Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myymälävarkaudesta kiinnijäänti.

Vierailija
08.04.2012 |

Mulle kävi eilen pelkoni toteen ja jäin kiinni myymälävarkaudesta. Olen parin vuoden ajan näpistellyt tavarataloista mm. meikkejä ja vaatteita. Siitä on jäänyt ikäänkuin kierre päälle. Lapsiperheessä rahat on tiukalla ja oon tällä tavoin "säästänyt" ja saanut vähän luxusta omaan eloon.

Paheeni on ollut oma salaisuus, eikä edes mieheni tiedä siitä. Pelkäänkin nyt, miten hän suhtautuu. Mikä on oikea tapa kertoa sakoista ja tunnustaa toilailut. En kaipaa moraalista piikittelyä vaan kanssasisarten kokemuksia. Miten olette onnistuneet lopettamaan näpistelynne, vai jatkuiko kiinnijäämisen jälkeen. Pienet sakkoni kyllä kestän, mut en toiste halua vartijan taluttavan ihmisten katseiden alla koppiin. Paras varmaan koettaa lopettaa.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jäänyt kiinni 4 kertaa, ei se saa minua lopettamaan. Varastan myös tarpeeseen, eli en ole kleptomaani. Asun yksin eikä ole lapsia joten ei tarvitse miettiä kenenkään reaktioa. Olen työtön. Varastan pikku kaupoista ruokaa, apteekista kosmetiikkaa ja vitamiineja, samoin luontaistuotekaupoista. Asun kylässä, täällä on monta kauppaa jossa ei ole hälytinporttia: siwa, s-market, abc, tokman, säästöpörssi, apteekki, luontaistuotekauppa, r-kioski. Noissa pienissä liikkeissä ei yleensä ole vartijoita. Ennen varastin prismassa ja citymarketissa mutta niissä jäin kiinni. Asuin kiinnijäämisen aikoihin Keski-Suomessa, nyt asun Etelä-Suomessa. Täällä etelässä en ole jäänyt kiinni koska olen varovainen. En kiertele pitkin kauppaa ja mene tiskille yhden tavaran kanssa. Pistän kaikki kalliit laukkuun ja kerään halvoista tuotteista ostokset. Kassalla näyttää siltä että olen ihan oikeasti ollut ostoksilla.

Ymmärrän sua ja jos suntyylisen varkaan näen, niin en kutsu vartijaa. Eri asia käräyttää joku nisti.

Vierailija
162/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varastat rakkautta. Ilmeisesti et saa avioliitosta sitä rakkautta jota varastat. Se että varastat luxusta " tarpeeseen" kertoo tästä. Tiedosta tämä ja kerro miehellesi havaintosi ehkä se auttaa häntä ymmärtämään. Toisaalta miksi jonkun pitäisi ymmärtääkkään kun varastat? Se on rumaa itsekästä ja väärin. Tarvitsetkin ehkä sen että sinut hylätään ja käyt pohjalla nousten sieltä viisaampana? Minä miehenäsi jättäisin sinut jokski aikaa ainakin. Riippuen lopetatko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kerran lestaystävän kämpässä joss oli metri tavaraa lattialla joka oli uutta ja käyttämätöntä alkaen paperirullista pyyhkeisiin ja kalliisiin lasiesineisiin. Enpähän sano mittään, mutta mitenkähän oli . En käräyttänyt kuitenkaan.

Vierailija
164/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeksi näpistellyt joskus 15-vuotiaana meikkejä. En koskaan jäänyt kiinni, se oli tosi helppoa kun sen vain osasi.

Nyt vanhemmallakin iällä joskus on käynyt mielessä jonkun meikin tai pikkutavaran näpistäminen, kun kaikki pikkuroinakin tuntuu niin hemmetin kalliilta, mutta se hävettävä tunne kiinnijäämisestä olisi varmasti niin hirveä, että aikuisiällä sellaista ei kestä. Silloin teininä oli sellainen vaihe että ei yksinkertaisesti vain kiinnostanut ja pölliminen oli enemmänkin "cool" kuin noloa. Tosin vanhemmille olisi mennyt tieto ja se olisi ollut ihan hirveää. Nyt aikuisiällä olisi varastamisessa se hyvä puoli, että ei siitä kellekään ulkopuolisella tieto menisi, saisit itse vain sakot ja maksettuasi ne asia olisi ok.

Vierailija
165/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun anastetun omaisuuden arvo on vähäinen, kyseessä on näpistys. Myös muut seikat voivat aiheuttaa sen, että tekoa on pidettävä näpistyksenä. Näpistyksen ja varkauden välisenä rajapyykkinä oikeuskäytännössä on pidetty 500 euroa. Tuomittava rangaistus syyksiluettavasta näpistysteosta on sakkoa.

Keskimääräinen rangaistus näpistyksestä oli erään lähteen mukaan 15 kpl päiväsakkoja.

Rikosrekisteriin ei tule merkintää, kun kyseessä on sakkoteko.

Ei ole mitään syytä lopettaa ;-)

- Kanssasisar

Tämä täyttää tikokseen yllyttämisen kriteerit huomio ylläpito!!!!! Poimikaa talteen!

Vierailija
166/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa nousee jatkuvasti ilmaan sama asia: varastaminen olisi monen mielestä ok, KUNHAN EI JÄISI KIINNI. Koska se kiinnijääminen on noloa.

Tässä on kaksi hauskaa asiaa. Toinen se, että kuinka ihmiset tekisivät kaikenlaista väärää niin kauan kunhan ei jäisi kiinni.

Ja toinen asia: Kuinka paljon ihmiset tässä elämässä ajattelevatkin sitä mitä muut ihmiset ajattelee. Vartija saattaa sinut takahuoneeseen, ehkä pari asiakasta näkee tämän tilanteen, poliisit tulevat ja antavat sakot. Hyvin suurella todennäköisyydellä kukaan näistä (vartija, asiakkaat, poliisit) eivät tunne sinua eivätkä tule koskaan sinua tämän tilanteen jälkeen näkemään. Silti, se tunne kun jotkut ventovieraat tietävät tällaisen seikan sinusta, saa sinut niiiiin noloksi että se kalvaa sinua suunnilleen loppu elämäsi. Miksi?

Vierailija
167/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun anastetun omaisuuden arvo on vähäinen, kyseessä on näpistys. Myös muut seikat voivat aiheuttaa sen, että tekoa on pidettävä näpistyksenä. Näpistyksen ja varkauden välisenä rajapyykkinä oikeuskäytännössä on pidetty 500 euroa. Tuomittava rangaistus syyksiluettavasta näpistysteosta on sakkoa.

Keskimääräinen rangaistus näpistyksestä oli erään lähteen mukaan 15 kpl päiväsakkoja.

Rikosrekisteriin ei tule merkintää, kun kyseessä on sakkoteko.

Ei ole mitään syytä lopettaa ;-)

- Kanssasisar

Tämä täyttää tikokseen yllyttämisen kriteerit huomio ylläpito!!!!! Poimikaa talteen!

Ei tarvitse poistaa, siinä on niin paljon väärää tietoa joka kostautuu näpistäjälle, että parempi vaan antaa olla siinä. :)

Vierailija
168/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kavereita, eikä harrastuksia, joten oon kehittänyt oman. Joka viikonloppu suuntaan läheiseen ostoskeskukseen ja pöllin oikein kunnolla. Vien välillä tavaraa auton takakonttiin ja sit tyhjän laukun kanssa takas. Ikinä en oo kiinni jäänyt. Kerran unohtui hälytin johonkin ja piippas portilla, kävelin rennosti ulos eikä kukaan lähteny perään.

Vierailija
169/183 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näpistely loppui kiinnijäämiseen. Näpistelin nuorena ns. tarpeeseen, eli esimerkiksi sukkia ja pikkuhousuja. Lukiolaisen opintotuki oli pieni eikä äidillä ollut antaa yhtään rahaa.

En ikinä jäänyt kiinni, ja ehdinkin näpistellä vaikka mitä. Tavara vaihtui tarpeellisesta luksukseen, kuten meikkeihin tai koruihin.

Pikkuhiljaa into hiipui, ja mennessäni kauppaan töihin ymmärsin viimein, kuinka törkeää varastelu on. Silti, monen monen vuoden tauon jälkeen jostain ihmeen päähänpistosta varastin paidan. Se oli ihana mutta kallis. Minulla olisi ollut siihen varaa helposti, mutta silti varastin. Jäin sitten kiinni, ja lyhyen keskustelun jälkeen myönsin. Sain sakot, kauppa vaati vain tuotteen hinnan takaisin. Oikeuden päätökset tulivat kirjeenä kotiin, ja voitte kuvitella sitä ahdistuksen määrää, kun pelkäsin miehen hakevan postin ennen minua...

Tapahtuma aiheutti niin suurta ahdistusta ja häpeää, etten enää pysty edes ajattelemaan näpistämistä ilman fyysisiä oireita. Hyvä niin.

Ps. Mitään näkyvää merkintää ei mihinkään tule, minäkin olen nykyään pankissa töissä.

Vierailija
170/183 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Kyllä ne tiedossa on. Sua vaan tarkkaillaan, teetkö virheen. Jos et tee, ei ongelmia.

Vierailija
171/183 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät myyjät paina mieleensä ns. tavallisia näpistelijöitä, todennäköisesti edes sinua palvellut kassahenkilö ei muista sinua millään lailla. Ainoastaan uhkaavasti ja agressiivisesti käyttäytyvät asiakkaat jäävät mieleen. Voit vallan hyvin asioida ihan rauhassa tuossa kaupassa. Äläkä turhaan ala jännittää, sinulla on edelleen oikeus esim. sählätä ja hidastella hyllyvälikössä.

Olen kokenut vähän samantyyppisen asian, tosin se johtui siitä, että myyjä ei huomannut poistaa hälytintä maksamastani piposta. Tällöin vartija pysäytti minut ja kaatoi tavarani kassista tyhjälle kassapöydälle. Sen jälkeen hän kuljetti kaikki tavarani hälyttimen läpi - mm. avonaisen terveyssidepakkauksen. Kun hatun hälytin löytyi ja se näkyi myös kuitissa, vartija tarkisti vielä, ettei ole jossain taskussa toista pipoa. Kädet täristen huomasin itse, että kuitissa oli eräs tuote laskutettu kahdesti, vaikka olin ostanut niitä vain yhden. Totesin sitten tämänkin vartijalle. Kun myyjä poisti hälyttimen ja palautti liikaa maksetun rahan, kumpikaan ei pahoitellut tai pyytänyt anteeksi. En käynyt tuossa kaupassa enää ikinä.

Tuon jälkeen aina mennessäni kauppaan suljen laukkuni vetoketjun, pidän kädet esillä, en siis työnnä niitä taskuun tms. Jos kännykkäni soi, astun avonaiseen tilaan, jotta mahdollinen vartija näkee, että käteni ovat tyhjät kun kaivan kännykkäni taskusta tai laukusta ja samoin laitan puhelimen takaisin mahdollisimman aukealla paikalla.

Eli sain tuosta itselleni trauman. Näin jälkikäteen ajateltuna turhaan, mutta oli niin karmea kokemus...

Mikä ihmeen tarve sulla on enää mennä koko paskakauppaan? Mä en ainakaan jalallani kynnyksen yli astuisi moisen kohtelun jälkeen! Aivan liian monet vartijat on virkaintoisia paskoja, muka suurenkin vallan käyttäjiä. On tietysti asiallisiakin joukossa, mutta on niitä, jotka nauttivat suuresti, kun/jos saavat nappivarkaan kiinni. 

Vierailija
172/183 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälävarkaus on yllättävän helppoa. Suomessa on arviolta n.900000 myymälävarasta eli lähes joka viides, tosin Kongossa luku on 62% kansasta joten ''lynkkayspartiot'' joista videooita esim. theync.com sivulla varmasti on lynkkauksessa mukana myös itse myymälävarkaita mikä on ironista. Mutta suomessa myymälävarkaat selviää sakoilla ja n.98% varkauksista onnistuu varsinkin jos varastaa esim suklaapatukkaa levyjä videopelejä, ota hälytintarrat pois ja sujauta kestokassiin, itse olen entinen myymäläkonna, 250 onnistunutta keikkaa, nyt vartija haha :D hauskaa keskiviikkoa

Vierailija
173/183 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan siinä on riskinsä en kannata sitä.. Mutta joo suomessa siitä selviää sakoilla aika helpollamutta tulisi kalliiksi laittaa kaikki vankilaan. Paras kai näin.

Vierailija
174/183 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä vein samasta kaupasta jotain pientä ja turhaa, oikeastaan ilman mitään järkevää syytä. Kerran sitten jäin kiinni välitunnilla kun kävin siellä kaupassa ja koulukavereiden edessä vietiin poliisiautolla kamarille, josta vanhemmat saivat hakea pois. Loppui varastelut siihen.

Vierailija
175/183 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon kukaan tarvitsee jotain meikkejä ylipäätään? Essencen meikit ei montaa euroa maksa. Kuinka paljon pitää pakkeloida, että saa sitä pakkelia rasiakaupalla jatkuvasti kulumaan? Kyllä tuo jotain muuta tarvetta tyydyttää, ole rehellinen itsellesi. Ja opettele arvostamaan luonnollisuutta tai kohtuullista meikkaamista.

Vierailija
176/183 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajasta kuulunu? Kiehtos tietää kuin kulkee

Vierailija
177/183 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi jääneensä kiinni näpistyksestä ja että rikosilmoitus tehdään jälkikäteen. Miten tilanne tästä etenee? Tuleeko poliisilta jotain sakkoa kotiin?

Vierailija
178/183 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kertoi jääneensä kiinni näpistyksestä ja että rikosilmoitus tehdään jälkikäteen. Miten tilanne tästä etenee? Tuleeko poliisilta jotain sakkoa kotiin?

''kaveri kertoi'', lol. Googleta.

Vierailija
179/183 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin myydä persettä kadulla, että saa sakon maksettua.

Vierailija
180/183 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä