Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on ... Tarinaa meidän parisuhteesta

Vierailija
04.01.2012 |

Muutimme avomieheni kanssa saman katon alle, reilu vuosi sitten; jo ensimmäisen viikon aikana mies raivostui jostakin asiasta minulle ja huusi suoraa huutoa "Mä lähden ja jätän sut" Sen jälkeen joka ikisessä riitatilanteessa mies uhkaa samalla asialla. Minulle tuo uhkaus on tehnyt sen että en luota enää parisuhteemme pysyvyyteen.

Alusta lähtien mieheni on osoitellut sormella tekemättömiä töitä minulle, piirtää esim. viivan teeveen ruutuun ja sanoo että tuonkin voisit pyyhkiä, osoittaa roskia sohvalla ja kysyy koska ajattelin imuroida sen, käskee minun tuoda itselleen sitä ja tätä vaikka on itse ko. tavaroiden vieressä.

Mieheni on erittäin kontrolloivatyyppi, hän tarkastaa kaikki tekemisemme, (minulla on edellisestä avioliitosta 2lasta) Moittii minua huonosti(väärin) täytetystä astianpesukoneesta, väärin naulakkoon pistetyistä vaatteista, vääränlaisesta äänensävystä kun puhun hänelle, melusta kun hän yrittää nukkua (itse meluaa ja rymisee, sytyttää kattovalot keskellä yötä, tulee herättämään minut 01 yöllä ja kertoo kuinka poikani on jättänyt kengät väärin eteiseen tai tyttäreni pusero on jäänyt lattialle, tai haluaa muuten vain haukkua työkaverinsa minulle, tai muut sosiaalitapaukset, yksinhuoltajat yms sosiaalipummit)

Uuden vuoden aattona asiat kärjistyi, olin juuri nostanut uunista pellin pois ja mies alkoi huutaan minulle, että tuokin pelti on tuossa maanut viikkoja, eikö sitä voi viedä jonnekin. Sanoin että hän sekoilee ja että juuri nostin sen uunista. Seuraavaksi hän haukkui sukulaiseni ja lapseni ja hyökkäsi tyttäreni kimppuun huutaen kuin tämäkään ei arvista häntä ja että tyttö on yksi vi**upää jota hän ei enää jaksa katsella.

Yritimme puhua asiasta seuraavana päivänä, mutta asiat kääntyi niin että minä olen kaikkeen syypää ja kärsin taatusti kestopms-vaivoista, olen vi**tumainen ja vääntelen naamaani typerästi kun hän puhuu minulle.

En jaksa enää, välillä tuntuu että voisin vain nousta junaan tai lentokoneeseen ja häipyä.

Minun itsetunto on polettu ihan lokaan.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään käydä asuntosihteerin luona kysymässä vapaista asunnoista.

En jaksa enää taistella ja kuunnella jatkuvaa valitusta kaikesta, mitä me teemme.

Ap

Vierailija
22/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo itsellesi hirveää, niin lapsille sen moninkertaisesti sitä. Tuohon miehen kontrollihaluun kun vielä yhdistyy sairaalloinen mustasukkaisuus, niin voi olla että sieltä ei pääse pois lähtemäänkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nro salaiseksi jottei hän saa tietää mihin olette muuttaneet. Toivottavasti pääsette karkuun.. Ei ollenkaan millään lailla terveeltä kuulosta, ja tuo uhkaus tyttärelle, huh. Lähde ennen kuin saamme lukea lehdestä taas uudesta perhetragediasta..

Vierailija
24/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kertoisin hänelle s.postini ja fb-tilini salasanat, kun parisuhteessa nainen ei saa salata mieheltä mitään. Pyysin että vaihdetaan salasanoja, hän antaa minulle omat salasanansa niin minä annan hänelle omani.

Ystäväni on kaikonneet koska he eivät siedä miestäni ja hänen päällepäsmäröintiä

Ap

Vierailija
25/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttäytyy epäterveellä tavalla. Kannattaa tosiaan muuttaa erilleen mahdollisimman nopeasti, kun sinulla on vielä itsearvostusta jäljellä. Jos riittävän kauan kuuntelet tuota itsesi vähättelyä, niin alat uskoa siihen vaikkei se ole totta ja sitten sinulla ei ole enää voimavaroja pelastaa itseäsi. Terveisin psykologi

Vierailija
26/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet jo asuntoa alkanut etsimään. En yhtään yllättyisi vaikka mies kävisi väkivaltaiseksi sinua ja lapsia kohtaan.

Kannattaa muuttaa nopeasti pois tuommoisen miehen lähettyviltä.

Vierailija
27/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttaa, stalkkaa, käyttäytyy huonosti lapsiasi kohtaan, ei arvosta sinua tippaakaan jnejne?

Mitä sinä saat suhteelta muuta kuin pahaa oloa, pelkoa ja ahdistusta?

Lähde pois vielä kun olet itse joten kuten henkisesti terve, tuollaiset suhteet voi tehdä todella pahaa mielenterveydelle jos et ole vahva.

Lapsesi tarvitsevat sinua.

Vierailija
28/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tuosta muutu, pahenee vain. äkkiä pois sieltä, olet hyvä ihminen ja ansaitset parempaa kuten tiedätkin.

Vierailija
29/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin ihmettelen, miksi olen vielä miehen kanssa. Kai se on sitä että ei halua epäonnistua taas ihmissuhteessa, mutta en enää jaksa tätä.

Mietin miten ihmeessä alunalkaenkaan sorruin mieheen, mutta hän olikin ihan toisenlainen. Kiltti, mukava lapsille, rento ja niin ihana. Nyt ei mitään noista piirteistä näy.

Vierailija
30/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin ihmettelen, miksi olen vielä miehen kanssa. Kai se on sitä että ei halua epäonnistua taas ihmissuhteessa, mutta en enää jaksa tätä.

Mietin miten ihmeessä alunalkaenkaan sorruin mieheen, mutta hän olikin ihan toisenlainen. Kiltti, mukava lapsille, rento ja niin ihana. Nyt ei mitään noista piirteistä näy.

Yhden sellaisen kanssa olin nuorempana, aivan kamalaa, onneksi pääsin pois. Yksi tuttu alkoi pyörimään tämän kanssa eikä uskonut kun sanoin ettei kannattaisi. Mieshän oli niin ihana ja kuin taivaanlahja!! Ja kaverinsakin ylisti!! Meni välitkin hetkeksi poikki. Tuttavani ei vain lähtenyt tarpeeksi nopeasti, kun saivat lapsenkin. Autoin häntä lopulta lähtemään, mutta ex-miehensä uhkailujen ja kiristyksen ja lapsella kiristyksen ynnä muun päätteeksi hän sairastui psykoosiin kun ei enää jaksanut.

Vierailija
31/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, kun minun mieheni on ollut välillä melkein samanlainen.

Älä mene mukaan miehen epätodelliseen maailmaan. Ei se helppoa ole, mutta esimerkiksi peltijutussa olisit voinut kylmän rauhallisesti kysyä, että oletko seonnut - juuri minä sen siihen nostin!

Siis ehdottomasti rauhallisesti, ystävällisesti ja kauniisti, ei riidellen ja huutaen.

Olen selvittänyt omassa perheessä tilannetta juuri noin: katsonut silmiin kuin vihaista petoa, ja vain kerran olen joutunut soittamaan poliisille kun on sen verran käynyt kiinni.

Älä päästä miehen sekapäistä ajatusmaailmaa sekoittamaan vielä omaasikin. Miksi se olet juuri sinä, jonka pitää tehdä kaikki niin kun miehen mielestä on oikein. Minä olen sen verran häijy ämmä, että olen nauraen sanonut, että "ei minun tarvitse, minulle tämä kelpaa ihan hyvin tällaisena". Ei minun tarvitse pyyhkiä tv-ruutua, kun hyvin tuosta vielä pölyn läpi kuva näkyy. Lukemattomia vastaavia tapauksia on nähty.

Olen ajat sitten lakannut puolustelemasta ja selittelemästä, kun se vain pahentaa asiaa.

Sen sijaan lyön faktat pöytään: esim. "jos tuo pelti olisi ollut tuossa jo viikkoja, emme olisi voineet laittaa ruokaa - oletko sinä ihan tosissasi sekoamassa?"

Jos teet näin, mies ei jaksa kahta viikkoa pitempään. Sinä taidat pelätä yksinäisyyttä ja itsenäisyyttä. Kun mies tietää sen, hän uskaltaa kohdella sinua noin. Minä olen ollut siinä mielessä eri tilanteessa, että olen elänyt omaa elämää jo sen verran ennen tätä suhdetta, että ymmärrän hyvin , mikä on oikein ja mikä miehen harhoja.

Mitä sinä oikeastaan siinä häviäisit, jos mies lähtisi, jatkaisit omaa elämääsi lastesi kanssa eikä kukaan moittisi, valittaisi eikä lyttäisi itsetuntoasi?

Onnea vaan uuteen itsenäiseen elämääsi sitten, kun sen aika koittaa.

Vierailija
32/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistisia piirteitä tuossa miehessä.

Vierailija
33/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastesi ja itsesi takia.

Vierailija
34/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, kun minun mieheni on ollut välillä melkein samanlainen.

Älä mene mukaan miehen epätodelliseen maailmaan. Ei se helppoa ole, mutta esimerkiksi peltijutussa olisit voinut kylmän rauhallisesti kysyä, että oletko seonnut - juuri minä sen siihen nostin!

Siis ehdottomasti rauhallisesti, ystävällisesti ja kauniisti, ei riidellen ja huutaen.

Olen selvittänyt omassa perheessä tilannetta juuri noin: katsonut silmiin kuin vihaista petoa, ja vain kerran olen joutunut soittamaan poliisille kun on sen verran käynyt kiinni.

Älä päästä miehen sekapäistä ajatusmaailmaa sekoittamaan vielä omaasikin. Miksi se olet juuri sinä, jonka pitää tehdä kaikki niin kun miehen mielestä on oikein. Minä olen sen verran häijy ämmä, että olen nauraen sanonut, että "ei minun tarvitse, minulle tämä kelpaa ihan hyvin tällaisena". Ei minun tarvitse pyyhkiä tv-ruutua, kun hyvin tuosta vielä pölyn läpi kuva näkyy. Lukemattomia vastaavia tapauksia on nähty.

Olen ajat sitten lakannut puolustelemasta ja selittelemästä, kun se vain pahentaa asiaa.

Sen sijaan lyön faktat pöytään: esim. "jos tuo pelti olisi ollut tuossa jo viikkoja, emme olisi voineet laittaa ruokaa - oletko sinä ihan tosissasi sekoamassa?"

Jos teet näin, mies ei jaksa kahta viikkoa pitempään. Sinä taidat pelätä yksinäisyyttä ja itsenäisyyttä. Kun mies tietää sen, hän uskaltaa kohdella sinua noin. Minä olen ollut siinä mielessä eri tilanteessa, että olen elänyt omaa elämää jo sen verran ennen tätä suhdetta, että ymmärrän hyvin , mikä on oikein ja mikä miehen harhoja.

Mitä sinä oikeastaan siinä häviäisit, jos mies lähtisi, jatkaisit omaa elämääsi lastesi kanssa eikä kukaan moittisi, valittaisi eikä lyttäisi itsetuntoasi?

Onnea vaan uuteen itsenäiseen elämääsi sitten, kun sen aika koittaa.

Joten en pelkää yksin jäämistä, oikeastaan toivon että mies vain lähtisi ja palaisi sinne parempien ihmisten pariin. Minut on vain saatu henkisesti poljettua yhdessä vuodessa enemmän kuin lyttyyn.

Suuri on valta yhdellä ihmisellä, yhteen ihmiseen.

Vierailija
35/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehkä seinähullu! Mun mies alkoi käyttäytyä noin pari vuotta sitten. Sai ihme raivonpuuskia pikkuasioista ja valtava kontrollointitarve. Ei suostunut mihinkään terapioihin, ei lääkäriin. Väsyin henkiseen väkivaltaan. Jätin se keväällä....loppusyksyllä kävi vinkumassa oven takana, että ottaisin takaisin. En ole ottanut. Syö kuulemma lääkkeitä ja sairastaa mielialahäiriötä.

Hyvä on olla näin, meillä ei enää kukaan huuda ja raivoa ja määräile kuin tyranni.

Sua kohdellaan kuin orjaa ja piikaa. Ja lapsiasi sun pitää ajatella ennenkaikkea! Tuo ei ole terve kasvuympäristö lapsillesi.

Vierailija
36/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytös kuulostaa hyvin samalta kuin exälläni, jonka arvelen olevan narsisti. Mitään itseen kohdistuvaa kritiikkiö ei kestänyt, kaikki oli aina minun vikaani. Kotona jatkuvasti painostava tunnelma, mutta ulospäin näytti varmasti juuri tällaiselta "unelmamieheltä".

Lopulta epäilyttävää käytöstä alkoi olla sen verran paljon, että tajusin ettei suhteestamme hyvää ja normaalia tule millään. Meillä ei onneksi ollut yhteisiä lapsia.

väkivaltaiseksi hän äityi erotilanteessa. ei kuitenkaan jatkanut vainoamista sen jälkeen, osittain ehkä sen takia että on sellaisessa ammatissa että menettäisi työnsä jos tekisin rikosilmoituksen.

Pian eron jälkeen hän on löytänyt uuden naisen kiusattavakseen. Mitään yhteyttä en itse ole pitänyt, tiedän tämän yhteisten tuttujen kautta.

Suosittelen, että eroat, jos et itsesi niin lastesi tähden. kuulostaa erittäin huonolta kasvuympäristöltä tyttärellesi. Toivot varmaan että hän aikuisena erottaa terveen parisuhteen sairaasta, eikä itse joudu moisen miehen matkaan. Puhu lasten kanssa heidän ikätasonsa mukaan eron syistä niin ei mene kantapään kautta hankittu oppi hukkaan.

Valmistele eroa salassa. Etsi asunto, säästä rahaa. Hoida poismuuttopäivänä lapsen vaikka mummolaan muutamaksi päiväksi, ettei heidän tarvitse miehen raivoamista nähdä. Kerro ystäville, että tietävät mitä tapahtuu jos sinulle sattuu jotakin. Mies voi esim. ottaa puhelimesi ja estää sinua soittamasta apua.

Kuulostaa julmalta sanoa näin. Itse kuitenkaan en ymmärtänyt varoa ja sen erehdyksen seurauksena paikattiin murtuneita luita sairaalassa.

Tsemppiä, ap!

Vierailija
37/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jamala "mies". Nyt vaan toimit nopeasti. Toivottavasti saat pian asunnon. Saakohan sen nopeammin ja helpommin jos sanoo että mies on sekopää ja arvaamaton?

Tsemppiä. Vaikutat vahvalta naiselta ja varmasti saat itsetuntosi kuntoon.

Vierailija
38/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kanssa tuosta narsismista, ja miehen käytös monella tapaa vastaa sitä.

Kun yritän puhua hänelle tunteistani, ja kerron vaikka nyt esimerkkinä parin päivän takainen juttu: Jossa sanoin miehelle että olen rakentanut ympärilleni tavallaan suojan ettei hänen ilkeät sanat satuttaisi minua ja pystyisin toimimaan normaalisti. Mies käytti heti samat sanat minua vastaan. Eli hän on minun ja lasteni ilkeyden takia tehnyt ympärilleen suojapanssarin ja ilkeytemme kimpoaa pois.

Kysyin sitten että mitä mieltä meidän on sitten olla yhdessä jos minä olemme niin ilkeä hänelle? Ja käytämme vain häntä hyväksi.

Mieshän sanoo että minä lypsän hänen rahat ja sitten kun olen saanut hänet lypsettyä niin palaan yhteen exäni kanssa.

Ap

Vierailija
39/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette vasta muutaneet yhteen, hommasta on vielä helppo päästä pois.

Joten en pelkää yksin jäämistä, oikeastaan toivon että mies vain lähtisi ja palaisi sinne parempien ihmisten pariin.

Miksi se mies mihinkään lähtisi, hän on juuri löytänyt kodinhoitajan, vakioseksin antajan ja pompotettavan. Ja mukavasti pari ipanaakin kontrolloitavana. Miehellähän on ihan mukava tilanne.

Seuraava vaihe on, että alkaa tulemaan pataan, kun olet niin hankala, ärsyttävä ja tyhmä ja suorastaan pakotat vähän opettamaan kunnollista käyttäytymistä. Ehkä myös lapsille.

Toivon todella, että tämä on provo, mutta jos ei ole, lähde heti. Tuo ei parane.

Vierailija
40/107 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kanssa tuosta narsismista, ja miehen käytös monella tapaa vastaa sitä.

Kun yritän puhua hänelle tunteistani, ja kerron vaikka nyt esimerkkinä parin päivän takainen juttu: Jossa sanoin miehelle että olen rakentanut ympärilleni tavallaan suojan ettei hänen ilkeät sanat satuttaisi minua ja pystyisin toimimaan normaalisti. Mies käytti heti samat sanat minua vastaan. Eli hän on minun ja lasteni ilkeyden takia tehnyt ympärilleen suojapanssarin ja ilkeytemme kimpoaa pois.

Kysyin sitten että mitä mieltä meidän on sitten olla yhdessä jos minä olemme niin ilkeä hänelle? Ja käytämme vain häntä hyväksi.

Mieshän sanoo että minä lypsän hänen rahat ja sitten kun olen saanut hänet lypsettyä niin palaan yhteen exäni kanssa.

Ap

Mutta mä jotenkin uskon, että sä kykenet eroon! Tee se, oikeasti. Mä olin yhden hullun kaa pidempään ja kertaakaan en ole katunut eroa.

Varmaan sun lapsetki kärsii tollasen hullun kanssa.

Onko vaaraa väkivallasta, mitä luulet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän