Myymälävarkaudesta kiinnijäänti.
Mulle kävi eilen pelkoni toteen ja jäin kiinni myymälävarkaudesta. Olen parin vuoden ajan näpistellyt tavarataloista mm. meikkejä ja vaatteita. Siitä on jäänyt ikäänkuin kierre päälle. Lapsiperheessä rahat on tiukalla ja oon tällä tavoin "säästänyt" ja saanut vähän luxusta omaan eloon.
Paheeni on ollut oma salaisuus, eikä edes mieheni tiedä siitä. Pelkäänkin nyt, miten hän suhtautuu. Mikä on oikea tapa kertoa sakoista ja tunnustaa toilailut. En kaipaa moraalista piikittelyä vaan kanssasisarten kokemuksia. Miten olette onnistuneet lopettamaan näpistelynne, vai jatkuiko kiinnijäämisen jälkeen. Pienet sakkoni kyllä kestän, mut en toiste halua vartijan taluttavan ihmisten katseiden alla koppiin. Paras varmaan koettaa lopettaa.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
samanlainen juttu mulla ja valitin sakoista jotka ei todellakaan olleet aiheelliset.no siitä hyvästä sain 60 euron sijasta 240 euron sakon,että eipä kannattanut valittaa.kyseessä kori täynnä tavaraa,yksi huulikiilto ohi muiden kassissa ja rahapussissa 400euroa eli ei todellakaan ollut kyse näpistämisestä!kyllä vitutti!
Näissä "unohduksissa" pistää aina mietityttämään, että jos kerran on käytössä kori tai ostoskärryt, niin miksi se yksi pikku tuote on tungettu taskuun tai kassiin? Miksei se ole siellä korissa/ostoskärryissä?
Joten todella ontuvaa tuo selitys.
Ja ylipäätään taskuihin tai pusseihin ei kannattaisi niitä maksamattomia tuotteita tunkea.
Multa ei kyllä varkaalle tipu myötätuntoa, ja vielä vähemmän kun kyseessä on niinkin turhat asiat kun MEIKIT ja muu luksus. Mene töihin tai ota lisätyö vaikka lehdenjakajana jos mielit itsellesi luksusta.
Kyllä sietääkin vähän hävetä!
Meillä oli kerran vaippapaketti vaunujen alakorissa, vartija hoksasi sen kun siirryimme pakkaamaan. Prismassa tapahtui.
mitään ongelmia ei tullut, ei syytelty eikä soitettu poliiseja! Minä jatkoin pakkaamista ja mies maksoi unohduksen.
eikä suurta ongelmaa tullut silloinkaan, kun poistuin Anttilasta rattaiden kanssa JA PÄÄSIMME HÄLYTTIMISTÄ LÄPI vaikka 1 v piti sylissään t-paitaa jossa oli kiinni hälytin.. oli napannut sen huomaamattani.
vartija juoksi meidät kiinni, uskoi heti
etten ollut sitä paitaa ( keltainen t-paita
kokoa XXL, itse olen kokoa S ja
rokahtava tyyliltäni) anastamassa ja jäi
selvittämään hälyttimen
Toimimattomuutta kun itse kipitin bussiin.
Vierailija kirjoitti:
kleptomaniaa? terapia vois auttaa
Ei ole kleptomaniaa. Ihan "tarpeeseen" varastelin. Kauhea pelko, mutta ei pakkomaisuutta.
Ihanko meikit ja muu luksus on niin tarpeellisia? Ooyko ihan tosissas, vai koitatko selitellä itsellesi jotan?
Vierailija kirjoitti:
131. Kauppias väittää minun vieneen tavaraa vähän yli 100e arvosta. Poliisi uhkaili, että syyte todennäköisesti nostetaan, mutta toivon että se oli vain pelottelua. Mitään näyttöä ei siis ole ja pelottaa mitä jatkossa tapahtuu. Ja oikeasti tekemäni rikoksen olen siis myöntänyt. Mitään sakkoa en vielä saanut ja tää epätietoisuus tekee hulluksi. Sanoivat vaan, että myöhemmin ollaan yhteydessä.
Poliisit nyt uhkailee. Se on niiden työtä, jolle nyt ei kannata ajatuksiansa uhrata. Syyttäjä nostaa syytteen vain, jos on todennäköisiä syitä siihen,että olet varastanut kauppiaalta ja kun et ole, niin niitä ei todellakaan ole. Vaikka olisit varastanutkin ja kauppias olisi sen nähnyt, mutta hänellä ei ole todistajaa, kuvanauhaa, eikä hän ole ottanut sinua kiinni, kun varastit, EI OLE mitään todisteita, jonka vuoksi syyttäjä syytteen voisi nostaa. Simppeliä :)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa varastetaan kaupoista joka vuosi n. 500 miljoonan euron arvosta tavaraa. Ja arvatkaa ketkä sen laskun maksaa! Me kuluttajat. Myymälävarkaudet nostavat jo entuudestaan kalliita kuluttajahintoja.
Eniten kamaa pöllii henkilökunta. Toi hintojen nosto on ihan kauppiaiden propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa varastetaan kaupoista joka vuosi n. 500 miljoonan euron arvosta tavaraa. Ja arvatkaa ketkä sen laskun maksaa! Me kuluttajat. Myymälävarkaudet nostavat jo entuudestaan kalliita kuluttajahintoja.
Eniten kamaa pöllii henkilökunta. Toi hintojen nosto on ihan kauppiaiden propagandaa.
Onko sinulla jotain pohjaa tuolle väittämälle?
En ehdi lukea ketjua ja saamiasi vastauksia läpi, mutta vastaan silti lyhyesti. Pitäisi olla jokaiselle normaalille ihmiselle ihan itsestäänselvyys, että eletään sen mukaan, mihin on varaa. Et hittovie voi viedä toisten omaisuutta ihan vain siksi, ettei sinulla ole varaa!!! Ja ihan lapsia kasvatat samalla. Jestas miten ärsytät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/henkilosto-varastaa-nyt-myymalavarkai…
Sitä lasten hankintaa kannattais harkita kaks kertaa. Jos siitä omasta "luksuksesta" ei voi lasten myötä luopua, niin kannattaa jättää hommaamatta. Niin ei tarvii sitten näpistellä ja aiheuttaa ylimääräisiä kuluja rehellisille veronmaksajille. Lapsen hankkiminen pitäisi olla luvanvaraista. Ei pitäis joka sortin idiootin lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/henkilosto-varastaa-nyt-myymalavarkai…
Luehan linkkisi teksti, ennen kuin nolaat itsesi. Ops, myöhäistä :). Otsikko viittaa maailmanlaajuiseen tilanteeseen, Suomesta artikkeli sanoo näin:
"Suomessa hävikistä puolet on myymälävarkaiden aiheuttamaa, mutta henkilöstön tekemien varkauksien osuus on noussut viime vuodesta viisi prosenttiyksikköä, 35 prosenttiin. Vahingoittuneiden tuotteiden osuus hävikistä on 10 prosenttia ja hallinnollisten virheiden osuus noin viisi prosenttia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
131. Kauppias väittää minun vieneen tavaraa vähän yli 100e arvosta. Poliisi uhkaili, että syyte todennäköisesti nostetaan, mutta toivon että se oli vain pelottelua. Mitään näyttöä ei siis ole ja pelottaa mitä jatkossa tapahtuu. Ja oikeasti tekemäni rikoksen olen siis myöntänyt. Mitään sakkoa en vielä saanut ja tää epätietoisuus tekee hulluksi. Sanoivat vaan, että myöhemmin ollaan yhteydessä.
Poliisit nyt uhkailee. Se on niiden työtä, jolle nyt ei kannata ajatuksiansa uhrata. Syyttäjä nostaa syytteen vain, jos on todennäköisiä syitä siihen,että olet varastanut kauppiaalta ja kun et ole, niin niitä ei todellakaan ole. Vaikka olisit varastanutkin ja kauppias olisi sen nähnyt, mutta hänellä ei ole todistajaa, kuvanauhaa, eikä hän ole ottanut sinua kiinni, kun varastit, EI OLE mitään todisteita, jonka vuoksi syyttäjä syytteen voisi nostaa. Simppeliä :)
Tässä hyvä faktatieto !! Näin juuri menee :)
Vierailija kirjoitti:
Sitä lasten hankintaa kannattais harkita kaks kertaa. Jos siitä omasta "luksuksesta" ei voi lasten myötä luopua, niin kannattaa jättää hommaamatta. Niin ei tarvii sitten näpistellä ja aiheuttaa ylimääräisiä kuluja rehellisille veronmaksajille. Lapsen hankkiminen pitäisi olla luvanvaraista. Ei pitäis joka sortin idiootin lisääntyä.
Sama tuli mullekin mieleen. Luulisi, että ne kortsut pöllii siinä samalla kuin meikit ja vaatteetkin.
Varas.
jo niin kauan.
liian kauan.
tiedän, ei tämä ole selitysten paikka.
Tiedän.
Turha itkeä, kun maito on jo kaatunut.
Turha itkeä, kun paskat on jo housuissa.
Väärin.
Joka kerta, ajattelin, että tää on väärin.
Niin väärin.
Työt loppu.
Kaikki loppu.
Millään ei ollut mitään väliä.
Niin se alkoi.
Kun rahaa ei ollut.
Rahaa ei ollut
koska välinpitämättömyyden kanssa
KAIKEN tuhlasin.
Ensin
ruokaa, hygienia tarpeita
Pois kotoota
tai koti poissa
mukaan ei paljon mahdu
joten paljon mitään ei ollut
Suihkussa kun
ei pitkään aikaan ollut käynyt
piti käydä.
ja tarvitsin hygienia tarpeita, pyyhkeen
varastin.
nälkä
ruokaa ei ollut
varastin
apua
ei koskaan voi pyytää.
itse
yksin
pitäisi jaksaa, pärjätä
selvitä.
Suurelta
kasvottomalta
supermarketilta
on helpompi viedä
helpompi, kun ei suoraan näe keneltä vie
tuet tuli tilille
kotona kun en ollut
söin ulkona
ravintoloissa
kahviloissa
pikaruokapaikoissa
sanomattakin selvää
kalliiksi tulee.
Varastamalla kaikki muut
jäi rahaa käydä jossain syömässä.
I couldn’t stop with the red light.
Kosmetiikkaa
vaatteita
Why too many is never enough?
Kaikkea en olisi edes tarvinnut.
Kiinni kun en jäänyt...
Jatkoin.
Kiinni kun jäin...
Kaduin.
En hävennyt.
Ajattelin, että tällainen minä olen
ruma pikku pentu
ruma ihminen
Jollain tapaa helpotuin..
niin pitkään
olin pelännyt milloin paljastun
Helpotuin
enää ei tarvitse varastaa
ei pysty.
se mahdollisuus on loppuun käytetty.
Enää pelkään vain
milloin muut saavat tietää
milloin kaikki näkevät
minut,
ruman ihmisen.
Milloin kaikki näkevät minut vain varkaana...
Milloin kaikki ovat varuillaan minun seurassa...
Varas,
myymälävaras.
Läheisten seurasta kannattaa nauttia vielä kun sitä kestää...
Sakkoa sain
Paljon on vielä tulossa?
niistä edellisistä..
halia, rakkautta
saako varas tarvita?
Vierailija kirjoitti:
Varas.
jo niin kauan.
liian kauan.
tiedän, ei tämä ole selitysten paikka.
Tiedän.
Turha itkeä, kun maito on jo kaatunut.
Turha itkeä, kun paskat on jo housuissa.
Väärin.
Joka kerta, ajattelin, että tää on väärin.
Niin väärin.
Työt loppu.
Kaikki loppu.
Millään ei ollut mitään väliä.
Niin se alkoi.
Kun rahaa ei ollut.
Rahaa ei ollut
koska välinpitämättömyyden kanssa
KAIKEN tuhlasin.
Ensin
ruokaa, hygienia tarpeita
Pois kotoota
tai koti poissa
mukaan ei paljon mahdu
joten paljon mitään ei ollut
Suihkussa kun
ei pitkään aikaan ollut käynyt
piti käydä.
ja tarvitsin hygienia tarpeita, pyyhkeen
varastin.
nälkä
ruokaa ei ollut
varastin
apua
ei koskaan voi pyytää.
itse
yksin
pitäisi jaksaa, pärjätä
selvitä.
Suurelta
kasvottomalta
supermarketilta
on helpompi viedä
helpompi, kun ei suoraan näe keneltä vie
tuet tuli tilille
kotona kun en ollut
söin ulkona
ravintoloissa
kahviloissa
pikaruokapaikoissa
sanomattakin selvää
kalliiksi tulee.
Varastamalla kaikki muut
jäi rahaa käydä jossain syömässä.
I couldn’t stop with the red light.
Kosmetiikkaa
vaatteita
Why too many is never enough?
Kaikkea en olisi edes tarvinnut.
Kiinni kun en jäänyt...
Jatkoin.
Kiinni kun jäin...
Kaduin.
En hävennyt.
Ajattelin, että tällainen minä olen
ruma pikku pentu
ruma ihminen
Jollain tapaa helpotuin..
niin pitkään
olin pelännyt milloin paljastun
Helpotuin
enää ei tarvitse varastaa
ei pysty.
se mahdollisuus on loppuun käytetty.
Enää pelkään vain
milloin muut saavat tietää
milloin kaikki näkevät
minut,
ruman ihmisen.
Milloin kaikki näkevät minut vain varkaana...
Milloin kaikki ovat varuillaan minun seurassa...
Varas,
myymälävaras.
Läheisten seurasta kannattaa nauttia vielä kun sitä kestää...
Sakkoa sain
Paljon on vielä tulossa?
niistä edellisistä..
halia, rakkautta
saako varas tarvita?
Lopeta toi ruikuttaminen! Ihan itse olet kohtalos rakentanut ja seuraukset täysin ansainnut, prkl!!
Se minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa :D
Eihän näpistyksestä tule kuin sakkoja. Miksi sinun pitäisi kertoa asiasta miehellesi vai tarvitsetko holhoojan allekirjoituksen mieheltäsi poliisin papereihin?
Up. tää oli hyvä ketju. Mitähän aloittajalle kuuluu?
Minä olen jäänyt kiinni 4 kertaa, ei se saa minua lopettamaan. Varastan myös tarpeeseen, eli en ole kleptomaani. Asun yksin eikä ole lapsia joten ei tarvitse miettiä kenenkään reaktioa. Olen työtön. Varastan pikku kaupoista ruokaa, apteekista kosmetiikkaa ja vitamiineja, samoin luontaistuotekaupoista. Asun kylässä, täällä on monta kauppaa jossa ei ole hälytinporttia: siwa, s-market, abc, tokman, säästöpörssi, apteekki, luontaistuotekauppa, r-kioski. Noissa pienissä liikkeissä ei yleensä ole vartijoita. Ennen varastin prismassa ja citymarketissa mutta niissä jäin kiinni. Asuin kiinnijäämisen aikoihin Keski-Suomessa, nyt asun Etelä-Suomessa. Täällä etelässä en ole jäänyt kiinni koska olen varovainen. En kiertele pitkin kauppaa ja mene tiskille yhden tavaran kanssa. Pistän kaikki kalliit laukkuun ja kerään halvoista tuotteista ostokset. Kassalla näyttää siltä että olen ihan oikeasti ollut ostoksilla.
Tämä on vissiin edelleen aika yleinenkin luulo, että asian kuittaaminen vahingoksi päästää pälkähästä.
Myyjänä ollessa oli meinaan todella paljon näitä "unohtelijoita", joista osa heti porttien hälytettyä lättäsi taskustaan tuotteen tiskiin ja totesi "joo tää unohtuki, hehheh" ja uskoi homman olevan sillä selvä. Vaan ei ollut, jokaisen kohdalla kutsuttiin poliisit ratkaisemaan asia, eikä yksikään kyllä ilman sakkoja jäänyt sillä "unohdus" -selityksellään.