En vaan voi ymmärtää nakkeja juhlatarjottavana!
Mulle ne eivät kelpaa edes arkiruuaksi. Hirveää moskaa. Vähän kuin tarjoaisi juhlaruuaksi kalapuikkoja.
Kommentit (32)
Ja kun ruotsalaiset, nuo kurjat turjakkeet syö vielä _jouluaterialla_ nakkeja ja lihapullia.. Ajatella..
Siis hellou hellou, uusivuosi, samoin kun vappu on sellasta rentoa juhlaa, johon nakit sopii oikein hyvin, jos niistä tykkää. Sinä voit mun puolestani syödä ihan mitä haluat, älä tee suotta numeroa siitä, se on moukkamaista.
Tai heidän "nakit" onkin hieman toisenlaisia.
minä syön a-luokan nakkeja dijon-sinapin kanssa, suurta herkkuani, josta näen myös unia!
Että meillä tarjottiin mun 50-vuotias juhlissa Popseja :D
minusta on hirmuisen rahvaanomaista tarjota nakkeja ja perunasalaattia.
Itse tarjoan vieraille hienostuneita taikinaan kääräistyjä nakkipiiloja.
uudenvuoden lounaalle ne eivät sovi eli 1.1 paitsi jos tarjotaan brunssi
meillä käytetään arkisin kuorettomia kevytnakkeja ja kuorelliset perusnakit on niihin verrattuna juhlaruokaa
Olethan ap provo, olethan. :DD Jos et, niin salli mun nauraa.
Uudenvuoden PERINNERUOKAAHAN on nimenomaan nakit ja perunasalaatti. Niitä KUULUU syödä. :)) Ennenvanhaanhan uuttavuotta juhlistettiin nimenomaan syömällä joulusta jääneitä "tähteitä". Nakki uuteenvuoteen kuuluu kuin porkkana lumiukkoon.
Mutta kuka sinua pakottaa syömään nakkeja? Eihän niitä kukaan ole JUHLAruuaksi väittänytkään. Itse ainakin henkilökohtasesti syön mieluummin nakkeja ja perunasalaattia uutena vuotena kun vaikka jotain paistia tai hanhenmaksapalleroita. Joulusta sai jo tarpeekseen.
Nyt on aika juhlia rennosti ja syödä sitä mikä maistuu hyvälle. Minusta ne nakit maistuu parhaalta uutenavuotena. Tämä ehkä siksi, kun olen jo omassa lapsuudessani tottunut niitä syömään ja tulee mukavia muistoja mieleen.
T: kokki
Uudenvuoden PERINNERUOKAAHAN on nimenomaan nakit ja perunasalaatti. Niitä KUULUU syödä. :)) Ennenvanhaanhan uuttavuotta juhlistettiin nimenomaan syömällä joulusta jääneitä "tähteitä". Nakki uuteenvuoteen kuuluu kuin porkkana lumiukkoon.
Mutta kuka sinua pakottaa syömään nakkeja? Eihän niitä kukaan ole JUHLAruuaksi väittänytkään. Itse ainakin henkilökohtasesti syön mieluummin nakkeja ja perunasalaattia uutena vuotena kun vaikka jotain paistia tai hanhenmaksapalleroita. Joulusta sai jo tarpeekseen.Nyt on aika juhlia rennosti ja syödä sitä mikä maistuu hyvälle. Minusta ne nakit maistuu parhaalta uutenavuotena. Tämä ehkä siksi, kun olen jo omassa lapsuudessani tottunut niitä syömään ja tulee mukavia muistoja mieleen.
Minusta nakit eivät ole kelvollista ravintoa yhtään koskaan ja missään tilanteessa. Eivät tosiaan maistu. Jos maistuisivat niin varmaan söisin. Moskaa.
olla sellainen kermaperse, jonka mielestä nakit on yäh mutta tapakset on oi niin hienoa. Ota huomioon, että Suomeen on tehty tykö trendikkäiksi kaiken maailman tortilloja ja tapaksia, jotka ovat siellä lähtömaassaan yhtä arkisia kuin meillä nakit ja perunasalaatti.
Mutta kuka sinua pakottaa syömään nakkeja? Eihän niitä kukaan ole JUHLAruuaksi väittänytkään. Itse ainakin henkilökohtasesti syön mieluummin nakkeja ja perunasalaattia uutena vuotena kun vaikka jotain paistia tai hanhenmaksapalleroita. Joulusta sai jo tarpeekseen.Nyt on aika juhlia rennosti ja syödä sitä mikä maistuu hyvälle. Minusta ne nakit maistuu parhaalta uutenavuotena. Tämä ehkä siksi, kun olen jo omassa lapsuudessani tottunut niitä syömään ja tulee mukavia muistoja mieleen.
Minusta nakit eivät ole kelvollista ravintoa yhtään koskaan ja missään tilanteessa. Eivät tosiaan maistu. Jos maistuisivat niin varmaan söisin. Moskaa.
olla syömättä. Ei ole pakko. Me muut syömme sitten sinunkin puolestasi.
vai mitä joku kirjoitti tähteistä.
Nyt on aika juhlia rennosti ja syödä sitä mikä maistuu hyvälle. Minusta ne nakit maistuu parhaalta uutenavuotena. Tämä ehkä siksi, kun olen jo omassa lapsuudessani tottunut niitä syömään ja tulee mukavia muistoja mieleen.T: kokki
Ei se sinusta Michelin-kokkia tee, että olet käynyt amiksen suurtalouskeittiölinjan. Ja moni ruokaharrastaja tietää enemmän ruuasta kuin moni kokki.
mä en kanssa kehtaisi juhlissa tarjota nakkeja. Mulle vähän samaa kuin tarjoaisi juhlissa vaikka makaronia ja ketsuppia. Mä olin varmaan parikymppinen kun kuulin ekan kerran, että nakit on jotain juhlaruokaa. Meillä syötiin lapsuudenkodissa aina jotain herkkuja uutena vuotena niinkuin juustoja, katkarapuja ja muuta pientä naposteltavaa.
mä en kanssa kehtaisi juhlissa tarjota nakkeja. Mulle vähän samaa kuin tarjoaisi juhlissa vaikka makaronia ja ketsuppia. Mä olin varmaan parikymppinen kun kuulin ekan kerran, että nakit on jotain juhlaruokaa. Meillä syötiin lapsuudenkodissa aina jotain herkkuja uutena vuotena niinkuin juustoja, katkarapuja ja muuta pientä naposteltavaa.
Tai Atrian maksalaatikkoa. Itse asiassa sitä en tarjoa edes meidän koiralle :)
Nyt on aika juhlia rennosti ja syödä sitä mikä maistuu hyvälle. Minusta ne nakit maistuu parhaalta uutenavuotena. Tämä ehkä siksi, kun olen jo omassa lapsuudessani tottunut niitä syömään ja tulee mukavia muistoja mieleen.T: kokki
Ei se sinusta Michelin-kokkia tee, että olet käynyt amiksen suurtalouskeittiölinjan. Ja moni ruokaharrastaja tietää enemmän ruuasta kuin moni kokki.
Vaikka osaisi ruokahifistelyä se ei tarkoita sitä, että joka ateria pitäisi olla sievistelevää Michelin-tasoista ruokataidetta. Ruokakulttuuriin ja ruokaan voi suhtautua rennosti ja uusivuosi on hyvä aika ottaa löysin rantein. Tietysti ap:lla on lupa syödä juuri niin hifisteltyä ruokaa uutena vuotena kuin itse haluaa, mutta hänen ajatuksensa esittää, että tällainen ruokakulttuurin piirre syödä nakkeja olisi jotenkin vähempiarvoinen, on naurettava ja jos näin todella on, kertoo se joko kapeasta pikkuporvarillisuudesta tai nousukasmaisesta itsekorostuksesta. Hah ja heh.
olla sellainen kermaperse, jonka mielestä nakit on yäh mutta tapakset on oi niin hienoa. Ota huomioon, että Suomeen on tehty tykö trendikkäiksi kaiken maailman tortilloja ja tapaksia, jotka ovat siellä lähtömaassaan yhtä arkisia kuin meillä nakit ja perunasalaatti.
Pitsa on italiassa ruokaa johon on tungettu edellispäivien tähteet. Tai oli ainakin ennen. Ehkä ovat sittemmin oppineet tekemään siitä ruokaa.
mutta juhlissa en kehtaisi niitä minäkään tarjota.
ei kai sitä pitsaa juhlissa tarjotakaan.
meille ne on kelpo ruokaa niin uutena vuotena kuin vappuna sekä myös arkiruokana!