Masennuksesta ja lääkkeistä
Mulla on masennus/työuupumus/ahdistus. Olen kolmatta viikkoa sairaslomalla ja myöskin vajaat kolme viikkoa syönyt Sepramia, ensin viikon 10 mg ja nyt vajaat 2 viikkoa 20 mg. Olen viisi vuotta sitten syönyt samaa lääkettä ja muistelen, että taisi mennä neljäkin viikkoa ennenkuin vaikutus alkoi.
Pahin oire mulla on täydellinen ruokahalun puute. Nestemäiset menee alas ja jotkut hedelmät. Proteiinijuomilla ja jogurtilla olen pääsääntöisesti nyt elänyt. Satunnaisesti vähän kebabia ja joulun aikaan kinkkua... Alkaa tietenkin pyöriä mielessä kaikki fyysiset sairaudetkin, mutta verikokeet on otettu hiljan ja kaikki oli kunnossa. Ja tiedän kyllä, että vika on korvien välissä.
Toivoisin vertaistukea. Kuinka kauan teillä on mennyt ennenkuin lääke on alkanut vaikuttaa?
lopputuloksella. Mulla lisäksi vakava unihäiriö, ylirasitus ja kovat säryt lihaksissa.
Mitään ei kuitenkaan löydy, vaan oireisto on psyykkinen. Itselläni auttaa juttutuokiot ja ruokailemassa tai kahvilla käynnit entisen työparini kanssa ja hänen kanssa on tullut luja ystävyys.
Tapaan myös joitakin ystäviä. Koti ahdistaa, niin ihmeelliseltä kuin se tuntuu. Myös koirat pitää minua elämässä kiinni. Onpa nyt loppuvuonna ollut pari tajuttomuuskohtaustakin, joten olen vaikea tapaus lääkäreille.