Milloin te oikein opitte, että kouluikäisiä poikia EI TUODA uimahallissa naisten puolelle?!
Tänään oli taas useita isoja poikia äiteineen tukkimassa muutenkin täyttä naisten saunaosastoa. Enkä tarkoita nyt mitään hädin tuskin 6 v. täyttäneitä palleroita, vaan arviolta 9-10 v. esiteinejä. Olisiko jo aika opettaa pojillenne hieman itsenäisyyttä?
Kommentit (190)
Myyrmäen uimahallissa alle 8-vuotiaat eivät pääse yksin uimaan. Miten suhtaudutaan eri pesutiloista tulevaan uimakaveriin? Kylmä odottaa altaan vierellä..
Minusta on hienoa että sokean pojan äiti vie poikaansa uimaan ja ihmettelen äidin saamia vastauksia täällä. Poika ei varmaan kovin isona enää suostu naisten puolelle ja viimeistään ylä-asteikäiselle kannattaa hankkia miespuolinen viejä uimareissuille.
Itse olen koululaisena (vielä 9-10 vuotiaana) ollut isän kanssa miesten puolella uimassa (80-luvulla). Vähän se nolotti, mutta muuten en olisi päässyt sillä kertaa uimaan lainkaan. Enemmän nolotti se, että ex-tempore matkalle ei tullut mukaan uimapukua ja käytin uima-asuna puhtaita alushousuja. Jos olisin kotipaikkakunnalla ollut ja olisi ollut mahdollisuus joutua koulukavereitten kanssa samaan aikaan, niin en olisi mennyt. Ymmärrän ketjussa esiin tulleen asian, että samanikäisten vastakkaista sukupuolta olevien läsnäolo tunnetaan häiritseväksi. Turvallisuus menee kuitenkin mielestäni tämän epämielyttävyystunteen ylitse. Kun koululainen pärjää yksikseen, niin hän varmaan myös haluaa oman sukupuolensa puolelle, ellei sitten ole jotain erityissyitä..
Harrastin uimista ja vielä lukioikäisenä taistelin toisinaan uimahallien pukukaappien lukkojen kanssa. Aikuisena olen jo oppinut kysymään vierailta tai henkilökunnalta tarvittaessa apua. En osaisi kuvitella 4-vuotiaan ujon tyttöni pärjäävään vielä pitkään aikaan yksikseen pukutiloissa (erityisesti vaikeita olisivat lukot ja reittien löytäminen pukutiloista pesutiloihin, saunaan, vessaan ja altaalle). Mielummin lähetän tytön miesten puolelle hyvässä seurassa (esim. ukki) kuin yksikseen naisten puolelle.
Tämä 4-vuotias on joskus kysynyt naisten saunassa, miksi siellä on poikiakin, kun noin 6-vuotiaat uimakoululaiset ovat olleet siellä lämmittelemässä. Olen selittänyt hänelle, ettei pieniä mielellään päästetä yksin pesutiloihin ja että vielä koululaisetkin voivat tarvita apua.
Mitenkähän tämän ketjun tiukkikset suhtautuvat uimahallin saunassa imettämiseen? MInä olen saanut mummoilta saunassa positiivista palautetta, mutta nyt alkaa itsekin tuntumaan, että 2-vuotiaalle iskostunut yhdistelmä sauna = imetyshetki pitäisi jo purkaa.
En kammoksu sitä että joku imettää saunassa :)
Mutta, kouluikäisen pitäisi kulkea jo omalla puolellaan.
Niin se vain on.
Pitää ottaa huomioon myös muut ihmiset. Jos siihen ei kykene, ei kannata mennä julkisiin tiloihin.
ala-asteen loppuun? oletkonyt ihan järjissäsi :'D saman ikäisillä tytöillä tulee jo aika noloa jos saman ikinen poika tunkee samalle puolelle... erikois tapaukset erikseen sanon minä, koska eiköhän normaali 4.lk.sta ylöspäin olevat osaa jo huolehtia itsestään sen verran, ettei jää pedofiilien kynsiin...aina siellä on joku aikuinen kenelle kertoa ja pyytää apua elleiole tysin tyhmä ja avuton, koska tosiaan tuon ikäiset pojat alkavat katsella naisia/tyttöjä jo sillä silmällä ja se seksi yms. alkaa kiinnostaa. Ja ymmärrän isoilla paikkakunnilla ja isoissa uimahalleissa jos haluaa pitää pikku kutosluokkalaisensa turvassa. Mutta säännöt ovat joka uimahallissa ja niitä pitäisi noudattaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kävin 8-vuotiaana kaverini kanssa uimassa vähintään kerran viikossa. Menimme bussilla uimahalliin, maksoimme pääsymaksun, peseydyimme, uimme, puimme, ostimme karkkia ja menimme bussilla kotiin. Miten joku 8-vuotias EI osaa peseytyä ja pukea itse? En ymmärrä.
Miksi että vuokraa sellaista käyttöönne, te joilla erityislapsia? Itselläni erityislapsi myös, ja ei tule vielä pitkään aikaan pärjäämään yksin uimahallissa. On alle kouluikäinen eli vien naisten puolelle vielä hetken, mutta sen jälkeen alamme käyttämään noita perhetiloja. Ei ole mukavaa pojalle itselleenkään, että pitää mennä "väärälle" puolelle...
ja muutenkin tietävät varoa keski-ikäisiä kiukkuisia naisia:)
uimahallirutiineista ennen yläkouluikää. Niin ja kun siellä miesten puolella kuhisee pedofiilejäkin :DD
Sitten seuraavalla kerralla uimahallissa, lähesty äiti-poika paria leveä suden hymy naamallasi ja sano "Onpas teidän poika herkullisen näköinen. Voisko hän tulla mun luo kylään joku päivä?"
Pitäis loppua tuon jälkeen.
Milloin te opitte, että suomalaisia EI TUODA uimahallissa muslimien vuorolle?
No noi järjestetäänkin normaalien aukioloaikojen ulkopuolella, joten ei nappaa. Takas asiaan.
tyytyväinen. Jatkuvastihan tällä palstalla itketään, että lasten pitää Suomessa itsenäistyä liian aikaisin.
Tämä aloitus kumoaisi tuon teorian.
pedofiili. Kyllä av-mamman pikkukullan on päästävä naisten puolelle, vaikka säännöt sanoisivat mitä.
pedofiili. Kyllä av-mamman pikkukullan on päästävä naisten puolelle, vaikka säännöt sanoisivat mitä.
yksin pieneksi hetkeksi jos hänet näkee ikkunasta samalla koko ajan n. 9-10 vuotiaana.
Uimahallissa pärjäämiseen vaaditaan n. 14-vuoden ikä vähintään.
ikää 7v.
Moni äiti hyysää aivan turhaan isoja poikiaan.
Omantoiminnan ohjaus kärsii, kun ei saa mitään tehdä itse.
alaluokilla samalle puolelle ekaluokalla:=O
KUULUU OMAN SUKUPUOLENSA MUKAISEEN PUKUHUONEESEEEN !!
elikkä tytöt naisten puolelle naisten kanssa ja
pojat MIESTENPUOLELLE !!!!
ei mitään epäselvää siis.
ap seuraavalla kerralla MENE SANOMAAN VALVOJALLE ASIASTA ! PISTAVAT RUPUSAKIN POIS : )
kuin esim tänään näkemäni keski-ikäiset lesbot, jotka suihkussa hinkkasivat hartaasti toistensa perseitä puhtaaksi. Tämä oli jo toinen kerta kun heihin törmäsin. Altaalla hörhön oloinen papparainen leperteli lpojalleni jotenkin epämiellyttävällä tavalla. Itse otan lapseni todellakin mukaan tyttöjen puolelle väh siihen 7-vuotiaaksi asti, enkä päästä pedofiilien tms runkkareiden armoille. Niitäkin Mäkelänrinteessä aina aika ajoin on.
ilmassa on erotiikkaa, saati sitten alastomana uimahallin suihkussa.
Samat muijat rehvastelevat, miten sekasaunovat pillut paljaiksi ajeltuina kavereittensa miesten kanssa, valittavat vieraasta pikkupojasta uimahallissa.
Kaikki asiat eivät aina mene niin kuin itse haluaa. Yhteisiä sääntöjä noudatettava, myös sokeiden. Jos et saa pojalle avustajaa niin uimahallikäynnit pitää lopettaa.
Poikaasi kohtaakin on väärin että on siellä mahdollisesti naispuolisten tuijotuksen kohteena eikä itse edes pysty asialle tekemään mitään (näe jos tuijotetaan ja pysty peittämään itseään).
Erityislapsen vanhempana et voi olettaa että teillä on oikeus toimia miten vaan ja muut joustavat.