalta luulen että jos todella pitävät textistäni, ei keskeneräisyys silloin haittaa. Lupaan tulla kertomaan, minkälaisia vastauksia olen saanut.
Ihanaa, että olette tykänneet tästä tarinastani ja mukanaeläneet sen jokaisessa käänteessä. Te valatte minuun uskoa, että tästä voisi vielä joku päivä syntyä ihan oikea, julkaistu kirja. Kiitos siitä!
ap
ET VOI NYT TÄHÄN LOPETTAA. Miten voin jatkaa elämääni tietämättä, miten tarina päättyy? Milloin kirjasi tulee kauppoihin. PAKKO EHTIÄ JOULUMYYNTIIN. Kanna vastuusi ap - kyse on ihmishengistä.
Siis ap, on aivan mahtavaa että olet tällaista kirjoittanut ja tällä lailla netissä! Ei ole helppoa luoda noin alkuvoimaista sanataidetta pätkissä ja ulkopuolisten av-mammojen vaatimuksesta. Olet saanut kustantajalta todella rohkaisevaa palautetta - mahdammeko nähdä sinut ensi vuonna kilvoittelemassa esikoiskirjapalkinnoista? Vai tähtäätkä suoraan Olvi-palkintoon tai vaikkapa Upcider-palkintoon?
Tietysti piti arvata,että tällä palstalla kateellisia lannistajia, jotka yrittävät mitätöidä luovan prosessisi arvon. Niin suomalaista. Onneksi kannustajia on moninkertaisesti kuitenkin.
Olemme kaikki sinusta ylpeitä...
Auts, vatsa ja posket kramppaa vaikken ole vielä ehtinyt koko ketjun loppuun.
Iiiiiiiiiiiih!
Oih, viiltävä tuksa repii rintaani kun ajattelenkin vuodenvaihetta ja musertavaa taisteloa kustantajan kanssa. Voin nyt teidänkin kanssanne jakaa tämän järkyttävän tiedon - kirjaani ei koskaan julkaista! Tämä jos mikä on omiaan aiheuttamaan särön herkkään kirjailian sieluuni.
Tapahtui seuraavaa: kirjani piti ilmestyä sopivasti joulumarkkinoille ja myydä miljoonia, miljoonia kapaleita. Kuitenkin viekkat kirjamiehet päättivät sikarinsavuisissa keskusteluissaan määritellä kirjani julkaisukevottomaksi. Siitä puuttui kuulemma uskottavuus ja omaperäisyys.
Mutta! Te, rakkaat ystäväni, olette parhaita ihmisiä todistamaan, että näin ei ole. Olen koko sydänvereni vuodattanut tähän kirjaan, Windshoren traagisiin mutta ah niin hekumallisiin hetkiin. Olen antanut Samanthallle mieleni ja kehoni. Minusta on tullut Samantha!
Jostain on pakko löytyä tie, jolla saan tämän sydämentuotukseni maailmalle. Se mitä tapahtui Samanthan ja Györgyn välillä Pariisissa - oih, en edes kestä aatosta siitä, että en koskaan pääse siitä maailmalle kertomaan!
ap
Laita tanne tulemaan sivut niin henkilokohtaisesti omin kasin nidon ne opukseksi. Itsekin pidan blogia ja tiedan kirjailijan tuskat ja vaivat ja kolotukset.
Sain juuri parhaat naur...siis nautin suunnattomasti tasta niin kovin alykkaasta ja niin kirjallisesta ketjusta.
Kiitos kaikille osallistuneille!
Ei tää ainakaan kamalan lahjakkaalta kuulostanut!
ap. Lähetä tuotoksesi kaikille kustantajille. Ei Harry Potter -kirjojakaan hyväksytty alkuun missään, kunnes eräs pieni kustantaja...ja loput tietänetkin.
Nykään kustantajat ottavat vain kaiken maailman Viivi Avellanien roskakirjoja, ja oikea laatukirjallisuus uhkaa jäädä paitsioon.
Mielestäni olet todella lahjakas :)
On melkein liian ihanaa ajatella tuota herkkää ja raikasta rakkautta, ja on melkein liian kauheaa ajatella sitä uhkaa, joka huojahtelee ohueen lankaan sidotun painavan miekan tavoin nuorten rakastavaisten tulevaisuuden yläpuolella!
Ap, tule takaisin tyydyttämään kertomuksillasi janoiset sydämemme!
ei sillä etteikö noin hyvästä kirjasta voisi täyttä hintaa maksaakin mutta kun kotihoidontuella ei kovin montaa kirjaa saa ostettua :( ellet tietty ajoita julkaisupäivää lapsilisien kanssa samalle päivälle, sitten saattaisi ollakin varaa!