VUOKRANANTAJAT! Hyväksyttekö sosiaaliviraston myöntämän vakuuden?
Miksi hyväksyt, miksi et? Me olemme saaneet sekä kirjallisen vakuuden (vakuus nostettavissa sossusta tarvittaessa) että sellaisen, jonka sossu maksoi vakuustilille. Nykyään tuntuu, ettei kukaan hyväksy sossun vakuutta. Miksi?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
olen vakuutusyhtiössä töissä ja mieheni on insinööri. Meillä on kaksi lasta. Hyvät kuukausitulot. Ette ottaisi meitä vuokralaisiksi, jos tulisimme sossun vakuuden kanssa? :) No, tähän mennessä on napannut.
ap
Miksi teillä siis on sossun takuut? Luottotiedot menneet?
Vierailija kirjoitti:
kukaan ei halua vuokralaista, joka elää sossun rahoilla. Kyseinen elämäntilanne ei yleensä vakuuta, että ihminen osaa/kykenee hoitamaan raha-asiansa hyvin. Voi myös tulla mieleen, etteivät sossun asiakkaat aina ole myöskään niitä siisteimpiä vuokralaisia.
En todellakaan tarkoita yleistää, että kaikki soussun asiakkaat tällaisia olisivat, mutta jos on hyvä kämppä niin siihen yleensä saa jonkun muun vuokralaisen,joka tuntuu luotettavammalta vuokranmaksajalta.
Harvalla asiakkaalla on vuokranmaksu niin varmaa kuin toimeentulotukiasiakkaalla. Vielä kun sovitaan, että sekä asumistuki että toimeentulotuki maksetaan suoraan vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy, ja samat perusteet kuin aiemmilla. Plus se, että jos jotain käy, niin sossun vakuuden maksatus voi kestää kauan ja olla tosi ongelmallista, eräs tuttavani kertoi että heidän paikkakunnallaan se vakuus ei oikeasti tarkoittanut yhtään mitään.
Jotkut vaan tykkäävät sossun vakuuksista (esim. vuokrafirmat), eipä sitä kukaan sen perään kysele, kun siltä vuokraamisen lopussa laskuttaa...
Minulla on muutama vuokra-asunto, joissa on ollut monenlaisia eri asukkaita. Ainoat ongelmat on ollut työssäkäyvien kanssa.
Eli kyllä, hyväksyn. Itselläni ei ole huonoja kokemuksia sosiaaliturvan varassa olevista vuokralaisista. :)
Mä sain sossun vakuudet vuokra-asuntoa varten.
Olin 24v, ja elämä oli solmussa silloisen miehen kanssa.
En ollut varautunut, että hän yhtäkkiä heittää minut ulos.
Opiskelin ja kävin töissä, säästöjä ei tietenkään ollut ehtinyt karttua.
Sain vuokra-asunnon, vuokranantaja kelpuutti sossun vakuudet, kun kerroin tilanteen.
Asuin 6v tuossa asunnossa, kertaakaan tuona aikana hakenut muuta sossusta ja kertaakaan vuokra ei ollut myöhässä.
Nykyään on hyvä työpaikka ja oma asunto melkein maksettu kun kitkuttelemalla olen elänyt.
Elämäntarinoita on yhtä paljon kuin ihmisiä. Älkää aina yleistäkö! !
Kunnollinen vuokravakuus on erillisellä vuokravakuustilillä, josta vuokranantaja voi tarvittaessa joustavasti ja nopeasti kuitata vahingot tai kuluerät jos niitä tulee. Mun ymmärtääkseni sossu ei tee suoria tilityksiä vuokravakuustileille vaan antaa epämääräisiä "maksusitoumuksia" joita monikaan vuokranantaja ei hyväksy.