Muitakin, jotka ei tänään juo pisaraakaan alkoholia ja syy ?
No mä olin varannut pullon kuohuvaa, joka oltaisi juotu miehen kanssa keskiyöllä, mutta nyt jouduinkin teini-ikäisten lastemme kuskiksi, joten emme nyt sitten otakaan. Mies sanoi, että juodaan vaikka ensi lauantaina se vuoden ekan viikonlopun kunniaksi :)
Kommentit (71)
joten ei tulisi mieleenkään ottaa edes sitä yhtä.
koska päätimme lasten vuoksi olla ihan alkoholittomalla linjalla joulun ja uudenvuoden. minulla jo tuntuu se yksikin siideri joten siksi ihan limulinja.
ja vasta pari viikkoa sitten oli syöpäleikkaus :(
Teinejä on perheessä ollut viimeiset 10v ja ikinä ei tiedä mitä voi sattua.
kunhan lapset ois nukkumassa, mut nyt on pienempi flunssassa, joten tuskin nukutaan koko yönä, niin jää ottamatta.
Meinasin jo aiemmin vastata tähän, mutta jäi se tekemättä. Tuolloin olisin vastannut etten ota, koska en juuri pidä alkoholin mausta enkä sen "rentouttavasta" vaikutuksesta. Sitä paitsi pienikin määrä alkoholia tuntuisi huomenna turvonneena ja vetämättömänä olona.
Muuten
Miksi Suomessa pitää aina perustella, jos ei halua juoda alkoholia? En nyt tarkoita tätä aloitusta, mutta tiedätte kyllä mitä tarkoitan tällä.
koska imetän pientä vauvaamme. Ja en juo muulloinkaan yhtä enempää
ollaan raittiina sekä minä ja mies, koska työvuoroja ennen ja jälkeen vuodenvaihteen. Minä olen lisäksi raskaana. Hyvää uutta vuotta kaikille!
ihan yhtä hassua on se, kun näissä ketjuissa aina korostetaan, ettei juoda koska lapset ovat kotona. Missäs muualla pienet lapset iltaisin sitten olisi kuin kotona. Miksei voi vain sanoa,ettei käytä ollenkaan.
Eikä oikeastaan huvita muutenkaan mikään alkoholi, edes kuoharilasillista ei tee mieli.
Ei ole vielä lähes 16-vuotiaana kokeillut alkoholia. Ja jep jep, äsken tuli päissään kotiin ja nyt oksentaa vessassa..... Eli onneks en juonut alkoholia.
Taaperon kanssa korkattiin bulbbulb lasten skumppa 0%,isi ei ota ja masuvauvakaan ei tahdo promilleja :)kivaa ja onnen täyttämää vuotta´2012 (ps,selvänä symppis;)
päätin toukokuun lopussa, että olen vuoden juomatta. päätös on pitänyt eikä ole mieli tehnyt. lepuutan maksaani :)
en tiedä alanko juomaan sen vuodenkaan jälkeen.
Perheessämme ei kukan juo.
Jääkaapista löytyy yli 10 vuotta vanha avaamaton shamppanjapullo. Saa olla rauhassa. SItten avaan sen ja annan kuohua yli, jos voitan lotossa päääpotin. Olen siis varautunut kaikkeen :)
Siis toinen päivä menossa ja nää kaksi ekaa päivää ovat niin kivuliaita että syöminenkään ei onnistu, enkä sitten taas viitsi ottaa särkylääkettä kuin yötä vasten, kun ne väsyttävät ja päivällä pitäisi olla jotenkin järjissään. Olen muuten toimintakunnossa, liikkuminen auttaa kipuihin, mutta illalla ne krampit palaavat sitten.
Niin ja siis nuo kivut estävät sen juomisen siksi, että oksentaisin lasillisenkin jälkeen.
niin miksi nytkään.