Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu huomannut, että langaton verkko vaikuttaa unen laatuun? :-(

Vierailija
04.01.2012 |

Vai olenko tosiaan ainoa? Tästä aiheesta ei oikeastaan löydy mistään tietoa, mutta ihan hiton ärsyttävä asia, koska ongelma tuntuu menevän vain pahemmaksi ja langattomia verkkoja on nykyään joka paikassa. Olin just pari päivää siskollani kaupungin keskustassa, jossa about 25 langatonta verkkoa ympärillä, ja unet jäivät tosi vähiin :-(

Mä ja nukahdan ja nukun siis aivan älyttömän huonosti, jos voimakkaita langattomia verkkoja lähellä. Huomasin asian eka kotona kun meille tuli langaton verkko, ja kärvistelin pari kuukautta tosi huonolla unella kunnes tajusin, mistä oireet johtuvat. (Mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia uniongelmia, päinvastoin uni on aina maistunut liiankin hyvin.) Kuvittelin ensin, että olen luulosairas/kuvittelen, mutta ei. Nykyään meillä on langaton verkko kotona päällä vain päivisin, ja joka AINOA kerta, kun herään aamuyöstä, niin tiedän samantien, että langaton on jäänyt napsaisematta pois päältä.

Kellään muulla kokemusta aiheesta?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni kevyempää ja katkonaisempaa. Ei ole mitenkään epätavallinen ongelma, googlaile aiheesta englanniksi niin löytyy paljonkin tietoa. Erilaiset unihäiriöt ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti langattomien verkkojen yleistymisen jälkeen.

Kaikki mitä Googlella löytyy englanniksi = totta. Voi teitä onnettomia, kun ei teillä ole minkäänlaista kykyä kriittiseen ajatteluun. Itse keksin yhtäkkiä monenkinlaisia selityksiä netin yleistymisen ja unettomuuden yhteyteen, mutta vetäkää te vaan foliohattuja syvemmälle päähän.

Vierailija
82/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköyliherkkyyttä ON tutkittu ja missään kontrolloidussa ja sokkoutetussa tutkimuskessa eroja ei saada näkyviin. Mutta jos se wlanin sammuttaminen auttaa, mikäpä siinä.

Itse nukuin vuosia käytännössä lähettimen päällä :D Nyt se on eri huoneessa, kun saatiin noille rojuille oma tilansa. Ennen siis makkarissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No: EI MISSÄÄN!

Älkää nyt horsmaperseet jaksako. Takaisin sinne noidankattilan ääreen, tietokoneesta tulee säteitä.

Vierailija
84/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on tehty tutkimuksia, joissa sähköyliherkkyys pystytään selvästi toteamaan. Mm. Norjan entinen pääministeri Gro Harlem Bruntland (lääkäri hänkin koulutukseltaan) on sähköyliherkkä.

Ihmisen sisällä tapahtuu sähköistä toimintaa solutasolla koko ajan, joten sille ei myöskään voi olla yliherkkä (olematta yliherkkä itselleen). Tästä aiheesta on aikanaan tehty pilvin pimein sokkotutkimuksia, joissa ihan selkeästi todettiin, etteivät nämä sähköyliherkät ihmiset huomaa mistään koska tutkimushuoneessa on sähköä / sähkökenttiä / sähkölaitteita ja koska ei. Sorry. T. lääkäri

Vierailija
85/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asiaan. Tässä elämässä on niin paljon uskonasioita. Toiset osoittautuvat aikanaan tosiksi ja toiset humpuukiksi. Tää foliohattuläppä on jo niin kuultu, mutta jotkut kokee tarpeelliseksi heittää sen jotenkin pätevänä argumenttina jokaiseen keskusteluun.

Säteilyä nyt kuitenkin on kaikkialla, luonnollista ja ihmisen valjastamaa. Jos joku ei saa siitä tietääkseen mitään oireita, ei se ole todiste siitä, että kukaan ei saisi. Varmaan voisi siis ihan asialliseen avaukseen vastata joko asiallisesti tai jättää kokonaan vastaamatta.

Vierailija
86/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä menee verkot ja kännykät yöksi kiinni kaikilla. Naapureiden verkkoja en tietty voi kontrolloida, mutta onpahan oma koti puhdas :)

tietoa taas fysiikan perusasioista... voi että.

Huoh... teidän kodissanne on sähkömagneettista säteilyä vaikka omat laitteenne sammuttaisittekin.

Ja vaikka sitä säteilyä -HUIJJUI, SÄTEILYÄ! Greenpeacehan käyttää samaa sanaa propagandassaan- onkin se ei ihmiseen vaikuta.

Luulosairaudet sitten erikseen.

Vierailija
87/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on tehty tutkimuksia, joissa sähköyliherkkyys pystytään selvästi toteamaan. Mm. Norjan entinen pääministeri Gro Harlem Bruntland (lääkäri hänkin koulutukseltaan) on sähköyliherkkä.

Ihmisen sisällä tapahtuu sähköistä toimintaa solutasolla koko ajan, joten sille ei myöskään voi olla yliherkkä (olematta yliherkkä itselleen). Tästä aiheesta on aikanaan tehty pilvin pimein sokkotutkimuksia, joissa ihan selkeästi todettiin, etteivät nämä sähköyliherkät ihmiset huomaa mistään koska tutkimushuoneessa on sähköä / sähkökenttiä / sähkölaitteita ja koska ei. Sorry. T. lääkäri

Laitapa heti linkkiä, tämä on tieteellinen sensaatio! Vai ovatko nämä tutkimukset, joihin viittaat, jotain anttiheikkilämäisiä melkein vertaisarvioituja pöytälaatikkotutkimuksia?

Jos sähköyliherkkyydestä olisi todellista näyttöä, se olisi todellakin tieteellinen sensaatio. Seuraan jatkuvasti alan tutkimusta ja lehtiä, ja niissä ei todellakaan ole tällaista raportoitu.

Omia tutkimuksiahan voi kuka tahansa julkaista. Minä voisin esimerkiksi julkaista tutkimuksen, jonka mukaan olen itse luonut maailman, mutta tutkimus muuttuu relevantiksi vasta, kun tiedeyhteisö hyväksyy sen.

Vierailija
88/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asiaan. Tässä elämässä on niin paljon uskonasioita. Toiset osoittautuvat aikanaan tosiksi ja toiset humpuukiksi. Tää foliohattuläppä on jo niin kuultu, mutta jotkut kokee tarpeelliseksi heittää sen jotenkin pätevänä argumenttina jokaiseen keskusteluun.

Säteilyä nyt kuitenkin on kaikkialla, luonnollista ja ihmisen valjastamaa. Jos joku ei saa siitä tietääkseen mitään oireita, ei se ole todiste siitä, että kukaan ei saisi. Varmaan voisi siis ihan asialliseen avaukseen vastata joko asiallisesti tai jättää kokonaan vastaamatta.

Selittäisitkö, miten nämä oireilijat eivät saa niitä oireita kontrolloiduissa sokkotutkimuksissa?

Vierailija
89/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä menee verkot ja kännykät yöksi kiinni kaikilla. Naapureiden verkkoja en tietty voi kontrolloida, mutta onpahan oma koti puhdas :)

tietoa taas fysiikan perusasioista... voi että.

Huoh... teidän kodissanne on sähkömagneettista säteilyä vaikka omat laitteenne sammuttaisittekin.

Ja vaikka sitä säteilyä -HUIJJUI, SÄTEILYÄ! Greenpeacehan käyttää samaa sanaa propagandassaan- onkin se ei ihmiseen vaikuta.

Luulosairaudet sitten erikseen.

Ja onneksi todella mulla on tässä asiassa käytössä ihan toiset tiedonlähteet, kuin sinä. Ja siksipä ihan tasan jatkossakin minimoin säteilyn meillä kotona. Tuo Greenpeace-lause on hieman sekava, mutta ihan vaan tiedoksi, en pidä kyseistä järjestöä juuri missään arvossa.

Vierailija
90/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa heti linkkiä, tämä on tieteellinen sensaatio! Vai ovatko nämä tutkimukset, joihin viittaat, jotain anttiheikkilämäisiä melkein vertaisarvioituja pöytälaatikkotutkimuksia?

Jos sähköyliherkkyydestä olisi todellista näyttöä, se olisi todellakin tieteellinen sensaatio. Seuraan jatkuvasti alan tutkimusta ja lehtiä, ja niissä ei todellakaan ole tällaista raportoitu.

Omia tutkimuksiahan voi kuka tahansa julkaista. Minä voisin esimerkiksi julkaista tutkimuksen, jonka mukaan olen itse luonut maailman, mutta tutkimus muuttuu relevantiksi vasta, kun tiedeyhteisö hyväksyy sen.

nyt pilaa faktoilla hyvää pseudotieteellistä juupas/eipäsväittelyä! :)

Vierailija
91/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisitkö, miten nämä oireilijat eivät saa niitä oireita kontrolloiduissa sokkotutkimuksissa?

Eikä sillä oikeastaan ole väliäkään. Koska jos joku kokee saavansa oireita ja niihin oireisiin auttaa verkon sammuttaminen, niin mitä se on keneltäkään pois? Minun pojallani on tauti, jonka olemassaolo on todistettu vasta toissa vuonna. Hän on kuitenkin syntynyt tautinsa kanssa. Tarkoittaako tämä, että ennen vuotta 2010 lapseni oli täysin terve?

Tässä ei perimmäisesti ole kyse mistään tutkimuksista, vaan siitä millaisia kokemuksia ihmisillä on asiasta. Kokemuksia, näkemyksiä ja mielipiteitä toki saa olla erilaisia ja mieluiten juuri niin, mutta mieluiten myös keskustelu pysyisi asiallisena, eikä kukaan kokisi tarpeelliseksi leimata ketään typeräksi hörhöksi.

Vierailija
92/103 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pilaa faktoilla hyvää pseudotieteellistä juupas/eipäsväittelyä! :)

Joo, taidan mennä nukkumaan, näiden foliohattujen kanssa ei älyllinen argumentointi toimi.

t. 24

Vierailija
93/103 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut langattoman verkon vaikutuksen yöuniini ja muutenkin olotilaani. Tosin ainoastaan mikäli tukiasema sijaitsee samassa huoneessa tain sitten avoimessa tilassa. Itse odotan mielenkiinnolla käynissä olevien tutkimusten valmistumista.

Vierailija
94/103 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut langattoman verkon vaikutuksen yöuniini ja muutenkin olotilaani. Tosin ainoastaan mikäli tukiasema sijaitsee samassa huoneessa tain sitten avoimessa tilassa. Itse odotan mielenkiinnolla käynissä olevien tutkimusten valmistumista.

ole koskaan luulotaudista kuullut?

Vierailija
95/103 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on wlan boxi makuuhuoneessa ja oon siitä asti kun tänne muutettiin ja tuo langaton hankittiin nukkunut todella huonosti MAKUUHUONEESSA. Sen sijaan olohuoneessa nukun kuin tukki. Pitää kokeilla siirtää sitä tukiasemaa vaikka olohuoneeseen.

Vai olenko tosiaan ainoa? Tästä aiheesta ei oikeastaan löydy mistään tietoa, mutta ihan hiton ärsyttävä asia, koska ongelma tuntuu menevän vain pahemmaksi ja langattomia verkkoja on nykyään joka paikassa. Olin just pari päivää siskollani kaupungin keskustassa, jossa about 25 langatonta verkkoa ympärillä, ja unet jäivät tosi vähiin :-(

Mä ja nukahdan ja nukun siis aivan älyttömän huonosti, jos voimakkaita langattomia verkkoja lähellä. Huomasin asian eka kotona kun meille tuli langaton verkko, ja kärvistelin pari kuukautta tosi huonolla unella kunnes tajusin, mistä oireet johtuvat. (Mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia uniongelmia, päinvastoin uni on aina maistunut liiankin hyvin.) Kuvittelin ensin, että olen luulosairas/kuvittelen, mutta ei. Nykyään meillä on langaton verkko kotona päällä vain päivisin, ja joka AINOA kerta, kun herään aamuyöstä, niin tiedän samantien, että langaton on jäänyt napsaisematta pois päältä.

Kellään muulla kokemusta aiheesta?

Vierailija
96/103 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköyliherkkyydestä tuli joku aika sitten dokkarikin. Että kyllä se ihan todellinen vaiva on joillekin.

Vierailija
97/103 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköyliherkkyydestä tuli joku aika sitten dokkarikin. Että kyllä se ihan todellinen vaiva on joillekin.

Se ei todellakaan ole mikään todellinen vaiva vaikka luulosairaat kuinka muuta väittäisivät.

Menee samaan kastiin homeopatian, kummitusten, magneettirannekkeiden, feng shuin ja uskontojen kanssa.

Vierailija
98/103 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan astmakin aika pitkään psykosomaattinen tauti... onhan näitä nähty.

sä olet sen suhteen herkkä

Kumma kyllä, sähköallergiaa ei ole pystytty todentamaan millään tavalla tieteellisesti, vaikka sitä on tutkittu paljon. "Sähköallergiset" ihmiset eivät esim. sokkotestissä pysty sanomaan, onko sähköt päällä, vaikka väittävät saavansa sähkökentästä välittömiä oireita.

Vierailija
99/103 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrilukuja. Ei kannata aina uskoa kaikkea mitä WHO sanoo.

WHO on tutkinut asiaa jo vuodesta 1996, eikä terveydellisiä haittoja ole havaittu.

"The World Health Organization has acknowledged that electromagnetic fields (EMFs) are influencing the environment (but not people), and that some people are worried about possible effects.[1] In response to public concern, the World Health Organization established the International EMF Project in 1996 to assess the scientific evidence of possible health effects of EMF in the frequency range from 0 to 300 GHz. They have stated that although extensive research has been conducted into possible health effects of exposure to many parts of the frequency spectrum, all reviews conducted so far have indicated that exposures are below the limits recommended in the ICNIRP (1998) EMF guidelines, covering the full frequency range from 0–300 GHz, and do not produce any known adverse health effect."

Vierailija
100/103 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hyvinvoinnista huolestuneet tutustukaapa adressiin: Ylöjärven Haaviston matkapuhelintukiaseman vastustus! Tukiasemien säteilyvaaroista ja terveyshaitoista löytyy runsaasti varmaa tutkittua tietoa. Monissa maissa tukiasemia on jouduttukin liiallisen säteilyn vuoksi purkamaan. Adressin allekirjoitukset tervetulleita. Kiitos!

Vierailija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän