Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin te oikein opitte, että kouluikäisiä poikia EI TUODA uimahallissa naisten puolelle?!

Vierailija
28.12.2011 |

Tänään oli taas useita isoja poikia äiteineen tukkimassa muutenkin täyttä naisten saunaosastoa. Enkä tarkoita nyt mitään hädin tuskin 6 v. täyttäneitä palleroita, vaan arviolta 9-10 v. esiteinejä. Olisiko jo aika opettaa pojillenne hieman itsenäisyyttä?

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas useita isoja poikia äiteineen tukkimassa muutenkin täyttä naisten saunaosastoa. Enkä tarkoita nyt mitään hädin tuskin 6 v. täyttäneitä palleroita, vaan arviolta 9-10 v. esiteinejä. Olisiko jo aika opettaa pojillenne hieman itsenäisyyttä?

Vierailija
142/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverimies oli ollut siellä uimassa kolmen tyttärensä kanssa ja miesten suihkutiloja oli tullut siivoamaan nainen! Siivoojaparka oli ollut aika vaikeana.

Myös Stadikalla on käynyt miesten pukkareita moppaamassa nainen kertoi toinen tuttu.

Mikäköhän älämölö siitä nousisi kun miessiivoja tulisi naisten puolelle kun ei pikkupoikiakaan suvaita...

Pikkupojat yleisessä naistensaunassa eivät mielestäni ole mikään merkittävä valtakunnallinen ongelma.

Uimahalleissa laitettaisiin kyllä miessiivooja miestenpuolelle, mutta on yleinen ongelma, että miessiivoojista on siellä pulaa, syystä tai toisesta.

Ja jotkut kouluikäiset eivät ole mitään PIKKUpoikia. Kyllä he ovat ihan vaan poikia tai koulupoikia, ja he kuuluvat miesten puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joulunaikaan yksi 9v poika tyttäreni koulusta oli äitinsä kanssa naisten pukuhuoneessa. Poikaa hävetti selvästi kun huomasi tyttäreni ja tämän kaverin, tytöt vielä kuiskuttelivat keskenään ja tuojottivat poikaa (kielloistani huolimatta). tytöistä tuo oli niiiin noloa... Ja varmana kertovat koulussa asiasta, sellaista se vaan on.

Vierailija
144/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisenä hän luonnollisesti oli mun mukanan naisten puolella, mutta sen jälkeen aina miesten puolella. Hän ei suostunut edes ajattelemaan naisten puolelle tulemista sen jälkeen kun koulu alkoi.

Olen opettanut pojalleni pienestä pitäen miten uimahallissa toimitaan ja siksi olen voinut luottaa, että hän osaa peseytyä ja laittaa uimahousut jalkaansa ilman, että seison vieressä katsomassa koko ajan.

Olen tässä meidän paikkakunnan uimahallissa törmännyt myös isoihin poikiin naisten puolella. Lähinnä mä olen kiinnittänyt huomioini äiteihin, jotka kohtelevat näitä isoja koululaisia kuin pikkuvauvoja ilman, että antavat heille tilaa kasvaa. Pojat näyttävät lähinnä noloilta ja selvästi tietävät olevansa väärässä paikassa.

Joten hyvät äidit, olen ap:n kanssa samaa mieltä, opettakaa pojillenne itsenäisyyttä, antakaa heidän kasvaa.

Vierailija
145/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkakaveri tyttö on uimassa ja hän on äidin kanssa siellä naistensuihkussa!!!

Saati sieel syyttömälle tytölle.

Ei hyvä ei sitten ollenkaan.

Olen viiden lapsen äiti ,tyttöjen ja poikien ja lapsilla on ollut kouluikä ehdoton raja olla vieraalla puolella. Eivät kyllä isompina taatusti olisi vieraalle puolelle menneetkään.

Ajatelen lastani.

Vierailija
146/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei vielä poika ole kuin 3v, mutta ikärajoja hiukan seuranneena aina on ollut 10v kaikissa säännöissä.

En usko että moni poika vielä 9-10v haluaa naisten puolelle, mutta joissain tapauksissa se voi olla ihan hyvä ratkaisu.

En epäile etteikö jo 7v pärjäisi pesuosastolla ja saunassa yksinkin, mutta se on kyllä fakta, että pedofiileille he ovat helppo kohde. Joskin yleensä heille pelkkä katselu riittää julkisella paikalla.

Vierailija
147/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö niille kouluikäisille voisi ottaa saunatiloihin isän tai muun miespuolisen läheisen, jos pedofiilit pelottavat? Tai vaikka jonkun samanikäisen kaverin? Miksi se ainoa ratkaisu on se, että poika otetaan naisten puolelle, jonne hän ei kuulu, ja jossa hänen läsnäolonsa voi häiritä jotakin?

Vierailija
148/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö..meinaa mennä jo pedofilian puolelle...

En saa tilanteesta mitään seksuaalista nautintoa, lähinnä vain naurattaa.

Vierailija
149/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tyttöä, lähempänä 10-vuotiata. He ovat käyneet paljon isänsä kanssa uimassa, ja 7-vuotiaista alkaen ovat menneet aina naisten puolelle keskenään.

Kyllä tuon pitäisi onnistua ns. normaaleilta lapsilta ilman ongelmia. Meilläkin toisella tytöistä on ADHD, eli ei ole edes ihan "normaali" ja hyvin pärjää uimahallissa.

Tietenkin kouluikää lähestyttäessä opettelimme yhdessä pukukopin lukitsemista, suihkutiloissa muistettavia asioita, yhteisiä sääntöjä jne. Ei kai kukaan lapsi kylmiltään osa toimia itse - sen takiahan te vanhemmat olette olemassa että opetatte lapsianne!

Ihme mussutusta tuollainen "ei meidän Masa 9v. pärjää kun ei se osaa pukea uikkareita oikein päin". Kyllä Masa osaa kun annatte osata!

Vierailija
150/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tyttöä, lähempänä 10-vuotiata. He ovat käyneet paljon isänsä kanssa uimassa, ja 7-vuotiaista alkaen ovat menneet aina naisten puolelle keskenään.

Kyllä tuon pitäisi onnistua ns. normaaleilta lapsilta ilman ongelmia. Meilläkin toisella tytöistä on ADHD, eli ei ole edes ihan "normaali" ja hyvin pärjää uimahallissa.

Tietenkin kouluikää lähestyttäessä opettelimme yhdessä pukukopin lukitsemista, suihkutiloissa muistettavia asioita, yhteisiä sääntöjä jne. Ei kai kukaan lapsi kylmiltään osa toimia itse - sen takiahan te vanhemmat olette olemassa että opetatte lapsianne!

Ihme mussutusta tuollainen "ei meidän Masa 9v. pärjää kun ei se osaa pukea uikkareita oikein päin". Kyllä Masa osaa kun annatte osata!

Vierailija
151/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kerran naistenpuolelle sellainen 45-vuotias mies, nimittäin putkimies. Ihan ilman ennakkovaroitusta, kyllä muuten suihkutilat tyhjenivät nopeasti! :D

Vierailija
152/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juurikin siellä miesten suihkussa. Ei koskaan lasten leikkikentillä tai puistoissa... Ja sille "Espoossa raiskattiin kumminpojankaima miestenvessassa" - ei pidä paikkaansa! Huono provo. Otin selvää ja missään Espoon uimahallissa ei ole raportoitu kys. tapausta.

Ja miksi aina kirjoitatte näiden asioiden tapahtuneen naapurille, tutulle tai sukulaiselle. Ihan vaan reilusti seuraavan kerran kirjoittakaa "omalle pojalle/tytölle", vain onko se liian henkilökohtaista? Jopa provoksi???

Vierailija
153/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi rinnat ja häpykarvat kasvamaan 9v. ja kuukautiset kun olin 10v. Kerran ollessamme koulun kanssa uimassa luokkani pojat huomasivat että minulla on rinnat ja häpykarvoja (näkyivät nähtävästi uimapuvusta läpi). En vielä tänä päivänä halua tähän kirjoittaa niitä sanoja ja lauseita joilla minua sen jälkeen kiusattiin ja rääkättiin koulussa parin vuoden ajan. Voin vain todeta että uimapuvussa/bikineissä esiintyminen julkisesti ottaa vieläkin koville, vaikka ikää on yli 30...

Ajatuskin siitä että nuo pojat olisivat nähneet minut alasti suihkussa... Olisin kuollut siihen kiusaamiseen varmasti...

Ajatelkaa minun kirjoittamaani ja ymmärtäkää miksi kouluiän saavuttaneita poikia EI viedä naisten puolelle uimahallissa. Piste.

Vierailija
154/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rrrrraiskaavat kaikki!

Vierailija
155/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi rinnat ja häpykarvat kasvamaan 9v. ja kuukautiset kun olin 10v. Kerran ollessamme koulun kanssa uimassa luokkani pojat huomasivat että minulla on rinnat ja häpykarvoja (näkyivät nähtävästi uimapuvusta läpi). En vielä tänä päivänä halua tähän kirjoittaa niitä sanoja ja lauseita joilla minua sen jälkeen kiusattiin ja rääkättiin koulussa parin vuoden ajan. Voin vain todeta että uimapuvussa/bikineissä esiintyminen julkisesti ottaa vieläkin koville, vaikka ikää on yli 30...

Ajatuskin siitä että nuo pojat olisivat nähneet minut alasti suihkussa... Olisin kuollut siihen kiusaamiseen varmasti...

Ajatelkaa minun kirjoittamaani ja ymmärtäkää miksi kouluiän saavuttaneita poikia EI viedä naisten puolelle uimahallissa. Piste.

piti tulla vielä nostamaan ketju, että joku alakaisi jankkaamaan.

Vierailija
156/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon kiusaamisesta johtuvaan ahdisukseesi:(

Vierailija
157/190 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli isän kanssa uimahalliin menevä kymmenen ikänen tyttö sinne miesten pukuhuoneeseen ilman muuta ja saunaan ja suihkuun myös...

ja isä katsoo että tyttö pesee itsensä hyvin joka paikasta ennen altaaseen menoa

ja toiset miehet ja pojat katsoo myös tarkasti..

Eli jos 8-10 vuotiaat pojat tyodaan naisten puolelle (nehän on vain pikkupoikia) AV mammat hyväksynevät myös saman ikäisten tyttöjen viennin miesten puolelle (nehän on vain pikkutyttöjä..)

Vierailija
158/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis sitä mieltä että aikuinen kehitysvammainen mieskin saa tulla naisten puolelle?

Kehitysvammaiselle, 7 vuotta vanhemmalle miespuoliselle, hankitaan miespuolinen avustaja ja menevät miesten puolelle. Jos ei tämä onnistu niin sitten ei tulla uimahalliin.

jos lapsella on jokin häiriö? Aina sitä ei oikeasti näe. Esim. siskoni on niin lievästi vammainen, että sitä ei huomaa ellei seuraa pidempään (kuin uimahallisuihkun ajan)

Vaikka pojalla olisi jokin häiriökin, niin ei hän silti enää tuossa iässä kuulu naisten puolelle. Vai saisiko sinne naisten puolelle sitten raahata kaikki häiriöiset miehet, niin teinit kuin aikuisetkin?

Uimahallissa on usein mahdollista varata/vuokrata oma saunatila. Se on hyvä ratkaisu tällaisiin mainitsemiisi erityistilanteisiin.

että henkinen kehitys on pysähtynyt vaikka kolmeen ikävuoteen?

Laittaisitko itse kolmevuotiaasi yksin miesten puolelle?

Itselläni ei ole erityislasta, mutta varmasti kysyisin huoltajalta minkä vuoksi ison näköinen poika on naisten puolella, jos siis sellaiseen sattuisin joskus törmäämään. Ja en varmasti alkaisi rähisemään jos syynä olisi esim. kehitysvamma.

Vai onko vain täydellisenä syntyneillä oikeus mennä uimahalliin? Tai sellaisilla joilla on aina samaa sukupuolta oleva avustaja mukana?

Sama tylsä aihe vuodesta toiseen ja taas ihmettelen miksi kiinnitin siihen huomioni...

Vierailija
159/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyttäämään tyttöjä ja naisia? Monella alakouluikäisellä tytöllä (ja pojallakin) on jo murrosikä alkanut, on karvoitusta, rintojen kasvua jne. Siinä varmaan kiva sitten olla NAISTEN puolella poikien kanssa, joista osa saattaa olla omalta luokaltakin. Ja pojat kertoilee koulussa mitä näkivät...

Kerrotko muuten että missä uimahallissa tuo 7-vuotiaan raiskaus tapahtui ja milloin? Vaikea uskoa että jäisi uutisoimatta kun Suomessa uutisoidaan jopa Ruotsin uimahalliraiskaukset.

kummipoika jäi pedofiilin käsiin uimahallin saunassa juuri tuossa ennen joulua. Onneksi tajusi lähteä karkuun ja meni kertomaan isälleen, joka oli jo altaassa. Homma on nyt syyteharkinnassa. Ja tämä tapahtui Espoossa. Ja yhden ystävän 7v lapsi raiskattiin uimahallin vessassa, miesten puolella. Eli me ei käydä hallissa enää ilman isää. Meillä on 9v esikoinen, eli ei olla enää muutamana vuoteen muka oltu kelvollisisa naisten puolelle. Ja suoraan sanon, että toi on naurettavin sääntö, mitä tiedän, musta ikärajan pitäisi olla ala-asteen loppu eli 12v.

Vierailija
160/190 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huoman uimahallissa naisten puolella liian vanhan pojan. Alapää saa erityispitkän pesun, rintoja pesen, kunnes nännit törröttävät, peppua pesen pyörivin liikkein... :) Kylläpä nämä "pikkupojat" tuijottavat. No, saavatpahan runkkumateriaalia.