Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan jokeltelusta asiaa

Vierailija
22.09.2011 |

Meillä on pian 6kk täyttävä tyttölapsi. Kysymykseni liittyy hänen jokelteluunsa, jota ei vielä suuremmin esiinny. Tyttömme kiljahtelee, änisee (äääää tai mmmmmmm), murahtelee, itkeskelee ja pärisyttelee (toki myös nauraa), mutta varsinaista jokeltelua ei vielä ole (tätätä-gägägä jne).

Tyttäremme ei myöskään vastavuoroisesti "juttele" takaisin, vaikka laulan, loruttelen ja juttelen hänelle.

Minkä verran tämänikäiset jokeltavat? Juttelenko itse vauvalleni liian vähän, jos hän ei siksi "vastaa" minulle? Kirjoja luetaan ja kerron askareita tehdessäni, mitä teen.. Aina ei kuitenkaan jaksa höpöttää, mutta useimmiten kyllä.

Tyttö ottaa mielestäni kuitenkin hyvin kontaktia, hymyilee ja katsoo silmiin. Kuulossa en usko myöskään olevan vikaa, sillä tyttö kääntää katseensa, kun häntä kutsuu.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti jo 4 kk iässä sanoi eka kerran äiti (äi-i, kun tulin huoneeseen ja istui iskän sylissä ja katsoi ovelle), puolen vuoden iästä on kutsunut minua "äiki" ja kaikenkaikkiaan n. 30 sanaa nyt 1-v iässä. ja päristellyt ja piristellyt on myös 5 kk iästä alkaen. mutta ei vieläkään ole juuri sellaista vauvajokeltelua ole suusta kuulunut, siis gägägägäää-tyylistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla