Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan voi ymmärtää nakkeja juhlatarjottavana!

Vierailija
30.12.2011 |

Mulle ne eivät kelpaa edes arkiruuaksi. Hirveää moskaa. Vähän kuin tarjoaisi juhlaruuaksi kalapuikkoja.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun et saanut nälvästä. Ja en sanonut, että nakit on jouluruokaa, kun joku siitä vetäs herneen nekkuun, vaan vertasin, että uutenavuotena on ollut perinteenä syödä joulusta jääneitä tähteitä ja rinnastin sitten nakit siihen mukaan. Ei uusivuosi sinällään ole mikään ruokajuhla. Enemmänkin kyse illanistujaisista, cocktailkutsuista, joilla nimenomaan tarjotaan helposti sormin syötävää ruokaa.

T se kokki.. korjaan ravintolakokki. Ja intohimoinen ruuanlaittaja ja harrastaja. ;) Surastaan kulinaristi. (siltikin nakit on MINULLE mitä parhainta herkkua ja kuuluu MINUN uuteenvuoteen) Joten pipoa vähän löysemmälle. :)

Vierailija
22/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisessä rennossa juhlassa ystävä- tai perhepiirissä, ne ovat ihan ok. Eihän nyt puhutakaan mistään gourmet-juhlasta. Se, että sinä et voi ymmärtää niitä ollenkaan, kertoo vain sinun kapea-alaisuudesta. Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika juhlia rennosti ja syödä sitä mikä maistuu hyvälle. Minusta ne nakit maistuu parhaalta uutenavuotena. Tämä ehkä siksi, kun olen jo omassa lapsuudessani tottunut niitä syömään ja tulee mukavia muistoja mieleen.

T: kokki

Ei se sinusta Michelin-kokkia tee, että olet käynyt amiksen suurtalouskeittiölinjan. Ja moni ruokaharrastaja tietää enemmän ruuasta kuin moni kokki.

Vaikka osaisi ruokahifistelyä se ei tarkoita sitä, että joka ateria pitäisi olla sievistelevää Michelin-tasoista ruokataidetta. Ruokakulttuuriin ja ruokaan voi suhtautua rennosti ja uusivuosi on hyvä aika ottaa löysin rantein. Tietysti ap:lla on lupa syödä juuri niin hifisteltyä ruokaa uutena vuotena kuin itse haluaa, mutta hänen ajatuksensa esittää, että tällainen ruokakulttuurin piirre syödä nakkeja olisi jotenkin vähempiarvoinen, on naurettava ja jos näin todella on, kertoo se joko kapeasta pikkuporvarillisuudesta tai nousukasmaisesta itsekorostuksesta. Hah ja heh.

Kyse ei ole siitä, mikä on arvostettua tai hifistelyä ja mikä ei, vaan siitä, mikä on tuoretta, lisäaineetonta ja puhdasta.

Itse asiassa vaikkapa kalakukko on mielestäni loistavaa ruokaa, mutta nakki ei. Teollista "ruokaa" en vain voi arvostaa, koska siitä on puhdistettu kaikki hyvä pois.

Vierailija
24/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun et saanut nälvästä. Ja en sanonut, että nakit on jouluruokaa, kun joku siitä vetäs herneen nekkuun, vaan vertasin, että uutenavuotena on ollut perinteenä syödä joulusta jääneitä tähteitä ja rinnastin sitten nakit siihen mukaan. Ei uusivuosi sinällään ole mikään ruokajuhla. Enemmänkin kyse illanistujaisista, cocktailkutsuista, joilla nimenomaan tarjotaan helposti sormin syötävää ruokaa.

T se kokki.. korjaan ravintolakokki. Ja intohimoinen ruuanlaittaja ja harrastaja. ;) Surastaan kulinaristi. (siltikin nakit on MINULLE mitä parhainta herkkua ja kuuluu MINUN uuteenvuoteen) Joten pipoa vähän löysemmälle. :)

Tuskin olet kulinaristi :D

Vierailija
25/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika juhlia rennosti ja syödä sitä mikä maistuu hyvälle. Minusta ne nakit maistuu parhaalta uutenavuotena. Tämä ehkä siksi, kun olen jo omassa lapsuudessani tottunut niitä syömään ja tulee mukavia muistoja mieleen.

T: kokki

Ei se sinusta Michelin-kokkia tee, että olet käynyt amiksen suurtalouskeittiölinjan. Ja moni ruokaharrastaja tietää enemmän ruuasta kuin moni kokki.

Vaikka osaisi ruokahifistelyä se ei tarkoita sitä, että joka ateria pitäisi olla sievistelevää Michelin-tasoista ruokataidetta. Ruokakulttuuriin ja ruokaan voi suhtautua rennosti ja uusivuosi on hyvä aika ottaa löysin rantein. Tietysti ap:lla on lupa syödä juuri niin hifisteltyä ruokaa uutena vuotena kuin itse haluaa, mutta hänen ajatuksensa esittää, että tällainen ruokakulttuurin piirre syödä nakkeja olisi jotenkin vähempiarvoinen, on naurettava ja jos näin todella on, kertoo se joko kapeasta pikkuporvarillisuudesta tai nousukasmaisesta itsekorostuksesta. Hah ja heh.

Veit jalat.. eikun sanat suustani. :D Kyllä me kokitkin tykätään ihan tavallisesta ruuasta ja jollainlailla siihen kaikkeen pipertämiseen jopa kyllästyy kun sitä aikansa tekee. Voi mahtavuutta, kun voi rehellinen, suomalainen nakkimakkara maistua sitten hyvältä. Joskus taas on kiva syödä "hienommin". Minulla se ei vaan kuulu uuteenvuoteen.

- se kokkendaali ;) (ja korostan oikein että ei mikään soppatykki vaan ihkaoikea voissa paistettu ravintolakokki. Nii. Ettäs tiiätte. Heh. :) )

Vierailija
26/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun ei niitä arkena syödä, kuten ei makkaraakaan, niin voisivat olla eksoottista tarjottavaa ja jotain erilaista.

Kiitos vinkistä, voi olla, että huomenna hairahdun nakkeihin tai johonkin bradwurst-tyyppiseen makkaraan kaupassa. En jaksa nyt alkaa pingottaa uuden vuoden vuoksi, kun muutenkin on ollut työntäyteinen syksy ja kohta alkaa vähintään yhtä tiukka kevät. Uuden vuoden tarjoilut ei varmaan nyt nouse vuoden tärkeimmäksi kokemukseksi...

Vierailija
27/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aina kun meille tulee ystävi kylään, on tavallaan juhlat ja ruokakin juhlaruokaa. eli silloin pistän parastani ruoanlaitossa, en kehtaisi tarjota valmista.

Vierailija
28/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ennen vanhaan teurastettiin se sika jouluruoaksi, tehtiin aina myös makkaroita, joita saatettiin syödä joulupöydässäkin jo mutta usein siis joulun jälkeen. Eli tavallaan siis sitä ruokaa, joka jäi joulusta yli.

Makkarat olivat muuten herkkuruokaa ja osoitus varallisuudesta. Köyhällä ei sellaiseen ollut varaa.

Eli ap ihannoi joitain tapaksia, kun ne ovat niin hienoa ulkomaalaista ruokaa tajuamatta, että siellä ulkomailla ne ovat juuri sitä arkista ruokaa. Niitä nakkeja saa muuten ihan lisäaineettominakin!

Vierailija
29/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kanssasi väittelemään. Minusta ei tee yhtään enempää tai vähempää ravintolakokkia se seikka, että tykkään nakeista tai en. :D Saati kulinaristia.

Ei se seikka että tykkää puhtaista, hyvistä,tuoreista raaka-aineista valmistetusta ruuasta poissulje sitä, että voisi pitää myöskin "teollisesta lisäainemoskasta". Suomessa ihan kaikki ruoka on laadukasta, myöskin nämä nakit joista niin kovasti kimpaannut. :)

Mikä sitten ihmisestä tekee kulinaristin? Se, että pitää vain ja ainoastaan gourmetruuasta, hyvistä viineistä,luomuruuasta?

Jooh, voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkän litanian aiheesta, mutta suoraansanottuna. En jaksa. Eikä kiinnosta. Mut hyvää uuttavuotta sulle kuitenkin!

Muista nyt kuitenkin vetää perseet pirtulla ja syödä vähän sitä nakkiakin.. Ees yks nakki? Jooko pliiis? Hups. :O Mites mä nyt noin menin sanomaan. Tais "hienostorouvalla" mennä cordon bleut väärään kurkkuun.

Ei mut oikeesti. Piece vaan. ;D

Vierailija
30/32 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, mikä on arvostettua tai hifistelyä ja mikä ei, vaan siitä, mikä on tuoretta, lisäaineetonta ja puhdasta.

Itse asiassa vaikkapa kalakukko on mielestäni loistavaa ruokaa, mutta nakki ei. Teollista "ruokaa" en vain voi arvostaa, koska siitä on puhdistettu kaikki hyvä pois.

http://www.erimenu.fi/tuote/Maalaistuote%20Vataja%20Oy/Nitriitit%C3%B6n…

http://www.savuhovi.fi/tuotteet/?cat=makkarat&prod=7

Toisekseen en itse syö nakkeja niin usein, että pidän turhana pilkunviilauksena miettiä ruoan terveellisyyttä, jos sitä syödään pari kertaa vuodessa.

Vierailija
31/32 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois ääni kellossa muuttua.

Mutta syököön kukin arkena ja juhlissa mitä haluaa, kunhan ei syö mitään liikaa. :)

Vierailija
32/32 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen juhlaruoka se on kun uudenvuodenaattona napsitaan vähän tuhdimpaa iltapalaa, että jaksaa valvoa?

Juhlaruokaa (siis ei nakkeja meilläkään) syödään sitten haarukalla ja veitsellä, valkoisella liinalla katetulla pöydältä, rauhassa istuen ja ruuasta nauttien.

Erilaisissa "juhlissa" on erilaiset syötävät. Uudenvuoden nakit ja forssan perunasalaatti sampsan kanssa on perinne, joka on saatava joka vuosi vaikkei niin maistuisikaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi